NRK - en politisk propagandasentral

Startet av Jostemikk, august 30, 2013, 21:38:54 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Denne saken er ikke klimarelatert, men når vi vet hvordan NRK har stått bak og pushet den blinde og usanne klimaalarmismen i årevis, mener jeg at innlegget hører hjemme i denne bolken. Alt henger sammen med alt.

NRK Puls - Spør ekspertene

Først kommer den originale versjonen. Ei jente som spør om hasjrøyking egentlig er så helseskadelig i forhold til å drikke alkohol.

[attachimg=1]
[attachimg=2]

Så var det noen som plutselig trakk i de politiske trådene, og saken ble sensurert på en slik måte at leserne får et falskt inntrykk av fakta, og ikke minst, NRK gir plutselig råd som på vesentlig måte kan føre til at jenta foretar et helsemessig farlig standpunkt. Den sensurerte utgaven:

[attachimg=3]
[attachimg=4]

Fortell dette til alle dere kjenner. Folk må få vite at MSM ikke er annet enn talerør for e-tjenester og bankoligarker. Husk avsløringene om at det er e-tjenestene som står for distribueringen av tung narkotika, og at flere av de siste krigene i større grad enn de fleste er klar over, har dreid seg om å skaffe seg full kontroll over både kokain-, opium/heroim og hasjdistribusjon/salg. Selv Balkankrigen var en del av dette, og dette er penger som det råtne banksystemet er avhengige av for å få nok pengeflyt gjennom systemet. Hva passer da bedre enn å kriminalisere stoffet, slik at prisene flyr til himmels?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

Jeg har tidliger vist til at jeg klaget til kringkastingsrådet angående den skjeve klimadekningen i NRK.

Nå har jeg fått svar:

Den 23.10.2013 19:36, skrev Erik Berg-Hansen:
>
> Til
>
> Steinar Jacobsen
>

>
> AD KLAGE TIL KRINGKASTINGSRÅDET.
>

>
> Din klage på NRKs dekning av klimaproblemene ble behandlet i rådets møte torsdag 17.oktober. Kringkastingsrådet tok din klage til orientering. Rådet ønsket mao ikke å slutte seg til innholdet i din klage.
>

>
> Vi takker for øvrig for ditt engasjement i denne saken og hører gjerne fra deg igjen.
>

>
> Med vennlig hilsen
>

>
> Erik Berg-Hansen
>

>
> NRK                 www.nrk.no
> Juridisk avdeling
>
> Erik Berg-Hansen
> Rådssekretær
>
> Epost: erik.berg.hansen@nrk.no
> Tel.arbeid: 35560200/ 23047000  Mobil:91608425
> Post:  RA42, NRK, 0340 Oslo
>

>


----------------------------------------------------------
Jeg har sendt retur-epost - men venter ikke noen applaus fra Kringkastingsrådet:

Gjelder ikke forvaltningsloven for NRK?

Litt ytterligere dokumentasjon finner dere ved å følge denne linken:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread286930/


Jeg ønsker at dere etter forvaltningsloven instruerer meg om hva neste klageinstans er!


Med hilsen

Steinar jakobsen
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på oktober 23, 2013, 23:41:12 PM
Gjelder ikke forvaltningsloven for NRK?

Litt ytterligere dokumentasjon finner dere ved å følge denne linken:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread286930/


Jeg ønsker at dere etter forvaltningsloven instruerer meg om hva neste klageinstans er!


Med hilsen

Steinar jakobsen

Forvaltningsloven er noe NRK er høyt hevet over, med unntak av lisensavdelingen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

Sitat fra: Jostemikk på oktober 24, 2013, 00:02:53 AM


Forvaltningsloven er noe NRK er høyt hevet over, med unntak av lisensavdelingen.

Som forventet - det tas til etterretning (men det er for tidlig å gi opp!)

Kan ikke flere klage??????
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på oktober 24, 2013, 00:08:49 AM
Sitat fra: Jostemikk på oktober 24, 2013, 00:02:53 AM


Forvaltningsloven er noe NRK er høyt hevet over, med unntak av lisensavdelingen.

Som forventet - det tas til etterretning (men det er for tidlig å gi opp!)

Kan ikke flere klage??????

Jeg har sendt mange klager til NRK, stjakobs. Har aldri fått annet enn et automatisk "Takk for din henvendelse...". Den samme man får hvis man av en eller annen grunn skryter av dem.

Det er merkelig at NRK er et aksjeselskap unndratt offentlighetsloven. Det blir jo i likhet med bankene. Aksjeselskaper som driver kommersiell virksomhet vil falle utenfor forvaltningsloven. Jeg tror noen med kunnskap om slike organisasjoner bør se på saken før man stoler for mye på min kommentar i forrige innlegg. Driver NRK kommersiell virksomhet som aksjeselskap, kan jeg ikke forstå hvorfor vi blir tvunget til å betale dem lisenspenger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Pressens Faglige Utvalg?
Kirke- og Undervisningsdep?

Jeg reiser utenlands, så dette blir kort...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

Sitat fra: Jostemikk på oktober 24, 2013, 00:18:19 AM
Driver NRK kommersiell virksomhet som aksjeselskap, kan jeg ikke forstå hvorfor vi blir tvunget til å betale dem lisenspenger.

Det finnes ingen annen lisensfinansiert såkalt Public Service-kanal som sender så mye og ofte (egen)reklame mellom programmene som NRK.

BorisA

#7
Har lagt merke til at NRK's Ole Torp mer og mer fremstår som en klima-alarmist, nærmest en light utgave av Ole Mathiesmoen.
I forbindelse med regjeringsskiftet var han temmelig rabiat opptatt av å få Listhaug til å bekrefte eller avkrefte et flere år gammelt klimaskeptisk utsagn. Det samme maset fikk den nye energiministeren.

I går intervjuet han en ung forfatter fra Nigeria, og til og med DER begynte han å mase om hun var opptatt av miljø som tema i sitt forfatterskap. Jeg må innrømme jeg frydet meg en smule da hun ganske kontant opplyste om at det var hun ikke opptatt av.

I kveld var det en diskusjon om Statoils oljefunn utenfor østkysten av Canada. Før debatten startet var han så elskverdig med å opplyse oss om at dette var ingen gladnyhet, for miljøorganisasjonen mente at ved å utvinne dette feltet, så ville det bidra til en kokt klode!

Til stede i studio var naturlig nok en  representant for Statoil, og dessuten vår kjære klimavenn Rasmus Hansson.
Hansson sparte som vanlig ikke på klimakruttet, og la ut om alle forferdelsene som vil ramme vår planet ved ytterligere bruk av fossil energi.
Heller ikke Statoils representant slapp ut av studio før han hadde forsikret at også de tok klimaarbeidet på det dypeste alvor.

Nei, det er visst ingen som tør noe annet enn å tute med klimaulvene.




Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på oktober 30, 2013, 20:59:34 PM
Har lagt merke til at NRK's Ole Torp mer og mer fremstår som en klima-alarmist, nærmest en light utgave av Ole Mathiesmoen.

Der plukket du ut rette mann, BorisA. Ole Torp har i mange år vært en av de fremste representantene for alt som er galt med MSM, og har således vært verdt et studium de siste årene. Jeg gjør som jeg har for vane, og oppfordrer alle å grave i dette selv. En sped begynnelse finnes her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Ole_Torp
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren