New York Times Green Blog stenges

Startet av Amatør1, mars 02, 2013, 09:28:33 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Hvis noen tvilte på at "Green" var iferd med å gå av moten, i takt med folks erkjennelse av at menneskeskapt CO2 ikke har noe som helst med klimaet på jorden å gjøre, se på dette:



A Blog's Adieu

The Times is discontinuing the Green blog, which was created  to track environmental and energy news and to foster lively discussion of developments in both areas. This change will allow us to direct production resources to other online projects. But we will forge ahead with our aggressive reporting on environmental and energy topics, including climate change, land use, threatened ecosystems, government policy, the fossil fuel industries, the growing renewables sector and consumer choices.

Thanks to all of our readers.




Denne bloggen ble vel (om jeg ikke husker helt feil?) etablert etter at den prominente spalten til Andy Revkin ble nedlagt hos NYT, og nå forsvinner altså restene.

Kanskje verden ikke går under allikevel?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det som er like interessant på den siden, er, som så ofte ellers, å lese kommentarene. Det er så morsomt å lese hvorfor folk protesterer mot nedleggelsen. Årsakene de gir er som å lese rett ut av de grønne bevegelsenes påstander. Folk har kjøpt argumentene uten å tvile et øyeblikk på hva de de grønne organisasjonene, og også etter hvert deres regjeringer, har fortalt dem. De har svelget både agn, krok og snøre ;) Har de blitt avhengige av en daglig dose med skremsler for å holde redselen aktiv?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Jeg vil ikke se bort ifra at din analyse av menneskenes psyke er ganske god, seoto  ::) Jeg tror nok du har rett i at CO2-dogmet er såpass svakt fundert hos tilhengerne, at de er avhengige av sin daglige skremsel for å opprettholde troen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to