Earth Hour 2012, eller regjeringen vs. regjeringen som egenlobbyist

Startet av Bebben, mars 21, 2012, 00:01:39 AM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på mars 22, 2013, 21:32:36 PM
Kan man slukke noen få kose-talgelys en times tid, å slippe unna med å slå av tenninga i nedoverbakker mellom girskift i den samme perioden, også...? ???

Tvilsomt Ewer - det er ikke synlig nok. Hele poenget er å gjøre noe som er veldig synlig, slik at alle andre kan se hvor "ren" du er, og at du hører til i den Store Hvite Klimaflokk, eller Den Kompakte Majoritet, eller hva det nå heter alt sammen.

Det er jo bare dagens versjon av ofring - vi slakter ikke en sau eller en geit, men ofrer noe annet som er like dyrebart for oss som dyret var for disse folkene i det gamle testamentet - elektrisiteten.

(Symbolsk, selvfølgelig - jeg regner med de spiste lammet selv til slutt og at ikke Gud gjorde det?)

På lignende måte slås lyset på igjen etterpå når den symbolske ofringen er over.

Gudinnen Gaia og guden Klima har lenge konkurrert om å få mest offergaver , men de senere årene har nok Klima definitivt gått av med seieren.

Nå er det mange som mener Gaia må forbedres for å tekkes Klima. Geoengineering er ment å gjøre henne mer attraktiv, så ikke Klima blir sur og spyr ild.

Vi er heldige og lever i god tider, mye takket være elektrisitet og fossilt brennstoff. Men til tross for alle våre duppeditter og teknologi er vi kanskje ikke så fryktelig forskjellige fra dem som levde for noen få tusen år siden, når det kommer til stykket.

Jeg vurderer å lese det gamle testamentet for å se om jeg kan finne ting der som kan gjøre Klima-dyrkingen mer forståelig. Eller kanskje Veda-hymnene er stedet å begynne? Får vel spørre en grepa forsker.  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Huff....det var akkurat detta jeg frykta Bebben!
Gaia og Klima er nok litt småvriene i forhold til vårt forhold til detta med å sku av lysbryteren en times tid...det er liksom ikkeno som imponerer dem to der spesielt mye, av alt vi det finner på....enten vi virkelig mener noe mer enn sombolsk med det, eller ikke! ;)


Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Her skal det bli lyst i kveld! Et av forumets medlemmer var på trappa med en bag med lyspærer! Takker så mye, og de skal brukes! Huset skal synes på satellittbildene!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Russian astronaut Roman Romanenko, currently part of the team at the International Space Station, appealed for broad support of the event in a video statement posted on YouTube.

"From here in space we can see very well how much our planet needs protection," he said.

Earth Hour is an annual international event aimed at attracting attention to the problem of waste of resources and global climate change. Launched in 2007 in Sydney, Australia, it soon caught on and is now conducted by the WWF in 150 countries.

Critics say that it could lead to an increase in carbon emissions and place great strain on electricity grids. What's more, many experts say that the move essentially compares environmentalism with "living in the dark" and has little to do with helping the planet become 'greener'.

http://rt.com/news/earth-hour-putin-2013-713/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Obelix

Nå har E.H. begynt, og jeg vil bare meddele at jeg gjør mitt for å bringe lys til oss alle.
-  Jeg har tent på hver bidige elektriske lys jeg har. ;D   ;D   ;D
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Steikeovnen står på, og er varm. Har så  smått begynt å tenke på å ta pizzaen ut av fryseren. Venter bare på at potetene skal koke ferdig, slik at jeg kan få lagt dem varme inn i kjøleskapet. Skal ha dem til frokost i morgen . Stekte poteter er godt. Holdt ved en feiltakelse på å velge mandelpoteter, men de er så lettkokte, at jeg heldigvis kom på å bruke pimpernell. Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, for dusjen har stått på siden jeg startet innlegget. Får ta en dusk før alt varmtvannet er brukt opp. Ikke at det hadde vært så galt med en kald dusj nå, for jeg tror det er 35 grader i stua her nå. El-fyring på topp, og sannelig er det brukbart med varme i 7 nye halogenpærer!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Jeg bøyer meg i støvet! Jostemikk har overgått meg i år. - Hmfrgghhrrr...  @#!&%£!!!  Nå vet jeg hvor jeg må legge lista neste år!

For neste år, da skal jeg gjøre alt det som Jostemikk skrev, men i tillegg skal jeg låne 2 stykk byggvarmere, og la de gå for full guffe, mens jeg lar alle dører og vinduer stå oppe!

For det er jo viktig å spre lys og varme i E.H. Dette er jo timen vi skal bli mer klimabevisste, og det aller beste er jo selvsagt å dele vår varme med andre  ;D   Samt spre lys inn i de mørkeste avkroker   :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

Gloføken

Stuttbokser og mørke glåmeglass er på ;D   Hadde jeg hatt gammal strøm måler nå, så trur jeg skiva hadde hoppa av og smergla seg ut gjennom sikringsskaps døra. ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Ewer Gladblakk.

SitatSteikeovnen står på, og er varm. Har så  smått begynt å tenke på å ta pizzaen ut av fryseren. Venter bare på at potetene skal koke ferdig, slik at jeg kan få lagt dem varme inn i kjøleskapet. Skal ha dem til frokost i morgen . Stekte poteter er godt. Holdt ved en feiltakelse på å velge mandelpoteter, men de er så lettkokte, at jeg heldigvis kom på å bruke pimpernell. Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, for dusjen har stått på siden jeg startet innlegget. Får ta en dusk før alt varmtvannet er brukt opp. Ikke at det hadde vært så galt med en kald dusj nå, for jeg tror det er 35 grader i stua her nå. El-fyring på topp, og sannelig er det brukbart med varme i 7 nye halogenpærer!
Lukket gardinene for å dempe lysskæret fra gammel-lapptoppen, og to små lyspærer jeg....og har det like fint som ellers!
Bor jo ikke i noe glorete soria-moriaslott , og har ikke akkurat overbelasta strømnettet med noe urimelig overbelastene fra før heller, og slik er det for min del.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Rapport fra Bergen sentrum, Earth Hour 2013:

Absolutt ingenting å rapportere, bortsett fra at det var bikkjekaldt mellom pubene. CO2 isolerer åpenbart for dårlig, på tide å finne opp noe bedre.

De lokale mediene Bergens Tidende og Bergensavisen har heller ingen ting å melde.

I min egen lille hage har en pjuskete snøklokke våget seg fram i solen i dag...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!