Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Og Aftenposten dekker seg i stor grad bak NTBs anonyme skrekkmeldinger. Kom det noe info fra Aftenposten om hvorfor Olemanns spalte skulle nedlegges? Kan ikke huske det. Men, som jeg tidligere har skrevet, skulle gitt mye for å være flue på veggen i avisens redaksjon da denne saken ble drøftet. De hadde neppe fjernet "Hei, du.." dersom de fortsatt hadde trodd at dette ville gi mer omsetning og høyere lesertall. Men ikke kunne de droppe ideologien heller...

Når man ikke kan komme lenge rned i spagaten, må man transmutere til Sprellemann, som har ubegrenset rotasjonsevne.

Ewer Gladblakk.

"Olemann" og redaktørene var nok invitert til det samme tupperware-partyet.
Vil ikke dra det så langt at dem møljeklina og tørrjukka filler av alt "normalt" slik Juster sa.....men det er faktisk mulig! ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

"Debattant" (ekstremist) Statiskiknea på VGD er egentlig bare kjent for én ting. Han legger ut linker for å hylle andre ekstremister. Det er en blanding av skremmende og hysterisk morsomt det hele. Denne gang intet unntak, da han har startet en egen tråd for å linke til et foredrag av en av verdens styggeste og ondeste mennesker, John Holdren.

Les innleggene til imøbe og La_Bomba.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på januar 12, 2013, 15:29:39 PM
"Debattant" (ekstremist) Statiskiknea på VGD er egentlig bare kjent for én ting. Han legger ut linker for å hylle andre ekstremister. Det er en blanding av skremmende og hysterisk morsomt det hele. Denne gang intet unntak, da han har startet en egen tråd for å linke til et foredrag av en av verdens styggeste og ondeste mennesker, John Holdren.

Les innleggene til imøbe og La_Bomba.

Jeg tror "statiskiknea" har dårlig dømmekraft ;)

Ellers har vi et eget innlegg om John Holdren her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,637.msg19644.html#msg19644
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Han har ikke bare dårlig dømmekraft, han er gal. Støtter ekstremister som vil begå forbrytelser mot menneskeheten, noe han jo har til felles med Obama, som har ansatt denne Holdren. Dette er vel verdt å tygge på. Ikke blir det bedre av at "debattanten" har tatt på seg å redde jorda ved å utrydde mennesker fordi han synes så synd på planeten:

[attachimg=1]

Skal dere ha enda mer å tygge på, så kan dere jo forsøke å finne ut av hvorfor IPCC-skeptikerne står høyt prioritert på lista til de PST holder et øye med, mens slike som denne Statiskiknea går under radaren. Kan det være fordi verden har gått så av hengslene at selv den amerikanske presidenten, som har ansatt John Holdren som vitenskapelig rådgiver, egentlig ikke har lov til å være USAs president?

Waybach machine web archive

Steven Goddard:






Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Den nederste listen din (Wayback) fra tidligere opplisting hos http://www.dystel.com, er i dag erstattet med denne teksten:

BARACK OBAMA is the 44th President of the United States. He is also the author of the New York Times bestseller DREAMS FROM MY FATHER: A STORY OF RACE AND INHERITANCE.

http://www.dystel.com/client-list/#o

Og jeg som trodde dette bare var utsagn fra "onde krefter", jeg hadde jo tross alt lest boka hans ;) Men så er det vel heller ingen som påstår at alt man leser er sant. Noen ting kan være vanskeligere å bevise enn andre.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Joste, jeg forstår ikke på hvilket grunnlag du kan påstå at Obama ikke har rett til å være president i USA. Er han ikke amerikansk statsborger fordi han er født i utlandet?

Men dersom du har banebrytende ny informasjon om dette, så ville det være tidenes skup.

Imidlertid har jeg en mistanke om at Obamas mange iherdige motstandere i USA, og det republikanske partiet, nok hadde klart å avdekke et helt grunnleggende statsborgerlig forhold som dette.

Er vi skeptikere virkelig et høyt prioritert overvåkingsobjekt for PST? Det ville forundre meg, men kanskje man ikke skal bli så lett overrasket? Likevel ser jeg gjerne at dette dokumenteres.

Static-etc har som sin modus å linke til et foredrag eller tilsvarende, og deretter holde stort sett kjeft på sine tråder. Ikke akkurat debattvennlig, men personen er kanskje debattsky? Om han / hun på grunnlag av dette kvalifiserer til galskap, kan ikke jeg påstå ut fra VGD alene. Etter mitt syn er det mer marginale personligheter ute og går der.

Bebben

ConTrari, Static får pustevansker når han blir tatt i påstander som han ikke kan dokumentere/begrunne. Derfor begrenser han seg stort sett til å formidle den offisielle partilinja fra klimaforskningen - en slags VGD-utgave av MSM med sin "churnalism" - å kverne ut stoff som er produsert andre steder uten egen kommentar.

Mht Obama har det amerikanske folk valgt ham som president. Det er godt nok for meg. Nobelprisen derimot....

- og PST, Pål Prestrud og erkebiskopen av Langtvekkiland er velkommen til å lese e-posten min og innleggene mine i tilfelle de skulle være interessert. :D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på januar 12, 2013, 22:59:57 PM
ConTrari, Static får pustevansker når han blir tatt i påstander som han ikke kan dokumentere/begrunne. Derfor begrenser han seg stort sett til å formidle den offisielle partilinja fra klimaforskningen - en slags VGD-utgave av MSM med sin "churnalism" - å kverne ut stoff som er produsert andre steder uten egen kommentar.

Mht Obama har det amerikanske folk valgt ham som president. Det er godt nok for meg. Nobelprisen derimot....

- og PST, Pål Prestrud og erkebiskopen av Langtvekkiland er velkommen til å lese e-posten min og innleggene mine i tilfelle de skulle være interessert. :D

Må innrømme at jeg sjelden har vært særlig opptatt av hva static' skriver; taktikken med "link og stikk" gjør dette til en lite interessant person.

Så får vi se om PSTs etterforskning fører til oppsiktsvekkende avsløringer av skranglende presidentskjeletter i skeptikerskapet.

ConTrari

Sitat fra: Bebben på januar 12, 2013, 22:59:57 PM
ConTrari, Static får pustevansker når han blir tatt i påstander som han ikke kan dokumentere/begrunne.

Touche.

"Apnea benyttes som navn på en fridykkerdisiplin som går ut på å holde pusten så lenge som mulig. Ordet apnea er et engelsk ord for å ikke puste og brukes hyppig særlig innen søvnmedisin hvor man opererer med 3 typer apneas, apneer, eller pustepauser. Det er obstruktiv, sentral og blandet. Har man mange apneer kan man ha en sykdom som kalles søvnapnesyndrom Den vanligste er obstruktivt søvnapnesyndrom"

Har altid assosiert det nicket med noe sånt som "kronisk apne". Skjønt kronisk kan det jo ikke være særlig lenge før det blir permanent flatliner....

jarlgeir

Alle forsøk på å bevise at Obama ikke er født i USA har hittil gått grundig på trynet, av den enkle grunn at Obama faktisk er født i USA.

Det er til gjengjeld nok av andre ting å gripe tak i ved denne presidenten: klimapolitikken, nobelprisen, mangelen på innsyn i hvem som kan likvideres eller fengsles uten lov og dom, osv, osv.

Når det gjelder rasjonaliseringen det er referert til i både Aftenposten og New York Times, så kan det ligge to grunner bak. Først at det er minimalt med lesere av den typen hjernedødt sludder som Mathismoen lirer av seg (tilsvarende i NYT), deretter at disse avisenes langsomme død og ikke fullt så langsomme tap av annonsører naturlig nok fører til at de kutter ut det mest tvilsomme stoffet først.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Sitat fra: jarlgeir på januar 13, 2013, 03:05:28 AM
Alle forsøk på å bevise at Obama ikke er født i USA har hittil gått grundig på trynet, av den enkle grunn at Obama faktisk er født i USA.

Jeg skal ikke lage noen sak ut av akkurat dette, men jeg regner med at både du og andre er klar over at vi snakker om folk som er i stand til å forfalske en Van Gogh så perfekt at et hvilket som helst kunstgalleri ville gått på limpinnen, og at fakta er klart når det gjelder hans opprinnelsesland før noen bestemte seg for at han skulle bli president? "Det beste demokratiet som kan kjøpes for penger."
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på januar 13, 2013, 03:24:36 AM
Sitat fra: jarlgeir på januar 13, 2013, 03:05:28 AM
Alle forsøk på å bevise at Obama ikke er født i USA har hittil gått grundig på trynet, av den enkle grunn at Obama faktisk er født i USA.

Jeg skal ikke lage noen sak ut av akkurat dette, men jeg regner med at både du og andre er klar over at vi snakker om folk som er i stand til å forfalske en Van Gogh så perfekt at et hvilket som helst kunstgalleri ville gått på limpinnen, og at fakta er klart når det gjelder hans opprinnelsesland før noen bestemte seg for at han skulle bli president? "Det beste demokratiet som kan kjøpes for penger."

Mener du at "noen" har bestemt seg for at Obama skule bli president? Hvem er i så fall "noen"?

Og jeg forstår ikke helt hvordan landet man er født i skal ha noe å si for statsborgerskap, dersom det er det som er tema her? Amerikansk far er vel tilstrekkelig?

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 13, 2013, 14:01:38 PM
Og jeg forstår ikke helt hvordan landet man er født i skal ha noe å si for statsborgerskap, dersom det er det som er tema her? Amerikansk far er vel tilstrekkelig?

Det som vel betyr noe er landets lover. Slik jeg forstår det, krever USAs grunnlov at man må være "natural born citizen" for å kunne være valgbar til president. Det er endel debatt om definisjonen av "natural born citizen", og avhengig av hvem du spør vil du få ulike svar mht. Obamas status i forhold til gjeldende lovgivning ved fødselen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to