Bli med og tappe EU for penger

Startet av bøvelen, mai 05, 2013, 09:57:56 AM

« forrige - neste »

bøvelen

Fant denne saken i nettavisen i dag. Det er en invitasjon til å investere i italienske solenergiparker. Vi har jo lest om mafiaen og at de stikker av med EU-subsidier til klimaprosjekter. Jeg har ikke undersøkt denne saken nærmere, men jeg har ikke hørt om slike prosjekter som går kommersiellt i pluss. Jeg synes ikke at dette lukter helt bra. Se selv:

http://forbruker.nettavisen.no/slik-tjener-du-penger-pa-solen/

seoto

Reklame (annonse) for et prosjekt. De har funnet ut at nordmenn har for mye penger  8) Det er sikkert nordmenn som vil bite på, siden så mange tror på klimaskremslene og at det derfor vil lønne seg å investere i alternativ energi. La dem investere - noen ganger må folk lære på den harde måten. Mafiaen (og i dag er vel det et utvidet begrep?) gliser fornøyd hele veien til banken ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

SitatObton  AS tilby norske investorer å investere i aksjer med et gjennomsnittlig  årlig utbytte på 13,2 prosent, hvor utbyttet er basert på driften av en  rekke store solenergianlegg i Italia.

Det er noe som heter: If it looks too good to be true, it usually is. Hvis det hadde vært sant at et utbytte på 13 prosent hadde vært sikret, hva hindrer lokale investorer eller pengetrykkerne i EU?

SitatForutsigbar inntjening
Obton  AS er Danmarks ledende tilbyder innen investering i solenergiparker.  Selskapet har nå valgt å se ut over landets grenser og har etablert  datterselskap i Norge, Obton Norge AS, for å la norske investorer ta del i  de attraktive og stabile avkastningene solinvesteringer gir.

- Vi vil gi norske investorer mulighet til en unik investering som gir et høyt  og stabilt utbytte basert på en forutsigbar kontantstrøm, uttaler adm.  direktør i Obton AS, Anders Marcus.

Han forklarer at den forutsigbare inntjeningen fra solenergiparker primært  skyldes tre faktorer:

1. Solinnstrålingen varierer historisk sett kun med +/- 2,5 prosent om året  (stabil produksjon)

2. Solenergianlegg er uten bevegelige deler og dermed meget driftssikre  aktiver (lave vedlikeholdskostnader)

3. Avregningsprisene på den produserte strømmen er garantert via 20-årige  juridisk bindende avtaler med lokale elverker (økonomisk sikkerhet)

Der kommer det uttrykket igjen: juridisk bindende avtaler. En avtale i forretningslivet er da alltid "juridisk bindende", eller rettere sagt forpliktende. At man må legge på det meningsløse "juridisk bindende" er et klart tegn på det motsatte; dvs. at det hele er fullstendig uforpliktende og totalt avhengig av ideologisk baserte pengesubsidier fra bankerotte stater. Med andre ord "ikke bærekraftig". Sjekk hva Spania har gjort med sine subsidier overfor solenergi-prosjekter, så blir det enda klarere.

Annonsen burde meldes til Finanstilsynet, Forbrukerombudet og Politiet. Dette er organisert økonomisk kriminalitet.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Ny fornybar energi?

Her er en kronikk fra Aftenposten (papir) i dag 5. mai 2013, av Kathrine Aspaas:

Olje-Norge trenger sluttpakke

http://www.climometrics.org/13apaspa.pdf

Det er et eller annet med realitetsorienteringen her jeg sliter med. På hvilken planet ligger Lønstrup?    ;)       :o

seoto

La Vårherre bevare den kvinnen, for hun aner ikke hva hun driver med ;) Hva i all verden går hun på? Dette var så ille å lese at jeg rett og slett ikke orket å lese alt,  - føler at jeg blir flau ... Er dette resultatet av å overbeskytte våre etterkommere for virkeligheten? Hun burde lytte til sin venninne, som vil henne vel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 17:14:27 PM
La Vårherre bevare den kvinnen, for hun aner ikke hva hun driver med ;) Hva i all verden går hun på? Dette var så ille å lese at jeg rett og slett ikke orket å lese alt,  - føler at jeg blir flau ... Er dette resultatet av å overbeskytte våre etterkommere for virkeligheten? Hun burde lytte til sin venninne, som vil henne vel.

Slik går det når mennesker fullstendig frikoblet de fysiske lover og realiteter, en religiøs malthus-tro på menneskets syndige vesen, samt et komplett fravær av forståelse for hva propaganda kan gjøre med en. Dette er et eksempel på hva slags mennesker makthavere i dette samfunnet vil ha: Dogmatisk autoritets-tro krysset med kunnskapsløshet. Gjett hvorfor skolen lærer bort mer og mer nonsens *).

*) Den yngre garden skal ha prøve i morgen. Om hva? Astrologi!

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Amatør1 på mai 05, 2013, 17:32:02 PM
Slik går det når mennesker fullstendig frikoblet de fysiske lover og realiteter, en religiøs malthus-tro på menneskets syndige vesen, samt et komplett fravær av forståelse for hva propaganda kan gjøre med en. Dette er et eksempel på hva slags mennesker makthavere i dette samfunnet vil ha: Dogmatisk autoritets-tro krysset med kunnskapsløshet. Gjett hvorfor skolen lærer bort mer og mer nonsens *).

*) Den yngre garden skal ha prøve i morgen. Om hva? Astrologi!
Amatør1, er det Dagbladet's underholdningssider som er pensum da?

Her er et snap-shot:




Jeg sjekket datoen for sikkerhets skyld - ikke aprilsnarr!

Spøk tilside, hvor henter den "yngre garden" kursorisk pensum fra?

Etter dette får indoktrinering en helt annen og ny betydning!

Tvi, tvi!    ;)

seoto

Sitat fra: Amatør1 på mai 05, 2013, 17:32:02 PM
Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 17:14:27 PM
La Vårherre bevare den kvinnen, for hun aner ikke hva hun driver med ;) Hva i all verden går hun på? Dette var så ille å lese at jeg rett og slett ikke orket å lese alt,  - føler at jeg blir flau ... Er dette resultatet av å overbeskytte våre etterkommere for virkeligheten? Hun burde lytte til sin venninne, som vil henne vel.

Slik går det når mennesker fullstendig frikoblet de fysiske lover og realiteter, en religiøs malthus-tro på menneskets syndige vesen, samt et komplett fravær av forståelse for hva propaganda kan gjøre med en. Dette er et eksempel på hva slags mennesker makthavere i dette samfunnet vil ha: Dogmatisk autoritets-tro krysset med kunnskapsløshet. Gjett hvorfor skolen lærer bort mer og mer nonsens *).

*) Den yngre garden skal ha prøve i morgen. Om hva? Astrologi!

He-he! ;D Tok en titt på Store Norske Leksikon: Astrologi, og dette er virkelig noe SNL tar på ramme alvor. Ser at det ligger i gruppen:

Store norske leksikon → Religion og filosofi → Religion og livssyn → Nyreligiøsitet → Spådomskunst

Astrologi, studiet av ekte eller forestilte forbindelser mellom himmellegemene og Jorden. I snevrere forstand er det vanlig å definere astrologi som kunsten å spå om fremtidige hendelser og skjebner ut fra stjernenes stilling. Grunntanken er at hele universet utgjør en helhet hvor alle enkeltdelene virker inn på hverandre, og derfor har også makrokosmos (stjerner og planeter) en stor innflytelse på mikrokosmos (mennesket).


Osv., osv. Solid artikkel til å være SNL. Kan du skjønne hvordan folk som aldri har lært astrologi på skolen kan klare seg i samfunnet i dag? Men vi hadde jo spådommene i ukebladene, da ...

Alvorlig talt: Er det på tide med hjemmeundervisning igjen? Men da ville jo ikke alle bli like skrullete ... ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 18:09:58 PM
He-he! ;D Tok en titt på Store Norske Leksikon: Astrologi, og dette er virkelig noe SNL tar på ramme alvor. Ser at det ligger i gruppen:

Store norske leksikon → Religion og filosofi → Religion og livssyn → Nyreligiøsitet → Spådomskunst

Astrologi, studiet av ekte eller forestilte forbindelser mellom himmellegemene og Jorden. I snevrere forstand er det vanlig å definere astrologi som kunsten å spå om fremtidige hendelser og skjebner ut fra stjernenes stilling. Grunntanken er at hele universet utgjør en helhet hvor alle enkeltdelene virker inn på hverandre, og derfor har også makrokosmos (stjerner og planeter) en stor innflytelse på mikrokosmos (mennesket).


Osv., osv. Solid artikkel til å være SNL. Kan du skjønne hvordan folk som aldri har lært astrologi på skolen kan klare seg i samfunnet i dag? Men vi hadde jo spådommene i ukebladene, da ...

Alvorlig talt: Er det på tide med hjemmeundervisning igjen? Men da ville jo ikke alle bli like skrullete ... ;)
Skrivefeil, seoto: Men da vill jo alle bli like skrullete som .....oss?

Er det i RLE-faget de skal ha prøven, Amatør1?.     :)      ;)

seoto

Sitat fra: ebye på mai 05, 2013, 18:48:10 PM
Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 18:09:58 PM

Alvorlig talt: Er det på tide med hjemmeundervisning igjen? Men da ville jo ikke alle bli like skrullete ... ;)
Skrivefeil, seoto: Men da vill jo alle bli like skrullete som .....oss?

Ikke så vanskelig egentlig. Det jeg mener er at jeg oppfatter at alle som utdannes i systemet skal bli like skrullete (som hverandre) (og jeg omtaler ikke grad av skrullethet).

Skrivefeil, ebye: vill skrives med én l ;) Eller kanskje du mente som i ellevill? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 19:34:09 PM
Sitat fra: ebye på mai 05, 2013, 18:48:10 PM
Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 18:09:58 PM

Alvorlig talt: Er det på tide med hjemmeundervisning igjen? Men da ville jo ikke alle bli like skrullete ... ;)
Skrivefeil, seoto: Men da vill jo alle bli like skrullete som .....oss?

Ikke så vanskelig egentlig. Det jeg mener er at jeg oppfatter at alle som utdannes i systemet skal bli like skrullete (som hverandre) (og jeg omtaler ikke grad av skrullethet).

Skrivefeil, ebye: vill skrives med én l ;) Eller kanskje du mente som i ellevill? ;)
Skrivefeil, ja. Det var en "e" som manglet - til slutt!    ;D

ebye

Amatør1, den yngre gardes prøve har vært tema i familierådet.

Entydig konklusjon: Dette er en skrivfeil, misforståelse eller tenkefeil.

Fra autoritativt hold: Ikke snakk, det finnes ikke noe pensum i det temaet.

Løsning: Dette må foreldrene klage på.

Dette har jeg erfaring fra. Jeg ville ta opp en sak, men ble "nektet" talerett av avkommet. Gjett om rødmen bredte seg i ansiktet da familiens overhode grep ordet?    ;D

Amatør1

Sitat fra: ebye på mai 05, 2013, 18:48:10 PM
Er det i RLE-faget de skal ha prøven, Amatør1?.     :)      ;)

Ja, vi skal være glad for at det ikke er Naturfag (foreløpig).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

Sitat fra: seoto på mai 05, 2013, 17:14:27 PM
La Vårherre bevare den kvinnen, for hun aner ikke hva hun driver med ;) Hva i all verden går hun på? Dette var så ille å lese at jeg rett og slett ikke orket å lese alt,  - føler at jeg blir flau ... Er dette resultatet av å overbeskytte våre etterkommere for virkeligheten? Hun burde lytte til sin venninne, som vil henne vel.

Det er en tragisk utvikling Katrine Aspaas har hatt som skribent. Siviløkonomen hadde, mens hun var ansatt i Aftenposten fram til for noen år siden, ganske insiktsfulle og velskrevne analyser om samfunnsutviklingen og de visjoner forskjellige (press)grupper presenterte. Etter at hun valgte sluttpakke og satset på freelance-virksomhet har kvaliteten på det hun leverer vært sterkt dalende. Denne artikkelen representerer så langt et bunnivå ...

Nå ser det ut til at hun må produsere stoff som "selger" i redaksjonene og da blir det så som så med realitetsorientering og substans.

Andreas Nordland må vri seg i sin egen grav hvis han er i stand til å observere forfallet i journalistikken og den utviklingen mot et propagandamaskineneri som Aftenposten har blitt. Aftenposten er nå lysår fra å leve opp til slagordet Nordland i 1989 igjen valgte som avisens ledetråd:

"solid bakgrunn for egne meninger"

Sitat fra: Store Norske Leksikon, Andreas NordlandI Aftenposten hadde en ulmende konflikt mellom styret og sjefredaktør Egil Sundar tilspisset seg, og 1989 ble Norland bedt om å overta. Igjen ble det kalt på hans pressefaglige og tillitskapende evner, og balansen både til styret og medarbeiderstaben ble snart gjenopprettet. I tråd med hans pressefilosofi ble avisens slagord "solid bakgrunn for egne meninger" den redaksjonelle ledetråd: Det skulle være sant det som stod der, og avisen skulle som profesjonell iakttaker gjengi hva som faktisk hadde foregått. Avisens meninger skulle forbeholdes lederartikler og balanserte kommentarer.

(Min uthevning)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Takk for opplysninger, Amateur2 :) Ja, Aftenposten var en gang en seriøs avis, og jeg pleide å abonnere på den. I dag er den en katastrofe, noe ikke minst deres sjefsredaktør har medvirket til. Det er egentlig helt ufattelig at en avis som Aftenposten kunne ansette Hilde Haugsgjerd som sjefsredaktør. Avisen har blitt en avis fylt med løgner, og jeg gidder ikke engang å lese den gratis på nett.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.