Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

#1035
Det er jo så hyggelig å bli innvitert inn til det innerste av "det gode selskap", ebye... :o
Men når en (kansje på forhånd føler seg litt slik good old Ellestad, må ha følt, og ble behandlet i et på forhånd skreddersydd "aktualiserings-diskusjonsprogram" på teve for en litt drøy tid siden), så er du en skikkelig tøffing du også, hvis du også nå tør og gidder! :) 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 06, 2013, 21:11:52 PM
ebye, du får hilse dem fra meg å si at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan de skal klare å få jorda to grader varmere.

Den henger jeg meg på. Hils og si det er et flertall blant administratorer på klimaforskning.com som mener dette.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

Jeg støtter også utsagnet til ebye, selv om jeg ønsker meg både 2, 4, 6 , 8 og 10 grader varmere klima der jeg bor!
"IPCC is a four letter word."

bøvelen


ebye

Takk for linken, bøvelen. Det pågår en internasjonal klimakonferanse her i Norge i dag, så vi vil nok få mange klimagodbiter i de nærmeste timer og dager.   ;)

For å skremme skikkelig, trekker de fram at havet kan stige 2 meter. Dette i følge Jonas Gahr Støre, fra 2009. Det var den gangen han var "forsker for en dag". Den famøse rapporten, skrudd sammen, sammen med Al Gore, rett før kuldemøtet COP 15 i København. Havnivået stiger nå mindre enn ventet, noe NOAA har stadfestet. Men, akkurat justering av kursen er ikke klimapolitikkfamiliens største og beste egenskap. Det er mer "The same procedure as every year, James". Var etternavnet Hansen?    ;D     8)   

BorisA

Her kommer et superskremmeskudd fra Dagbladet.
Jorda varmes opp i rekordfart, og kan sprenge grensa for hva vi noensinne har sett:
http://www.dagbladet.no/2013/03/08/nyheter/global_oppvarming/klimaendringer/klima/forskning/26129442/

Utdrag:
(Dagbladet): Den globale temperaturen vi opplever nå har ikke vært høyere på over 4000 år. Og temperaturen vil fortsette å stige til et nivå vi aldri har sett før, ifølge forskere.
Forrige gang det var like varmt på jorda som det er nå, var i sluttfasen av istida. Og ifølge prognosene vil temperaturen fortsette å stige.
En gruppe forskere har rekonstruert den globale temperaturen hele 11 300 år tilbake i tid og har funnet ut at klimaet aldri har endret seg raskere enn i det siste århundret, ifølge The Independent.
Grensesprengende varme
Selv om vinteren og sommeren ser ganske lik ut nå som som 20 år siden, er den globale temperaturen i rekordendring i historisk sammenligning.
Sitat slutt

Nå får ikke jeg sove i natt.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BaseBallStick

Sitat fra: BorisA på mars 09, 2013, 08:54:42 AM
Forrige gang det var like varmt på jorda som det er nå, var i sluttfasen av istida.

Denne var dyp...

I sluttfasen av istida var det like varmt som nå? Hva skjedde etter istida, da? Sank temperaturen enda mer?

Jeg har en mistanke om at oversettelsen ikke er helt sannferdig.

:)
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

seoto

Jeg tror at den eneste sannheten jeg så på den siden, må ha vært dette innlegget:

[attachimg=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BaseBallStick

SitatFor ti år siden ville ingen trodd på ham:

- De hadde sagt jeg var et utskudd eller gal

Den nyeste klimaforskningen slår både forskere og miljøvernere i bakken. - Hvis man for ti år siden hadde sagt at issituasjonen skulle være det den er i dag, så ville man ikke som seriøs forsker bli tatt alvorlig. Hvis jeg i tillegg hadde sagt at man kunne seile gjennom Arktis i fem- seks måneder av året slik man kunne sommeren 2012, så hadde de sagt jeg var et utskudd eller gal, på hverdagsspråket, sier Jan-Gunnar Winther, direktør for Polarinstituttet, på The Economist Arctic Summit i Oslo i dag.

http://www.dn.no/forsiden/article2579161.ece

Jeg kan gjerne si at han enten er gal eller lure på hvorfor han ikke samtidig nevner hva som skjer på motsatt polpunkt, jeg....
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Jostemikk

Han er en aktivist, BaseBallStick. Det er bare å sjekke ham opp mot de vanlige, og blant folk flest mer kjente CAGWere, så som Mauritzen, Hansson og Prestrud. Sjekk ham også opp mot Klif og andre departementer, og ikke minst mot NORAD.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: BaseBallStick på mars 13, 2013, 08:42:32 AM
http://www.dn.no/forsiden/article2579161.ece

Jeg kan gjerne si at han enten er gal eller lure på hvorfor han ikke samtidig nevner hva som skjer på motsatt polpunkt, jeg....

Her bør jo ebye få nye navn på lista si ;)

Jeg finner det litt merkelig at akkurat DN (Dagens Næringsliv) velger å være så fryktelig alarmistisk. Ser de ikke fordelen i at skip nå kan velge den langt rimeligere veien om nordkalotten nesten halve året etter deres utsagn? Mye penger tjent på i innsparinger. (Hvor mange skip valgte denne ruten i 2012?) Imidlertid kan det virke som om DN stort sett sluker stoff fra NTB (Norsk Terrorklima Byrå?)- med hud og hår.

DN har hatt mange alarmistiske artikler, her er noen av dem (2011-13):

Gårsdagens - 12.03.13 (Anne Lindeberg):
Jan-Gunnar Winther: - De hadde sagt jeg var et utskudd eller gal.
(Referat fra "The Economist Arctic Summit")


18.12.12 (Kjetil B. Alstadheim):
95 prosent sikker (IPCC AR5)

03.12.12 (NTB):
Jorden kan bli katastrofe-varm

01.12.12 (NTB):
Seilte gasstanker gjennom Nordøstpassasjen

07.06.12 (NTB):
Veksten er problemet i verden
FN advarer om uopprettelig skade på jorda.


15.05.12 (NTB):
- Trenger ny jordklode for å dekke forbruksveksten (sier WWF til NTB)

11.11.11 (?):
Advarer om ulevelig klode (IEAs spådommer)

10.11.11 (Espen Bjerke):
IEA: Frykt for kjernekraft kan gi klimakrise
Dette er ulykken IEA frykter kan føre til enorme mengder CO2-forurensing og at jordens temperatur øker med mer enn 3,5 grader.

09.11.11 (Espen Bjerke):
IEA-sjef med kraftig advarsel til verden

29.06.11 (NTB):
Grønlandsisen smelter stadig raskere

28.01.11 (NTB):
Havet i Arktis har aldri vært varmere

18.01.11 (Siri Skaalmo):
- Bilbruk og flyreiser vil måtte begrenses

Og så må jeg bare ta med et noen tidligere perler:

30.11.10 (NTB):
Øystater frykter enden er nær

09.05.09 (Frode Frøyland):
Svovelpredikantene

18.02.06 (DN):
Verdenshavene kan stige dramatisk

Har noen av medlemmene flere artikler som burde framheves fra DN, så si fra, og jeg skal legge dem inn på lista.

Nå som jeg først har funnet disse artiklene, skal jeg også få dem inn på lista under Linker.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Tydlig at det er viktig for MSM å ikke avblåse klimakrisa.
AGW-klimaforskerne svetter nok litt i vinterkulda!
Så de må holde klimafrykten oppe hos befolkningen, så de ikke kommer på gale tanker.

Her fra Aftenposten i dag. Kald vinter avblåser ikke klimakrisen:
http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Kald-vinter-avblaser-ikke-klimakrisen-3140314.html
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Det er det samme gamle gamle, BorisA. Hver gang det er varmt, skyldes det AGW. Hver gang det er kaldt, skyldes det naturlige variasjoner.

Jeg begynte å titte på marstemperaturen i Norge i går kveld, og har kopa litt mer på den i dag tidlig. Etter en vinter under normalen, er det ganske interessant å se hva som nå utspiller seg. Jeg tror ikke folk flest er klar over hva som skjer nå. Vi ligger langt under normalen fra Sørlandet til Svalbard. Faktisk så mye som halvveis til istidstemperaturer. Det er klart at dette snur igjen, men jeg presiserer altså nok en gang, det er ikke kaldt nå, det er sprengkaldt!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Forsker Erik Kolstad må jo være fullstendig ubelest, BorisA ? Hans beskrivelser av klimaendringene i det siste 100-året er noe av det mest utdaterte jeg har hørt. Da ser en vitterlig hvordan media opptrer, når journalisten ikke har kunnskap på nano-nivået om klima.   :o

Kolstad, klart en Klimaklovn.

Fra din post seoto, Jan-Gunnar Winther får også en plass på listen.    ;)     8)

ebye

Nå er nok like før det svartner for "Nei til CO2-partiet"

SV-lederen: – Tror vi kan overraske mange

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/svlederen-tror-vi-kan-overraske-mange-4008244.html

Dette blir uttalt til TV2:

Sitat– Hvis vi får en regjering der Fremskrittspartiet er med, blir vi det første landet i Vest-Europa, så vidt jeg vet, som har åpne klimafornektere i regjering, som sier at klimaproblemet ikke finnes, sier Lysbakken.

Jeg går  ut fra at dette er ment som skremsler.    ;)

Vel vel, et lite parti, opptatt av de små molekyler, i beskjedent antall!    ;D