Klimaklovner i Norge

Startet av ebye, februar 24, 2013, 16:53:24 PM

« forrige - neste »

ebye

Arbeidet med å legge linker med begrunnelse for hver enkelt klovn på klovnelisten er i full gang. Slik blir listene seendes ut

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1247.msg27005.html#msg27005      8)


ebye

#61
Spaltisten Bjørn Stærk er neste medlem på KlimaKlovnelisten.

Her erd den utløsende artikkelen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg27213.html#msg27213

og her er ytterligere ett bidrag, med noen kommentarer

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg27214.html#msg27214


KlimaKlovner i Norge





Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Nils Chr. Stenseth

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum


Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen

Tove Kolset

Hans Martin Seip

Ola Elvestuen

Bjørn Stærk 



Brattbakkallen

Ebye. Da har jeg altså medvirket til at det ble merarbeide på deg.  :-[

Nå ser det ut som lista blir skikkelig bra, slik jeg ser det, da.

En liten ting jeg lurer på: Er det noen rangering ute og går her? Største klovenen øverst og minste nederst?

Jeg ser at Gaarder har havnet øverst og det synes jeg jo passer bra.

;)

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Obelix

Sitat fra: Brattbakkallen på april 15, 2013, 15:42:50 PM
En liten ting jeg lurer på: Er det noen rangering ute og går her? Største klovenen øverst og minste nederst?

Jeg ser at Gaarder har havnet øverst og det synes jeg jo passer bra.

;) 

BBK, hvis du går til side 1 i denne tråden, og går gjennom innleggene fra og med den aller første og frem til og med denne, så vil du forhåpentligvis se et mønster???

Da vil du forhåpentligvis ha fått svaret på ditt spørsmål om rangering.   :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Sitat fra: Brattbakkallen på april 15, 2013, 18:02:40 PM
Obelix:

SitatBBK, hvis du går til side 1 i denne tråden, og går gjennom innleggene fra og med den aller første og frem til og med denne, så vil du forhåpentligvis se et mønster???

Da vil du forhåpentligvis ha fått svaret på ditt spørsmål om rangering.   :P

Nå var det ebye jeg spurte, da, men: Det mønsteret jeg ser er selvfølgelig at kandidatene havner under hverandre på lista etter hvert som de "dukker opp".

Da er de vel alle like gode klovner, da, i og med at de har oppfylt kriteriet for i det hele tatt å havne på lista og det er selvfølgelig OK for meg at det er slik lista skal tolkes.

Det jeg egentlig lurte på, var om ebye hadde noen nye planer om også å gjøre denne lista til ei rangeringsliste, nå som lista blir omarbeidet allikevel?

Det er det ebye, som tar jobben med å lage lista, som må svare på, synes jeg.

Foreløbig synes jeg altså Gaarder passer øverst uansett hvordan lista blir tolket.

(Obelix. Pass tunga di, gutt, ellers så tar jeg en bit av den).

;D

BBK

BBK, du stilte et helt unødvendig spørsmål, og det er uvesentlig at du stilet det til ebye, for hadde innholdet i innlegget med nummer 52 blitt forstått, så ville alle og enhver ha skjønt at mønsteret fra og med det første innlegget var slik at de eldste tillagte klimaklovnene er øverst på lista, og de ferskeste tilskuddene av klimaklovner er nederst på lista.

Dette beskrev jeg i innlegget med nummer 52, og jeg beskrev at det er rett og slett en intelligenstest i praksis. For lesere som lurte på hvorfor den eller den klovnen var tillagt, så var det bare å gå tilbake i sidene - kanskje hele veien tilbake til side 1, om nødvendig.

Spørsmålet om en såkalt 'kvalitativ' rangering er noe annet enn det du BBK stilte i ditt innlegg med nummer 62. For ditt spørsmål i 62 ville du selv ha besvart om du hadde skjønt mønsteret, - som jeg faktisk antok at du gjorde, etter nummer 52.

Den nye meningen, altså om en 'kvalitativ' rangering er ikke noe snilt spørsmål om man skal anta at BBK mente alvor med sin "lei seg"-smilefjes i 62:   :-[

Og per nå så har vi andre skjønt at lista er såkalt kumulativ, at de nye klimaklovnene blir lagt til suksessivt nederst, så vi andre behøver ikke foreta noen "tolkning" i det hele tatt.

Og til slutt, jeg må nå skuffe BBK desverre. Jeg har ingen plan om å starte med noe som er helt nytt for meg; Å passe tunga mi.    ;D    8)    :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Jeg har ingen planer om noen form for rangeringsliste, BBK. Min umiddelbare reaksjon på ideen er at det er selvfølgelig mulig, men muligens litt mye jobb, til liten nytte? Poenget mitt var å fortelle "ekstreme" aktører at de ble oppfattet som klovnaktige, og ikke ble/blir tatt alvorlig. Å finne ut om noen er mer klovnaktige enn andre har aldri vært noe tema.

Generelt vil jeg si at tilstrømmingen til listen overgår mine første tanker om omfang. Takket være stor årvåknhet og god dømmekraft hos mange på forumet, får vi frem klovner som er mindre kjente, men så gode klovner som noen. Som jeg har understreket tidligere, jeg forutsetter at klovneopptredene er "ferskvare", så det er ingen mulighet å komme på listen om en hviler på sine laubær.  ;)       8)

Brattbakkallen

#66
Ebye. Da fikk jeg et greit svar på det jeg lurte litt på.

Du gjør en formidabel jobb, så det var ikke i mine tanker å få deg til å gjøre ennå mer.

;D 8)

Jeg har forresten slettet et innlegg her for å unngå å besudle denne tråden også med krangel.

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

ebye

Takk takk, BBK.

Dette er jo ikke verre enn, at dersom ideen hadde gitt mye interessant og nyttig tilleggsinformasjon, hadde jeg kastet meg ove den. Ideen er lagret, og kan hentes frem.     :)

Det kunne jo plutselig bli interessant å finne ut: Er det flere klasser/typer av Klimaklovner? Da kunne det bli aktuelt å lage en KlimaKlovneMonitor, langs linjene i dette opplegget

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,489.msg7006.html#msg7006

For de spesielt intresserte: dersom vi hadde 5-10 karakteristikker av KlimaKlovnene, kunne en PCA gi en tilsvarende fordeling som grafen i "monitoren" viser. Ved å bestemme rangering, så kunne rangeringen testes mot den fordelingen KlimaKlovnene hadde i PC-plottet.  Interessant?     ;)

Men akkurat nå skjer det så mye i "kjerneaktiviteten" til klimasaken at KlimaKlovneMonitoren lar jeg ligge.    8)

Brattbakkallen

#68
ebye:

SitatFor de spesielt intresserte: dersom vi hadde 5-10 karakteristikker av KlimaKlovnene, kunne en PCA gi en tilsvarende fordeling som grafen i "monitoren" viser. Ved å bestemme rangering, så kunne rangeringen testes mot den fordelingen KlimaKlovnene hadde i PC-plottet.  Interessant?     ;)

Hehe! Nei lag lista slik du har begynt, du og hold PCA utenfor. PCA (i hvertfall misbruk)  lukter litt for mye av en viss Mann med ei hockeykølle.  :D

SitatMen akkurat nå skjer det så mye i "kjerneaktiviteten" til klimasaken at KlimaKlovneMonitoren lar jeg ligge.    8)

Jeg ser at Murry Salby er ventet onsdag 24. april i aud. 14 i Bibliotheca på Karl Johans gate.

Du er sikkert innvolvert i dette også, så prioriter!

:)

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Bebben

Murry Salby i auditorium 14 på K?

Men i hvilken verdensdel?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Brattbakkallen

Sorry.
Jeg trykket feil knapp her.

Nå er det vel på plass.

:-[

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Bebben

Sitat fra: Brattbakkallen på april 16, 2013, 01:16:41 AM
Sorry.
Jeg trykket feil knapp her.

Nå er det vel på plass.

:-[

BBK

Hehe, slikt som skjer - Murry Salby høres skikkelig spennende ut. Noe mer info tilgjengelig?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Brattbakkallen

#72
Bebben skrev:

SitatMurry Salby høres skikkelig spennende ut. Noe mer info tilgjengelig?

Jeg har denne opplysningen fra Klimarealistene. Selv har jeg ikke mere info, så vi får følge med der. Selv får jeg ikke anledning til å dra og høre på Salby, dessverre. :(

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

ebye

Her er plakaten, med tid, sted og tittel:

http://www.climometrics.org/13krmot1.pdf

(Dog, ikke involvert, BBK!)    :)

ebye

#74
Her er en meget god søknad fra Ole Mathismoen, om en plass på listen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg27410.html#msg27410

I følge figurteksten, i dagens papirutgave, er han rimelig sikker på at havet kan stige 60 m

SitatDe enorme ismassivene i Antarktis rommer nok vann til at vrdenshavene kan stige med 60 meter om massene smelter. Mens forskerne nå observerer økt snøfall og økte ismengder i Øst-Antarktis, påviser de regelrett smelting på Den antarktis halvøya.

KlimaKlovner i Norge




Jostein Gaarder

Heidi Norby Lunde

Rasmus Hansson

Helge Drange

Rasmus Benestad

Jørgen Randers

Erik Solheim

Ellen Hambro

Cecilie Mauritzen

Lars Haltbrekken

Bård Vegar Solhjell

Jan-Gunnar Winther

Erik Kolstad

Nils Chr. Stenseth

Terje Wahl

Audun Lysbakken

Gunhild A. Stordalen

Kjell B. Alstadheim

Stine Barstad

Kari Elisabeth Kaski

Trine Skei Grande

Sven Mollekleiv

Trygve Slagsvold Vedum


Erling Sande

Tore Furevik

Terje Berntsen

Tove Kolset

Hans Martin Seip

Ola Elvestuen

Bjørn Stærk 

Ole Mathismoen