Klimarosen 2013

Startet av ebye, desember 31, 2012, 00:14:59 AM

« forrige - neste »

ebye

Klimarosen for februar 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen i februar 2013:

Per Jan Langerud: for hans iherdige innsats for å øke forståelsen om isforholdene i polområdene og boka: Klima, is og forskerfeil.

Willy Fjeldskaar: for hans innsats med å spre kunnskaper om de globale havforholdene.

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert.

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater må sendes på denne tråden innen 8. januar 2013.

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.

Bebben

Hm, har ikke Willy Fjeldskaar vært oppe før? I så fall er han en soleklar kandidat, og jeg vil til din begrunnelse foreslå å tilføye følgende: 

- og for å fremme vitenskapen i hypens og overdrivelsenes tid.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Takk for innspillet, Bebben.

Jeg er enig, han er en meget god kandidat, blant mange.   :) Men han har ikke vært foreslått blandt de tre før.

Jeg føler meg priviligert som er med på å fremheve de som virkelig står i fronten i klimakampen, med all den vitenskapelige kompetansen vinnerne og kandidatene sitter inne med.

Begrunnelsen din blir tatt med, Bebben.

Når IPCC kaster inn håndkledet er vanskelig å predikere/projisere/fremskrive/scenariere/, men jeg ser for meg et slektsstevne dersom dette inntrer, slik at det kan markeres! Tenk på alle AGW-ere vi kunne invitere.    :)

Direktør Tom Remlow, Operaen, hadde nok årets kommentar, da han ble spurt om hva han synes om de som fortsatt var mot bygging av Operaen i Oslo! Spørsmålet kom etter en kort reportasje om den enorme tilstrømmingen operaen hadde opplevd i 2012!

"Jeg synes de skulle være glade for at de tok feil".

Kan det bedre sies?

ebye

Klimarosen for Februar 2013



tildeles:

Willy Fjeldskaar: for hans innsats med å spre kunnskaper om de globale havforholdene og for å fremme vitenskapen i IPCC- hypens og overdrivelsenes tid.

ebye

Klimarosen for mars 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen i mars 2013:

Per Jan Langerud: for hans iherdige innsats for å øke forståelsen om isforholdene i polområdene og boka: Klima, is og forskerfeil.

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert.

Olav M. Kvalheim: for hans viktige bidrag ved å informere om ClimateGate 1.0, samt hans innsats for å få en vitenskapelig debatt om klimamodellene. 

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater må sendes på denne tråden innen 7. mars 2013!

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.

ebye

Klimarosen for Mars 2013



tildeles:

Olav M. Kvalheim: for hans viktige bidrag ved å informere om ClimateGate 1.0, samt hans innsats for å få en vitenskapelig debatt om klimamodellene.

ebye

Klimarosen for april 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen i april 2013:

Per Jan Langerud: for hans iherdige innsats for å øke forståelsen om isforholdene i polområdene og boka: Klima, is og forskerfeil.

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert.

Morten Jødal: for hans utrettelige kamp for et vitenskapelig syn på artsmangfoldet, og livet i havet og på land. 

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater må sendes på denne tråden innen 6. april 2013!.

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.


ebye

Klimarosen for April 2013



tildeles:

Morten Jødal: for hans utrettelige kamp for et vitenskapelig syn på artsmangfoldet og livet i havet og på land. 

Jostemikk

Jeg gratulerer, og er imponert over Jødals standhaftighet innen en vitenskapsgren som er mer konsensus-alarmistisk enn de fleste.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Klimarosen for mai 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen i mai 2013:

Per Jan Langerud: for hans iherdige innsats for å øke forståelsen om isforholdene i polområdene og boka: Klima, is og forskerfeil.

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert.

Steinar Jakobsen: for hans iherdige innsats for å åpne opp øynene til de som er autoritetstro. Spesielt må han roses for å ha introdusert omtale i MSM av all den juksteringen som foregår.

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater til denne avstemmingen må sendes på denne tråden innen 5. mai 2013!.

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.

ebye

Klimarosen for Mai 2013



tildeles

Per Jan Langerud: for hans iherdige innsats for å øke forståelsen om isforholdene i polområdene og boka: Klima, is og forskerfeil.   

ebye

Klimarosen for juni 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen for juni 2013:

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert.

Steinar Jakobsen: for hans iherdige innsats for å åpne opp øynene til de som er autoritetstro. Spesielt må han roses for å ha introdusert omtale av all den juksteringen av temperaturdata som foregår.

Einar Sletten: for hans lange og iherdige innsats for å øke forståelsen for naturlige klimaendringer og klimamodellenes mangler.

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater til denne avstemmingen sendes på denne tråden innen 4. juni 2013!

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.

ebye

Klimarosen for Juni 2013



tildeles

Knut I. Bakke: for hans oversettelse av boken til Donna Laframboise: Den oppblåste tenåringen, som ble tatt for å være verdens topp klimaekspert



ebye

Klimarosen for juli 2013

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen i juli 2013:

Petter Tuvnes: for hans innsats som aktiv skribent, nå sist om solinnstråling og klimamodellene.

Steinar Jakobsen: for hans iherdige innsats for å åpne opp øynene til de som er autoritetstro. Spesielt må han roses for å ha introdusert omtale av all den juksteringen som foregår.

Einar Sletten: for hans lange og iherdige innsats for å øke forståelsen om naturlige klimaendringer og klimamodellenes mangler.

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater til denne avstemmingen sendes på denne tråden innen 22. juni 2013!

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.

Forslaget til Klimarosen kommer tidlig pga. ferien.


BaseBallStick

#29
Kristin Straumsheim Grønli,

Norges eneste undersøkende journalist i klimadekning.
Jeg ble oppmerksom på henne takket være linker i dette utmerkede forum.

Edit:
Alle kandidatene som allerede er nominert, fortjener den. En spesiell takk til Steinar Jakobsen, du leses med stor interesse.

"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...