Klimaskandaleoppsummering 2012: Bidrag kan leveres her!

Startet av Telehiv, januar 08, 2013, 09:21:34 AM

« forrige - neste »

Telehiv

En oppsummeringsperle er allerede levert på VGD:
Signaturen "Karbonbasert liv" på VGD har for et par dager siden levert en velskrevet, underfundig og meget talende diagnose for den selvoppnevnte klimamaktas FAKTISKE tilstand. For at denne perlen ikke skal risikere å forsvinne - man vet jo aldri når sensuren trår til der i gården - tillater jeg meg å gjengi dette innlegget her som en start. Jeg håper opphavsmannen tilgir meg det, for jeg klarer i alle fall ikke å oppsummere dette noe bedre selv:

"Peter Gleick skaffer seg tilgang til dokumenter fra Heartland Institute, som imidlertid ikke inneholder de godbitene han har innbilt seg. Så derfor forfatter han like godt et forfalsket dokument som passer med hans egne forestillinger om hvordan hans hovedfiende opererer og tenker. Problemet er at han etterlater seg et spor som er like tydelig som en rekke med sjokoladepapir bort fra den innbruddsrammede kiosken og direkte hjem til seg selv:

"Efforts at places such as Forbes are especially important now that they have begun to allow high-profile climate scientists (such as Gleick) to post warmist science essays that counter our own."

På grunn av dette ble det svært sannsynlig (over 90 % sikkert) at han kvalifiserer til tittelen "Amerikas dummeste kjeltringer".

- Antiskeptiker Stephan Lewandowsky diktet opp en "undersøkelse" som i praksis gikk ut på at varmister fikk parodiere skeptikere som konspirasjonsteoretikere. "Undersøkelsen" ble hypet i diverse fora som The Guardian, men publikasjonsstatus er så vidt jeg vet fortsatt uviss.

- Gergis et al måtte til slutt trekke forsøket på å produsere en hockeykølle fra den sørlige halvkule på bestilling fra Klimapanelet. Problemet var at en bloggleser debunket studien i løpet av et par timer. Heldigvis "oppdaget de feilen selv" - bare et par timer senere, og midt på natten - rent tilfeldgvis, så klart.

- Nic Lewis oppdaget at Klimapanelet hadde "pyntet på" den eneste studien av klimasensitivitet basert på empiri (og ikke modeller), og publiserte sine funn på Judith Currys blogg. Denne pyntingen av "brura" - eller skal vi si "salgsvaren" - er selvfølgelig en skandale av hockeykølledimensjoner, i hvert fall for kritisk tenkende mennesker.

- Utkastene til Klimapanelets neste rapport ble lekket for andre gang. Dette var svært upopulært både i Klimapanelet og blant dets medarbeidere, som jo ønsker en mest mulig "åpen" prosess, som i klimanytale betyr noe sånt som "en prosess der vi, som er valgt av oss, har bestemt hvem av oss som skal skrive det vi har vedtatt at du skal få lov til å vite."

- Her hjemme gikk Rasmus Benestad ut av sitt gode(?) skinn og insinuerte på Dagsavisen Nye meninger at Humlum og medarbeidere drev med uredelig og lyssky vitenskap i propagandaøyemed. Dette medførte klage til hans arbeidsgiver, og Benestad gikk straks ut i Nye meninger for å prosedere sin sak. Mens han var opptatt med det, fikk han tilsvar fra en viss Ellestad som argumenterte med at man bør holde seg til alminnelig folkeskikk, noe som avfødte følgende svar fra Benestad:

Kanskje du mener at det ikke sømmer seg at jeg ikke skriver på et gammelmodigt måte og er like gammeldags som dere?

Joda, og det Benestad prøver å si, selvfølgelig, er at det er umoderne å ikke være ufin, usaklig, ukollegial, uetterrettelig og uprofesjonell. Noe lesere av Joe Romm, Real Climate og Skeptical Science er godt kjent med. Jeg er riktignok litt usikker på om Rasmus mener å illustrere at grammatikken er like umoderne som folkeskikken.

("Klima for u", noen?)

- Og enda her hjemmere ble VGD-debattant Goddard kåret til "Årets klimasurrehue", som første vinner av en pris høytidelig innstiftet av ham selv.

- Flere viktige hendelser fra klimadebatten i 2012 kunne sikkert nevnes.
"

Link: http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1748236/tittel/viktige-klimadebatthendelser-i-2012
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, nettopp - flere saker kan sikkert finnes fram!
Kanskje vi skulle bruke enda litt mer tid på å samle opp/summere hva den "seriøse" klimaforskningen faktisk drev med i året som gikk, i motsetning til oss useriøse skeptikere som er så ufine at vi varsler når IPCC-banden igjen og igjen må tas for rene svindelforsøk?

The floor is yours, ladies and gentlemen!

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Bebben

Kremt, "Karbonbasert livsform", takk Tele...  8)

Joda, det kan garantert nevnes flere, som at Julenissen kom med en fin julepresang til Donna Laframboise i form av en lekkasje fra Klimapanelets WGII... som dokumenterer at WWF driver intens lobbyvirksomhet inn mot - og internt - i Klimapanelet. Ikke at vi ikke visste det fra før, men det er liksom greit å ha det "svart på hvitt".

Pointman spekulerer på om det er FOIA som har vært på ferde igjen. Ikke vet jeg, men det er jo artig å spekulere.  ;)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på januar 08, 2013, 21:47:53 PM
Pointman spekulerer på om det er FOIA som har vært på ferde igjen. Ikke vet jeg, men det er jo artig å spekulere.  ;)

Jeg er enig med dem som i kommentarene hos Pointman mener at dette mest sannsynlig ikke er FOIA, men en annen kilde. Dette er IPCC-materiale, og leveransemetoden er annerledes.

Bare spekulasjon dette også, selvsagt  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to