Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: bøvelen på mars 18, 2014, 07:55:26 AM
Og det samme maset i NRK P1 Nyheter i morges, men har ikke sett noe om dette på NRK nett

Tidligere, i alle år, hørte jeg på NrK-nyhetene hver eneste morgen. Det var endel av ritualet, og utenkelig å slutte med.

Det var før. For et par år siden kom jeg til en grense mht. slik propaganda, og skrudde av. For godt.

Når en nyhets-junkie som meg kunne bli abstinens-fri kan hvem som helst bli det. Jeg tipper dette preller av på de fleste. Men at langerne fortsatt pusher dette sier sitt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

torewiik

Store oppslag i NRK i dag om at frakt av norsk kjøtt til Danmark for så å bli til pølse som sendes tilbake til Norgr er KLIMAØDELEGGENDE! I revolverintervjuer spørres det om klimaaspektet er blitt vurdert. Lars Haltbrekken er i harnisk! Men når det gjelder CO2-utslipp er det jo produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende! De som blir stilt opp mot veggen av revolverjournalistene tør ikke ta til motmæle mot presteskapet, og revolverjournalistene er kriminelt uvitende og har ingen forhold til tall.

seoto

Sitat fra: torewiik på mars 18, 2014, 19:22:57 PM
Store oppslag i NRK i dag om at frakt av norsk kjøtt til Danmark for så å bli til pølse som sendes tilbake til Norgr er KLIMAØDELEGGENDE! I revolverintervjuer spørres det om klimaaspektet er blitt vurdert. Lars Haltbrekken er i harnisk! Men når det gjelder CO2-utslipp er det jo produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende! De som blir stilt opp mot veggen av revolverjournalistene tør ikke ta til motmæle mot presteskapet, og revolverjournalistene er kriminelt uvitende og har ingen forhold til tall.

Har sett det jeg også, og er helt enig med deg. Det er mye galskap.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: torewiik på mars 18, 2014, 19:22:57 PM
Store oppslag i NRK i dag om at frakt av norsk kjøtt til Danmark for så å bli til pølse som sendes tilbake til Norgr er KLIMAØDELEGGENDE! I revolverintervjuer spørres det om klimaaspektet er blitt vurdert. Lars Haltbrekken er i harnisk! Men når det gjelder CO2-utslipp er det jo produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende! De som blir stilt opp mot veggen av revolverjournalistene tør ikke ta til motmæle mot presteskapet, og revolverjournalistene er kriminelt uvitende og har ingen forhold til tall.

Tore, nå skal jeg si noe som kanskje virker provoserende. Men det er ærlig ment:

Du har blitt lurt.

Du har blitt lurt til å tro at CO2 er et problem. Følgen av det du sier er å spille poengene rett i nevene på alarmistene, de vil jo nettopp at man skal gå rundt å si at "det er produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende!", hvorpå konklusjonen må bli at vi skal bli en slags vegetarianere som lever av kortreist og korttenkt mat i et avindustrialisert utopia. Hva mer kan alarmistene ønske seg enn en slik konklusjon?

Hovedpoenget er mye enklere: CO2 er PÅ INGEN MÅTE noe problem, det er en fiksjon. Det finnes ingen empirisk dokumentasjon på at vårt klima på noen som helst måte er truet eller ute av balanse pga. menneskeskapt eller naturlig CO2.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

Sitat fra: torewiik på mars 18, 2014, 19:22:57 PM
Store oppslag i NRK i dag om at frakt av norsk kjøtt til Danmark for så å bli til pølse som sendes tilbake til Norgr er KLIMAØDELEGGENDE! I revolverintervjuer spørres det om klimaaspektet er blitt vurdert. Lars Haltbrekken er i harnisk! Men når det gjelder CO2-utslipp er det jo produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende! De som blir stilt opp mot veggen av revolverjournalistene tør ikke ta til motmæle mot presteskapet, og revolverjournalistene er kriminelt uvitende og har ingen forhold til tall.

Dette er helt nytt for meg og sier det meste om norsk landbrukspolitikk. For å holde utenlandske produkter (med skyhøye tollsatser) ute fra det norske markedet så eksporterer man altså norsk kjøtt til fabrikker i Danmark, Tyskland osv. for deretter å ta det inn igjen (uten toll) som internasjonale merkevarer. Komplett galskap og selvsagt veldig dyrt (som norske skattebetalere skal betale så klart) uten at vi får vite noe om kroner i reportasjen. En aldeles vanvittig subsidie av norske bønder som jeg håper den nåværende landbruksministeren vil gjøre noe med. Journalistens klimavinkling er forøvrig uinteressant.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

torewiik

#1536
Sitat fra: Amatør1 på mars 18, 2014, 22:15:26 PM
Sitat fra: torewiik på mars 18, 2014, 19:22:57 PM
Store oppslag i NRK i dag om at frakt av norsk kjøtt til Danmark for så å bli til pølse som sendes tilbake til Norgr er KLIMAØDELEGGENDE! I revolverintervjuer spørres det om klimaaspektet er blitt vurdert. Lars Haltbrekken er i harnisk! Men når det gjelder CO2-utslipp er det jo produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende! De som blir stilt opp mot veggen av revolverjournalistene tør ikke ta til motmæle mot presteskapet, og revolverjournalistene er kriminelt uvitende og har ingen forhold til tall.

Tore, nå skal jeg si noe som kanskje virker provoserende. Men det er ærlig ment:

Du har blitt lurt.

Du har blitt lurt til å tro at CO2 er et problem. Følgen av det du sier er å spille poengene rett i nevene på alarmistene, de vil jo nettopp at man skal gå rundt å si at "det er produksjonen av kjøttet som er TOTALT dominerende!", hvorpå konklusjonen må bli at vi skal bli en slags vegetarianere som lever av kortreist og korttenkt mat i et avindustrialisert utopia. Hva mer kan alarmistene ønske seg enn en slik konklusjon?

Hovedpoenget er mye enklere: CO2 er PÅ INGEN MÅTE noe problem, det er en fiksjon. Det finnes ingen empirisk dokumentasjon på at vårt klima på noen som helst måte er truet eller ute av balanse pga. menneskeskapt eller naturlig CO2.

Amatør1, legg merke til at jeg ikke har tatt ordet "problem" i min munn, nettopp fordi jeg tenker det samme som deg. Jeg brukte bare ordet "CO2-utslipp". En annen ting er at bøndene er usedvanlig hyklerske når deg gjelder CO2 og "klima". De tilfører drivhusene store mengder CO2 fra tankanlegg for å sikre god vekst. Det er vel rett før at bøndene forlanger disse tankanleggene ommerket fra "CO2" til "vekstgass" eller noe slikt så hykleriet kan bli mindre synlig.

seoto

Det er forskjell på bønder og gartnere. Det er gartneriene som bruker CO2 i sine drivhus. Folk i våre dager har svært sviktende kunnskaper om hva en gjennomsnittsbonde er. Kanskje ikke så rart når de fleste bor i byer. Dessuten: Hvem er det som lager lover og regler? Det kom vel også fram i programmet at de som tjente mest på denne denne avtalen, var McDonald og Krafft. Men man ønsker kanskje å legge ned norsk landbruk fullstendig? Har noen tenkt på at lønnsnivået i Norge er høyt, og at det fører til at pris på norskproduserte varer også blir dyrere? Har noen tenkt over at klimaet generelt også spiller inn - i forhold til mange andre leverandører? Jeg forstår ikke dette bondehatet vi ser hos folk i Norge, men antar det skyldes total uvitenhet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mars 19, 2014, 08:57:39 AMJeg forstår ikke dette bondehatet vi ser hos folk i Norge, men antar det skyldes total uvitenhet.

Uvitenhet, samt en nær enestående svertekampanje fra de som forlengst har funnet ut at å "bygge ned", altså å sanere landbruket, er et av de viktigste destabiliseringstriksene de har i ermene. Dette er Gro Harlem Sandberg og Agenda 21 i praksis. Merkelig hvor mange som støtter hennes distriktsnedrivingspolitikk.

For de som ønsker lære seg litt om hva det er de kritiserer, så send meg en PM. Jeg skal ordne med ei ukes praksisplass hos en gjennomsnitts husdyrbonde fra distriktene.

Dette minner meg om noe jeg har blitt fortalt om da faren min var gutt og tok med sin rimelig fisefine kusine i fjøset for å vise henne melking da hun og familien kom på landlig besøk en gang på 50-tallet.

Kommet litt ut i håndmelkingen siktet han den ene spena mot sin kusine som allerede sto med store øyne og åpen munn og bivånet uhyrligheten med å håndtere kuas gedigne fire-ventilers pupp, og ga henne en skikkelig sprut rett i fleisen. Hun løp ut av fjøset og opp til moren sin som satt i stua hos besteforeldrene mine.

- Mamma, mamma! Han spruta melk fra kua i ansiktet og munnen min, og den var varm også!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

torewiik

Fant tallene i Scientific American. Produksjon av et trailerlass kjøtt (25 tonn) gir samme mengde CO2 som å forbrenne 100 000 liter diesel, dvs 300 000 km kjøring med vogntoget!  Miljøbelastningen fra transporten er i hvertfall ikke knyttet til CO2 her!


Amatør1

Sitat fra: torewiik på mars 19, 2014, 20:21:43 PM
Fant tallene i Scientific American. Produksjon av et trailerlass kjøtt (25 tonn) gir samme mengde CO2 som å forbrenne 100 000 liter diesel, dvs 300 000 km kjøring med vogntoget!  Miljøbelastningen fra transporten er i hvertfall ikke knyttet til CO2 her!

Enig i det, men hovedpoenget er dette: CO2 er ingen "miljøbelastning" uansett hva tallet er. Det er dette vi må peke på, ellers lar vi alarmistene beholde initiativet.

Det er vår oppgave å overta definisjonsmakten, skal vi få slutt på djevelskapen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

#1541
De som har sett nyhetssendinger på NRK i kveld vet at det er enda mer galt fatt med Serranoskinken.

Skinken sendes fersk fra Spania til Norge hvor den fortolles og sendes tilbake til Spania. Der blir skinken behandlet og delt i skiver og igjen sendt tilbake til Norge, men nå uten toll fordi en vare bare kan fortolles en gang. Altså frem og tilbake tre ganger.

Landbruksministeren sier at dette er en ordning hun vil ha slutt på.

http://www.nrk.no/norge/ellevill-skinkereise-1.11613122
http://www.nrk.no/norge/listhaug-vil-ta-opp-skinke-saken-1.11617164

Det er egentlig ingen vits:
http://itpro.no/artikkel/14925/har-dere-sex-i-sverige/

Amatør1

Sitat fra: translator på mars 19, 2014, 22:35:29 PM
Skinken sendes fersk fra Spania til Norge hvor den fortolles og sendes tilbake til Spania. Der blir skinken behandlet og delt i skiver og igjen sendt tilbake til Norge, men nå uten toll fordi en vare bare kan fortolles en gang. Altså frem og tilbake tre ganger.

Skal vi bli skremt av det?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

Skremt? Haltbrekken kalte det "eksosskinke", men for meg blir klimaargumentet helt uinteressant. Men det kan kanskje trigge noen til å gjøre noe med problemet, for det er mer enn nok lastebiler på veiene fra før av.

Jostemikk

Sitat fra: translator på mars 19, 2014, 22:46:45 PM
Skremt? Haltbrekken kalte det "eksosskinke", men for meg blir klimaargumentet helt uinteressant. Men det kan kanskje trigge noen til å gjøre noe med problemet, for det er mer enn nok lastebiler på veiene fra før av.

Dette er jeg enig i. Det dette dreier seg om er at det er mulig å omgå noe en bør kunne anta ikke er allverdens gjennomtenkte importregler. Resultatet er ei unødvendig bereist skinke. De kan heller sende den over ekvator sammen med Aqua Viten. Da får de et nytt produkt å makedsføre. Linjeskinke.

Hvis de ønsker spansk skinke til Norge får de gjøre om idiotiet. Ønsker de det ikke, får de fjerne smutthullet "en gang tollklarert, alltid tollklarert". Da jeg så dette på nyhetene trodde jeg nesten ikke at det var mulig selv i et byråkratødelagt land som vårt. 
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren