Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Strålende innsats, Josik. ;D

At kaosskeptikersirkus startet en tråd med tittelen "Årets klimasurrehue", for så med din assistanse hentet prisen hjem selv er en klassiker ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Klimasurrogati?

Vel assistert, Josik.    ;)      ;D

seoto

Jeg har fulgt med på rankingen, Josik! Kjempeinnsats! Det er virkelig gøy å se Goddard gå så totalt i sin egen felle  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Henger meg på, gratulerer Josik  :)
Goddard som steker i sitt eget fett.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: Amatør1 på oktober 28, 2012, 11:11:45 AM
Er det noen som klarer å gjette hva dette kommer til å bli?

Major announcement coming Monday from WUWT

Anthony Watts kjøper "Current TV" fra Al Gore, og døper det om til WUWT-TV?   :P

Her var du ganske nær. Det blir WUWT-TV, men ikke kjøpt fra Gore. Tvert imot, han har fått seg en sponsor :)
http://wattsupwiththat.com/2012/10/29/announcement-wuwt-tv-to-counter-al-gores-24-hours-of-climate-reality-on-november-14th-and-15th/
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Kult. Både det at jeg var nær, men ikke minst at "Mr. Gore" får litt skikkelig motbør.

Listen over forlk som skal gi presentasjoner er jo formidabel!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det fokuset Hale-Bopp setter på et fullstendig prostituert MSM i forbindelse med kulingsystemet Sandy er både godt skrevet og av meget stor viktighet. Vi må oppfordre folk til å slutte å bruke MSM som opplysningskilde.

Hale-Bopp - Sandy - feilvinklet alarmisme igjen

Ikke uventet har "orkanen" Sandy ved ankomst USA blitt til en høyst ordinær kuling med oversvømmelse som hovedproblem, mens horder av PR-kåte meteorologer og spekulative massemedia har villedet folk til å tro at store deler av østkysten ville blåse overende i et ragnarok titulert som "tidenes verste orkan noensinne"...

...Jeg har ikke sett noe stort mer pinlig enn det lettere erigerte mikrofonstativet Jon Gelius som står i en amerikansk havn i en frisk bris og alarmerer om at "nå bryter snart uværet løs, dere". Sannheten var at på det tidspunkt var uværet "brutt løs" allerede, det var dette som var vindstyrken, og Gelius visste det forbannet godt
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Karl Grimstad tar opp et meget interessant poeng i forbindelse med atmosfærisk CO2-reduksjon i forbindelse med vulkanutbruddet på Mt. Pinatubo i 1991. Beklager at det ikke kan direktelinkes til innlegget, men dere finner det i denne tråden på bloggen til Terje Wahl.

Jeg tolker skriblerierne dine dithen at du ikke er enig med IPCC i at CO2 er en langlivet klimagass siden CO2mengden gikk ned som følge av kjølingen fra pinatubo reduserte tempraturen. Da må du også være enig i at CO2 mengden vil gå ned dersom tempraturen faller kansje når den ligger på høyde  med 91

Dette må jeg titte litt nøyere på. Takk, Grimstad!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#1329
Det måtte komme: Prestrud & alarmistkoret kobler Sandy mot CAGW/CO2

Aftenpostens Fuglehjerne, unnskyld Fuglehaug, har funnet fram opptil flere store klimatenkere og notoriske alarmistsåpekokere som ser nye muligheter til 15 minutes of fame igjen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Forskere-Global-oppvarming-gir-sterkere-orkaner-7031431.html

Hvis dere orker å ta tak i gørra, er jeg takknemlig for det. Personlig blir dette så banalt at jeg vet ikke om jeg orker å kommentere det med ett ord. I alle fall ikke foreløpig. Vi får nå se hvor galt det bærer av sted med disse apekattene. Skulle tro de slet med reveskabb hele bunten...
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Jeg ser at også Benestad uttaler seg:
SitatIfølge forsker Benestad ved MET tar nye statistiske metoder utgangspunkt i beregninger av hvor sannsynlige de aktuelle tilfellene av ekstremvær har vært i en verden uten klimaendringer.

- Metodene gjør det ikke mulig å fastslå helt sikkert at en værhendelse skyldes global oppvarming, men de kan fortelle oss at hendelsen ville vært usannsynlig i et stabilt klima, sier Benestad.

Stabilt klima? Hva i all verden mener han med det? Har de stakkars restene av en eventuell tidligere forstand piplet ut av hans kokende hode?

Det er helt ødeleggende for allmenn tillit til forskere generelt at disse apekattene fortsatt får lov til å uttale seg!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg likte spesielt godt denne starten:

- Det er nå enighet blant forskere om at styrken på orkanene har økt, og at det er sannsynlig at dette vil fortsette under en global oppvarming.

Saken er naturlig nok slått opp på CICERO's side:

Sterkere og hyppigere orkaner

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11798    8)

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 30, 2012, 20:34:47 PM
Jeg ser at også Benestad uttaler seg:
SitatIfølge forsker Benestad ved MET tar nye statistiske metoder utgangspunkt i beregninger av hvor sannsynlige de aktuelle tilfellene av ekstremvær har vært i en verden uten klimaendringer.

- Metodene gjør det ikke mulig å fastslå helt sikkert at en værhendelse skyldes global oppvarming, men de kan fortelle oss at hendelsen ville vært usannsynlig i et stabilt klima, sier Benestad.

Stabilt klima? Hva i all verden mener han med det? Har de stakkars restene av en eventuell tidligere forstand piplet ut av hans kokende hode?

Det er helt ødeleggende for allmenn tillit til forskere generelt at disse apekattene fortsatt får lov til å uttale seg!

Det må jo være Månen Benestad tenker på. Der er det et relativt stabilt klima. Det var jo dit Stoltenberg ville også, muligens etter råd fra Benestad.  Det er kanskje ikke for ingenting at slike kalles lunatic på engelsk.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: ebye på oktober 30, 2012, 20:39:29 PM
Jeg likte spesielt godt denne starten:

- Det er nå enighet blant forskere om at styrken på orkanene har økt, og at det er sannsynlig at dette vil fortsette under en global oppvarming.

Saken er naturlig nok slått opp på CICERO's side:

Sterkere og hyppigere orkaner

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11798    8)

Jeg tror det må ha vært noen frosker, og ingen forsker som har funnet ut at det er et ikke-vitenskapelig konsensus om at styrken på orkanene har økt, mens debatten viser det motsatte:
Dueling papers on Tropical Cyclone Frequency

Weather is climate, or loaded dice, or something



Forøvrig er det interessant å observere at trollene på VGD ("trollene på VGD" høres ut som en historie fra Asbjørnsen og Moe!) er mer opptatt av bredden på orkanen "Sandy", som ikke var noen orkan da den kom inn over land. Det minner en umiddelbart om Kurt Olssons intervju i en kjempesofa, der spørsmålet til høydehopperen Patrik Sjøberg er: "Hur brett har ni hoppat?"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på oktober 30, 2012, 20:43:06 PM
Det må jo være Månen Benestad tenker på. Der er det et relativt stabilt klima. Det var jo dit Stoltenberg ville også, muligens etter råd fra Benestad.  Det er kanskje ikke for ingenting at slike kalles lunatic på engelsk.

Ha-ha!  ;D  ;D Perfekt diagnose: climatelunatics.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.