Rasmus Benestad: Store Norske leksikons svar på William Connolley?

Startet av Telehiv, februar 18, 2013, 23:37:01 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 21, 2013, 23:26:00 PM
MeteorUlogisk Institutt

Perle, Brattbakkallen! ;D

;D Måtte lese noen ganger, for jeg trodde faktisk det stod MeteoUrologisk Institutt
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Brattbakkallen

Amatør1 skrev:
SitatMåtte lese noen ganger, for jeg trodde faktisk det stod MeteoUrologisk Institutt
.

Ikke ulogisk", den derre heller: (Utlagt: "Dritt eller piss i hva vi på MI legger ut?)

Jeg angrer litt på at jeg ikke la ut en liten tekst om at det vel ikke er alle ved Meteorologisk Institutt som deler Mr. R. "KlimaFasit" Benestads rare tanker og ideer som han tydeligvis går med oppe i hodet sitt.

En unnskyldning til dem, fra meg altså.

:'(

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Jostemikk

Sitat fra: Brattbakkallen på februar 22, 2013, 19:04:28 PM
Amatør1 skrev:
SitatMåtte lese noen ganger, for jeg trodde faktisk det stod MeteoUrologisk Institutt
.

Ikke ulogisk", den derre heller: (Utlagt: "Dritt eller piss i hva vi på MI legger ut?)

Jeg angrer litt på at jeg ikke la ut en liten tekst om at det vel ikke er alle ved Meteorologisk Institutt som deler Mr. R. "KlimaFasit" Benestads rare tanker og ideer som han tydeligvis går med oppe i hodet sitt.

En unnskyldning til dem, fra meg altså.

:'(

BBK

Jeg tror du har rett i at det ikke er alle som deler Benestads klimafascistiske oppførsel, men det er vel ikke noen grunn til å be om unnskyldning overfor dem? De har valget selv. Mitt forslag til dem er at de samler seg og går ut med eget syn i media. Setter de klimaskapet på plass, antar jeg at de vil få noe nær heltestatus i årene som kommer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Brattbakkallen

Jostemikk:
SitatJeg tror du har rett i at det ikke er alle som deler Benestads klimafascistiske oppførsel, men det er vel ikke noen grunn til å be om unnskyldning overfor dem? De har valget selv. Mitt forslag til dem er at de samler seg og går ut med eget syn i media. Setter de klimaskapet på plass, antar jeg at de vil få noe nær heltestatus i årene som kommer.

Jo, enig, men i mellomtiden vil de kanskje stå uten jobb? Derfor synes jeg at de fortjener en liten unnskyldning fra meg (i hvertfall foreløbig).
Det jeg ba om unnskyldning for, var altså at jeg muligens urettferdig dro alle over samme kam.

Jeg har ærlig talt ikke noe med å beordre andre til å gjøre det jeg synes at de egenlig burde gjøre, uten tanke på konsekvensene for dem.

De får avgjøre selv, men la oss håpe at det snart skjer noe viktig. Visse tegn tyder jo på at noe er på glid.
Skal vi håpe på et ras snart?

;)

BBK


Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Jostemikk

Vi får krysse fingrene, BBK. Kanskje vi kan håpe på at integriteten vinner over frykten for å miste jobben? Finnes motstand innad hos MI, tror jeg ikke de har noe å frykte bare de er mange nok. 6-7 statsmeteorologer har makt til så mangt. Det eneste de ikke kan bestemme over er været ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Brattbakkallen

Jostemikk:
Sitat
Vi får krysse fingrene, BBK. Kanskje vi kan håpe på at integriteten vinner over frykten for å miste jobben? Finnes motstand innad hos MI, tror jeg ikke de har noe å frykte bare de er mange nok. 6-7 statsmeteorologer har makt til så mangt. Det eneste de ikke kan bestemme over er været ;)

Det var dette med å kunne organisere seg, da. Det er ikke like lett i et miljø som kanskje har et stikk motsatt syn enn deg selv, ikke minst fra toppledelsen.
Dersom en 6-7 statsmeteorologer organiserte seg, så ville de muligens hatt en viss makt - en stund. Husk på at her er det verdensomspennende politikk inne i bildet.

Ikke lett, dette, altså, men: jeg aner (i hvertfall håper ) altså en glidning mot det bedre, både her og der. At meteorologer ikke "kan bestemme over været" er de nok selv fullstendig klar over. Det var å håpe at denne innstillingen etterhvert smittet over på såkaldte "klimaforskere" hvor mange  av dem tydeligvis lever i en  Cyberverden hvor andre regler gjelder.
;)

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Rosario

Sitat fra: Brattbakkallen på februar 22, 2013, 21:27:13 PM
Det var dette med å kunne organisere seg, da. Det er ikke like lett i et miljø som kanskje har et stikk motsatt syn enn deg selv, ikke minst fra toppledelsen.
Dersom en 6-7 statsmeteorologer organiserte seg, så ville de muligens hatt en viss makt - en stund. Husk på at her er det verdensomspennende politikk inne i bildet.

"Det var dette med å kunne organisere seg" -> de med interesse for klima skal organisere seg?

"Dersom en 6-7 statsmeteorologer organiserte seg, så ville de muligens hatt en viss makt" -> makt til å påvirke hva folk tenker om klima?

"Husk på at her er det verdensomspennende politikk inne i bildet" -> ja, men er det klimaet de sloss om?

Glem klassekamp og kvinnekamp, nå er det klimakamp

Ble det rett?

Edit: Noe mener at jorden vil går under (geofysisk), noen mener at økonomien vil går under, noen mener at verden vil gå ender (atomkrig), men her er det klimaet som vil gå under først? (eller skal vil bekymre oss om klimaet hvis vi det blir VK3 ...)

Obelix

Hvis 6 -  7 stykker på MI samler seg mot Rasmus Benestad sin villedning, så vil det bety noe, der! Resten av verden kommer etterhvert.
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Sitat fra: obelix på februar 22, 2013, 22:52:32 PM
Hvis 6 -  7 stykker på MI samler seg mot Rasmus Benestad sin villedning, så vil det bety noe, der! Resten av verden kommer etterhvert.

Velkommen, Obelix! :)

Ja, tenk om det hadde vært nok til at resten av verden kom etter ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Takk Seoto  :D
Mitt inntrykk er at vi står på nippet til en tsumani-bølge med frafalne klima-alarmister verden over. Det trengs kun noen få fornuftige sjeler på MI, Met.office, NasaGis, IPCC, etc. før bølgen bygger opp nok momentum før den er ugjendrivelig forbi vippepunket for "point of no return". Politikere har jeg ikke nevnt, de er for det meste en 'tapt sak'.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Bebben

Hei og velkommen Obelix!

Jeg undres når det må reises en bauta over klimaalarmismen... kanskje det burde opprettes et fond?  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: obelix på februar 22, 2013, 23:04:05 PM
Takk Seoto  :D
Mitt inntrykk er at vi står på nippet til en tsumani-bølge med frafalne klima-alarmister verden over. Det trengs kun noen få fornuftige sjeler på MI, Met.office, NasaGis, IPCC, etc. før bølgen bygger opp nok momentum før den er ugjendrivelig forbi vippepunket for "point of no return". Politikere har jeg ikke nevnt, de er for det meste en 'tapt sak'.

Jeg er enig i at vi ser at flere faller fra. Men deretter? Noen vil bli nevnt i MSM, spesielt dersom de er kjent fra før. Men hva vil skje videre? Våre samfunn er avhengige av hva politikerne, og spesielt de mer internasjonale politikerne, bestemmer. Det går jo ikke an å reversere denne saken, men kanskje den bare legges død og alle glemmer hva de har gjort, hvilke tiltak de har gjennomført på svake grunnlag, og hva dette har kostet befolkningene i de forskjellige landene.

Siden det virker som om det alltid må ligge en frykt for noe i bakgrunnen, hva vil da den nye fryktbølgen bli? I løpet av min levetid har jeg sett skremsler komme og gå. I kveld så jeg ca. halvparten av Oliver Stone, USAs skjulte historie, på NRK2 (glemte at den ble sendt i kveld. Skal se begynnelsen nå, og for en stund kan den ses på denne linken:
http://tv.nrk.no/serie/oliver-stone-usas-skjulte-historie

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Brattbakkallen

#42
Rosario:
Sitat"Det var dette med å kunne organisere seg" -> de med interesse for klima skal organisere seg?

"Dersom en 6-7 statsmeteorologer organiserte seg, så ville de muligens hatt en viss makt" -> makt til å påvirke hva folk tenker om klima?

"Husk på at her er det verdensomspennende politikk inne i bildet" -> ja, men er det klimaet de sloss om?

Glem klassekamp og kvinnekamp, nå er det klimakamp

Ble det rett?

Heisann! Du stiller noen skikkelige provokative spørsmål her!

Det trengs.

Nå er det klimakamp og da gjelder det å finne den lureste  strategien.

Jeg har vel  aldri sagt at "de med interesse for klima skal organisere seg".

Hvor har du det fra? Jeg  har stilt spørsmål ved lurheten om de så gjorde.

Det er vel sannsynlig at jeg misfostår deg til de grader her, men jeg syntes altså at jeg burde svare ut fra det synspunktet ditt innlegg ga inntrykket av for meg.

Jeg har en
sterk mistanke om at vi to egentlig ikke er veldig uenige. Er du egentlig en luring, du?  "en luring" her er en hedersbetegnelse.

;D

BBK


Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Obelix

Vedrørende det Seoto skrev....
Hvis vi går tilbake til nittenåttitallet, da var det i vinden å være imot atomkraftverk. Da startet også "ikke mobb kameraten min"-kampanjen.  Litteratur utkommet på nittennittitallet har fortalt det vi tenkte den gang, i ti-året foran, at dette var vel regisjerte kampanjer. Daværende Sovjet-russiske agenter betalte både "anti-atomkraftverk"-aksjonister og "antirasister". De multimilliard-rike vestlige mennesker og organisasjoner kopierte vilt og hemningsløst KGB-metodene fra opprettelsen av IPCC, med gudfaren Maurice Strong som 'konsulent', og med opprettelse av haugevis med "klima-organisasjoner" og "miljøvernorganisasjoner", som alle som en var opptatt av klimaet, isbjørner, synkende øyer, med mere.

Hva vil skje med denne skaren av venstrevridde politiske aktive (som har vært nyttige idioter for de ultra-rike)???? Jeg vet ikke, men jeg tipper at fokuset vil gå tilbake til atomkraft-bekymringer, mer 'gammeldags' U-hjelp, og mer øko-foks: Altså at vi skal betale mer for den samme maten, men nå med 'god samvittighet'.  "Ett-barn"-Randers tankegods har så vidt jeg har registrert, så vidt begynt å fenge de troende, - altså de få som skjønner at de må hoppe av det synkende MS Ipcc i tide.

I bunn og grunn har den venstre-radikale siden i den vestlige verden vist en fabelaktig vilje til å sluke kameler, bare så lenge de selv trodde at det var for "the greater cause". Men det som forundrer meg er hvor virkelighetsfjerne de er! - De tror visst i fullt alvor at de vil få gjennomslag for sine ideer, det er bare 'innpakningen' de sliter med. Jeg vil si dette: Snakk om selvbedrag! De ultra-rike må jo le seg skakk forderva, hver eneste dag!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Rosario

Brattbakkallen
SitatJeg har vel  aldri sagt at "de med interesse for klima skal organisere seg".
Hvor har du det fra? Jeg  har stilt spørsmål ved lurheten om de så gjorde.

Jeg tolket hva du skrev inn i denne konteksten

Sitathttp://klimaforskning.com/omoss.html
Hvem er vi?
Vi er interesserte i klimasaken ut fra et skeptisk ståsted. Med skeptisk menes at tilliten til IPCC, politikere og media ikke er overveldende.

Jeg tror vi alle trenger å se sammenhengene også. Hvordan henger dette sammen?

1. Folk har behov for klima 2. Folk trenger et parti for klimaet - vi lever av klimaet 3. Fienden er dem som ikke er klimabevisste

(mulig "klimasak" = CO2 i atmosfæren)

?

(satt på spissen, adressert alle sammen)