COP18

Startet av Bebben, november 17, 2012, 14:15:43 PM

« forrige - neste »

ebye

Jeg har heller ikke sett noe til referater fra møtet i Doha. Foreløpig ser det ut til at det vil komme mest svart klimarøyk ut av pipa.

Men, det kommer jo artikler rundt problemstillingene i ulike media. TU har noen fine oppslag

Som om McDonalds skulle holdt en konferanse om overvekt

http://www.tu.no/miljo/2012/11/26/som-om-mcdonalds-skulle-holdt-en-konferanse-om-overvekt

Norge har vestens største utslippsvekst

http://www.tu.no/miljo/2012/11/29/norge-har-vestens-storste-utslippsvekst

Utslippsvekst kan ramme forhandlingene i Doha

http://www.tu.no/miljo/2012/11/29/norge-har-vestens-storste-utslippsvekst

Og CICERO er opptatt av formidling til folket - tro det eller ei

CICEROs lynkurs hjelper deg med historikken i klimaforhandlingene.

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11828    ;)


Bebben

Fra Qatar meldes det at en poet har fått livstidsstraff i en hemmelig rettssak.

SitatQatar has sentenced poet Mohammad Ibn al-Dheeb al-Ajami, who was arrested for allegedly inciting to overthrow the government and insulting the emir, to life in prison, Doha News reported Thursday.

Ifølge Maurizio Morabito forteller Reuters om dette, uten å nevne de 17.000 klimadelegatene som befinner seg i Qatar i øyeblikket...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

1/17000 var ikke lite nok for klimaoppslaget, Bebben.   ;D

Ewer Gladblakk.

SitatFra Qatar meldes det at en poet har fått livstidsstraff i en hemmelig rettssak.
Det sier jaggu litt om "bevishetstilling'en".....her på berget blir slike bare erklært som tullinger og fullstendig oversett....
Jeg lar meg nok stadig vekk forbrille over diversheten i klodens menneskehet! ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Spiren

Doha:Symtomer på en hjernesykdom.
Nei jeg er ikke frek det er overskriften på artiklen. For Dere som kan tysk er der hyggelig lesestof her.
http://info.kopp-verlag.de/index.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på november 30, 2012, 23:57:02 PM
Doha:Symtomer på en hjernesykdom.
Nei jeg er ikke frek det er overskriften på artiklen. For Dere som kan tysk er der hyggelig lesestof her.
http://info.kopp-verlag.de/index.html

Hei og velkommen Spiren! (Et flott nick, btw.)

Takk for linken, siden flere av oss sliter litt med tysken, har jeg kjørt den igjennom Google Translate. Jeg valgte engelsk, for overettelsen til norsk var nesten mer uforståelig enn originalen  ;D

The high priest of climate religion in Doha: symptoms of mental illness

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på november 30, 2012, 23:57:02 PM
Doha:Symtomer på en hjernesykdom.
Nei jeg er ikke frek det er overskriften på artiklen. For Dere som kan tysk er der hyggelig lesestof her.
http://info.kopp-verlag.de/index.html

Hei Spiren, og velkommen til forumet!

Må innrømme å være dårlig i tysk. Da jeg var guttunge ble jeg en gang bedt om å si ich habe keine kopf da jeg manglet tekopp.

Jeg fulgte Amatør1 sin google-link og leste den engelske oversettelsen. Det var svært mange punkter der jeg er helt enig i. Særlig takker jeg på smilebåndet av 97 % av de andre tullingene er enige med meg! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Spiren på november 30, 2012, 23:57:02 PM
Doha:Symtomer på en hjernesykdom.
Nei jeg er ikke frek det er overskriften på artiklen. For Dere som kan tysk er der hyggelig lesestof her.
http://info.kopp-verlag.de/index.html

Velkommen til forumet, Spiren :) - og takk for linken. Den linken førte meg tilbake til Joanne Novas illustrasjon på pengeflommen innen klimaindustrien. Her er det mange interessante opplysninger om pengeflommen, den pengeflommen det til syvende og sist er vi skattebetalere som må dekke.



Hentet fra:
Fakegate: the smog blog exposes irrational rage, innumeracy, and heartland's efficient success.

Hvor store beløpene er nå ved utgangen av 2012 tør jeg nesten ikke tenke på! :(
Derfor er det desto morsommere å se hvilken enorm frykt de har for et lite selskap som Heartland ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Jeg har prøvd å finne ut hvem som er offisielle deltakere fra Norge til COP 18, men klarer ikke å finne noen lister. Har søkt på regjeringen.no, men ikke funnet noe. Har noen av dere sett en slik liste?



Det er godt å se at Norge sørger for penger til at nok ungdommer møter opp til COP 18 ;)
I am happy to announce that thanks to the Norwegian Government, YOUNGO has funding for the upcoming UNFCCC talks in Doha and are opening up applications for Global South Youth to attend.

Hva skulle klimabevegelsen gjort uten alle disse unge og velmenende menneskene? Uten dem ville det neppe vært noen lysende framtid for bevegelsen.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det er godt å se at noen lever som de lærer /sark

SitatUK climate change department takes over 3000 flights at a cost of over £1.3m
The Department for Energy and Climate Change (DECC) has spent over £1.3 million on 3,114 domestic and international flights between 2010 and 2012, according to information obtained from a freedom of information request.
[...] According to the DECC website, the cost of minister's overseas travel is also in terms of the cost for single flights. In February 2011, Minister of State for Energy and Climate Change, Gregory Barker spent £8,487 of taxpayers money on a trip to Philadelphia to discuss the 'Green Trade Mission'. In December 2011, former Secretary of State, Chris Huhne spent almost nine thousand pounds on a flight to Durban, South Africa for a 'Council of Parties' meeting.[...]

Og hvor mye vil COP18 koste?

Hvor mye bruker vi i Norge?

Tenk hvor mye penger som hadde vært spart dersom vi hadde latt klima være klima, og heller tilpasset oss at det vil endre seg fra tid til annen.

PS. Enkelte nettsider er veldig dårlige til å sette opp datoer, men ut fra kommentarene vil jeg anta at artikkelen er ca. 1 måned gammel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på desember 02, 2012, 11:19:44 AM
Det er godt å se at noen lever som de lærer /sark

SitatUK climate change department takes over 3000 flights at a cost of over £1.3m
The Department for Energy and Climate Change (DECC) has spent over £1.3 million on 3,114 domestic and international flights between 2010 and 2012, according to information obtained from a freedom of information request.
[...] According to the DECC website, the cost of minister's overseas travel is also in terms of the cost for single flights. In February 2011, Minister of State for Energy and Climate Change, Gregory Barker spent £8,487 of taxpayers money on a trip to Philadelphia to discuss the 'Green Trade Mission'. In December 2011, former Secretary of State, Chris Huhne spent almost nine thousand pounds on a flight to Durban, South Africa for a 'Council of Parties' meeting.[...]

Og hvor mye vil COP18 koste?

Hvor mye bruker vi i Norge?

Tenk hvor mye penger som hadde vært spart dersom vi hadde latt klima være klima, og heller tilpasset oss at det vil endre seg fra tid til annen.

PS. Enkelte nettsider er veldig dårlige til å sette opp datoer, men ut fra kommentarene vil jeg anta at artikkelen er ca. 1 måned gammel.

Som Bebben har nevnt. De drar med fly for å kose seg på et av verdens varmeste steder for å bekjempe flytrafikk og varme. Større gjeng med hyklere er vel aldri sett.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen som er overrasket? Hva skal de finne på nå da?
SitatAvliver global klimaavtale
DOHA (VG) Midt under FNs klimatoppmøte går en av EUs fremste klimaeksperter, Graeme Sweeney, ut og sier at verden ikke kommer til å få noen ny global klimaavtale.
- Det er på tide at det kommer realisme inn i klimaforhandlingene. Jeg kan ikke se at Kina og USA noensinne kommer til å bli med på en felles global klimaavtale som alle håper man skal kunne bli enige om i 2015. Det amerikanske senatet vil aldri signere en internasjonal klimaavtale så lenge jeg lever, sier Sweeney.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Nei seoto, egentlig ikke.

Land etter land har trukket seg fra samarbeidet og vilje til finansiering. Norge og EU har vært i finalefeltet, og muligens et ubestemmelig Australia. Men, i Klassekampen 19.november var det følgende oppslag

Klimalinje i det blå

http://www.climometrics.org/12kkeuno.jpg

Interne stridigheter innad i EU, gjør at de kommer tomhendt til Doha. Og det er jo muligheter for at selv Norge og Bård Vegar skjønner at dette går ikke lenger!

Når dette proklameres på nrk i beste sendetid, da blir det benking foran skjermen, med en liten Proseco.

Nederlaget er at det ikke var vitenskapen som nådde frem, men hva skriver MSM om den kommende klimakrisen? For den kan da ikke Doha-forsamlingen avskaffe? Eller . . .   ;D

ebye

Dette er oppslaget i Dagbladet i dag (03.12.12):

Nå blir det enda kaldere

http://www.dagbladet.no/2012/12/03/nyheter/ver/kulde/innenriks/24649220/

Det er ikke lett å vinne frem med ting som: global oppvarming, minst fem grader varmere i 2100, klimakrisen kommer nærmere, når det er sprengkaldt ute. Selvfølgelig er feil å blande vær og klima, men atferden og skremslene til klimaforskerne bidrar nettopp til dette: likegyldighet. Men, vi som er skeptiske til global menneskeskapt oppvarming, vi har da ikke fortjent denne kulda?    ;D

Jeg ser virkelig frem til kommende COP18-meldinger.    8)

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.