Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Takk for det Amatør1 - det bygger på et innlegg av Bebben er på Klimaforskning for en tid tilbake... før Bebben ble klonet til en Karbonbasert Livsform som en annen bringsværdsk Potter... og opprinnelig kom ideen fra William Briggs... men logikken er like Potte Tett for det! :)


Update: Takk for Tommel, Swix... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 27, 2012, 00:18:36 AM
Takk for det Amatør1 - det bygger på et innlegg av Bebben er på Klimaforskning for en tid tilbake... før Bebben ble klonet til en Karbonbasert Livsform som en annen bringsværdsk Potter... og opprinnelig kom ideen fra William Briggs... men logikken er like Potte Tett for det! :)


Update: Takk for Tommel, Swix... :)

Vel bekomme  ;D Jeg hadde en anelse om hvem denne livsformen var ja, og om den ikke hadde vært karbonbasert ville det sannelig vært en sensasjon!

"Besteforeldre mot utvalgte grunnstoffer"   ;D   ;D   ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ble en soleklar tommel fra meg også, Bebben. Kunne kanskje fulgt opp med Club de Madrid, Club of Rome, Shell, Exxon, Statoil, Sheiken av Oman, Big Tobacco, diverse store kullkraftselskaper, Den katolske kirke, Den protestantiske kirke, amerikanske lutheranere, diverse kongehus, og... ja det holder kanskje nå.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på en webside som kunne være av interesse. Kanskje noen her er interessert i å søke om forskningsmidler? Det er snakk om The Minor-Foundation som tilbyr forskningsmidler. Jada - det er til fortsatt alarmist-"forskning", men ....

Link: http://www.minor-foundation.no/


"IPCC is a four letter word."

ufaufa

#1415
Looking to Cities, in Search of Global Warming's Silver Lining

Artikkelen anbefales. Man viser på den ene siden til at CO2 kan ha positive effekter:

"The effects of higher, mostly urban emissions are what prompted Dr. Ziska to reappraise global warming as a potential benefit to humanity. In an essay last summer in the journal Proceedings of the Royal Society B, Dr. Ziska and a group of colleagues from across the world argued that an expected increase in world population to 9 billion people from 7 billion by 2050 necessitated a "green revolution" to enhance yields of basic grains. Carbon dioxide, the group suggested, could be the answer."

Merk forankringen til begrepet "green revolution" som jeg har vist til tidligere, og målet for forskningen:

"Dr. Ziska said that his research focuses on rice, but that scientists should also be able to find the wild progenitors of "soybeans, wheat, oats and on down the line." If they are successful, "we get a double value," he said."What we want is to absorb more CO2 and exploit the CO2 as a means to increase yield. That's the goal.""

At man bruker dette begrepet er særlig interessant siden dr. Lewis H. Ziska er plantefysolog og uttaler seg på vegne av US Department of Agriculture (USAD). Man kan derfor anta at forskningen er støttet av USAD, og at strategien bak "green revolution" fortsatt er et sentralt både for myndighetene og kommersielle interesser.

Artikkelen gir også data på "the heat island effect", innhentet over 8 år; "and average minimum temperatures in August were 71.6 degrees [22 C] at the city site, but 63.5 degrees [17,5] in the Catskills." Dette taler vel for at effekten, ved differanse på 2,5 C, er signifikant høyere enn "opp til" togradersstandarden som legges til grunn av norske MET-institutt:

"The heat island effect arises because buildings, pavement and asphalt are better at absorbing and retaining solar energy than the fields and forests of the countryside. During the hot months, the city's stored energy radiates back into the atmosphere after dark, keeping nighttime urban temperatures markedly higher than rural temperatures.

The Columbia team's first red oak experiments ended in 2006, and average minimum temperatures in August were 71.6 degrees at the city site, but 63.5 degrees in the Catskills. Researchers also noticed that the city oaks had elevated levels of leaf nitrogen, a plant nutrient."

Kilde:
http://www.nytimes.com/2012/11/27/science/studying-cities-to-find-global-warmings-benefits.html?hpw&_r=0


BorisA

YR/Met med vinterens sesongvarsel (Aftenposten side 13):

"Temperaturutsiktene for perioden nov 2012 - jan 2013 ligger drøyt 2 grader over normalen for det meste av landet For indre deler av Østlandet er prognosen hele 3 grader over normalen "

Så får vi se hvor treffsikre de er med DETTE sesongvarselet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Dette er ikke sesongvarsel - det er propaganda i klimahysteriets tjeneste!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg minner om at Met Office i England, hvis modeller Rasmus Benestad støtter seg til når han kommer med disse idiotiske sesongvarslene, har uttalt at de selv har sluttet med slike varsler fordi det pr. i dag ikke finnes vitenskap å støtte seg til når det gjelder sesongvarsler.

Meteorologisk Institutt på Blindern tillater altså klimadespot Benestad å komme med uvitenskapelige uttalelser utarbeidet i arbeidstiden. Dette er hårreisende, og et ran av instituttets ry og penger.

Hvorfor lar ledelsen i instituttet Benestad, Isaksen et al fortsette med denne rene bløffen? Forstår de ikke at de latterliggjør seg selv og sine ærlige ansatte som gjør sitt beste i meteorologiens tjeneste? Jeg anbefaler meteorologene på Blindern å starte en revolusjon fra innsiden for å få satt en stopper for denne svindelen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Ja seoto, varsel eller ikke?

Fint at du la ut denne perlen BorisA. Met. inst har jo tatt sine forhåndsregler her, sender ut et "varsel" for november - januar, idet november er over.   ;D På den måten kan jo treffsikkerheten bli betydelig bedre fremover, dersom "varselet" f. eks. sendes ut siste uke i perioden!    ;) 

Retrospektive vurderinger ville jeg kalt dette her, Retrospektiv meteorologi. Hvis det blir dårlig med varslingsoppgaver på Met. inst., kan det jo tenkes at Institutt for arkeologi kan være interessert. Der er de tross alt mest interessert i hvordan det var!     8)

BorisA

#1420
Sitat fra: ebye på november 27, 2012, 13:06:02 PM
Ja seoto, varsel eller ikke?

Fint at du la ut denne perlen BorisA. Met. inst har jo tatt sine forhåndsregler her, sender ut et "varsel" for november - januar, idet november er over.   ;D På den måten kan jo treffsikkerheten bli betydelig bedre fremover, dersom "varselet" f. eks. sendes ut siste uke i perioden!    ;) 

Retrospektive vurderinger ville jeg kalt dette her, Retrospektiv meteorologi. Hvis det blir dårlig med varslingsoppgaver på Met. inst., kan det jo tenkes at Institutt for arkeologi kan være interessert. Der er de tross alt mest interessert i hvordan det var!     8)
Det står under den teksten jeg refererte til at varselet gjelder for 3 mnd, og da er det vel logisk at han mener nov-des-jan. Det betyr som du sier at de allerede har fasiten for den første mnd.
Men da er det heller ikke et rent vintervarsel, men 1/3 høst og 2/3 vinter 8)

NB! Finner ikke dette på Yr's nettside.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Det står vitterlig "for perioden november 2012 til januar 2013".    ;D

Litt uro blir det sikkert, dersom varselet har blitt forlagt i Aftenposten 1 måned.   ;D

Met. inst. kan jo ha sjangset på å sende det ut litt sent, og håpet på at alle med korrekturlupe hadde gått hjem.

Dersom det virkelig er Retrospektiv meteorologi, ja så minner dette sterkt om beregningen av klimafølsomheten, utført av Terje Berntsen, CICERO og UiO, Geofag. Følsomheten ble jo nærmest halvert, da de kom på at de kunne innkludere temperaturutviklingen etter år 2000 i modellene    ::)

http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Oppvarmingen_gar_saktere_enn_antatt/1253979119991/p1174467583739?WT.ac=forside_nyhet

Gjør prediksjonene i tide, ellers kan de gå ut på dato og bli en form for kjølvannsfenomen!    8)

Bebben

Sitat fra: seoto på november 27, 2012, 00:18:21 AM
Tommel avlevert!

Takk igjen, og nå er jeg på tredjeplass på VGD's "tommelliste"... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 27, 2012, 23:40:57 PM
Sitat fra: seoto på november 27, 2012, 00:18:21 AM
Tommel avlevert!

Takk igjen, og nå er jeg på tredjeplass på VGD's "tommelliste"... :)

Har vært der jeg og. Noe sier meg at Bjarne_Mikaels tråd bakfyrte!  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det ble fryktelig stille på Bjarne_Mikaels, ja - kanskje han ikke er så fornøyd med å ha startet tråden? Det er vel neppe muligheter for å få ham til å forstå hvor stormakten ligger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.