Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Telehiv

#210
Et eksempel på James Hansens taler: http://www.youtube.com/watch?v=nZHGwPzgeqc

Dette foredraget skulle vel egentlig stått under Skremselspropaganda i utlandet, men siden dere var så godt i gang her, så tenkte jeg at dette kunne glede de av dere som evt. ikke har studert Hansen og hans argumentering på nært hold før?

Noe av det mest kvalmende i dette foredraget er hvordan Hansen vrir og forklarer seg om hvorfor han er blitt lobbyist for atomkraft (etter å ha vært sterkt imot da det var opportunt), det kan dere høre om 70-80% ut i foredraget, og til slutt hvordan media hindrer vitenskapen i å få fram sitt budskap....og det er ikke ironi!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: BorisA på januar 28, 2012, 10:31:30 AM
Så har vi dette da, intervju med den nye lederen i Natur og Ungdom, Silje Lundberg, i dagens Aftenposten.
Her går det i klima, klima, CO2-utslipp.

Siste spørsmål fra journalist Miriam Lund Knapstad:
-Optimister har større muligheter for å lykkes sies det. Tror du vi kan redde verden fra klimakatastofe?

Svar:
Jeg er evig optimist. Jeg har ikke annet valg  Med en gang du slutter å tro at det nytter, har du gitt opp. Det kommer aldri jeg til å gjøre.
Sitat slutt

Dette viser atter en gang AP-journalistenes forutinntatte klimaholdninger, og som  legger ordene i munnen på intervjuobjektet.

Unge mennesker har kortvarig tidsperspektiv. Et Natur og Ungdom-medlem har lagd dette innlegget:

SitatDet er desember og selveste julaften. Inne sitter folk og spiser ribbe, åpner gaver og koser seg. Julestemningen er komplett, men er det ikke noe som mangler? Jo, hvorfor er bakken grønn? Hvor er den hvite snøen?

Global oppvarming er nok den store synderen. Temperaturen svinger jo fra år til år, og det har da vært snøfrie juler før. Trenden er likevel klinkende klar – temperaturen øker, og det er vi mennesker som er skyld i det. Forskere over hele verden har registrert at verdens gjennomsnittstemperatur har økt med nesten én grad siden den industrielle revolusjonen. FNs klimapanel mener at det er mer enn 90 prosent sannsynlig at vi mennesker har skylda. Derfor mener jeg at vi alle må gjøre en innsats for å kutte ned på våre klimagassutslipp. [...]

Einar A. Gregersen,
Natur og ungdom Kragerø
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Tenk hvor sinte folk som Gregersen i Kragerø vil bli når hvis de oppdager at de har blitt lurt opp i stry....det kan bli stygt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: BorisA på januar 28, 2012, 10:31:30 AM
Så har vi dette da, intervju med den nye lederen i Natur og Ungdom, Silje Lundberg, i dagens Aftenposten.
Her går det i klima, klima, CO2-utslipp.

Siste spørsmål fra journalist Miriam Lund Knapstad:
-Optimister har større muligheter for å lykkes sies det. Tror du vi kan redde verden fra klimakatastofe?

Svar:
Jeg er evig optimist. Jeg har ikke annet valg  Med en gang du slutter å tro at det nytter, har du gitt opp. Det kommer aldri jeg til å gjøre.
Sitat slutt

Dette viser atter en gang AP-journalistenes forutinntatte klimaholdninger, og som  legger ordene i munnen på intervjuobjektet.

Jeg skulle ønske at foreningen levde opp til navnet: "Natur og ungdom." Alarmistisk burde det jo ha vært "Menneske og ungdom".  ;) Og hadde de nå fortsatt å arbeide for mer og bedre miljøvern. Da kunne de ha fått utrettet mer, enn de nå får i kampen mot naturen.

Men rett skal være rett, BorisA, det står mest om miljøvern i det interjuet: 37 cm tekst mot 9 cm tekst om klima.  8) Men liv og lære er svært forskjellig for aksjonistene.

ebye

Selv om Aftenposten har mindre om klima enn tidligere, i Mathismoen-perioden, drypper det inn litt skremsler her og der. Nå sist i minilederen mandag 6. februar 2012, med tittel "Nøden er ikke langt borte"

http://www.aftenposten.no/meninger/Noden-er-ikke-langt-borte-6756679.html

Saken er hungersnød i Somalia. Her leser vi følgende:

SitatEn dødbringende kombinasjon av nådeløst klima og menneskeskapte problemer var nær ved å utløse en sultkatastrofe av store dimensjoner.

Igjen er det retoriske knep spaltelangs. Med dødbringende og sultkatastofe er det nok fort gjort å tro på dette - selv.  ;)

Jostemikk

Jeg tror journalistene føler at deres ord mangler den rette snerten hvis de ikke kan kaste inn litt slikt krydder,  Bye. Hva blir det neste? Klimadødbringende? 8)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Her noe annet.
Ny kulderekord i Båtsfjord med 24 kuldegrader.
Nesten kulderekord i Tromsø, ble målt minus 18,2. Rekorden er 18,4 fra 3.februar 1966.

http://www.dagbladet.no/2012/02/06/nyheter/innenriks/veret/20100864/
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Dette, Boris, er resultatet av mainstream klimaforskere og deres det er i særdeleshet vintrene som vil bli mildere... ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 06, 2012, 21:24:37 PM
Dette, Boris, er resultatet av mainstream klimaforskere og deres det er i særdeleshet vintrene som vil bli mildere... ;D
Vi får se hva forumtrollene på VGD skriver, jeg la ut samme linken der.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

La meg gjette på at de kommer med en forklaring/rasjonalisering/bortforklaring, og at konklusjonen er at dette er helt i tråd med klimamodellene. ::)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 06, 2012, 21:32:07 PM
La meg gjette på at de kommer med en forklaring/rasjonalisering/bortforklaring, og at konklusjonen er at dette er helt i tråd med klimamodellene. ::)
Vel, foreløpig er den ikke kommentert av noen fra AGW-siden, men dagen er fortsatt ung.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

#221
WWF: Fortsetter ufortrødent sin vulgærpropaganda for global oppvarming

Jeg anbefaler virkelig å ta en tur innom de ulike sponsor-reklamene til WWF, de er kvalmende i sine åpenbare overdrivelser og feilinformasjon for å skremme folk til å sende dem penger. http://www.wwf.no/

Søk på miljø og klima osv., og les de mest udokumenterte påstrander som tenkes kan - vulgærsiden av IPCCs svakeste øyeblikk.

Her er et typisk eksempel:

Isbjørnens verden smelter

Arktis er allerede preget av at temperaturen stiger. De siste fire årene har is tilsvarende over 4 ganger Norges areal smeltet bort. Når isen forsvinner blir det stadig vanskeligere for isbjørnen å jakte. I dag finnes det omkring 25.000 isbjørner i verden. Forskning viser at 2/3 av dem risikerer å forsvinne før år 2050, på grunn av global oppvarming og issmelting i Arktis.

Hva gjør WWF?

WWF er verdens største naturvernorganisasjon. Vi arbeider for å bevare isbjørnens leveområder gjennom å bremse klima-
endringene. Den arktiske isen er livsviktig for isbjørnen, men også for oss mennesker fordi den er en nøkkel for å stabilisere klimæt globalt. WWF arbeider for bærekraftig ressursbruk, deltar i globale klimaforhandlinger og legger press på verdens regjeringer og beslutningstagere. For å fortsette dette arbeidet er vi helt avhengige av støtte fra våre faddere.


Din støtte hjelper!

Som isbjørnfadder er du med på å bremse klimaendringene og sikre isbjørnens fremtid! Din månedsgave er av stor betydning og bidrar til at vi kan arbeide effektivt og langsiktig.


Og sitt vitenskapelige grunnlag har de full trygghet for:

CO2 - den viktigste drivhusgassen

Karbondioksid (CO2) er den viktigste drivhusgassen og står for mer enn 80 prosent av den globale oppvarmingen. Nivået av CO2 i atmosfæren er nå høyere enn noen gang i løpet av de siste 420 000 årene. Og dette skyldes menneskelig aktivitet.


Og når det gjelder å være i front med skremslene for "truet artsmangfold" er de politisk selvsagt helt på topp:



Natur i fare

Dyr og planter er i økende grad truet av et klima i endring.
Menneskeskapte klimaendringer har allerede krevd sine første  ofre blant verdens arter.  Den gyldne padda (Bufo periglenes) og harlekinfrosken (Atelopus varius) fra Costa Ricas tåkeregnskoger har begge forsvunnet som en direkte følge av global oppvarming.


Verdens arter er truet på flere måter:

Irreversible endringer i økosystemene


Etter hvert som klimaendringene slår til for fullt verden over, kan hele økosystemer forsvinne eller bli alvorlig og irreversibelt ødelagte (for eksempel slik vi nå ser at tropiske korallrev blir bleket og dør som følge av høyere vanntemperatur).

Oppvarmingen påvirker kalde havområder og polare økosystemer også: Isbjørner i Hudson Bay-området i Kanada taper vekt og blir svakere fordi sjøisen nå bryter opp to uker tidligere om våren. Dermed mister bjørnene to uker av sin jaktsesong på isen. Fiskebestander som tidligere holdt til rundt Cornwall i sør-England har forflyttet seg nordover til Shetlandsøyene. Her i Norge observerer vi at torsken gyter stadig lenger nordover.

Med økende temperaturer, vil det optimale habitatet for mange dyr og planter flytte seg oppover i høyden eller mot polene. Der det ikke finnes høyere områder å flytte til, eller endringen skjer for raskt til at økosystemene klarer å flytte etter, vil arter dø ut.



Hvor skal man begynne, og hvor skal man slutte å kommentere disse nyttige idiotene? ALT de skremmer med her er jo forlengst dokumentert som feilaktig.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

WWF har for meg blitt synonymt med motbydeligheter, Tele. De er den NGO'en som bør gås mest etter i sømmene når klimafarsen er gitt nakkeskuddet.

Husk nå for all del at dere kan testamentere alt dere eier til WWF. De har en grundig innføring i hvordan dette gjøres...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Svar på autopiloten, Telehiv.

Jeg tror jeg ville ha startet med det uvitenskapelige - CO2 som den viktigste drivhusgassen. Der er det jo mye å ta av, og mye å ta WWF i.

Good luck!  :)

Jeg skal se på linker og tekst senere i dag.

seoto

#224
Tele

"harlekinfrosken (Atelopus varius) fra Costa Ricas ..."

Dersom det står på sidene deres at de er utryddet, er det en løgn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Atelopus_varius#Conservation_status

Og så vidt jeg kan forstå har den sykdommen de ble utsatt for, neppe særlig med klima å gjøre.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.