Ban-Ki moon slår til med full kraft!

Startet av seoto, oktober 09, 2011, 12:32:17 PM

« forrige - neste »

seoto

FNs generalsekretær Ban-Ki-moon slår til med full kraft:

politiken.dk
»Vi må sætte en stopper for den unødvendige debat om videnskaben. IPCC, det internationale klimapanel, der består af mindst 3.000 videnskabsfolk i verdensklasse, har gjort det meget klart, at klimaforandringerne foregår meget hurtigere end forventet. Der er ingen tid at spilde. Vi er nødt til at gøre noget«.

Selv registrerer jeg bare hvor mye mer opptatt av klimasaken Ban-Ki-moon ble da det nærmet seg slutten på hans første FN-periode.

Vet noen av dere andre om det finnes en liste over de mer enn 3000 vitenskapsfolkene innen IPCC-panelet?


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben


Ban Ki Moon:

SitatIPCC, det internationale klimapanel, der består af mindst 3.000 videnskabsfolk i verdensklasse, har gjort det meget klart, at klimaforandringerne foregår meget hurtigere end forventet.

Klimaforsker Mike Hulme:

SitatClaims such as '2,500 of the world's leading scientists have reached a consensus that human activities are having a significant influence on the climate' are disingenuous. That particular consensus judgement, as are many others in the IPCC reports, is reached by only a few dozen experts in the specific field of detection and attribution studies; other IPCC authors are experts in other fields.

Altså, det er egentlig bare en liten gruppe på "noen få dusin" forskere som utgjør det vitenskapelige grunnlaget for "klimatrusselen". Alle de andre går bare ganske enkelt ut fra at dette grunnlaget er korrekt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Dette har du nok svært rett i.

Donna Laframboise i Nofrakkingconsesus  tar også for seg dette antallet.

Det kan jo se ut for at disse folka har en innbyrdes konkurranse om hvem som kan overdrive mest!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Det er jo også tilnærmet meningsløst å si "foregår meget hurtigere end forventet". Hurtigere enn forventet av hvem og når? Snarere er det vel klart at den globale oppvarmingen har gått langsommere enn forventet, hvis ikke den da har stoppet opp. Men om IPCC har sagt noe spesifikt om det, vet jeg ikke. Pachauri kan jo riktignok finne på å si mye rart.

seoto

Velkommen om bord, Dagfinn :)

"Pachauri kan jo riktignok finne på å si mye rart."

Ja, der i gården er det aldri lett å gjette hva som kan bli sagt ;)

Akkurat nå leser jeg Donna Laframboises bok The Delinquent Teenager who was mistaken for the world's top climate expert.
Noe sier meg at hun har gått svært grundig til verks, og hun er ikke redd for å tale fritt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hei Dagfinn, og velkommen! :D

IPCC skrev i AR4-rapporten at det skulle skje en akselererende oppvarming, med en stigning på 0,2 °C de to første tiår i dette århundre. Det gjorde de gjennom å videreføre trenden fra midten av 70-tallet videre i all uendelighet.

Temperaturstigningen har i hvertfall ikke akselerert, den har stoppet opp. Pachauri kan som du sier, får seg til å si mye rart. IPCC uttaler seg ikke før neste rapport, AR5. En ny hovedrapport, der jeg tror klimapanelet skal få store problemer med å opprettholde alarmismen fra AR4. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: dagfinn på oktober 15, 2011, 23:46:37 PM
Det er jo også tilnærmet meningsløst å si "foregår meget hurtigere end forventet". Hurtigere enn forventet av hvem og når?

Hei dagfinn, jeg stiller meg i velkomstkøen!

Du har rett, en slik uttalelse har intet innhold om den ikke refererer seg til noe konkret. Og når den ikke gjør det får man en sterk følelse av at det er en generell agenda som kommuniseres, under dekke av vitenskap. Det formidles at en utvikling er svært negativ og som regel underforstått menneskeskapt. Agendaen er at det må ropes alarm om dette, derav begrepet alarmisme.

Et aktuelt eksempel på alarmisme: Snart er vi syv milliarder mennesker - dette blir de største utfordringene . Dette er en gammel Malthus-traver som vel skal avløse klima-alarmismen. Som du ser er det Ban Ki-moon som slår til også her:

SitatFNs generalsekretær Ban Ki-moon sier den massive økningen av mennesker kan få enorme konsekvenser for levestandarden til mennesker i de fattige landene verden over.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: seoto på oktober 09, 2011, 12:32:17 PM
FNs generalsekretær Ban-Ki-moon slår til med full kraft:

politiken.dk
»Vi må sætte en stopper for den unødvendige debat om videnskaben. IPCC, det internationale klimapanel, der består af mindst 3.000 videnskabsfolk i verdensklasse, har gjort det meget klart, at klimaforandringerne foregår meget hurtigere end forventet. Der er ingen tid at spilde. Vi er nødt til at gøre noget«.

Selv registrerer jeg bare hvor mye mer opptatt av klimasaken Ban-Ki-moon ble da det nærmet seg slutten på hans første FN-periode.

Vet noen av dere andre om det finnes en liste over de mer enn 3000 vitenskapsfolkene innen IPCC-panelet?

Ban-mannen er leder for FN. IPCC er en del av FN. Hvis han ikke ennå er klar over at IPCC er et sekretariat, som ikke har "3000 vitenskapsmenn i toppklasse", er han enten totalt idiot eller kriminelt uærlig.

Hilsen fra streikelandet Hellas. Men sola, som tydeligvis har oversett en r, den streiker ikke, den bare steiker. Legger ved et bilde av mitt Hellas-kontor, uten meg som dere ser, for i solidaritet med de streikende skattefunksjonærene, som ikke lenger får lov til å drive korrupsjon, holder jeg meg på stranda.

seoto

Sitat fra: ConTrari på oktober 20, 2011, 19:09:31 PM
Ban-mannen er leder for FN. IPCC er en del av FN. Hvis han ikke ennå er klar over at IPCC er et sekretariat, som ikke har "3000 vitenskapsmenn i toppklasse", er han enten totalt idiot eller kriminelt uærlig.

Hilsen fra streikelandet Hellas. Men sola, som tydeligvis har oversett en r, den streiker ikke, den bare steiker. Legger ved et bilde av mitt Hellas-kontor, uten meg som dere ser, for i solidaritet med de streikende skattefunksjonærene, som ikke lenger får lov til å drive korrupsjon, holder jeg meg på stranda.

Montro hvilket alternativ Ban-Ki-Moon ville velge ;)

For en herlig utsikt du har! Her kan blikket hvile i det fjerne. Nyt det så godt du kan - vinteren lurer rundt hjørnet her hjemme. Kuldegrader her i Østfold om natta. Nå må man leve i håpet om at neste sommer blir bedre (uff, har på følelsen at jeg har sagt det noen ganger tidligere).

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.