Merkelige ting mellom himmel og jord

Startet av Jostemikk, oktober 27, 2013, 02:14:16 AM

« forrige - neste »

seoto

Det finnes uten tvil sterke krefter som ikke ønsker at menneskeheten skal få vite sannheten om vår tidlige historie.

Dette vet Dr Aris Poulianos det meste om:

Sitat14 February, 2014
The controversial Petralona skull and Greek government suppression of information

Recently, we posted an article about the discovery of a skull that has the potential to challenge what we know about human evolution. We have now received an update directly from the head researcher, Dr Aris Poulianos, who has been working against all obstacles to get the information out about this controversial skull.
In 1959, Dr Poulianos worked under the Greek Government on the discovery of a cave in Petralona, Chalkidiki, where numerous ancient fossils were found, including the important discovery of a human skull that Dr Poulianos dated at 700,000 years old (read more about the dating process in the original article).  The consensus among paleoanthropologists today is that the cranium belongs to an archaic hominid distinguished from Homo erectus, and from both the classic Neanderthals and anatomically modern humans, but showing characteristics of all species and presenting strong European traits. According to Dr Poulianos, the age of the skull challenges the Out of Africa hypothesis and suggests the independent evolution of Homo sapiens in Europe.
According to Dr Poulianos' latest update, the Greek government has been making systematic efforts to hide, diminish and discredit his work, as well as blocking him from further research and excavations in the cave of Petralona.  They have also requested him not to discuss the finding made in the cave. Multiple false accusations have been made by the government to try to spoil his name and his 50 years of research on the cave, yet the European Anthropological Association supports him and has submitted complaints to the Greek Government for this unacceptable situation.
Dr Poulianos has claimed that the government destroys more than 90% of the anthropological evidence found in Greece, and that people who do not hold paleoanthropology qualifications are put in positions of responsibility over important archaeological excavations.
Recently, Dr Poulianos gave a talk at a high school in Athens, and immediately faced an attack from the authorities, which was directed at both him and the high school that allowed him to talk. The Director of the school has since spoken of the "unacceptable and defiant attitude of the authorities" and wrote: "It is really depressing that a government scientific department writes so many inaccuracies, misrepresentations, lies and threats to a head master".
It is very sad to see the consistent efforts of the Greek government to hide the truth from the public and destroy the life of people that devoted their lives to investigating and researching for the truth.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på februar 14, 2014, 13:08:25 PM
Det finnes uten tvil sterke krefter som ikke ønsker at menneskeheten skal få vite sannheten om vår tidlige historie.

Dette vet Dr Aris Poulianos det meste om

Mainstream har følt seg så truet av denne saken at de har laget egne fjernsynsprogrammer for å latterliggjøre ham. Dessuten har de bygget opp mengder av nettsider av typen RealClimate og Skeptical Science for å "debunke" alt kjetteri. Det er like ille her i Norge. Pengene sitter løst hos Staten når det gjelder disse miljøene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#47
Dr Aris Poulianos har blitt svært dårlig behandlet av greske myndigheter, noe som fikk European Anthropological Association ved professor C.G. Nicholas Mascie-Taylor (University of Cambridge) til å sende følgende brev til den greske ministeren for utdannelse, religion, kultur og sport den 5. september 2012:

SitatThe Greek Ministry of Education, Religions, Culture and Sports,
Bouboulinas 20-22,
Athens 106 82,
Greece

5 September 2012

Dear Sir,

I am writing on behalf of the European Anthropological Association, which is the umbrella professional and academic association linking all of the national European biological anthropology and human biology societies, to express our concerns about the conservation of the Petralona Cave and Skull, the misinformation of the dating of the skull, as well as the treatment of personnel associated with the conservation of the Cave.

The bases of our concerns are that the skull has been damaged through many scratches and the crown of a tooth (1st molar) cut off. As requested by Anthropological Association of Greece what is required is a detailed description of the present status of the skull, so that no one in future can arbitrarily damage it further. There is also the problem of dating which has been scientifically dated at about 700,000 years ago not 300,000 as is given at the information desk. There is a very detailed record of the excavations and findings which need to receive further public presentation but which have never been catalogued so as to prevent specimens going missing.

It is very unfortunate that the Greek Archaeological Department stopped Dr Aris Poulianos from further work in the Cave without any explanation. It is also very worrying that Dr Poulianos and his wife were physically attacked and injured in their home earlier this year and the culprits have not been found. He was also verbally abused when attempting to give an invited presentation to teachers and school children.

Senior anthropologists and geologists have also been denied access to the Cave and the specimens for further study on a number of occasions without substantive reasons. Earlier this year there has also been misinformation given to the Greek Parliament concerning financial aspects of the Cave.

I look forward to receiving answers to these questions.

Yours faithfully

Professor C G N Mascie-Taylor MA, PhD, ScD (all Cambridge), FSB, FNAS (Hungary)

Professor of Human Population Biology and Health and President of the European Anthropological Association

Før eller senere har allikevel sannheten en tendens til å stikke fram sitt strålende ansikt - det er alltid snakk om tid og iherdighet!

Edit: Rettet feilskrevet dato (1912=2012)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Har noen av dere lest denne boka?

SitatOppdagelsen av Amerika - årtusenets bedrag
om kongen av Ringerike og alle de andre som oppdaget Amerika

Boka handler om teorier omkring oppdagelsen av Amerika. Forfatteren peker på indisier som viser at kontinentets eksistens var oppdaget allerede før romerrikets fall. Den tar for seg land og folkeslag som skal ha hatt kontakt med Amerika før Columbus, blant annet om kineserne, om de gamle grekernes bosettinger, om fønikernes handel, og om en norsk konge fra Ringerike som skal ha opprettet en handelskoloni i Canada allerede i bronsealderen. Har litteraturliste og stikkordsregister.

Jeg har ikke lest den, og kan derfor ikke gå god for den.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg har ikke lest den boka. Men tittelen - "Oppdagelsen av Amerika - årtusenets bedrag" - er det neppe tvil om at er korrekt ;)
Det skal bli spennende å følge utviklingen i kunnskap i tiden framover.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på februar 14, 2014, 14:29:26 PM
Dr Aris Poulianos har blitt svært dårlig behandlet av greske myndigheter, noe som fikk European Anthropological Association ved professor C.G. Nicholas Mascie-Taylor (University of Cambridge) til å sende følgende brev til den greske ministeren for utdannelse, religion, kultur og sport den 5. september 1912:

...

Før eller senere har allikevel sannheten en tendens til å stikke fram sitt strålende ansikt - det er alltid snakk om tid og iherdighet!

La oss håpe at sannheten så godt det lar seg gjøre presser seg fram også denne gangen. Problemet er at dette er kunnskap de har holdt borte fra oss i flere tusen år. Hvilket fører meg over til dette:

Sitat fra: Amatør1 på februar 14, 2014, 16:37:34 PM
Har noen av dere lest denne boka?

SitatOppdagelsen av Amerika - årtusenets bedrag
om kongen av Ringerike og alle de andre som oppdaget Amerika

Boka handler om teorier omkring oppdagelsen av Amerika. Forfatteren peker på indisier som viser at kontinentets eksistens var oppdaget allerede før romerrikets fall. Den tar for seg land og folkeslag som skal ha hatt kontakt med Amerika før Columbus, blant annet om kineserne, om de gamle grekernes bosettinger, om fønikernes handel, og om en norsk konge fra Ringerike som skal ha opprettet en handelskoloni i Canada allerede i bronsealderen. Har litteraturliste og stikkordsregister.

Jeg har ikke lest den, og kan derfor ikke gå god for den.

Takk for tipset, og jeg har heller ikke lest den, men har lest om sakene den tar opp. Nå skal jeg spekulere litt, men ikke aldeles uten kunnskapsgrunnlag. Jeg kan ikke tenke meg at det finnes andre som mener akkurat det samme som følgende, som er min egen hyper-hypotese med grunnlag i språk, sagn, og litt Asbjørnsen og Moe. :D

Til Norge kom folk med dype, historiske kunnskaper den gang vi ble et jordbruksfolk med tilsnitt av suverene båtbyggere. Dette folket slo seg ned langs de best egnede kystområdene, samt enkelte områder av indre Østlandet.

Neste innvandringsbølge kom da Romerriket begynte å vakle. De som dukket opp var av et krigersk nomadefolk fra området øst for Svartehavet, det som kalles khazarer. Da startet folkemordet i Norge, og det første tilfelle av ren antisemittisme var et faktum. De som ikke ville la seg meie ned, ei heller hadde noe ønske om å integreres med barbarene, måtte flykte til fjells. Kanskje har de fleste hørt om jotnene? Det norske folk ble tvunget til fjellfanttilværelse.

Dermed var Norge "over natta" blitt til en blodtørstig krigernasjon, og resultatet av herjingene er kjent som vikingtiden. I et par hundre år herjet de mot andre og mot seg selv innad i Skandinavia. Religionen ble en blanding av den opprinnelige vi fikk fra de fredelige jordbrukerne, og khazarenes forvrenging av den. Likheten mellom fønikiske og hebraiske skrifter og "religioner" er på enkelte områder slående. Det norske folk ser i likhet med Adam og Eva ut til å ha sine røtter i Babylon.


Tor kaster hammeren sin i pannen på Hrungnir


David kaster steinen i panna på Goliat
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 14, 2014, 17:52:13 PM
Jeg har ikke lest den boka. Men tittelen - "Oppdagelsen av Amerika - årtusenets bedrag" - er det neppe tvil om at er korrekt ;)
Det skal bli spennende å følge utviklingen i kunnskap i tiden framover.

Det finnes en annen bok også, og denne har jeg faktisk lest en gang for ca 20 år siden eller så. Jeg lånte den bort og den kom ikke til rette før for et par år siden, jeg har den foran meg nå

SitatVestover før Columbus

I denne boken tar Kåre Prytz opp tråden fra Lykkelige Vinland (1975). Han går sterkt i rette med de utbredte forestillingene om at Leiv Eirikssons vinlandsferd var et slags "engangstilfelle", og at Columbus la ut på sin oppdagelsesreise uten forhåndskunnskap om den verdensdelen han skulle til. Prytz dokumenterer nettopp omfanget av den norrøne trafikken på det som senere skulle få navnet Amerika, og viser at denne trafikken la grunnlaget for en europeisk sjøfarts- og fangstvirksomhet som pågikk så å si uavbrutt gjennom århundrene som fulgte - og som Columbus meget vel kjente til.

I boka er det bl.a. et interessant kart over innseilingen til Boston, der beskrivelsene skal stemme med hva leiv Eiriksson oppga.
[attachimg=1 width=500]

Det er flere andre opplysninger i boka som grenser opp mot diskusjonene rundt langskallene i sør-amerika.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#52
SitatI denne boken tar Kåre Prytz opp tråden fra Lykkelige Vinland (1975). Han går sterkt i rette med de utbredte forestillingene om at Leiv Eirikssons vinlandsferd var et slags "engangstilfelle", og at Columbus la ut på sin oppdagelsesreise uten forhåndskunnskap om den verdensdelen han skulle til.

Da Christobal Colon satte kursen vestover, var han godt forsynt med dyktige navigasjonsoffiserer, headhuntet fra det jødiske miljøet i Portugal. Han var fullstendig klar over hvor han var på vei, og de kongelige i Portugal, som ikke så seg for gode til å søke økonomiske råd fra "konverterte" jøder, hadde så panisk redsel for at sannheten skulle komme ut, at de rett etter at ankeret var hevet og seilene heist, sporenstreks forbød enhver jøde opphold ikke bare i Portugal, men Spania i tillegg. Dette er kjent som The Spanish Expulsion 1492.

Nå skal tillegges at det endte opp med en håndfull utvisninger. Resten fikk det pokker så travelt med å "konvertere". I et tidligere innlegg i denne tråden skrev jeg blant annet:

SitatI det fjortende århundre kastet vikinger og skotter loss et sted ved vestkysten av Skottland og heiste seil. Styreplankene førte skipene med stø kurs mot Det lovede land. Ombord var kyndige nordboere med store kunnskaper om navigering, og kartene de seilte etter hadde gått i arv i generasjoner. Blant nordboerne fantes også runekyndige.

Blant skottene fantes menn som siden korsfarernes tid var bærere av dyp, forhistorisk kunnskap. Det var både murere og byggmestre blant dem.


Skal jeg skrive ei bok noen gang, vil den begynne omtrent slik. Bakgrunnen, vikingene og skottene, kommer det kanskje litt stoff om utover vinteren.

Vel, litt har jeg skrevet, og nå skal dere i tillegg få et bilde:



SitatThe Newport Tower (also known as: Round Tower, Touro Tower, Newport Stone Tower and Old Stone Mill) is a round stone tower located in Touro Park in Newport, Rhode Island (USA).

It is commonly considered to have been a windmill built in the mid-17th century. However, the tower has received attention due to speculation that it is actually several centuries older and represents evidence of pre-Columbian trans-oceanic contact.

http://en.wikipedia.org/wiki/Newport_Tower_(Rhode_Island)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#53
Hvordan flytte steinblokker som veier fra 100 tonn til en million kilo eller mer?

Først kort om forvirrende oppsett av tråder. Akkurat dette med hvordan de fraktet disse kolossene forårsaket en annen tråd, Om å bli en integrert del av noe annet - eller om å synge en stein, der det å "synge en stein" er mitt bevisste valg av kryptisk påpeking av hendelser vi ikke finner en akseptert fysisk forklaring på. Å synge dreier seg om lyd, og en gjenstands reaksjon av lyden (svingningene) er resonans.

Nicola Tesla påsto at bare han fant en bygnings resonans (skyskrapere og store bygninger i New York) ville han kunne rive den ved hjelp av svært lavt energibruk. Dette er til dels forstått og akseptert fysikk, og et eksempel på en lignende effekt er det Amateur2 nevnte om et fenomen som også kalles ringing:

Sitat fra: Amateur2 på februar 27, 2013, 10:24:54 AM
Sitat fra: Jostemikk på februar 27, 2013, 09:36:25 AM
Snurr flaggstangsnora mange ganger rundt flaggstanga før du fester den. Sparer deg for rare lyder og like snåle vibrasjoner.

Jeg fortsetter med litt fag ... :)

Det er ofte fenomenet virvelinduserte vibrasjoner ( på fagspråket kaldt VIV) som er ute og går når vinden leker seg med flaggstenger og disse danser med.

Det som skjer er at når vinden blåser noenlunde jevnt så brytes luftstrømmen av flaggstanga og det dannes virvler på hver side. Disse har en tendens til å dannes vekselvis på den ene og den andre siden av flaggstanga og gjerne ganske synkront oppetter stanga. Frekvensen disse virvlene slipper med er styrt av vindhastighet og diameter på flaggstanga. Når en slik virvelavløsningsfrekvens treffer en egenfrekvens på flaggstanga så får den lyst til å være med på dansen og danser stort sett på tvers av vindretningen. I verste fall kan det bli en ødeleggende dans.

Det Jostemikk oppnår ved å snurre snora flere ganger rundt flaggstanga er å endre punktene for virvelavløsning samt at frekvensen også vil variere noe oppetter stanga. Dermed får vi ikke samsvaret mellom dynamisk last (pådrag, pådriv, eksitasjon ...) og egenfrekvens og hele flaggstanga kan fortsette et noenlunde rolig liv til tross for en ertende vind .... :)

Også her er det litt kunnskap ervervet over tid som gjør at det mangler referanse til fagfellevurderte publikasjoner, men de kan spas fram hvis noen har behov ... ;)

Det kanskje mest kjente eksempelet på slik resonans kan dere se i denne videoen:

http://www.youtube.com/v/j-zczJXSxnw?hl=en_US&version=3


Jeg siterer også meg selv fra jeg ga et eksempel på at det finnes ødeleggende kraft i lite tillagt energi bare man finner en gjenstands svingefrekvens. Jeg kunne stått og trykket fingeren med jevnt press mot ei flaggstang halvannen meter over bakken til jeg ble blå i fjeset uten å rikke den en cm. Med korte, lette trykk som finner egenfrekvensen til flaggstanga, stiller saken seg annerledes.

Sitat fra: Jostemikk på februar 26, 2013, 10:26:04 AMDette igjen har minnet meg om ei høy flaggstang jeg en gang holdt på å ødelegge ved hjelp av en pekefinger. Det holdt å trykke på rette tidspunkt i svingningene som ble skapt for å forsterke effekten mer og mer. Timing is everything.

Tesla tok denne kunnskapen så langt at det nok er grunn til å stille spørsmål om hvorfor enkelte deler av hans forskning forsvant i bomull og vatt. Kan det ha vært fordi det har blitt brukt til våpen og watt?

Levitasjon

Tidligere har jeg lagt ut en video som viser levitasjon ved hjelp av lyd/frekvens/resonans. Claes Johnson har de siste ukene kastet seg over både relativitetsteorien og tyngdekraftsloven. Jeg er ikke en gang i nærheten av å forstå matematikken hans, og kan av den grunn ikke en gang si om det har relevans til det jeg skriver om i denne tråden. I realiteten burde jeg være den av alle medlemmer her på forumet som forstår minst av dette. Da jeg allikevel nevner alt dette, er det fordi det pr. rådende paradigme ikke finnes noen forklaring på fenomenene beskrevet i denne og andre tråder der jeg tar opp tilsvarende. Claes Johnsons kritikk kan blant annet leses her og her som en start for de med relevant kunnskap til å forstå hva han forsøker fortelle oss. En ting virker imidlertid rimelig klart, og det er at dagens fysikkforståelse ikke har gitt oss en forklaring på hvordan gravitasjonen fungerer.

Tilbake til det om å "synge en stein". Jeg kommer med et innlegg om dette i den rette tråden, og før det innlegget leses minner jeg ved hjelp av et sitat fra starten av den tråden om at jeg hopper over råk etter råd, og det attpå til på svært tynn is:

Det dere vil få lese og se i dette innlegget vil som ikke noe annet skrevet på forumet fram til nå få flere til å reise bust. Skikkelig bust. Det får stå sin prøve, og jeg forsikrer allerede her om at jeg vil ha full forståelse for en slik reaksjon. Dette er kontroversielt stoff, men det kan komme til å vise ting som gir en økt forståelse av hvorfor jeg hele tiden har skrevet at vitenskapen har råtnet på rot, at alt vi er lært som sannhet er løgn, og motsatt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Sitat fra: seoto på februar 14, 2014, 13:08:25 PM
Det finnes uten tvil sterke krefter som ikke ønsker at menneskeheten skal få vite sannheten om vår tidlige historie.

SitatDeep in the jungles of Cambodia are ornate temples and palaces from the Khmer civilization. One such temple, Ta Prohm, abounds with stone statues and reliefs. Almost every square inch of the gray sandstone is covered with ornate, detailed carvings. These depict familiar animals like monkeys, deer, water buffalo, parrots, and lizards. However, one column contains an intricate carving of a stegosaur-like creature. But how could artisans decorating an 800 year old Buddhist temple know what a dinosaur looked like? Western science only began assembling dinosaurs skeletons in the past two centuries.





Også i Peru er der fundet sten med dinosaurus motiver.



SitatFor example, these stones were first discovered and reported by the Spanish in 1535.
"Father Simon, a Jesuit missionary, accompanied Pizarro along the Peruvian coast and recorded his amazement upon viewing the stones. In 1562, Spanish explorers sent some of the stones back to Spain."

Are we to believe that a man living 500 years ago in South America was carving thousands of these stones just to try and fool people into believing the Biblical account of creation? Or were these stones carved by people who were simply depicting what they saw in nature? The fact that dinosaurs are so accurately recorded on the stones, in tandem with the scientific dinosaur models recreated from the bones, demonstrates that these were not just some mythological carving made up from the imagination, so an evolutionist must either say the stones are fake, or they have to believe that a crafty Christian time-traveled into the past to fool everyone.

http://www.creationliberty.com/articles/icastones.php
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Det der er interessant stoff, Spiren. Jeg kan en del om de steinene fra Peru. Det finnes mye mer. Gullplater av formidabel størrelse fra jungelen i Brasil. Funn med hebraisk skrift og bilder av mastodonter. Jeg kommer nok med stoff om dette bare jeg får tid. Alle vet jo når megafaunaen fikk seg en knekk. Det kommer også litt om Mayaene, der absolutt intet av det mainstream har kommet med er i nærheten av å stemme. Det er en utrolig historie, og jeg håper jeg klarer snekre den brukbart sammen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Inka, maya, aztec, og anasazi - mesoamerikansk høykultur, eller blodtørstige snyltere med røtter fra Midtøsten? Del I

Cancuén ved Río de la Pasión i Guatemala år 800

Blodige og uforståelig voldelige handlinger skjedde i Guatemala for ca. 1200 år siden. Handlinger som gjorde slutt på Maya-veldet i Mexico og Mellom-Amerikas Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica og Panama. Det Mesoamerikanske rikets storhetstid var over, og mainstream historikere forsøker ikke en gang å komme med noen god forklaring på hva som skjedde.

[attachimg=3]
Geografisk plassering av Cancuén i Guatemalas regnskog. Dette er
dessverre et av områdene med elendig bildeoppløsning på Google Earth.


Kanskje kom volden og ondskapen seilende og roende opp Usumacinta River fra dens utløp i Mexico-Golfen? I så fall må det være lov å spekulere over hvem gjerningsmennene var. Det var de mektigste blant de mektige som ble drept. Hodene ble knust, kroppene hakket i deler. Barn, voksne, gravide kvinner, alle med kostbare utsmykkinger udådsmennene ikke brydde seg om å stjele. Byen lå midt i Guatemalas regnskog, og området er flatt og kun ca. 150 m.o.h.

[attachimg=2]

SitatSkeletons of 31 men, women and children are found with precious adornments in the ruins of a Maya palace*

By Melanie Moran and Mimi Koumenalis

Published: November 18, 2005

Thirty-one assassinated and dismembered Maya nobles have been found in a sacred cistern at the entrance to the sprawling royal palace in the ruins of the ancient city of Cancuén, capital of one of the richest kingdoms of the Classic Maya civilization (circa A.D. 300-900), located in the Petén rain forest of Guatemala. The National Geographic Society, the Ministry of Culture of Guatemala and Vanderbilt University announced the gruesome discovery, which records what may have been a critical moment at the beginning of the mysterious collapse of this great ancient civilization.

The team of Guatemalan and American archaeologists, led by Arthur A. Demarest, Ingram Professor of Anthropology at Vanderbilt University, also discovered the skeletons of the king and queen in shallow burials about 80 yards from the mass grave. More than a dozen other skeletons of executed high-status individuals, some dismembered, also were found at a nearby site.

The discovery of unfinished defensive walls, scattered spearheads, abandoned palace and house constructions and skeletons with markings of spear and ax wounds reveals that the Cancuén kingdom was attacked, the city was destroyed and its royalty were executed in about A.D. 800, Demarest says.

Around the palace and at one of the site's portages, a system of hastily constructed and unfinished stone and wooden palisade walls gives evidence of a desperate attempt to defend the city from attack. "Clearly these defenses failed," says Demarest.

"The king and queen and their nobles apparently were gathered together and slain en masse — many by lance thrusts to the neck or head," he says. "The bones show men, women and children of all ages to have been slain." Even two pregnant women were killed; the fetuses borne by each were still preserved in the wet mud that later filled the ancient stone reservoir. The robust bones, cranial deformation and fine adornments — including jades, jaguar fang necklaces and Pacific coast shells — indicate that all were nobles from the ancient palace, possibly even the extended royal family.

The Cancuén kingdom was one of the richest Maya city-states due to its strategic position at the start of the Pasión River, the greatest trade route of the ancient Maya world. According to Demarest, the site was a gateway between the Classic Maya civilization of the lowland jungles of Mexico and northern Guatemala and the volcanic highlands and coasts to the south. Its wealth can be seen in its sprawling royal palace, which covered an area of almost six football fields and was blanketed with hundreds of huge stucco sculptures. The palace was surrounded by workshops in jade, volcanic glass, pyrite ("fool's gold") and other precious goods from the mountains and coasts to the south.

"Yet after this tragic and violent event, unlike any yet discovered at a Classic Maya site, the city of Cancuén was completely abandoned, as were many other cities downstream on this same river route," says Demarest. "In the years preceding the royal massacre, warfare had spread across this western region of the ancient Maya world. It seems to have suddenly reached Cancuén at about A.D. 800."

Maya-riket erkjennes å hatt sin avslutning ca. år 800. Den førkolumbiske storhetstiden til mayaene var dermed over lenge før Christobal Colon, mest kjent under navnet Christopher Columbus, satte sine føtter på dekket av Santa Maria i 1492. Da de spanske conquistadorene ankom området, hadde jungelen i 500 år i stadig større grad skjult restene av det gamle Maya-riket.

Kongefamilien i Cancuén - Maya-rikets senter

Da Cancuén ble gjenoppdaget av Teoberto Maler var det ingen som forsto hvor omfattende denne byen var, og derfor ble den heller ikke ansett som særlig viktig. Senere arkeologiske utgravinger i 1967, da studenter fra Harvard-Universitetet gjennomførte undersøkelser, avslørte det største palasset i hele riket, og Cancuén fikk plutselig status som den sannsynlige hovedstaden i det førcolumbiske riket.

Den antatt mektigste kongen i de snaue 3000 årene riket eksisterte het Tajal Chan Ahk, og hadde sin regjeringstid helt på slutten av rikets eksistens.

[attachimg=1]
Tajal Chan Ahk

Ingen teorier finnes om årsaken til Maya-imperiets plutselige fall

Da maya-imperiet allerede hadde forsvunnet da de spanske erobrerne dukket opp i Mellom-Amerika, og deres fantastiske byer og pyramider, templer og veier, var alle slukt av jungelen. Derfor har vi ingen skriftlige vitnesbyrd om dem eller deres skikker. Dette har bare gradvis blitt avdekket gjennom utgravinger og forskning. Det samme kan sies om anasaziene i USA. Om disse sier historikerne at den sannsynlige årsaken til deres undergang var dramatiske klimaendringer, og det eneste vi sitter igjen med var deres fantastiske byggekunst, ikke ulikt det vi kan se fra de andre førcolumbiske samfunnene i Amerika. Dette skal vi se nærmere på i senere innlegg. Det kan se ut til at vi snakker om et samfunn som endte med ryggen stadig hardere presset mot veggen, men var det klimaendringer som knakk dem og skremte vettet av dem? Var de kannibaler, eller ble de spist av andre? En mengde skjeletter vitner i dag om omfattende kannibalisme, og vi skal se på dette mer detaljert, samt om deres byggekunst og astronomiske kunnskaper i et senere innlegg.

Om aztec-imperiet i Mexico vet vi ganske mye, da dette eksisterte da de spanske erobrerne kom til Amerika. Om disse finnes også svært interessante, skriftlige beretninger. Fortellinger med til dels oppsiktsvekkende opplysninger. Dette kommer mer om senere, og da blir det også her om blodige ritualer, menneskeofringer og kannibalisme. Hvor kom denne voldsomme blodtørsten fra i de førcolumbiske samfunnene i Amerika?

Det blir også litt stoff om inkaene i Sør-Amerika, og de fantastiske byene og templene som ble bygget i deres rike, men etter dem selv, lenge før de kom til området. Gudene bygget dette lenge før vi kom hit, uttalte de til spanjolene som først fant rester etter den fantastiske sivilisasjonen som en gang bodde og hersket i Bolivia og Peru.

Denne serien om de tidlige kulturene i Amerika er ment for to ting. Ingen har vondt av litt generell kunnskap om menneskets historie. Det er det ene. Alle ser ut til å ha vondt av å bli fortalt at vår historie er grovt forfalsket og undertrykket. Det er det andre. Jeg kommer til å gå svindlerne nærmere etter i sømmene. Hvem er de? Hvorfor har de holdt sannheten borte? Hva er de så redde for skal komme ut? Veien for å finne ut av dette er ikke så kronglete som man kanskje kunne tro. Alt henger sammen med alt.

Neste innlegg skal handle om aztec-kulturen, og som en liten forsmak legger jeg ut et bilde fra Cancun i Mexico, og en illustrasjon av menneskeofring. Nesten samme by-navn som Cancuén i Guatemala, og minst like fantastisk byggekunst.

[attachimg=4]

[attachimg=5]









http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_civilization

http://en.wikipedia.org/wiki/Cancuén

http://en.wikipedia.org/wiki/Tajal_Chan_Ahk

http://en.wikipedia.org/wiki/Pasión_River

http://en.wikipedia.org/wiki/Usumacinta_River

http://en.wikipedia.org/wiki/Mesoamerica

http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Columbus

http://en.wikipedia.org/wiki/Teoberto_Maler

* http://www.vanderbilt.edu/exploration/text/index.php?action=view_section&id=340&story_id=92&images

http://en.wikipedia.org/wiki/Sacrifice_in_Maya_culture

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_sacrifice_in_Aztec_culture
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#57
Første Mosebok kapittel 6, vers 4

Det var kjemper på jorden i de dager, og siden også. For gudesønnene gikk inn til menneskedøtrene, som fødte dem barn. Dette er de mektige fra eldgammel tid, de navngjetne.

Professor Francis Thackeray, Director Institute for Human Evolution i Sør-Afrika har et bemerkelsesverdig menneskelig øvre lårbein med hoftekule liggende på Universitetet i Johannesburg. Først en presentasjon av ham.

[attachimg=1]

Han anslår selv på spørsmål fra Michael Tellinger at personen må ha vært ca. dobbelt så stor som et vanlig menneske, og legger ut et normalstort bein for sammenligning.

[attachimg=2]

Denne størrelsen stemmer med de mengder av funn som er gjort i USA, men som dessverre ble beslaglagt av Smithsonian-instituttet, som har som hovedjobb å slette alle arkeologiske spor som strider med Darwins hypotese og mainstreams påstand om den opprinnelige "urbefolkningen" i Amerika. Undersøk dette instituttet selv. Dere vil finne ting som får emaljen til å krølle seg på fortennene deres. Det er mulig at Skeptical Science er imponerende som hjernevasker i klimasammenheng, men sammenlignet med Smithsonian-instituttet og menneskehetens historie blir de som puslinger å regne. Smithsonian er som et Skeptical Science med politimakt i Nord-Korea.

En artig kuriositet fra samme område - høyst sannsynlig et pek fra vår herre eller en merkelig tilfeldighet

Skal en først snakke om store bein, i dette tilfellet føtter, må det ha vært en røslig person som en gang laget dette fotavtrykket i leire og skjøv deler av leiren opp foran tærne. Senere har geologiske prosesser gjort leiren til fjell/stein, og reist det på høykant.

[attachimg=3]

Kanskje avtrykket er etter en gutt som var elefantgjeter, og gjette dem som andre gjeter sauer? Han må i hvertfall ha hatt et solid hjerte, og kanskje samme hjernesvamp som dagens giraffer har for å tåle så høyt blodtrykk? Kanskje noe i likhet med han/hun som satte dette sporet etter seg i Cleveland Ohio, som kanskje var ute for å gjete bison?

[attachimg=4]

Jeg vet jeg irriterer mange nå, og føler en solid dose lykke nettopp av den grunn.

SitatMeganthropus is a name commonly given to several large jaw and skull fragments found at the Sangiran site near Surakarta in Central Java, Indonesia. The original scientific name was Meganthropus palaeojavanicus, and while it is commonly considered invalid today, the genus name has survived as something of an informal nickname for the fossils.

As of 2005, the taxonomy and phylogeny for the specimens are still uncertain, although most paleoanthropologists consider them related to Homo erectus in some way. However, the names Homo palaeojavanicus and even Australopithecus palaeojavanicus are sometimes used as well, indicating the classification uncertainty. Of particular interest is that the finds were sometimes regarded as those of giants, although that is unsubstantiated.

After the discovery of a robust skull in Swartkrans in 1948 (SK48), the name Meganthropus africanus was briefly applied. However, that specimen is now formally known as Paranthropus robustus and the earlier name is a junior synonym.

Some of these finds were accompanied by evidence of tool use similar to that of Homo erectus. This is the reason it is often linked with that species.

Meganthropus A/Sangiran 6

This large jaw fragment was first found in 1941 by von Koenigswald. Koenigswald was captured by the Japanese in World War II, but managed to send a cast of the jaw to Franz Weidenreich. Weidenreich described and named the specimen in 1945, and was struck by its size, as it was the largest hominid jaw then known. The jaw was roughly the same height as a gorilla's, but had a different form. Whereas in anthropoids the mandible (=jaw) has its greatest height at the symphysis, that is, where the two rami of the lower jaw meet, this is not the case in Sangiran 6, where the greatest height is seen at about the position of the first molar (M1).

Weidenreich considered acromegalic gigantism, but ruled it out for not having typical features such as an exaggerated chin and small teeth compared to the jaw's size. Weidenreich never made a direct size estimate of the hominid it came from, but said it was 2/3 the size of Gigantopithecus, which was twice as large as a gorilla, which would make it somewhere around 8 feet (2.44 m) tall and approximately 400 to 600 lbs (181 – 272 kg) if scaled on the same proportions as a robust man or erect hominid. On page 61 of his book, "Apes, Giants, and Man" Weidenreich states the following: "Therefore, it may not be too far from the truth if we suggest the Java giant [Meganthropus] was much bigger than any living gorilla and that the Chinese giant [Gigantopithecus] was correspondingly bigger than the Java giant - That is, one and a half times as large as the Java giant, and twice as large as a male gorilla."

Det landet vi dro gjennom og undersøkte, er et land som fortærer dem som bor der. Og alle folkene vi så, var storvokste menn. Der så vi kjemper også – anakittene hører til kjempene. I egne øyne var vi som gresshopper, og det var vi i deres øyne også.
Fjerde Mosebok kapittel 13, vers 32-33



http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?query=ud8MMrJeKwHNJdqN05oJoS5786fLMI4vQzmcNaGDCMyyBS06jZw8itEO4WdLJpbv

http://www.wits.ac.za/academic/research/ihe/staff/7118/francisthackeray.html

http://www.youtube.com/watch?v=SnAgOagVO2c

http://www.youtube.com/watch?v=dRuxw-nZoJw

http://greaterancestors.com/wp-content/uploads/2011/12/giantprint3.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Meganthropus
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#58
Steinsirler på vulkansk basalt i Syria

Som i Sør-Afrika finnes mengder av steinsirkler også i Syria (og andre land), og her er noen bilder av dem. Nederst har jeg lagt ut koordinatene, og disse kan en lime inn i søkefeltet på Google Earth hvis en har lyst til å ta en titt selv.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Mainstream har forsøkt seg med at disse sirklene kan være en slags astronomisk kalender. Med tanke på hvor mange slike sirkler som finnes, må en kunne anta at hvert menneske hadde flere hundre slike "kalendre". I gamledager gikk de ikke surr i årstiden, nei.

Forskerne mener at de er 12.000 år gamle, og her er et av deres forsøk på å forklare hva de ble brukt til:

[attachimg=5]


32°10'50.63" N  37°10'15.56" E

http://arxiv.org/pdf/1208.2591.pdf (Forskningsrapporten om steinsirklene i Syria.)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

4.4 bn year old zircon reveals life on Earth appeared earlier than believed

Ancient zircon crystals, discovered in Australia in 2001, have now been proved to be our planet's oldest known substance. The 4.4 billion-year-old gem offers clues that Earth could have become habitable much earlier than previously believed.

Aside from being just a cool fact to know, this recent discovery (available in the journal, Nature Geoscience) gives scientists at the University of Wisconsin a new insight into our planet's infancy.

There are now grounds to suggest that Earth cooled down much sooner, and that life appeared way before many scientists had thought.

"We have no evidence that life existed then. We have no evidence that it didn't,"

http://rt.com/news/zircon-earth-life-study-507/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.