Vinteren 2012/2013

Startet av Jostemikk, desember 03, 2012, 02:47:05 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

På klimaavdelingen til MI gråter de blod og tørker snørra mellom hosteanfallene. Første vintermåned har begynt med sprengkulde over store deler av Europa. I Bergen, Oslo, Hedmark, Østfold, Vestfold, Sør- og Nord-Trøndelag har startet 5-9 grader under normalen, og nå blir vi straffet for en mild novembermåned.

Ta en titt på denne animasjonen fra NOAA. Den viser snødekket på den nordlige halvkulen. Får meg til å tenke på at alarmisten til Hadcru sa at snø var noe barnebarna våre kun ville lese om i bøker...

Her er Bastardis varsel for Europa, og jeg hentet bildet hos Tallbloke:



Jeg håper MI får mer rett enn det ser ut til akkurat nå, for det er ren lidelse for mange dette her. For to vintre siden var det svært mange som frøs ihjel i Europa og Asia, og akkurat det er ikke godt for noen selv om det latterliggjør alarmistene aldri så mye. Glemmer ikke bildene fra den vinteren fra Asia, der trekkokser i Vietnam lå frosset ihjel med seletøyet på seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Og likevel hørte jeg dette på NRK- radio i dag tidlig:
Alfsen fra Cicero la ut om hva som vil skje fremover med klimaet.
Og det var svartmaling de luxe!:
5 grader temp.stigning, mer tørke der det fra før er tørt, mer regn der nå nå er mye regn, havnivåstigning, polsmelting, bekymring over jordas evne til matvareproduksjon.
Vi er i ferd med å komme i en situasjon vi rett og slett ikke kan godta, sa han!

Kritiske spørsmål fra NRK-journalisten? Njet og atter njet.
Sånn skal vel ikke journalister holde på med!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye


Jostemikk

Sitat fra: BorisA på desember 03, 2012, 06:53:40 AM
Og likevel hørte jeg dette på NRK- radio i dag tidlig:
Alfsen fra Cicero la ut om hva som vil skje fremover med klimaet.
Og det var svartmaling de luxe!:
5 grader temp.stigning, mer tørke der det fra før er tørt, mer regn der nå nå er mye regn, havnivåstigning, polsmelting, bekymring over jordas evne til matvareproduksjon.
Vi er i ferd med å komme i en situasjon vi rett og slett ikke kan godta, sa han!

Kritiske spørsmål fra NRK-journalisten? Njet og atter njet.
Sånn skal vel ikke journalister holde på med!

Alfsen er ingen forsker. Han er en uærlig aksjonist. Ifølge IPCC AR4 skulle temperaturen stige med 0,2 grader pr. tiår i begynnelsen av dette årtusenet. Her har jeg gått tilbake til 1997 for å vise et eksempel på Alfsens vissvass. Den flate trendlinjen er den reelle. Den som er litt brattere er spådommen til IPCC. Som alle kan se har de bommet kapitalt, noe nå endelig også Terje Wahl har slått bestemt fast.

Den bratteste trendlinjen er den som skulle vært om Alfsen og de andre propagandistene og alarmistene hadde rett. Se selv:



Ettersom Okular brukte ERA-programmet i tråden om manglende drivhuseffekt, kan vi jo ta en titt på hva denne modellen har å si om klodens temperaturutvikling. ERA40 er brukt av svært mange klimatologer i deres forskning, og referanselista er uhyggelig lang.



Med dagens sprengkulde over store deler av den nordlige halvkulen tror jeg ikke disse "forskerne" gjør så klokt i å overdrive så grenseløst at alle med letthet gjennomskuer dem. Kanskje vi burde sendt Alfsen et al ut i undertøyet i sprengkulda vi har nå? Vinteren skulle jo bli slapset, og snø er noe som tilhørte historien. Med tanke på MIs sesongvarsel burde de vel takle et par-tre timer ute i bare underbuksa? I skrivende stund er det -18,2 utenfor veggen her jeg sitter. Tenker vi sier 5 timer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Den siste rapporten om stgning til +5 grader innen 2100 er referert hos CICERO

Utslippene peker mot fem grader

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11831

Hos CICERO har det aldri vært mulig å kommentere innlegg. Da må det eventuelt sendes en artikkel til CICERO/KLIMA, der er man så prisgitt redaksjonens/CICEROs vurdering. Men det som kan gjøres er å sende en mail til Alfsen, legge ved diagrammet ditt Jostemikk, og be om kommentarer.    :)

Gloføken

Sitat fra: Jostemikk på desember 03, 2012, 17:00:24 PM
Kanskje vi burde sendt Alfsen et al ut i undertøyet i sprengkulda vi har nå?

Undertøy! Det var da alt for meget, Joste ;D  -18,2 grader... Da kan du nok legge til ca -1 grad, kaldere langs bakken vet du.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 03, 2012, 17:00:24 PM
Sitat fra: BorisA på desember 03, 2012, 06:53:40 AM
Og likevel hørte jeg dette på NRK- radio i dag tidlig:
Alfsen fra Cicero la ut om hva som vil skje fremover med klimaet.
Og det var svartmaling de luxe!:
5 grader temp.stigning, mer tørke der det fra før er tørt, mer regn der nå nå er mye regn, havnivåstigning, polsmelting, bekymring over jordas evne til matvareproduksjon.
Vi er i ferd med å komme i en situasjon vi rett og slett ikke kan godta, sa han!

Kritiske spørsmål fra NRK-journalisten? Njet og atter njet.
Sånn skal vel ikke journalister holde på med!

Alfsen er ingen forsker. Han er en uærlig aksjonist. Ifølge IPCC AR4 skulle temperaturen stige med 0,2 grader pr. tiår i begynnelsen av dette årtusenet. Her har jeg gått tilbake til 1997 for å vise et eksempel på Alfsens vissvass. Den flate trendlinjen er den reelle. Den som er litt brattere er spådommen til IPCC. Som alle kan se har de bommet kapitalt, noe nå endelig også Terje Wahl har slått bestemt fast.

Den bratteste trendlinjen er den som skulle vært om Alfsen og de andre propagandistene og alarmistene hadde rett. Se selv:



Ettersom Okular brukte ERA-programmet i tråden om manglende drivhuseffekt, kan vi jo ta en titt på hva denne modellen har å si om klodens temperaturutvikling. ERA40 er brukt av svært mange klimatologer i deres forskning, og referanselista er uhyggelig lang.



Med dagens sprengkulde over store deler av den nordlige halvkulen tror jeg ikke disse "forskerne" gjør så klokt i å overdrive så grenseløst at alle med letthet gjennomskuer dem. Kanskje vi burde sendt Alfsen et al ut i undertøyet i sprengkulda vi har nå? Vinteren skulle jo bli slapset, og snø er noe som tilhørte historien. Med tanke på MIs sesongvarsel burde de vel takle et par-tre timer ute i bare underbuksa? I skrivende stund er det -18,2 utenfor veggen her jeg sitter. Tenker vi sier 5 timer.
Ja, dette var avslørende saker.
Ellers er jeg helt enig i at Alfsen burde ta seg en tur ut i kulden å kjenne litt på den virkelige verden, og ikke bare sitte inne å se seg blind på de håpløse modellene sine.

Foreløpig ser det også ut til at MET/YR's sesongvarsler har fått en treg start. :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ewer Gladblakk.

Aner snart ikke hvor andre henter favoritt-temperaturen sin fra, skjøl om jeg har levd en stund, er aldri så frøsin når det er kaldt, og svett når det er varmt jeg...men noe i dag sier meg at temperatur ikke bare handler om å kle litt av og på seg ettersom...
Alt var liksom varmere, eller kaldere før, uansett statistiske tolkninger til egen fordel...det å lese av termometeret var nok enklere da. :(
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 03, 2012, 18:06:31 PM
Aner snart ikke hvor andre henter favoritt-temperaturen sin fra, skjøl om jeg har levd en stund, er aldri så frøsin når det er kaldt, og svett når det er varmt jeg...men noe i dag sier meg at temperatur ikke bare handler om å kle litt av og på seg ettersom...
Alt var liksom varmere, eller kaldere før, uansett statistiske tolkninger til egen fordel...det å lese av termometeret var nok enklere da. :(

Ja Ewer, tenk på alle disse folkene rundt om i verden, fra Finnmarksvidda til New Zealand, som pliktoppfyllende leste av termometerne og noterte temperaturen sirlig i boken - lite ante de nok om at disse tallene skulle spille en stor rolle i en av vitenskapens/samfunnets største kontroverser i verdenshistorien, og at de tallene de noterte, plutselig ikke er bra nok lenger men må "juksteres" hele tiden... Nesten så jeg føler med dem.

Og huttetu for en global oppvarming vi har i Bergen i øyeblikket, både peisovnen og sikringsboksen er snart rødglødende.

Mens vindmøllene står stille og alle dieselbilene forpester luften. Men det verste er at de spyr ut CO2 så det monner, uten at det hjelper det grann.  ::)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

SitatJa Ewer, tenk på alle disse folkene rundt om i verden, fra Finnmarksvidda til New Zealand, som pliktoppfyllende leste av termometerne og noterte temperaturen sirlig i boken - lite ante de nok om at disse tallene skulle spille en stor rolle i en av vitenskapens/samfunnets største kontroverser i verdenshistorien, og at de tallene de noterte, plutselig ikke er bra nok lenger men må "juksteres" hele tiden... Nesten så jeg føler med dem.
Kunne godt ha tenkt meg å ha hvært en av dem som trofast leste av et av termometerne aldri så nøyaktig jeg, Bebben....men fy faan så sint jeg hadde blitt hvis det jeg hadde gjort år ut og år inn og alt hadde endt opp i falskspillelere og humbuggernes nett, brøk for brøk og promille for promille....og kun til menneskehetens helt utrolige tap, for alle.. :-\ 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Vi kommer stadig tilbake til han som skremte med at snø var noe våre barnebarn bare ville kunne lese om i historiebøkene. I dag har Paul Homewood en artikkel om denne mannen.

Notalotofpeopleknowthat - Costa Brava Has Moved To Blackpool Says David Viner. Jeg siterer kun noe av slutten. Les for all del hele innlegget. Det er interessant.

Translation from Mumbo Jumbo – "Making money out of the climate change scare".

I am sick and tired of these so called scientists making junk science predictions, without ever being held accountable for them. I am equally sick of third rate hacks, who cut and paste such statements in the Guardian etc , without even attempting to check a few facts, simply because they accord with their world view.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Vinter?

Joe Bastardi hadde en tweet i dag hvor han havdet at denne vinteren for Europa blir kaldere enn de tre forrige vintrene.
Med unntak for Januar som skulle bli mindre kaldt, hva nå det skal bety....

Den som lever får se.

Minnes min bestefar som sa:

Kjølig vær er det du har når ølen din ikke kan stå ute om natta

Kaldt er det når akevitten din ikke kan stå ute om natta.

Alt annet er sommer.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

#12
En takk til IPCC er på sin plass. Etter at de kom ut med sin FAR-rapport i 1990, er trenden for snødekke på den nordlige halvkulen paddeflat. Snakk om å ha laget stabilt klima!

[attachimg=1]

At det hjelper med disse rapportene fra FNs klimapanel kan det ikke være tvil om. Med hjelper, mener jeg en positiv effekt for de som liker måke snø, stå på ski, ake, kjøre i grøfta osv. Så strenge var de i sin fjerde hovedrapport 2007, at snøareaelet har skutt kraftig i været:

[attachimg=2]

Da jeg er bekymret for tidspunktet for den kommende istiden, føler jeg for å be FNs klimapanel gi seg mens leken er god. Vi har nok snø nå.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren