Klimaklovner i Norge

Startet av ebye, februar 24, 2013, 16:53:24 PM

« forrige - neste »

ebye

Takk for den, jarlgeir. Det skal mer til før jeg blir sjokkert!    :)

Jostemikk

I likhet med den nye tråden til Tele om kolossale klimabomprediksjoner under Generelt, prioriterer jeg også denne tråden ved å låse den på topp. ebyes liste over norske klimaklovner bør leses av flest mulig, rett og slett fordi idiotene (klimaklovnene) må fram i dagslys. Håper de tåler sola like dårlig som alle andre klimatroll.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#32
Per Anders Todal hjelper Terje Bentsen, CICERO og Tore Furevik, UiB, inn på klimaklovnelisten, via to innlegg i Dag og Tid

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,256.msg26816.html#msg26816


KlimaKovner i Norge




Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum

Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen




ebye

#33
Nytt medlem på Klimaklovnlisten i dag, redaktør Tove Kolset, CICERO

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,336.msg26895.html#msg26895

KlimaKlovner i Norge





Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum

Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen

Tove Kolset




ebye

#34
Det neste medlemmet på klovnelisten er Hans Martin Seip, CICERO, med begrunnelse her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg26953.html#msg26953

KlimaKlovner i Norge





Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum

Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen

Tove Kolset

Hans Martin Seip


Jostemikk

Hans Martin Seip er en meget fortjent kandidat til årets klimaklovn, ebye. Vi har bokmål, grautmål, og vi har propagandistenes togradersmål. Seip både snakker og skriver togradersmål, men burde holdt seg til bokmål og sunt bondevett.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#36
Ola Elvestuen har sendt flere sterke søknader, og er selvskreven på KlimaKlovnlisten

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg27002.html#msg27002

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1056.msg26993.html#msg26993


KlimaKlovner i Norge





Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Nils Chr. Stenseth *

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum


Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen

Tove Kolset

Hans Martin Seip

Ola Elvestuen


Rettelsene innebærer link for hver person, til begrunnelser.

*) Nils Chr. Stenseth hadde falt ut av listen ved et uhell.

Telehiv

ebye, alle,

når vi først er på klimaklovneri: Hva med å se nærmere på denne truppen, og denne karen?

http://klimavalg2013.no/

Styrelederen i Klimavalg 2013 er også - grøss og gru - kjent som Norges twitterkonge (flest followers), og vi snakker om Svein Tveitdal. Det er jo en kar som trenger en hel sirkusmanesje til klovnedansene sine.

Søk og kos dere, hos Tveitdal og hans trupper finner dere alt fra besteforeldreaksjonen til slimålpregede klimaanalyser skreddersydde for ignorante politikere av Solhjell/Lysbakken-typen.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

SitatSvein Tveitdal er leder for «Klimavalg 2013». Han er tidligere FN-direktør med bakgrunn fra arbeid med klima og utviklingsspørsmål. Stifter av UNEP/GRID Arendal, jobber nå som miljøvernrådgiver.
Detta høres jo ut som rett mann på rett plass... ::)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på april 12, 2013, 14:31:59 PM
SitatSvein Tveitdal er leder for «Klimavalg 2013». Han er tidligere FN-direktør med bakgrunn fra arbeid med klima og utviklingsspørsmål. Stifter av UNEP/GRID Arendal, jobber nå som miljøvernrådgiver.
Detta høres jo ut som rett mann på rett plass... ::)

Har vært med fra begynnelsen da Gro Harlem Brundtland la inn støtet for å knekke Norges ryggrad. Fæl mann.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg er overrasket over hvor lette alarmistene er på Klovnetråden. Jeg har foreløpig som utgangspunkt at klovnene utropes når de nå har hatt et Klimaklovnetriks. Det betyr at klovnene nylig har vært i manesjen. I øyeblikket ser det ut til å være en jevn tilstrømming, så utvelgelsen eller utmerkelsen blir som nå, en stund til.

Det betyr at vi har mange klovner som ikke vet om all den heder og ære som blir dem tildel. Listen over klovnerekrutter er lang nok, men forblir hemmelig slik at det også kan bli litt klovnaktig glede, når de er inne på sikker plass.

KlimaKlovnemakeriet tar selvfølgelig i mot tips på nye kandidater. Klovneriet må synes i media, og mer ukjemte småklovner må eventuelt klovne et par ganger før de er fullt kvalifisert. Men send forslag.   ;)     :)      ;D      8)

Amateur2

Hans Martin Seip banker grundig fast at han hører hjemme blant de riktig store klimaklovnene.

Les hans mild sagt vennlige omtale av Marcott & al sitt Ma(r)c-verk på Cicero´s nettsider:

Jordas temperatur siste 11300 år

Det er forunderlig hvor lite han ser ut til å ha fått med seg av kritikken mot Marcott&al sin omgang med data ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Sitat fra: Amateur2 på april 12, 2013, 16:24:08 PM
Hans Martin Seip banker grundig fast at han hører hjemme blant de riktig store klimaklovnene.

Les hans mild sagt vennlige omtale av Marcott & al sitt Ma(r)c-verk på Cicero´s nettsider:

Jordas temperatur siste 11300 år

Det er forunderlig hvor lite han ser ut til å ha fått med seg av kritikken mot Marcott&al sin omgang med data ...

Hans Martin Seip får ikke betalt for å betrakte klimasaken på ærlig vis. Klimabyråkratene i CICERO er blant vårt lands nedrigste mennesker.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Folkens!

Det finnes klovner i et hvert yrke. Klimaklovner, politiske klovner, klovner innen styret i aksjeselskaper osv for å nevne noen. Men ærlig talt, jeg syns grensen går ved å henge ut folk på en nettside. Jeg har akkurat vært igjennom et prosjekt som tar for seg hvordan folk blir hengt ut på nettet. Det er ikke mye hyggelig. Jeg kunne ikke tenke meg å komme over en side som henger ut f.eks. meg eller mine. Kan vi få fjernet denne tråden, starte på skratch og gjøre det vi skal gjøre, nemmelig klimaforskning? Håper liksom på at folk skal se på denne siden som seriøs, men nå er jeg i tvil. Er ikke dere enig?

/Knuta

Jostemikk

Jeg er helt uenig med deg, Knuta. De som finnes på den lista har selv valgt å være en del av den offentlige klimadebatten gjennom sine utspill i media. De har kommet med skremsler på hver sine måter, og felles for alle er at de er meget overdrevne, vitenskapelig udokumenterte, eller på andre måter aldeles av skaftet for hva en kan kalle rasjonell og akseptabel oppførsel i et land der mainstream media har prostituert seg stadig raskere de senere årene.

De er nett-mobbere selv flere av dem, og det er de til gagns. De har rakket ned på ethvert tilløp til motstand mot IPCC-dogmet i tiår, og mye av det de har gjort er direkte stygt. Den politikken disse menneskene har vært med på å påvirke har ført til lidelse og død for mennesker altfor lenge som det er, og før eller senere må de bli stilt til ansvar for den galskapen de har vært en del av, til dels kraftige pådrivere for.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren