"Union of Concerned Scientists": Skamløs håndbok i å knekke faglig kritikk

Startet av Telehiv, november 22, 2012, 10:47:17 AM

« forrige - neste »

Telehiv

ufaufa,

takk for en svært åpen og ærlig kommentar om dine tanker og nyorienteringer, som det virkelig står respekt av.
Utrolig inspirerende med mennesker som tør å bekjenne at de ikke har besittet den evige sannhet om alt fra starten :)

Personlig er jeg også kommet i den situasjon at jeg har gjort meg partiløs, jeg er sannhets- og redelighetssøkende, og da er det ikke noe politisk parti som tilfredsstiller mine krav. Mine basisverdier ligger nærmest Arbeiderpartiet, men nå jatter de med så mange opportunistiske krefter og glemmer så fort så mange av sine opprinnelige dyder - samt kjøper seg så mange internasjonale toppjobber med våre skattepenger - at jeg har ikke tillit til dem lenger.

Jeg tror alle som har arbeidet med å utvikle sin forståelse av verdens mangfoldighet, rettferdighet og urettferdighet, konstruktive og destruktive maktpersoner og -miljøer, og til slutt: verdien av å hjelpe hverandre å utvikle sin tanke (slik vi i våre beste stunder gjør her på forumet), vil kjenne igjen nesten hver tøddel av dine tanker her!

Ditt innlegg var alene verd nesten hver svettedråpe jeg har lagt ned her på forumet. Takk igjen!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ufaufa

"sannhets- og redelighetssøkende" passer også for meg.

Og stor takk tilbake deg:)