Temaer foran Stortingsvalget

Startet av Amatør1, februar 10, 2013, 10:49:01 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Kan noen tenke seg at vi faktisk diskuterte disse spørsmålene foran Stortingsvalget i Norge? Hvilke politikere vil føre argumentene som senator Rand Paul her framfører?

Sen. Rand Paul in Energy Committee Hearing on Consumer Choice
http://www.youtube.com/v/FAn1FWInBi0?hl=en_US&version=3

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

På stående fot kan jeg ikke komme på noen. I så fall burde det jo ha vært noen fra FrP, som sier at de ønsker å gi folk reelle valg. Kanskje en god idé for en politiker som ønsket nye tilhengere? Vi reguleres jo i hjel. Sannsynligvis bryter vi alle til stadighet lover og regler uten engang å være klar over det, siden de er så findetaljerte. Rand har min absolutte støtte i sine spørsmål. Og når det gjelder å spare vann: Folk bruker både vaskemidler og varmt vann (energi+vann) for å vaske plastikksøppel. Hvor rasjonelt er det? Heldigvis er min do så gammel (1987) at den virker som den skal. Men min beste do var en fra 1969, den var lagd for å vare ;) (Det var jeg som forlot den, ikke omvendt.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amateur2

Jeg forundres stadig over at våre hjemlige politikere synes det er så overmåte artig å regulere små filleting i stedet for å legge forholdene til rette for at folk kan ta fornuftige valg.

Glødelampeforbudet er vel noe av det dummeste man har latt seg lede med på hjemme i Norge, hvor vi i overveiende grad varmer husene våre i den kalde og mørke årstiden med termostatregulerte elektriske varmeovner. Glødelampene er jo egentlig en genial liten sak sett i det perspektivet. De gjør to ting på en gang, LYSER opp i en mørk tilværelse OG bidrar med sine 40W - 100W til oppvarming, noe som ellers måtte kommet fra en panelovn, eller enda værre en oljefyr, eller en sotspyende vedovn ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

ebye

Hallo, hallo - du har glemt CO2'n, fra Farrisen! Med de påståtte tilbakekoplingene, blir det jo ganske varmt, eller?     ;)

Amateur2

Jeg måtte jo la det være igjen litt til de andre her på forumet også  8)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

Sitat fra: ebye på februar 10, 2013, 16:00:35 PM
Hallo, hallo - du har glemt CO2'n, fra Farrisen! Med de påståtte tilbakekoplingene, blir det jo ganske varmt, eller?     ;)

Farris i originalform eksisterer ikke. Farris er H2O + CO2. Jeg likte den originale "hvite" Farrisen, men den er ikke å få kjøpt lengre, nå er det bare en blå variant med mindre CO2. Og så reklamerere de med en "bris" med mindre CO2..., det neste blir Farris uten CO2.

De trodde vel den hvite var et slags våpen som kunne oppnå runaway greenhouse....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Schweppes Tonic har solid med CO2 fremdeles, hver gang jeg ser Jørgen Randers snakke til media passer jeg på å trekke av korken på et par flasker.

Siden global oppvarming foråsaker mere malaria ifølge klimapanelets utskremte forskere (malariaforskerne deres er visstnok svenske med stor kompetanse innen nakkeskader for motorsyklister med og uten hjelm, så da må jo konklusjonen være riktig), så er et stigende konsum av Gin & Tonic den rette medisinen mot slikt.

Hvis jeg nå kunne få leid klimadiktator Randers til å stå og puste ut foran sitronbusken min, så skulle forsyningen av den tredje ingrediensen i drinken også være sikret.
It's the sun, stupid!