Hambros blogg og Klif

Startet av ebye, desember 20, 2012, 12:17:26 PM

« forrige - neste »

BaseBallStick

SitatForrige gang et fantasiprodukt fylt til randen av antakelser og faktafeil ble produsert for skattebetalernes penger, ble det imidlertid tildelt fredsprisen i Norge lenge etter at resten av verden hadde innsett lureriet. Så Gaarder har nok allerede pratet med Jagland og ryddet plass i bokhylla, tenker jeg.

Sakset fra et annet forum. Syntes den passet perfekt.

;D
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Hun svarer ikke. Ikke har hun kompetanse, og dessuten så blir det rent for mye.    ;)      8)

ebye

Nå er det lagt ut en ny artikkel hos Ellen:

Skal vi rense - episode 1

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Skal-vi-rense--episode-1/

Snilt, byråkratisk, og intern- og miljøstimulerende.

Det er vel slik bloggen kanskje er ment, ufaglig og uhøytidelig

SitatVi håper det blir en god miks av egenskaper, at mange byr hverandre opp til dans, at miljø-Amors piler treffer blink og at det kommer noen fine miljøteknologibarn ut av dette tiltaket. Til alle dere som kommer: Lykke til i partnerjakten.

Prosjektet dreier seg om vannrensing!

Men, etaten har Klima i navnet, og det er vel derfor det må med i teksten:

SitatKlimaendringene vil forsterke overgjødslingsproblemene. Mer nedbør og kraftigere regnskyll, og mindre stabil frost om vinteren gjør at stadig mer næringssalter blir vasket ut av jordsmonnet og ut i elver, innsjøer og til kysten.

Etaten tror på dette!    ;)      :o

BaseBallStick

SitatOnsdag ble det kjent at Ellen Hambro, som nylig ble utnevnt som direktør for det nye Miljødirektoratet, ikke har noen planer om å bosette seg i Trondheim. Dette til tross for at hovedkontoret skal ligge i trønderhovedstaden.

Hambro ser for seg en tilværelse med pendling. Hun kommer fra stillingen som direktør for Klima- og forurensningsdirektoratet  i Oslo. Onsdag uttalte hun at hun planlegger å jobbe tre av fem dager i uka fra Trondheim til å begynne med.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7345339.ece

Pendling, ja. Det er jo miljøvennlig?

:)
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

ebye

Noen flyr rundt med Klimaenglevinger!     ;)       ;D      8)

seoto

Hun vil vel ha i både pose og sekk ;)

Dessuten tror jeg at klima- og miljøfolk må slippe ut en annen form for CO2 enn oss vanlig dødelige - for den er tydeligvis ikke så skadelig som når vi andre kjører bil eller flyr, ellers hadde de vel ikke fartet verden rundt med fly til stadighet? Å, du herlige dobbeltmoral ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på april 04, 2013, 13:02:27 PM
SitatOnsdag ble det kjent at Ellen Hambro, som nylig ble utnevnt som direktør for det nye Miljødirektoratet, ikke har noen planer om å bosette seg i Trondheim. Dette til tross for at hovedkontoret skal ligge i trønderhovedstaden.

Hambro ser for seg en tilværelse med pendling. Hun kommer fra stillingen som direktør for Klima- og forurensningsdirektoratet  i Oslo. Onsdag uttalte hun at hun planlegger å jobbe tre av fem dager i uka fra Trondheim til å begynne med.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7345339.ece

Pendling, ja. Det er jo miljøvennlig?

:)

De snakker jo så ivrig om "kortreist mat". Hvorfor er det ikke krav til "kortreist klimadirektør"? Istedet får vi "bortreist klimadirektør"??

"Do as I say, not as I do" - sier engelskmennene om slikt.

Patetisk.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Nå tar Ellen Hambro en liten pause med bloggen, men lover å komme tilbake.

Jeg kommer tilbake!

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Jeg-kommer-tilbake/

Jammen er det en som lurer på CO2-hjemmelen gitt!     ;)    8)


BorisA

Sitat fra: ebye på april 05, 2013, 11:33:02 AM
Nå tar Ellen Hambro en liten pause med bloggen, men lover å komme tilbake.

Jeg kommer tilbake!

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Jeg-kommer-tilbake/

Jammen er det en som lurer på CO2-hjemmelen gitt!     ;)    8)
Miljødirektorat er det nye navnet.
Er det et tegn i tiden at "klima" ikke er med i den nye benevnelsen?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

#160
Sitat fra: BorisA på april 05, 2013, 12:09:58 PM
Sitat fra: ebye på april 05, 2013, 11:33:02 AM
Nå tar Ellen Hambro en liten pause med bloggen, men lover å komme tilbake.

Jeg kommer tilbake!

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Jeg-kommer-tilbake/

Jammen er det en som lurer på CO2-hjemmelen gitt!     ;)    8)
Miljødirektorat er det nye navnet.
Er det et tegn i tiden at "klima" ikke er med i den nye benevnelsen?

En tidlig helgeskååål for det nye navnet - Miljødirektoratet - uten klima.

Vi må nesten tolke dette - inkludert Ellens konsekvente bruk av "miljø" uten det tidligere "klima" i bloggteksten hennes - som et signal og en erkjennelse om at klimavilledningene av det offentlige snart er sluttkjørt, og at opprettingen må begynne.

Og det må være lov å håpe at det dermed også blir økt fokus på REELLE problemer, nemlig de altfor lenge stemoderlig behandlede miljørelaterte oppgavene som har vansmektet i skyggene bak den skamløse klimahypen.

Lykke til med det nye Miljødirektoratet, Ellen, måtte Vårherre også bistå med en forfriskende ny dose forstand til dette embedet! Og nye friske midler til serien av skrikende MILJØbehov.

Mvh Telehiv (Tele blant venner)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Til dette må jeg si at min reaksjon er todelt.

Først er jeg veldig fornøyd med at det blir stadig klarere og og klarere at klima-hypen er på retur. Ingenting kan glede meg mer. Statens ForurensningsTilsyn (SFT) fikk det klissete navnet Klima- og Forurensningsdirektoratet (KLIF) mens hypen var for oppadgående, og nå forsvinner klima ut til høyre og vi står igjen med Miljødirektoratet. Bra jobba, bare litt dårligere navn enn Statens ForurensningsTilsyn (SFT).

Dernest kan vi observere at Hambro og de andre alarmistene og klimaprofittørene nå forsøker å skifte klær og håper at ingen kjenner dem igjen etterpå. Det burde de ikke få lov til, så mye skade de allerede har forvoldt. Det vil si, etter min mening bør de tilbys svart- og hvitstripede klær med gratis kost og losji, samt en liten vindmølle dersom de vil ha strøm.

Nå er Hambro altså resirkulert, Men jeg er redd hun er gjen-ubrukbar.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to