Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Gloføken

Sitat fra: seoto på januar 23, 2012, 14:45:08 PM
I tiden framover vil det være en del biologer som vil lide valgets kval: Skal de være ærlige mot forskningen og seg selv, eller skal de kjøpe seg posisjoner og midler ved å sleike spytt?

.....eller ræv
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau


Telehiv

Her er en ny sviske å kose seg med foran TV'n i kveld (før prisen legges på):

Klimaendringer gir mer lynnedslag i routerne til NextGentel, så prisen må opp:

http://www.nettavisen.no/it/article3320764.ece
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Ha-ha! Dette ser ut for å bli den morsomste kvelden jeg har hatt på lenge!  8)

SitatSelskapet begrunner det nye gebyret med klimaendringene.

«De senere årene har vi alle opplevd klimaendringene. Dette har medført stadig flere stormer, både sommer og vinter, som fører til lyn og torden. På grunn av dette ser vi en kraftig økning i kundenes behov for nye rutere», skriver selskapet i en melding til alle sine kunder.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Ja,

jeg lo jeg også, helt til en formastelig tanke slo ned i min EKSTREMT klimaslitte skalle:

"Hallo elskede, hvilket selskap var det vi hadde bredbåndsavtale med igjen, det var......kjære, husker du hvem det var vi skrev bredbåndsavtale med i fjor?"

- "NextGentel, elskede, husker du ikke det?! Er du så klimaskadet?"

Slik var det.....så var det å lete fram emailadressen deres og avbestille abonnementet, da.....

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Hi-hi - ha-ha! Dette blir bare morsommere og morsommere!

[attachimg=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Telehiv på januar 25, 2012, 20:10:19 PM
Her er en ny sviske å kose seg med foran TV'n i kveld (før prisen legges på):

Klimaendringer gir mer lynnedslag i routerne til NextGentel, så prisen må opp:

http://www.nettavisen.no/it/article3320764.ece

He he  :D
Å ikke var det 1.april heller..
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

#202
Her feilplasserte jeg først en John Smits-analyse, men erstatter det med en skikkelig gyser ("rysare" på svensk), med å sitere hva Aftenposten skrev da de fant å stenge Debattsentralen:

Egentlig er det et helt fantastisk "nyspråk" (nyspråk: når man sier noe som egentlig betyr det helt motsatte av ordenes opprinnelige mening), og som kan avnytes her:

Vi tror sterkt på en åpen, fri debatt. Vi tror ikke nødvendigvis strenge tekniske løsninger gir den beste nettdebatten, men at hardt arbeid med debattkultur og bredde gir resultater. Vi i Aftenposten vil i større grad delta, og vi ser stadig oftere at kronikkforfattere, politikere og akademikere også vil diskutere.

Ja, slik kan det sies, dere!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på januar 25, 2012, 20:43:30 PM
Ja,

jeg lo jeg også, helt til en formastelig tanke slo ned i min EKSTREMT klimaslitte skalle:

"Hallo elskede, hvilket selskap var det vi hadde bredbåndsavtale med igjen, det var......kjære, husker du hvem det var vi skrev bredbåndsavtale med i fjor?"

- "NextGentel, elskede, husker du ikke det?! Er du så klimaskadet?"

Slik var det.....så var det å lete fram emailadressen deres og avbestille abonnementet, da.....

Det er jo tragisk at Nextgentel kan tro (med rette?) at det går an å få gjennomslag for noe slikt tøv. De må jo være "fullstendig blåst".

Men den gode nyheten er at mange gjør som deg (håper jeg!!); sier opp abonnementet prompte. Idag finnes det jo som regel alternativer.

Kanskje en sak som dette kan få folk til å våkne, og forstå at de blir manipulert og utnyttet?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på januar 25, 2012, 21:03:22 PM
Her feilplasserte jeg først en John Smits-analyse, men erstatter det med en skikkelig gyser ("rysare" på svensk), med å sitere hva Aftenposten skrev da de fant å stenge Debattsentralen:

Egentlig er det et helt fantastisk "nyspråk" (nyspråk: når man sier noe som egentlig betyr det helt motsatte av ordenes opprinnelige mening), og som kan avnytes her:

Vi tror sterkt på en åpen, fri debatt. Vi tror ikke nødvendigvis strenge tekniske løsninger gir den beste nettdebatten, men at hardt arbeid med debattkultur og bredde gir resultater. Vi i Aftenposten vil i større grad delta, og vi ser stadig oftere at kronikkforfattere, politikere og akademikere også vil diskutere.

Ja, slik kan det sies, dere!

Jeg har fortsatt AD-bokmerket i menyen av ren nostalgi  ;D Av og til er jeg innom for å lese de ordene der. Jeg har nøyaktig samme reaksjon på denslags "Newspeak". De lyver så det renner av dem, alt de sier er det motsatte av hva de gjør.

Som før sagt: Aftenposten må ikke få være vertskap for offentlig seriøs debatt, for de har bevist at de ikke er tilliten verdig. Vi trenger istedet flere uavhengige fora, og klimaforskning.com går foran som et eksempel.  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Meteorolog Ingrid Bentsen: Dere må ikke tro det er sååå kaldt.....

Det begynner å bli patetisk, ja, når vakthavende meteorolog Ingrid Bentsen finner å måtte å rykke ut i Dagbladet for å opplyse om at vi ikke må få ideer om at det er kaldt rundt om i landet. Hun har funnet hele 6,2 varmegrader i Ålesund, så ikke kom her! Minus 26,5 i Folldal betyr selvsagt ikke noe i forhold til den globale oppvarmingen hun finner i Ålesund....og på Østlandet er det bare skarve 4 minus:

"Store deler av Østlandet har i dag kun fire minusgrader. I Ålesund er temperaturen oppe i hele 6,2 plussgrader." Jippi!

Og Ingrid gleder seg åpenbart til å få mer rett, som iflg artikkelen har flg. håp:

Stigende temperaturer
- Temperaturen vil gå gradvis oppover de nærmeste dagene, først og fremst på Østlandet, sier vakthavende meteorolog Ingrid Bentsen.

http://www.dagbladet.no/2012/01/25/nyheter/veret/ingen_sprengkulde/19940051/

Litt ettertenksomhet
Østlandet 4 kuldegrader? Hvor mange har opplevd mer enn 10 kalde de siste dagene rundt om i indre Østland? Jeg antar at de med Østlandet ikke mener bare nede ved sjøen?! Ring og spør met.no hvor de får disse 4-graders tallene sine fra, for:

Nå gjenstår vel igjen bare å homogenisere temperaturen på Røros, dvs. jevne den ut med gjennomsnittet for ytre Romsdal kanskje? Det var noe slikt som måtte til da jeg dobbeltsjekket disse luringene, og jeg gjentar: 3 dager på rad sist vinter opererte met.no med 8 kuldegrader på Røros, da et lokalt vitne opplyste til meg at temperaturen aldri var varmere enn 32 kuldegrader. Svaret på dette var altså at de ikke alltid gjengir slike helt lokale temperaturer, men gir en utjevnet temperatur for dette og sammenlignbare områder. En lokal versjon av Boliviagate altså, der Hansen et al manglet data for de siste 40 år, men la inn en serie basert på omkringliggende land....(som lå ca. 2000-3000 m lavere nede i jungelen, og det er ikke opplyst om hvor mye de korrigerte for det....)   

Spørsmål: Vokser nesen på meteorologer også, når de lyver?

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

#206
Dette er IKKE noe skremselspropaganda, men jeg tar det med her likevel.

I dagens Aftenposten står den en artikkel om Jarle Andhøys Berserk-ferd mot Antarktis, forfattet av June Westerveld.

Og der står det:
"Ifølge myndighetene på New Zealand er det mer is i området enn på 40 år"

Dette står altså på trykk i Aftenposten!
Er dette skrevet av en fersk journalist som ikke har lært seg hva som passer seg å skrive i avisen om den slags tema?
Regner med at Mathiesmoen tar affære og viser hvor skapet skal stå.


Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Så har vi dette da, intervju med den nye lederen i Natur og Ungdom, Silje Lundberg, i dagens Aftenposten.
Her går det i klima, klima, CO2-utslipp.

Siste spørsmål fra journalist Miriam Lund Knapstad:
-Optimister har større muligheter for å lykkes sies det. Tror du vi kan redde verden fra klimakatastofe?

Svar:
Jeg er evig optimist. Jeg har ikke annet valg  Med en gang du slutter å tro at det nytter, har du gitt opp. Det kommer aldri jeg til å gjøre.
Sitat slutt

Dette viser atter en gang AP-journalistenes forutinntatte klimaholdninger, og som  legger ordene i munnen på intervjuobjektet.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Takk, BorisA :) Jeg legger inn linken til artikkelen du nevner.

– Hasardiøst å slåss mot isen i en sånn båt
SitatMer is enn på 40 år
– For i det hele tatt å komme inn til området på denne tiden skal de gjennom et stort belte med drivis som ligger som krage rundt hele kontinentet nå om sommeren. Kvam jr forteller at isen utover i februar kommer til å drive inn og tette igjen hele området. Ifølge myndighetene på New Zealand er det mer is i området enn på 40 år.

Jeg håper Andhøy klarer seg.

Imidlertid bør vel alle holde seg langt unna Gore-effekten. Det var nødt til å bli ekstra is nå siden Gore, Trenberth og Hansen, sammen med rundt 100 andre alarmister, er på vei til Antarktis. Hvilke områder i Antarktis skal forresten denne gjengen besøke?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på januar 28, 2012, 10:32:16 AM
Takk, BorisA :) Jeg legger inn linken til artikkelen du nevner.

– Hasardiøst å slåss mot isen i en sånn båt
SitatMer is enn på 40 år
– For i det hele tatt å komme inn til området på denne tiden skal de gjennom et stort belte med drivis som ligger som krage rundt hele kontinentet nå om sommeren. Kvam jr forteller at isen utover i februar kommer til å drive inn og tette igjen hele området. Ifølge myndighetene på New Zealand er det mer is i området enn på 40 år.

Jeg håper Andhøy klarer seg.

Imidlertid bør vel alle holde seg langt unna Gore-effekten. Det var nødt til å bli ekstra is nå siden Gore, Trenberth og Hansen, sammen med rundt 100 andre alarmister, er på vei til Antarktis. Hvilke områder i Antarktis skal forresten denne gjengen besøke?

Takk for det Seoto :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.