Mathismoen's epiloger

Startet av ebye, januar 17, 2013, 10:48:13 AM

« forrige - neste »

bøvelen

Tilbake til trådens tema:
Jeg tenkte på Mathismoen
Jeg kan huske komikertrioen Kirkvåg-Lystad-Mjøen som hadde en parodi på psykologene Raundalens og Gruda Skards programmer om barneoppdragelse med gutten Mathis i ulike situasjoner. "Mathis får en søster" o l.
KLM tok for seg den påkjenningen en gutt går gjennom når han skal møte til militærtjeneste. Sketsjen het "Mattis på moen" og var en fornøyelig sak med Willie Hoel i rollen som Gruda Skard.
Jeg googlet etter den, men youtube hadde den ikke.
Men i denne google-søkingen fant jeg et glimrende innlegg skrevet av Lars Mjøen (riktig, han fra KLM) i 2008:

STOPP OLE MATHISMOEN

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2214895.ece

ebye

Takk for søket og linken, bøvelen. Lars Mjøen har hatt flere innlegg i papir-Aftenposten de siste årene. Han er like treffsikker med pennen, som han (KLM) var med sin humor.   ;D     8)

Brattbakkallen

Sitat
Takk for søket og linken, bøvelen. Lars Mjøen har hatt flere innlegg i papir-Aftenposten de siste årene. Han er like treffsikker med pennen, som han (KLM) var med sin humor.   ;D     8)

Jeg husker det ble en del oppstyr av disse klimainnleggene til Lars Mjøen. Fin fyr, spør du meg!
DBE
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

ebye

Et Google-søk på "lars mjøen klima", ga en del treff. Helt åpenbart at han har vært aktiv med sitt skrå blikk, utenfor de "skrå bredder". Det er langt mellom de kritiske artiklene i Aftenposten nå. Men, Mathismoen han breier seg.     8)

BaseBallStick

SitatTerningkast 5:

Kan miljøpolitikk bedre enn noen. Bør ut av avisbyråkratiet og begynne å skrive igjen! En anelse for pessimistisk?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10114485

Erik Solheim triller terning over politiske kommentatorer. Mathismoen får en femmer.

"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

seoto

Da kan vi vel være enige om at Mathismoen er en stor pessimist når Solheim sier det følgende:

SitatKan miljøpolitikk bedre enn noen. Bør ut av avisbyråkratiet og begynne å skrive igjen! En anelse for pessimistisk?

En anelse "for pessimistisk"? Finnes det alarmister som ikke er pessimister med tanke på menneskenes framtid?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.