Nyheter fra SEPP

Startet av ebye, april 01, 2013, 14:22:04 PM

« forrige - neste »

ebye

Bloggstedet:

Science & Environmental Policy Project,

sender ut ukentlige lister med hotte saker.  Her er en link, knyttet til siste utsendelse

http://www.sepp.org/the-week-that-was.cfm

Fordelen her et at du kommer rett til en liste med alle tidligere blogginnlegg, meget effektivt.

Det hele er drevet av Ken Haapala.
   
Sammen med GWPF og f eks. WUWT, gis en meget god dekning av Hva skjer'a?    :)     ;)       8)

seoto

Den siden du linker til førte meg videre til en gammel artikkel i The Economist fra 18. desember 1997.

Plenty of gloom

Det skrives, under "Year 6": "Roger Revelle, nickname "Dr Greenhouse", who fired Al Gore with global warming evangelism, wrote just before his death in 1991: "The scientific basis for greenhouse warming is too uncertain to justify drastic action at this time.""
Da jeg slo opp på Roger Revelle fant jeg at det egentlig var Singer som var hovedforfatter av boken som dette sitatet er hentet fra ("What to do about greenhouse warming: Look before you leap"). På Wikipedia har de tatt med en setning til etter "... at this time": "There is little risk in delaying policy responses."

Det er en humoristisk artikkel, og ikke så mye har endret seg siden den gangen, men journalisten bommet nok litt på sitt tidsperspektiv over hendelser ;)

Det ser ut for at det kan være mye å finne på SEPP, siden de har stoff som går såpass mange år tilbake.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.