Klimaøksa har tatt Blindern

Startet av Jostemikk, september 30, 2011, 22:40:47 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Bebben på januar 09, 2012, 20:19:25 PM

Men finnes det
a) dokumentasjon på hvilke(n) metode(r) som er brukt
b) en logg over hvilke forandringer som er gjort og
c) bevarte data som er "urørt av menneskehender"?

Jeg er selvfølgelig total amatør på feltet, men dette bør vel finnes hvis det er gjort endringer i dataene?

Unnskyld at jeg bryter inn, men her er det meg som er amatør :-)

"Selvsagt burde det det" er svaret på a), b) og c) i en rasjonell verden. Men spør Phil Jones om b) og c) så vet du hvilket svar du får
Hacked climate emails: Phil Jones admits loss of weather data was 'not acceptable'

SitatThe climate expert at the centre of a media storm over the release of emails onto the internet has admitted that he did not follow correct procedures over a key scientific paper.

In an interview with the science journal Nature, Phil Jones, the head of the Climate Research Unit (CRU) at the University East Anglia, admitted it was "not acceptable" that records underpinning a 1990 global warming study have been lost.

The missing records make it impossible to verify claims that rural weather stations in developing China were not significantly moved, as it states in the 1990 paper, which was published in Nature.

I og med at mangel på ivaretakelse av originale, empiriske målinger  beviselig er et høyaktuelt tema hos de aller mest sentrale klimaforskerne, er det et særdeles viktig spørsmål å få svar på her til lands. Ref forslaget om innsynsbegjæring til Meteorologisk Institutt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Bebben på januar 09, 2012, 20:19:25 PM
Joste: