Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Takk, Amatør1  ;)

Men hva vil da skje med madrasspengene?  ???
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 16, 2012, 20:06:53 PM
Takk, Amatør1  ;)

Men hva vil da skje med madrasspengene?  ???

De kan du fyre med i ovnen når dine carbon credits er utløpt, og lyset har gått.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Contrari skriver:

"Jada. Helt svart er det ikke. Mafiaen stakk i 2010 av med drøye 50 milliarder, i hovedsak norske og danske kroner. Må jo kunne kalles en suksess dette? For organisert kriminalitet?"

Her må det bemerkes: Myndighetene i Danmark og Norge hevder at mafiaen har stukket av med pengene.

Samtidig er det usedvanlig lite presseomtale på hva som gjøres for å oppklare saken. Jevnfør med NOKAS-ranet i Stavanger. Litt pussig sammentreff det der....

1000.kr spørsmålet er da: Hvilken mafia er det som har vært på ferde? Det finnes jo en grønn mafia som har temmelig gode kontakter innad i diverse regjeringsmiljøer. Hva om det er miljøaktivister med en moral som Gleick eller Mann som har vært på ferde? Folk med en fortid i Auf, eller partibok i SP eller SV har også forsynt seg grovt med felleskapets midler i andre sammenhenger, og det er ikke utenkelig at noen har latt seg friste over evne her også?
It's the sun, stupid!

BorisA

Nå skal en av de hemningsgløse klimapropagandister ut av regjeringen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10079671

Og alle klimaskeptikere gleder seg......
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Det var en noe overraskende beskjed.
Ser vi nå at SV begår selvmord i ungdommelig overmot? ;)
Men for oss som er lei av maset om AGW vil det vel være greit. Nå får de vel inn en som ikke har samme nettverk og erfaring som Solheim.

Hva skal Solheim gjøre nå? Han levde jo i "den vidunderlige nye verden", og nå forsvinner vel noe av "vidunderlig" - eller ender han i en FN-jobb?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Godt å få slippe Solheim, men Lysbakken har jo sagt at SV skal bygge seg store og sterke på å bedrive aktiv klimaalarmisme, så jeg regner med at vi vil få rene ondskapen i bytte med dumskapen.

Lysbakken må vel være den yngste gammelkommunisten SV har hatt?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på mars 21, 2012, 19:20:44 PM
Godt å få slippe Solheim, men Lysbakken har jo sagt at SV skal bygge seg store og sterke på å bedrive aktiv klimaalarmisme, så jeg regner med at vi vil få rene ondskapen i bytte med dumskapen.

Lysbakken må vel være den yngste gammelkommunisten SV har hatt?
Hvis det er det SV skal bli store på, så tror jeg de kan få seg en overraskelse av den negative sorten.
Kanskje det vi vise seg å være en av historiens dårligst timede politiske strategier?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på mars 21, 2012, 19:25:57 PM
Sitat fra: Jostemikk på mars 21, 2012, 19:20:44 PM
Godt å få slippe Solheim, men Lysbakken har jo sagt at SV skal bygge seg store og sterke på å bedrive aktiv klimaalarmisme, så jeg regner med at vi vil få rene ondskapen i bytte med dumskapen.

Lysbakken må vel være den yngste gammelkommunisten SV har hatt?
Hvis det er det SV skal bli store på, så tror jeg de kan få seg en overraskelse av den negative sorten.
Kanskje det vi vise seg å være en av historiens dårligst timede politiske strategier?

Hvis ikke dette skal bli norgesrekord i elendig politisk strategi, betyr det at all IPCC-opposisjon har vært fånyttes. Enten går SV til H, eller så gjør alt annet det.

Vi krysser fingrene for nummer én.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mars 21, 2012, 19:14:24 PM
Nå skal en av de hemningsgløse klimapropagandister ut av regjeringen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10079671

Og alle klimaskeptikere gleder seg......

Høhø... Solheim er den eneste jeg vet om som tydelig går i passgang på stillbilder.  Litt usaklig kommentar kanskje, men skal vi harselere med Solheim så må det altså skje nå.  ;D

Solheim vil ikke bli savnet, for å si det slik. Han vet ikke hva hemninger er en gang.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mars 21, 2012, 19:25:57 PM
Hvis det er det SV skal bli store på, så tror jeg de kan få seg en overraskelse av den negative sorten.
Kanskje det vi vise seg å være en av historiens dårligst timede politiske strategier?

Helt enig. Kun de mest tonedøve alarmistene satser slik. De har dog noen slike.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Spiller liten rolle om det er unge eller gamle gammelkommunister SV setter inn i regjeringen.

Det blir vel fylkesmenn av hele bunten som går av? Eller kanskje Solheim kan utnevnes til sysselmann på Bjørnøya, så kan han klappe isbjørner og tåketale om havnivåstigning?

Eller vi kan sende Solheim til Syria, slik at han kan forhandle frem en forlengelse av borgerkrigen der også? En mann med hans erfaring kan brukes til så mangt :p
It's the sun, stupid!

ConTrari

#326
Sitat fra: Jostemikk på mars 21, 2012, 19:20:44 PM
Godt å få slippe Solheim, men Lysbakken har jo sagt at SV skal bygge seg store og sterke på å bedrive aktiv klimaalarmisme, så jeg regner med at vi vil få rene ondskapen i bytte med dumskapen.

Lysbakken må vel være den yngste gammelkommunisten SV har hatt?

Hmmmm....Solheim er altså "sterkt uenig" i å bli sparket ut av regjeringen. Han er / var statsråd for miljø (les: klima) og bistand. I den nye ordningen blir disse funksjonene delt mellom to av de nye statsrådene. Er dette for å få kabalen tilå gå opp, eller er det også et tegn på at klima ikke lenger skal kobles så sterkt til bistand? Noe slikt kan uansett komme til å bli resultatet.

Ja, det er av sine egne man skal ha det:

"Da Lysbakken gikk av som statsråd tidligere denne måneden, var Solheim en av de som ga sin fulle støtte til Lysbakken - og roste han opp i skyene for det Solheim omtalte som «store lederegenskaper»."

Han har iallfall talent som sparkepike.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på mars 21, 2012, 21:31:41 PM
Hmmmm....Solheim er altså "sterkt uenig" i å bli sparket ut av regjeringen. Han er / var statsråd for miljø (les: klima) og bistand. I den nye ordningen blir disse funksjonene delt mellom to av de nye statsrådene. Er dette for å få kabalen tilå gå opp, eller er det også et tegn på at klima ikke lenger skal kobles så sterkt til bistand? Noe slikt kan uansett komme til å bli resultatet.

Jeg la merke til det samme, og mitt svar er: Mest sannsynlig begge deler.

Sitat fra: ConTrari
"Da Lysbakken gikk av som statsråd tidligere denne måneden, var Solheim en av de som ga sin fulle støtte til Lysbakken - og roste han opp i skyene for det Solheim omtalte som «store lederegenskaper»."

Han luktet lunten og prøvde å slukke.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Utrolig hvor harnakket også Høyre-politikere driver å "maser" om klimameldingen.
Er det helt umulig å snakke de til fornuft?

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8045522

Nikolay Astrup er i allefall fortsatt innbitt klimahysteriker.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Det er litt interessant å se dette på Wikipedia:

Astrup var praktikant hos Verdens helseorganisasjon i 1999

Dette var jo samme tidsrom som GBH var generaldirektør. Kanskje god opplæring? Spesialutplukket?
I klimasammenheng osv. må vi se helt bort fra de normale skillelinjene i politikken.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.