Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 10, 2013, 00:45:57 AM
Fra Goddards blog:

Al Gore won the Nobel Prize for making money off an imaginary scam which he never believed in.

At least he did something, unlike Barack Obama who won the Nobel Prize for doing nothing.


Det fæle her er at jeg ikke kan finne noe direkte galt i Goddards påstander.

Jeg fant en liten feil som jeg rettet  :D Svindelen er virkelig nok.

Obama fikk fredsprisen fordi han klarte å bli valgt til president... eller muligens fordi han gjorde noe helt eksepsjonelt i de 11 dagene etter at han tiltrådte (20. Jan) og før nominasjonsfristen til Nobels fredspris (31. Jan) gikk ut.... men hva?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Canadian authorities mount rescue of orcas trapped in ice (+Video)

http://www.alaskadispatch.com/article/canadian-authorities-mount-rescue-orcas-trapped-ice-video


  ???   Jeg undres, er disse overskriftene på vei ut.
Dræberhval fanget i monster isen, ekstrem mye is eller?  ;)
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Spiren på januar 10, 2013, 11:25:30 AM
Canadian authorities mount rescue of orcas trapped in ice (+Video)

http://www.alaskadispatch.com/article/canadian-authorities-mount-rescue-orcas-trapped-ice-video

  ???   Jeg undres, er disse overskriftene på vei ut.
Dræberhval fanget i monster isen, ekstrem mye is eller?  ;)


Spekkhogger i råk - fra Wikipedia: Spekkhogger

Spekkhoggeren tilhører toppsjiktet i havets næringskjede. Mange mener at deres intelligens er uten sidestykke i dyreverdenen. Intelligensen kommer tydelig fram i spekkhoggernes kommunikasjonsmetode, som kan virke som et slags primitivt språk. Hver flokk bruker en egen «dialekt» og forskere har klart å skille ut forskjellige «ord», f. eksempel når det er på tide å dra på jakt.

Når det gjelder intelligens hos dyr har vel vi mennesker fortsatt en lang vei å gå før vi forstår andre intelligenser enn vår egen, men i det minste har mennesket nå erkjent at det finnes flere typer intelligens.

Det er alltid trist å se når noen av havets giganter bommer og befinner seg på feil sted til feil tid. :(

Av en eller annen grunn liker nok ikke MSM å skrive så mye om at det er is i arktiske strøk, bare om is som forsvinner, spesielt på høsten.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Spiren, Alaska har sagt tydelig fra om hva det mener om AGW. PDO har gått negativ, og de siste to årene har et vært rekordmye havis, rekordkaldt, og enorme mengder snø. Politikerne, og stort sett MSM, holder en lav profil angående dette.

Angående politikerne, så mistenker jeg et snev av stormannsgalskap. De tror at de kan fatte vedtak, og så skal naturen lystre dem. Havnivå, vind, temperatur, nedbør osv. - alt skal lystre byråkratiske beslutninger. Denne illustrasjonen viser godt hva de tror om seg selv:

[attachimg=1]

Bilde: Steven Goddard
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

2007 Arctic Mosaic Arctic Sea Ice Minimum Animation Arctic Sea Ice Maximum Animation Antarctic Sea Ice Minimum Animation Antarctic Sea Ice Maximum Animation

Hentet fra denne linken.

http://nsidc.org/cryosphere/sotc/sea_ice_animation_ant_max.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Telehiv

Sitat fra: Bebben på januar 10, 2013, 01:25:00 AM
Vaclav sover den evige søvn uten noen Fredspris, bortsett fra den han fikk fra mitt hjerte telepatisk (kardiopatisk?). Men jeg er sikker på at en lang dag i fredens tegn gir en dittogod søvn. :)

Det syns jeg var vakkert sagt, Bebben! Man skal glede seg over de stjerner som faktisk skinner ved sin egen glans!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Sitat fra: Josik på januar 11, 2013, 18:52:36 PM
New York Times Dismantles Its Environment Desk

http://insideclimatenews.org/news/20130111/new-york-times-dismantles-environmental-desk-journalism-fracking-climate-change-science-global-warming-economy

Både god og dårlig nyhet dette, Josik. God, fordi det viser at de ikke lenger gidder/tar seg råd til å opprettholde klimasvindeltrøkket. Dårlig, fordi en av verdens beste aviser burde kunne satse på naturvern og tjene på det.

Er det jeg har sagt hele tiden. Klimasvindelen er den største trusselen mot ekte naturvern vi har sett. Det nye moteordet de trikset opp av hatten var miljø, og etter det har det gått en vei angående fokus på naturvern. Rett ned.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDet nye moteordet de trikset opp av hatten var miljø,
Den løsaktige sammenblandinga, har kosta mye forvirring og vondt rundt om på hele kloden.
Mange vanlige folk veit jo snart ikke forskjellen på å tømme utedassen i havnebassenget, eller å slippe en liten og uskyldig lydløs fis! :P 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ConTrari

Sitat fra: Josik på januar 11, 2013, 18:52:36 PM
New York Times Dismantles Its Environment Desk

http://insideclimatenews.org/news/20130111/new-york-times-dismantles-environmental-desk-journalism-fracking-climate-change-science-global-warming-economy

Hmmm, tja, vanskelig å si noe sikkert om dette. det er en del av en generell omstrukturering av nyhetsdesken der også andre journalistgrupper, som har hatt ett tema som sitt område, får en mer variert meny på "desken".

"On Dec. 3 the Times announced that it was offering buyouts to 30 newsroom managers in an effort to reduce newsroom expenses. But Baquet said the decision to dismantle the environment desk wasn't linked to budgetary concerns and that no one is expected to lose his or her job.

Instead, Baquet said the change was prompted by the shifting interdisciplinary landscape of news reporting. When the desk was created in early 2009, the environmental beat was largely seen as "singular and isolated," he said. It was pre-fracking and pre-economic collapse. But today, environmental stories are "partly business, economic, national or local, among other subjects," Baquet said. "They are more complex. We need to have people working on the different desks that can cover different parts of the story.""

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 11, 2013, 21:25:35 PM
Sitat fra: Josik på januar 11, 2013, 18:52:36 PM
New York Times Dismantles Its Environment Desk

http://insideclimatenews.org/news/20130111/new-york-times-dismantles-environmental-desk-journalism-fracking-climate-change-science-global-warming-economy

Hmmm, tja, vanskelig å si noe sikkert om dette. det er en del av en generell omstrukturering av nyhetsdesken der også andre journalistgrupper, som har hatt ett tema som sitt område, får en mer variert meny på "desken".

Det kan vanskelig bety noe annet en at klimahysteriet sakte men sikkert synker under radaren og blir usynlig. Vi husker jo Mathismoen's HET KLODE i Aftenposten. Selv om Aftenposten fortsatt kjører alarmisme, så er volumet og støynivået lavere. Jeg har fortsatt en RSS link i browseren det står "Aftenposten - Klima" på, der veltet det ut alarmisme flere ganger daglig i 2008/2009. Nå er det bare ordinære nyheter (i den grad Aftenposten fortsatt driver med nyheter).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to