Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på november 04, 2012, 21:55:50 PM
Takk, ebye,

her kan alle se hva denne fyren leverer av sammenhengende uetterretteligheter, når den seriøse vitenskapelige verden vet at han lyver om ALT han sier her. Hvor går grensen for straffeansvar?

Grensen for straffeansvar er passert. Han vet det selv, derfor er stressnivået hans 80%. Dagen da advokaten banker på døra kommer nærmere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Alarmistene må jo bli avslørt til slutt. Problemet er vel bare? hvor mange milliarde har Klima-Norge da svidd av pga. de løse klimakanonene på dekk?

Etter mange refleksjonsrunder har jeg endt opp med at det er IPCC-frelste klimaforskere som har hovedansvaret for den situasjonen vi er i. Politikerne skjønner ikke bæret av naturlige kontra menneskeskapte klimaeendringer. CICERO/Bjerknes/Met. ins. har satt seg i førersetet, stengt dørene og kjører i vei. Politikerne er avhengig av sine rådgivere. Og vi vet hvem det er.

Hvordan knekker skeptikerne denne koden?    8)

Gloføken

#1367
Sitat fra: ebye på november 04, 2012, 22:40:47 PM
Etter mange refleksjonsrunder har jeg endt opp med at det er IPCC-frelste klimaforskere som har hovedansvaret for den situasjonen vi er i. Politikerne skjønner ikke bæret av naturlige kontra menneskeskapte klimaeendringer.

Det at vi har noen håndpplukkede  politikere rett fra kålåkeren  får vi ikke gjort noe med, ebye.  Men vi bør forlange at noen av de folkevalgte politikerne som vet om dette svineriet(de finnes garantert) melder sin avsky.  Min mening er at disse politikerne har gjort seg medskyldige i denne svindelen.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Bebben

Sitat fra: ebye på november 04, 2012, 22:40:47 PM
Alarmistene må jo bli avslørt til slutt. Problemet er vel bare? hvor mange milliarde har Klima-Norge da svidd av pga. de løse klimakanonene på dekk?

Etter mange refleksjonsrunder har jeg endt opp med at det er IPCC-frelste klimaforskere som har hovedansvaret for den situasjonen vi er i. Politikerne skjønner ikke bæret av naturlige kontra menneskeskapte klimaeendringer. CICERO/Bjerknes/Met. ins. har satt seg i førersetet, stengt dørene og kjører i vei. Politikerne er avhengig av sine rådgivere. Og vi vet hvem det er.

Hvordan knekker skeptikerne denne koden?    8)

Denne analysen er jeg langt på vei enig i. Hovedansvaret for klimahysteriet ligger hos klimaforskerne, de som skal "forsyne politiske beslutningstakere med innsikt i den fysiske verden", men i stedet i stor grad har endt opp som propagandister og aktivister for en bestemt politikk, en virksomhet som blir forsterket fordi den lønner seg - jo mer "bekymret" forskerne er, jo mer penger får de av politikerne.

Så har vi selvfølgelig i tillegg treenigheten a) forsker, b) aktivist/lobbyist, c) journalist. Mange av medlemmene i gruppe a) og b) er de samme personene, sikkert i likhet med gruppe b) og c).

Hvordan skeptikere kan knekke denne koden, er ikke godt å si, men det kan pekes på at tiden jobber for skeptikerne, fordi:

a) Prosjektet om å kontrollere hele verdens energibruk var politisk, økonomisk og teknologisk ugjennomførbart i utgangspunktet
b) Når man ikke lenger har et politisk gjennomførbart prosjekt, er det mindre behov for forskning som støtter opp om det
c) Fiasko på fiasko på fiasko i kvotehandel, solceller, vindmøller, propaganda
d) Naturen selv vil ha det siste ordet om hva som er "sannheten om klimaet"
e) Det er et stort engasjement rundt klimaspørsmålet. Skeptikerne er blitt en betydelig faktor internasjonalt, helt utenom MSM, ja selv om de har blitt aktivt motarbeidet av MSM, for eksempel av BBC. Mange skeptikere er svært godt utdannede folk og i stand til å plukke i stykker "junk science" og alarmistpropaganda. I tillegg lanseres nye teorier.

Per i dag er det jo sant å si mye som tyder på at klimahypen er død allerede, men det ser ikke ut til å merkes så mye i Norge, der for eksempel Dagsavisens Nye meninger stadig fylles opp av disse unge og velmenende, men åpenbart hjernevaskede planetredderne. Men mitt inntrykk er likevel at folk flest sier "Klima? Vet ikke... *gjesp*".

Noe som formodendtlig plager lykkeskatt-tilhenger Knut Alfsen og andre puritanere om natten.   8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 05, 2012, 00:28:43 AM
Denne analysen er jeg langt på vei enig i. Hovedansvaret for klimahysteriet ligger hos klimaforskerne, de som skal "forsyne politiske beslutningstakere med innsikt i den fysiske verden", men i stedet i stor grad har endt opp som propagandister og aktivister for en bestemt politikk, en virksomhet som blir forsterket fordi den lønner seg - jo mer "bekymret" forskerne er, jo mer penger får de av politikerne.

Siden følgen er den du beskriver, at forskerne "i stor grad har endt opp som propagandister og aktivister for en bestemt politikk", er det jo grunn til å spørre om ikke det var nettopp det som var planen. Slik jeg ser det er det kanskje to ulike måter å tolke denne situasjonen på. Den ene muligheten er at forskerne seiler under falsk flagg, de er mye mer politiske aktivister enn de er forskere, det forklarer hvorfor de aksepterer å ende opp som propagandister. Den andre muligheten er at prosessen er villet hos de egentlige makthavere, at det var meningen fra første stund at det skulle gå slik, dvs. at alarmismen skulle brukes til å omgå demokratiet.

Dette er ingen forsvarstale for klimaforskerne, på ingen måte. De er ansvarlige for sine handlinger, og må påregne å svare for dem i åpen rett. Men over propagandistene sitter det folk og trekker i trådene, og disse er minst like ansvarlige.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

Sitat fra: Bebben på november 05, 2012, 00:28:43 AM
Men mitt inntrykk er likevel at folk flest sier "Klima? Vet ikke... *gjesp*".

Et google-søk på "climate fatigue" gir en indikasjon på dette. Selv "klimatretthet" gir et par-tre treff.

Det er en grense for hvor mye alarmisme en befolkning tåler før de begynner å snu ryggen til. Jeg så det hjemme for kort tid tilbake, hvor vi normalt diskuterer helt andre ting enn klima. Da Dagsrevyen kjørte et innslag om Arktisk is, overhørte jeg et hjertesukk fra stuen; "Herregud, holder de på med de greiene der ennå!" mens noen famlet etter fjernkontrollen og kjapt byttet til en annen kanal.....

Interessen for "klima" er lik null. Selv i min egen stue.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

BaseBallStick

"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på november 05, 2012, 08:33:17 AM
http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Oppvarmingen_gar_saktere_enn_antatt/1253979119991/p1174467583739?WT.ac=forside_nyhet

Det lukter piss og kaldsvette lang vei.


"Forskningsprosjektet "Constraining total feedback in the climate system observations and models" er muliggjort ved at det nasjonale tungregneprosjektet NOTUR har stilt superdatamaskinen sin i Oslo gratis til disposisjon for forskerne. Forskningsprosjektet er et godt eksempel på hvordan samarbeid på tvers av faggrenser kan bringe fram nye og overraskende resultater.

Caroline Leck, klimaforsker ved Stockholms universitet, har vurdert prosjektet i Oslo og er begeistret:

– Resultatene fra prosjektet er virkelig sensasjonelle. Blir resultatene bekreftet av andre studier, kan de få langtrekkende konsekvenser i arbeidet med å nå de globale klimamålene politikerne har satt seg. Leck legger til at prosjektet har publisert flere vitenskapelige artikler av meget høy kvalitet. "



Dette er så ille som det kan få blitt. Disse "forskerne" hevder altså at det er sensasjonelt at de har greid å bruke en "superdatamaskin" til å regne ut i ettertid det samme som skeptikerne har blitt hånet og latterliggjort for i flere år, nemlig at det ikke har foregått noen signifikant global oppvarming, naturlig eller ei, de siste 10-15 år. Og så kalles det sensasjonelt.

Dette er sjarlatanforskning.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

#1373
"KLIMAKRISEN" PLANLAGT ALLEREDE I 1961?!

Her er en interessant video (10 min.) fra 2009 (tror jeg) som går rett i strupen på bakspillet for den påståtte klimakrisen, og som man burde ta seg tid til å se gjennom, hvis dere ikke allerede har sett den?
http://www.youtube.com/watch?v=SvcuylMrkXk&feature=related

Som alle slike populariserte fremstillinger som angriper klimamakta for underliggende motiver, så vil selvsagt også denne videoen kunne angripes for "konspirasjon", osv. Men ta en titt og gjør deres egne refleksjoner  8)

Noen stikkord fra innholdet:

- Det legges fram kilder tilbake til 1961 (!!) som trekker opp hele alamismeprogrammet slik det har blitt kjørt fra rundt 1990/91
(noe som ikke sies klart her i denne videoen, men som bør tas med i det "overordnede, globale propaganda ressursfokus" er sammenfallet med fri utvikling av "klimakjøret" rett etter at Sovjetunionen/den kalde krigen brøt sammen; men Gorbie blir f.eks. sitert i 1989)

- det vises hvordan FN allerede fra 1961 pekes ut til å kjøre den globale prosessen

- det vises hvordan dagens nasjonale gjeldskriser er kynisk bygd opp for på et visst tidspunkt å kunne brukes til å bytte land/naturressurser (land/landområder som gjerne kan anklages for å være "klimafiendtlig" også, og bør overtas av "mer klimaseriøse" krefter?) mot stryking av gjeld.
NB: Ref. den skremmende relevans for dagens situasjon i den vestlige verden og ikke minst EU(!) i en såkalt "debt for land swap".

- og en del annen til dels overraskende info
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

#1374
Takker så mye for link og kommentarer, Tele!

Da Berlinmuren og jernteppet falt til jorden med et brak helt på tampen av 80-tallet, ble behovet for nye fiendebilder akutt hos de som sitter med penger og makt. To ting skjedde deretter. MSM ble plutselig proppfullt av skremmebilder som viste at vi mennesker ikke lenger var "bærekraftige", vi var en trussel mot "miljøet" etc, samt en nær eksplosjonsaktig økning av dramatiske illustrasjoner av arabiske "terrorister" som brant FN-flagg, Stars and Stripes osv. Forsvarsindustrien og de som finansierer denne er en gigantisk makt, og uten et klart fiendebilde (øst-vest) måtte nye fiender skapes.

I 1988 dukket al-Qaeda opp. Jernteppet og Berlinmuren falt i 1989. Politikerne så dette komme, og jeg har ofte tenkt på tidspunktet for etableringen av CICERO og GRID Arendal, sistnevnte med sitt falske UNEP-alibi. Gamle kjemper faller, nye kjemper vokser opp av asken. Som Gro Harlem Brundtland selv har sagt, alt henger sammen med alt. I 1987 kom Brundtlandkommisjonens sluttrapport Our common future. IPCC ble stiftet i 1988. I 1989/1990 ble CICERO og GRID Arendal stiftet av regjeringen Brundtland. I 1990 kom IPCC med sin First Assessment Report I 1992 ble det første Agenda 21-møtet avholdt i Rio, og FN kom med sin FNs rammekonvensjon om klimaendring.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,

ja, det var dette "overgangsmønsteret" jeg indikerte. Spot on!
Men det er nesten like interessant å se at man planla ny verdenskontroll gjennom konstruksjon av "økokriser" allerede rundt 1961, altså mens Kennedy-gjengen fyrte opp den kalde krigen for alvor. Men store sjakkspillere har jo sjelden bare en strategi i gang samtidig...
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: Amatør1 på november 05, 2012, 09:28:47 AM
Sitat fra: BaseBallStick på november 05, 2012, 08:33:17 AM
http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Oppvarmingen_gar_saktere_enn_antatt/1253979119991/p1174467583739?WT.ac=forside_nyhet

Det lukter piss og kaldsvette lang vei.


"Forskningsprosjektet "Constraining total feedback in the climate system observations and models" er muliggjort ved at det nasjonale tungregneprosjektet NOTUR har stilt superdatamaskinen sin i Oslo gratis til disposisjon for forskerne. Forskningsprosjektet er et godt eksempel på hvordan samarbeid på tvers av faggrenser kan bringe fram nye og overraskende resultater.

Caroline Leck, klimaforsker ved Stockholms universitet, har vurdert prosjektet i Oslo og er begeistret:

– Resultatene fra prosjektet er virkelig sensasjonelle. Blir resultatene bekreftet av andre studier, kan de få langtrekkende konsekvenser i arbeidet med å nå de globale klimamålene politikerne har satt seg. Leck legger til at prosjektet har publisert flere vitenskapelige artikler av meget høy kvalitet. "



Dette er så ille som det kan få blitt. Disse "forskerne" hevder altså at det er sensasjonelt at de har greid å bruke en "superdatamaskin" til å regne ut i ettertid det samme som skeptikerne har blitt hånet og latterliggjort for i flere år, nemlig at det ikke har foregått noen signifikant global oppvarming, naturlig eller ei, de siste 10-15 år. Og så kalles det sensasjonelt.
Dette er sjarlatanforskning.
Helt enig, Amatør1, dette er virkelig hårreisende. Hva er det disse klimaforskerne driver med? Hva er det de bruker klimamodellene til? I det intervjuet med Terje Berntsen, som er linket her (takk for den BaseBallStick)

http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Oppvarmingen_gar_saktere_enn_antatt/1253979119991/p1174467583739?WT.ac=forside_nyhet

tror jeg nærmest ikke det jeg leser.

De regner ut klimafølsomheten med temperaturer frem til år 2000. Da var det en liten stigning i temperaturen. Men så legger de inn verdiene for 2000 - 2010, og følsomheten går ned til det halve. Ja, for nå var det jo ingen stigning i temperaturen. Men, burde ikke modellene som ble brukt med temperaturer frem til 2000, kunnet si noe om hva som kom til å skje fremover? Hvorfor forutsa ikke modellene at temperaturen skulle flate ut? Og hvorfor skal vi nå stole på de nye beregningene? De får et svar, men verdien av det vet vel ikke før i 2020?

Så vidt jeg kan bedømme denne leken, er det verre enn at de regner ut det skeptikerne (vi) har fortalt disse klimaforskerne lenge. Det de forteller oss er at, ops. nå har observasjonene endret seg, så vi må kjøre modellene på nytt. Og de gir oss: klimafølsomheten, som forteller oss hvordan det blir fremover. Og, i 2020, ja da får de vel en ny "flat" opplevelse.

Så lenge modellene ikke har med alle viktige og nødvendige variable, og mange variable ikke er godt nok forstått (low level of scientific knowledge), ja så er modellene fullstendig ubrukelige. Dette er da banalt?    ::) 

Telehiv

ebye,

ja, det er så banalt og det er så sjarlatansk at vi må glippe med øynene.

Som vi nå sikkert har sagt på ett tusen ulike måter her på forumet: Makt korrumperer. Klimamakt kanskje mest av alt?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Amatør1 startet en BBC-tråd på VGD som har hatt stor aktivitet.

Jeg anbefaler alle å lese gjennom den, og da i særdeleshet innleggene til Hutrefulken, Trondhjem og Goddarsirkusskalle. Hvis deres side "vinner" klimasaken, er det slik fremtiden vil bli. Noen prakteksemplarer av noen vannmeloner. Ytre venstreradikale, som bruker Orwells 1984 som lærebok, og ser på Trofim Lysenko som en av sine største helter. Pravda på 50-70 tallet er en liberal avis i forhold til det mediene vil bli hvis disse menneskene får makt.

Jeg blir faktisk litt redd.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 14, 2012, 17:09:09 PM
Amatør1 startet en BBC-tråd på VGD som har hatt stor aktivitet.

Jeg anbefaler alle å lese gjennom den, og da i særdeleshet innleggene til Hutrefulken, Trondhjem og Goddarsirkusskalle. Hvis deres side "vinner" klimasaken, er det slik fremtiden vil bli. Noen prakteksemplarer av noen vannmeloner. Ytre venstreradikale, som bruker Orwells 1984 som lærebok, og ser på Trofim Lysenko som en av sine største helter. Pravda på 50-70 tallet er en liberal avis i forhold til det mediene vil bli hvis disse menneskene får makt.

Jeg blir faktisk litt redd.

Den tråden er som du sier et blikk over i en verden vi ikke visste om for noen år siden, men som framstår tydeligere og tydeligere, og mer og mer skremmende.

Jeg har hatt nøyaktig 2 innlegg i tråden, startinnlegget og et svar til Trondhjem, der han presterer å gjenta usannheter og later som om han er ute av stand til å finne de faktene jeg peker på. Faktafornekter? Ja så menn!

Men kanskje den gode nyheten er at temaet fenger, for dette er en avgjørende viktig sak. Skal vi ha fri meningsdannelse i vårt samfunn? Nei, mener alarmistene.

Den dårlige nyheten er at MSM ikke skriver om saken, og vi aner hvorfor: Det finnes tilsvarende manipuleringer av mediene også her til lands, og da kan man vel ikke avsøre noe slikt, kan man vel?

Se f.eks. tråden "Journalistene må slutte å være så balanserte" for å få en parallell situasjon i Norge, samt "Troll kan temmes" videoen der 'de som vet best' i mediene bestemte at skeptikerne skulle holdes utefor.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to