Ny NIPCC-rapport knuser IPCCs påstander punkt for punkt

Startet av Telehiv, september 20, 2013, 00:16:35 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på september 26, 2013, 20:36:42 PM4. Mest sannsynlig tror jeg - ut fra de siste ukers lekkasjer - at det vil vise seg at de har kokt sammen en suppe av alle disse bortforklaringene, og glanser det med noen tilpassede grafer og beskrivelser som får oss oppegående til å sukke hjelpeløst, mens Al Gore og de andre klimanæringsdrivende klimapolluterer (får ufrivillig sædavgang) av ren klimakatastrofehenrykkelse...

Haha! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

De selvbestaltede, og offentlig finansierte dommedagsfyrstene satser tydeligvis på å rope og skrike så høyt om at enden er nær, at de håper færrest mulig oppdager at klimakeiseren ikke har noen klær.

Disse folkene har malt seg inn i et hjørne, og kan ikke gjøre annet enn å stå der å glefse:

Miljøforkjemperne: Verden ligger i ekspressfila for global oppvarming

SitatHansson: – Det viktigste med rapporten er å innse at verden ligger i ekspressfila for global oppvarming og har gjort det lenge
Mao. ingenting nytt. Faktisk ikke noe nytt de siste 17 år Hansson.

Sitat– Vi må slutte å lete etter olje når vi har andre typer fornybar brensel, sier Truls Gulowsen i Greenpeace.
Han håper rapporten betyr at man kan bli ferdige med å diskutere om klimautfordringene er menneskeskapte.
Selvfølgelig håper han det. Det er jo snakk om levebrødet. Men han glemte å si hvilke typer fornybar brensel han tenker på.

Nina Jensen, WWF
Sitat– Unge i dag har alt å tape på klimaresultatene.
Hun har jo rett, men ikke slik hun forsøker å framstille det.

Sitat– Det betyr at vi må være villige til å adressere elefanten i rommet.
At det hele er et politisk prosjekt, med ekstreme aktører. Det har ingenting med klima eller vitenskap å gjøre.


Naturvernforbundet:
SitatViser at vi kan stanse utviklingen
Ta den helt bokstavelig, så nærmer vi oss.

Bellona:
SitatRapporten er et blinkende diskotek
Men du blir aldri noen John Travolta, Hauge.

Sitatsalget av elbiler vil skyte fart, sier Hauge.
Never trust a used car salesman.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Amatør1, dette var flere meget avslørende sitater. Jeg kommenterer bare et av dem.

Sitat– Vi må slutte å lete etter olje når vi har andre typer fornybar brensel, sier Truls Gulowsen i Greenpeace.
Han håper rapporten betyr at man kan bli ferdige med å diskutere om klimautfordringene er menneskeskapte.

De vil ha bort både oljebasert energi og kjernekraft, helst øyeblikkelig. Uten reelle alternativer betyr dette i klartekst at de ønsker sende verden ut i død og lidelse. De bryr seg ikke om at resultatet av en slik energi-blackout vil ta livet av millioner av mennesker.

Leser man Randers, Club of Rome, David Rockefeller og en hel mengde av de andre ekstremistene, er det jo faktisk dette de ønsker.

Jeg synes Truls Gulowsen er ei pingle av en krokrygg som ikke tør si dette rett ut. Han kan motbevise min påstand ved å frivillig begå selvmord til menneskehetens beste. Enda bedre, et kollektivt selvmord sammen med resten av fanatikerne og menneskehaterne. For det er virkelig det disse ekstremistene er. Menneskehatere. Her er en av lederskikkelsene deres:

Sitat prins Philip: In the event that I am reincarnated, I would like to return as a deadly virus, in order to contribute something to solve overpopulation.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: affen på september 26, 2013, 20:04:56 PM
Dette er vel ikke rette plass, men tillater meg allikevel en oppfordring her:

NRK har nettmøte i morgen tidlig om IPCC's rapport og oppfordrer til innsendelse av spørsmål.
Håper mange av deltakerne her kan sende inn interessante spørsmål til Bellona og Natur og ungdom, som er de som skal svare.  Nettmøtet starter kl 0945 i morgen tidlig.
Det ser ikke ut til å mangle på skremsler i alle fall.

Sjekk NRK.   http://www.nrk.no/nyheter/klima/1.11259743

Miljødirektoratet har pressekonferanse i morgen - CICERO har link til nettsending. (For et par uker siden hadde de frokostseminar med samme nett-TV-løsningen, men det funket ikke.)

Det blir virkelig interessant å se hvordan Klimapanelet vil håndtere det hjørnet det har malt seg selv inn i. Jeg gjetter på at de kommer til å fortsette å male - kanskje kaster de noen smuler til kritikerne for å få det til å se ut som om de forholder seg seriøst til kritikk. Men problemet deres er verre enn som så - de må velge mellom pest (innrømme at kritikerne hadde rett og dermed miste sin eksistensberettigelse) og kolera (fortsette i samme alarmistsporet som før, og fortsette å bli avkledd og miste den lille rest av troverdighet som måtte være igjen).

Det som jeg regner for 100% sikkert, er at vi ikke vil se noen forsiktighet eller skritt tilbake fra det norske klimaforsker- og aktivistmiljøet. De er "one trick ponies" og vil fortsette å stå på krava. Partipisken ser ut til å være sterkere her i landet enn mange andre steder, jeg ser ikke en eneste Judith Curry, ikke engang en litt spakere stemme som Richard Betts. Og blant journalistene ikke en eneste Marcel Crok. Norge skriker etter et glasnost for alt som har med "klima" å gjøre.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på september 27, 2013, 00:50:48 AM
Sitat fra: affen på september 26, 2013, 20:04:56 PM
Dette er vel ikke rette plass, men tillater meg allikevel en oppfordring her:

NRK har nettmøte i morgen tidlig om IPCC's rapport og oppfordrer til innsendelse av spørsmål.
Håper mange av deltakerne her kan sende inn interessante spørsmål til Bellona og Natur og ungdom, som er de som skal svare.  Nettmøtet starter kl 0945 i morgen tidlig.
Det ser ikke ut til å mangle på skremsler i alle fall.

Sjekk NRK.   http://www.nrk.no/nyheter/klima/1.11259743

Miljødirektoratet har pressekonferanse i morgen - CICERO har link til nettsending. (For et par uker siden hadde de frokostseminar med samme nett-TV-løsningen, men det funket ikke.)

Det blir virkelig interessant å se hvordan Klimapanelet vil håndtere det hjørnet det har malt seg selv inn i. Jeg gjetter på at de kommer til å fortsette å male - kanskje kaster de noen smuler til kritikerne for å få det til å se ut som om de forholder seg seriøst til kritikk. Men problemet deres er verre enn som så - de må velge mellom pest (innrømme at kritikerne hadde rett og dermed miste sin eksistensberettigelse) og kolera (fortsette i samme alarmistsporet som før, og fortsette å bli avkledd og miste den lille rest av troverdighet som måtte være igjen).

Det som jeg regner for 100% sikkert, er at vi ikke vil se noen forsiktighet eller skritt tilbake fra det norske klimaforsker- og aktivistmiljøet. De er "one trick ponies" og vil fortsette å stå på krava. Partipisken ser ut til å være sterkere her i landet enn mange andre steder, jeg ser ikke en eneste Judith Curry, ikke engang en litt spakere stemme som Richard Betts. Og blant journalistene ikke en eneste Marcel Crok. Norge skriker etter et glasnost for alt som har med "klima" å gjøre.

Vi har jo allerede fått dette fra AR5-"lekkasjen", med temperaturer fram til for 8-9 år siden. De vil ikke vise utflatingen, og dette er juks.

[attachimg=1]
[attachimg=2]

Årets SPM har disse tre norske individene som medforfattere, Eystein Jansen, fra historieforfalskningsinstituttet, og Gunnar Myhre og Jan S. Fuglestvedt fra CICERO som ble startet og eksisterer kun for å dokumentere at vi mennesker står bak en global oppvarming.

Dette er altså våre tre representanter fra Sannhetsministeriet.

SitatDet blir virkelig interessant å se hvordan Klimapanelet vil håndtere det hjørnet det har malt seg selv inn i. Jeg gjetter på at de kommer til å fortsette å male

Da vil vel det beste være å fortelle politikerne i vårt land at de må slutte å gi dem maling?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Bebben på september 27, 2013, 00:50:48 AM
Det som jeg regner for 100% sikkert, er at vi ikke vil se noen forsiktighet eller skritt tilbake fra det norske klimaforsker- og aktivistmiljøet. De er "one trick ponies" og vil fortsette å stå på krava. Partipisken ser ut til å være sterkere her i landet enn mange andre steder, jeg ser ikke en eneste Judith Curry, ikke engang en litt spakere stemme som Richard Betts. Og blant journalistene ikke en eneste Marcel Crok. Norge skriker etter et glasnost for alt som har med "klima" å gjøre.

De har lest seg opp, og regner med å ende som Emmanuel Goldstein hvis de ikke roper høyest under tominutters-hatet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Zevdo Nym

Dette er nå min favorittråd her på forumet. Ikke bare er innholdet meget sterkt men språket er også glimrende. Takk til alle som bidrar!
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.