Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Telehiv

Sitat fra: ebye på april 21, 2013, 11:02:50 AM
Dette er perlen fra Rasmus Benestad, Metereologisk institutt, i Aftenposten:

SitatSkyldes varmere Arktis

- Betyr dette at den kalde våren skyldes oppvarmingen i Arktis?

- Ja, mye tyder på det. Men det er mange ubesvarte spørsmål. Akkurat nå er jo store deler av Polhavet tilfrosset, og det taler mot teorien. Men isen er tynn. Kanskje lekker varme ut likevel.

Dette overgår alt annet fra tidligere spekulasjoner, gjort av Benestad. Vi snakker om alternativ thermodynamikk.

Og det er ytterligere en ting som er pussig, med disse klimaforskerne. Den menneskeskapte klimaendringen skyltes en gang økt utslipp av CO2 i atmosfæren. IPCCs mantra.

Så kom det for en dag at ednringen i CO2 etterfulgte endring i tempeaturen. Da kunne ikke CO2 være årsaken. Dernest flatet eller falt den globale temperaturen. Dt har den gjort i snart 20 år. How come? Jo, varmen forsvnt ned i havet, der hvor ingen hveken har sett eller målt den!

Men, det jeg ikke har sett, er den mekanistiske, fysiske forklaringen på at dette varmesuget i havet plutselig skulle virke fom. år 1997?

Super oppsummering av galskapen, ebye!

Her viser du elegant hvor useriøse våre faste alarmister er blitt i å flytte påstander og forklaringer sideveis etterhvert som de avsløres som udokumenterte påfunn og reinspikka, ukvalifisert tøv om både klima og sentrale naturlige prosesser.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Takk takk, Telehiv.

Med tilstrekkelig skrått nok blikk,   ;)     ;)     ;)  går det an å bli inspirert av alle disse klimaforskerne i fri dressur.

Og NB!, om mulig kronen på verket - dette er synet og kunnskapen til Meteorologisk institutt. Jeg kan tenke meg at de feirer slike "seire" og slik uovertruffen PR. Kan NMI ha en klimapris som de deler ut?    :)       ;D       8)

ebye

Her er en hengesak fra Aftenposten (papir) 18. april 2013

Mellom natur og sensur

http://www.climometrics.org/13apberg.jpg

Hallgrim Berg (forfatter) har et debattinnlegg som skal veilede Jostein Gaarder. Han vil at Gaarder skal alarmere om islam, sammen med nazismen og klima.

Berg refererer fra kronikken til Gaarder:

SitatJostein Gaarder skriv i ein kronikk 9. april: "Nazismen kunne true det frie ord, stalinismen gjorde det samme. Men det kan også galopperende klimaendringer".

Her forlates klimaet for en stund. Men Berg vender tilbake til vårt naturlige klima, med sine lunefulle klimaendringer mot slutten av innlegget sitt:

SitatAll mogleg støtte
I kampen mot ein framtidig klimakatastrofe bør Jostein Gaarder få all mogleg støtte. Det kan stå om framtida til våre barnebarn. Vestens evne til fotfeste, innovasjon og rasjonell tenking  blir verkelg satt på hard prøve i ei tid som er overvelda av konsumisme, hedonisme og egosentrisme.

Dette er da naiv kreativisme på sitt beste, når det gjelder klima.

Før det har Berg vært innom "ytringsfrihet", og det er musikalsk, akkurat slik jeg liker og har hørt det tidligere:

SitatEi påminning
Men i mellomtida, så lenge det er eit mål å skrive, hevde frie ytringar, demokrati, og kjempe mot sensur, burde Jostein Gaarder ha kosta på seg ei påminning om islam.

Dette hadde vært velsignende ord om klimadebatten i rett tid, fra en forfatter og tidligere politiker. Men, han ser naturlig nok ikke den linken. Han er på feil banehalvdel.    ;)     8)

Telehiv

Hallgrim Berg, med sin åndelige og realfaglige kraftantstrengelse som ebye så fortjenstfullt framviser i all sin grandeur, vekker med dette til live det fabelaktige spørsmålet som en gang ble stilt fra stortingets talerstol av en storøyd representant:

"Herr president!
Hvorfor er høyrefolk så dumme?"

Er det ikke ille nok med disse SV-fjolsene som skal redde verden med sin opportunistiske, nyttig-idiot-kvasimoral, om ikke Hambros og Willochs ektefødte barn i bunads-Høire også skal ta på seg rollen som overnasjonale, ultramoralske riksklovner?

Har vi nerver til mere av dette slaget nu? Nu når alt gikk så meget bedre.   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

SitatHar vi nerver til mere av dette slaget nu? Nu når alt gikk så meget bedre.
Ja det spørs, Tele...?

Folk flest (til høyre og venstre) og popp-upp-polimekkere ellers virker jo relativt usammenhengende med så mye, og hele suppeditten ser litt lite sammenhengende ut for min del...
Det ser nesten akkurat ut som om at folk flest, ikke helt veit hvor dem bor...?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

bøvelen

TV2/Storm med nok en runde om rekordoppvarmingen av Antarktis. Referert på værmeldingen nå i kveld:

http://www.storm.no/nyheter/det-skjer-noe-med-isen-i-antarktis-4028224.html

(er dette samme sak som Matismoen skrev om i AP?)

Jostemikk

Tele:

Det spiller ikke lenger noen rolle om de kommer fra "høyre" eller "venstre" i norsk eller utenlandsk politikk. Alt er helt likt, og enkelte nasjoner er likere enn andre, blant annet USA, som du selv har skrevet litt om når det gjelder hvem som bestemmer hvem som skal få stille til presidentvalg.

Nullius in Verba skrevet et svært godt innlegg hos Bishop Hill i går.

SitatSuppose you have a set of voters with preferences arranged along a single axis, and two political parties occupying the two ends, such that anyone to the left of a certain point prefers party A and anyone to the right of that point prefers party B. Who wins the election?

If the split is to the right of the median voter, then more than half the voters favour party A, as does the median voter. If the split is to the left of the median voter, then more than half the voters favour party B, including the median voter. Therefore whichever party the median voter favours will win the election. That's why politicians fight over the middle ground, and why their policies are almost identical.

The median voter may be thought of as a sort of absolute dictator - they control every decision in a two-party system, and they determine the policies of both parties. The median-man-on-the-street (or woman) is a very important person... :-)

bøvelen:

Ser ut som samme kilde. Nok et eksempel på noe som er nevnt på forumet tidligere i dag, jeg husker ikke av hvem i farta, at jo mer hele klimasvindelen rakner rundt ørene på dem, desto kraftigere blir overdrivelsene og løgnene til alarmistene.

De har valgt taktikken å prute feil vei. Det gjenstår å se hvor lurt det er.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#1177
Jorda varmere enn på 1400 år iflg YR:

http://www.yr.no/nyheter/1.10996667

Og hvis jeg forstår det rett, så er det faktisk vår skyld!

Et utdrag:
Den varme perioden fra 1971-2000, forårsaket av menneskeskapte klimaendringer, fortsetter i dag og har snudd den naturlige trenden hvor jorden ble avkjølt i flere hundre år, hevder studien.
I Europa må man sannsynligvis helt tilbake til år 21–80 e.Kr. for å finne en varmere 30-årsperiode enn 1971–2000.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Sitat fra: BorisA på april 25, 2013, 18:52:08 PM
Jorda varmere enn på 1400 år iflg YR:

http://www.yr.no/nyheter/1.10996667

Og hvis jeg forstår det rett, så er det faktisk vår skyld!

Et utdrag:
Den varme perioden fra 1971-2000, forårsaket av menneskeskapte klimaendringer, fortsetter i dag og har snudd den naturlige trenden hvor jorden ble avkjølt i flere hundre år, hevder studien.
I Europa må man sannsynligvis helt tilbake til år 21–80 e.Kr. for å finne en varmere 30-årsperiode enn 1971–2000.

Hvis menneskene har snudd en trend med flere hundre års nedkjøling, er det ikke vår skyld, men vår fortjeneste! Det er jo en klar klimaforbedring!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Sitat fra: Bebben på april 25, 2013, 19:14:53 PM
Sitat fra: BorisA på april 25, 2013, 18:52:08 PM
Jorda varmere enn på 1400 år iflg YR:

http://www.yr.no/nyheter/1.10996667

Og hvis jeg forstår det rett, så er det faktisk vår skyld!

Et utdrag:
Den varme perioden fra 1971-2000, forårsaket av menneskeskapte klimaendringer, fortsetter i dag og har snudd den naturlige trenden hvor jorden ble avkjølt i flere hundre år, hevder studien.
I Europa må man sannsynligvis helt tilbake til år 21–80 e.Kr. for å finne en varmere 30-årsperiode enn 1971–2000.

Hvis menneskene har snudd en trend med flere hundre års nedkjøling, er det ikke vår skyld, men vår fortjeneste! Det er jo en klar klimaforbedring!
Det er jeg helt enig i Bebben, men jeg tror ikke YR tenker sånn.
Der er nok mottoet: Jo mere is og kulde, desto bedre.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ewer Gladblakk.

Tendensen er ganske klar, med hilsen, Sola og Månen (Bør Børson også) ...også YR da! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

Mere klimaalarmisme fra Olaf Thommesen.

Utdrag:
Hvis jeg var partileder
Men to ting er viktig: Miljø og migrasjon. Smak på de ordene. Miljø og migrasjon. Vårt århundres store utfordringer.
Alle vet at vi har en global oppvarming. Flere øysamfunn har allerede gått til grunne. For et land som Sri Lanka vil ytterligere 3 mm stigning medføre katastrofeflom i et land som allerede er fullstendig overbefolket. Alle vet at med dagens forbruk, samtidig som vi får en fremvekst av ny global middelklasse med land som Kina, Brasil og India og en befolkningsvekst til 9 milliarder i løpet av en generasjon – så vil vi trenge 1, 5 verdener til. Og alle vet at vi ikke har den 1,5 verdenen

Hele artikkelen:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hvis-jeg-var-partileder-7185558.html
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

Når skal de gi seg?
AP kjøre på med skremsler, varmere klima, mer regn og flere blodsugere
Og med Dagbladets favoritt-skremme-salgsfremmer på topp , en diger flott forstørret ca 50 ganger:



http://www.aftenposten.no/nyheter/Varmere-klima-far-store-folger-for-norsk-natur-7187649.html

BorisA

Her er dagens klimaskremmer fra Aftenposten:

Utdrag:
Varmere klima får store følger for norsk natur av Lars Inge Staveland
Fremmede arter truer langs kysten. Flere sykdomsbærende blodsugere. Dårligere kvalitet på drikkevannet.
Samtidig vil vi få en lengre vekstsesong, og varmere og tørrere vær i Sør-Norge kan lokke til seg flere sommerturister.
Det er blant konsekvensene for Norge av den globale oppvarmingen. De fleste land i verden er enig om å prøve å begrense den globale oppvarmingen til to grader - det såkalte togradersmålet. Nær polene vil oppvarmingen bli rundt det dobbelte av snittet, og man regner at middeltemperaturen i Norge stige med mellom 2,3 og 4,6 grader mot slutten av dette århundre.
Slutt på utdrag

Hele artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/Varmere-klima-far-store-folger-for-norsk-natur-7187649.html

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Så får alle tenke litt på hva årsaken til disse endeløse rekkene med udokumenterte skremsler dreier seg om. Er skremmerne dumme, eller kjører de uærlig propaganda i politisk og økonomisk øyemed?

Dere får gjøre som dere vil, men vi slipper ikke unna dette oppgjøret hvis det er meningen at det skal bli en slutt på idiotiet og svindelen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren