Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Telehiv

#1590
AKTERUTSEILT KLIMAPOLITISK KANNESTØPERI*

Selvstudert klimaprofet og skipsreder Elisabeth Grieg, åndslivsaspirant og profilert investor Jens-Ulltveit Moe, og værdame og IPCC-siklende klimamaktwannabe Siri Kalvig har alle forlengst utmerket seg ved gjentatte, banalt gjennomskuelige og opportunistiske manøvre for å sko seg på klimasaken. Hver for seg har alle tre lenge levert mang en god knegg for reellt klimaopplyste.

Men gleden over disse klimamaktslikkernes selvskadinger er ikke over ennå: Nå har de til og med slått sine glitrende klimaintellekt sammen for å klimafrelse verden omtrent på egenhånd, ja nå dreier det seg om intet mindre enn selve "kampen for kloden": http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Hun-vil-ha-deg-med-i-kampen-for-kloden-2825986.html
 
Problemet for disse dillettantene er imidlertid at de er hjelpeløst for sent ute med å sko seg mer på denne saken nå: IPCCs faglige klimatøv om klodens undergang i et ragnarokk av CO2-forårsaket global oppvarming og andre klimaekstremiteter er jo akkurat i disse tider i ferd med å endelig avsløres og latterliggjøres.

Hele det faglige makkverket rundt klimalarmismen rakner mer og mer for hver måned som går nå. 

Så akkurat når tidligere klimaopportunister vet å snu kappen etter vinden i tide og begynner å feie glemselens slør over sine mest idiotiske klimaspor, spretter altså Skipsreder Elisabeth Grieg og hennes briljante klimasupportere fram i media og vil redde kloden. Men altså en klode som ikke viser det minste tegn til behov for behandling av denne type i det hele tatt!

Men kloden må altså finne seg i å måtte reddes av disse vise kvinner og menn, samma hvor mye den protesterer og desperat leverer paddeflate temperaturdiagram og til og med reduserte ekstremværfrekvenser. men nytter det? Neida, pasienten kan ikke selv erklære seg frisk, for maktsiklende værdamer, skipsredere og profilerte investorer vet selvsagt bedre enn å høre på pasienten og lese korrekt av temperaturmåleren som stikker ut av klodens bak: Det er nemlig klimamodellenes temperaturer som representerer makten og æren i all evighet, amen!!

Hvis dere vil sette dere inn i bakspillerne bak dette, må dere -etter å ha lest linken til BT-artikkelen ovenfor - ta en titt på floppen "Norsk Klimastiftelse" (som forøvrig kun synes å ha skaffet seg "klimarelaterte" innlegg fra Anders Bjartnes; ikke rart når man ser hvilke "klimaprofeter" som håper å gjøre sin lykke gjennom dette forumet: http://klimastiftelsen.no/

Spent på å høre hva dere tenker når dere har lest dere litt opp på dette forretningsfoksuserte nettstedet, som kom i gang rundt 2010. 

*I overført betydning er kannestøper brukt som betegnelse på en person som uten særlig innsikt uttaler seg i store ord om politikk eller offentlige saker, jf. Ludvig Holberg: Den politiske kannestøper.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Disse rikingene kjeder seg og har for mye penger allerede. Da blir de filantroper. Kalvig har allerede tjent uhorvelige penger på vær og klima, så hun er i tillegg til å være "filantrop", også en ekte alarmist. En ekte miljøklimavarmealarmist. Husker hun fortalte om dette i en eller annen avis for noen år siden. Hun sa at hun alltid hadde følt seg som en miljøkriger. Synes jeg ser henne med klimapilogbuen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,

hehe, se tillegget om "Norsk klimastiftelse" jeg la inn mens du kommenterte. Understreker det du påpeker - det er klart parvenyen Kalvig vil være med her ;D
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på januar 13, 2013, 23:15:41 PM
Joste,

hehe, se tillegget om "Norsk klimastiftelse" jeg la inn mens du kommenterte. Understreker det du påpeker - det er klart parvenyen Kalvig vil være med her ;D

Tele, det ser ut til at de, til tross for forsikringen om å være en non-profit organisasjon, fremmer naturødeleggende kraftindustri. Det er mange milliarder i naturødeleggende kraftproduksjon. Klimaet tror jeg ikke de vet særlig om i det hele tatt. De har bare gjort som alle andre. Et tegn i tiden. De pælmer innpå et klimanavn. Lurer på hvor mange millioner jeg får i tilskudd hvis jeg starter Norske klimafluefiskeres forening, og kanskje tar patent på en klimadøgnflueimitasjon?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

For de som aldri har lest dette vitnesbyrdet, så kan dere gjøre det ved å laste ned denne PDF-en fra The Guardians arkiver.

Jeg har sakset ut grafen som viser hans tre fremtidsscenarioer utfra utviklingen i CO2-utslipp, og forbedret den litt i et bildebehandlingsprogram. Har også lagt til to markørpiler som viser tidspunktet for vitnemålet, samt hvor vi er nå.

[attachimg=1]
[attachimg=2]

Hansen bommet ikke bare på blinken. Han bommet på låveveggen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på januar 13, 2013, 18:29:47 PM
Sitat fra: ConTrari på januar 13, 2013, 14:01:38 PM
Og jeg forstår ikke helt hvordan landet man er født i skal ha noe å si for statsborgerskap, dersom det er det som er tema her? Amerikansk far er vel tilstrekkelig?

Det som vel betyr noe er landets lover. Slik jeg forstår det, krever USAs grunnlov at man må være "natural born citizen" for å kunne være valgbar til president. Det er endel debatt om definisjonen av "natural born citizen", og avhengig av hvem du spør vil du få ulike svar mht. Obamas status i forhold til gjeldende lovgivning ved fødselen.

Tja, så lenge ingen domstol hevder at han ikke er amerikansk statsborger, virker dette lite interessant.

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dette er en sak som allerede er kommentert på et par nettsider, og jeg har lurt fælt selv på hva dette dreier seg om. Nettsiden til NASA-GISS har vært nede i flere dager, og jeg har sjekket jevnt og trutt, for det nærmer seg jo desember-oppdateringen til GISStemp, og med den også årstemperaturen for 2012.

Nå er siden oppe igjen, men alt av temperaturgrafer er borte. Ikke bare det, de nevner spesielt at også november-oppdateringen nå er fjernet.

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/

SitatLatest News

2013-01-14: Due to technical problems with the GISS webserver, the content of these GISTEMP pages has been reverted by one month and due not include results of the November 2012 temperature update previously available.

Additionally, all interactive features, such as making maps of the surface temperature anomaly and line plots of station data, are not available.

Dette blir enda rarere av at GISStemp allerede hadde forhåndsannonsert desembertemperaturen sin på egen hjemmeside, og den viste et meget kraftig temperaturfall. Les om dette hos Lucia - GISTemp: Figure C says anomaly dropped.

SitatI usually wait for the main GISTemp reports before posting GISTemp because I think that's held up until humans can verify nothing is seriously out of whack. But Figure C. txt. came out. December's anomaly is reported as 0.39C down from 0.67C in November. I'm not sure if that will stick. You can see current reports here: http://data.giss.nasa.gov/gistemp/_graphs3/Fig.C.txt

GISStemp fortalte på denne siden (nå er den også tom for innhold) at den globale temperaturen stupte med nesten 0,4 grader i desember.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Denne saken kan raskt vise seg å ta gjenger. Jeg undersøkte selv forrige oppdatering, og det gjør man på denne datasiden til GISStemp:

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata_v3/GLB.Ts+dSST.txt

Som alle kan se, så finnes det nå ingen novembertemperatur for 2012. For ei drøy uke siden var siste gang jeg tittet på denne novembertemperaturen. De har slettet den! Dette er samme dataside som Ole Humlum benytter for å oppdatere sine flotte grafer på Climate4you. Se bare her:

http://www.climate4you.com/GlobalTemperatures.htm#GISS TempDiagram

[attachimg=1]

Humlum har forlengst benyttet de nå forsvunne novembertemperaturene i sin siste oppdatering for GISStemp:



Nå ser datasiden til GISStemp slik ut:

[attachimg=2]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#1600
Dette er desembertemperaturen som forsvant. Et meget kraftig temperaturfall:

[attachimg=1]

Selv med Hansens grove juksteringer kan vel alle se for seg Humlums fortsettelse av det 37 måneders glidende gjennomsnittet han viser ved hjelp av den tykke, blå linja?

Det blir spennende å se hva Hansens "data" viser når siden kommer opp igjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jostemikk, jeg har ventet litt med å annonsere oppdatering på Cimate4you for desember, fordi kun UAH MSU og RSS MSU er oppdatert






Også de grafene her mer enn antyder lave temperaturer for desember. Dette tyder på at vi vil se en fortsettelse av den "flate" trenden vi har hatt en stund. Det skal dessuten bli interessant å se HadCRUT4, om også den negative trenden fortsetter.

De ekspertene jeg diskuterer utvikling av global temperatur med, legger ikke stor vekt på forskjellene mellom HadCRUT4 (negativ trend) og GISS (flat trend). Hovedpoenget er utflating, temperaturen har sluttet å stige!    8)



Jostemikk

ebye, jeg er nok ørlite uenig med deg og dine temperatureksperter angående dette. Jeg har lagt fram brukbar dokumentasjon på at Phil Jones av "godhet" ikke ville inngå veddemål om temperaturen de neste årene ville flate ut, stige eller synke. Han "visste noe" som den andre personen ikke hadde kunnskap om. Dermed dukket Hadcrut4 opp, mye mer i samsvar med modellene. Vi snakker her om en aktivist (Phil Jones) som har innrømmet å ha jukstert temperaturtrendene fordi det "så penere ut".

Ellers så dreier det jeg har skrevet om i dag seg om noe helt annet. GISStemp og deres to forsvunne månedstemperaturer i samband med en tilsynelatende kollaps for hjemmesiden til NASAGiss. Alt dette samtidig som desembertemperaturen opprinnelig gjorde et meget dramatisk fall. Det blir interessant å se hvordan Hansens "data" ser ut når siden dukker opp igjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Jeg har den gamle versjonen fra Oktober, og jeg sitter på November utgaven.
Når jeg kommer hjem fra jobb, skal jeg gå igjennom versjonen som er lagt ut nå med oktoberversjonen jeg lagret tidligere.
Dersom noen har lyst å se den siste tids endringer så har jeg oppdatert denne websiden 7. januar:

http://knuta.no/GISS_en_studie_i_endringer-10151s.html&show=9

/Knuta

Jostemikk

Sitat fra: la1goa på januar 14, 2013, 15:22:07 PM
Jeg har den gamle versjonen fra Oktober, og jeg sitter på November utgaven.
Når jeg kommer hjem fra jobb, skal jeg gå igjennom versjonen som er lagt ut nå med oktoberversjonen jeg lagret tidligere.
Dersom noen har lyst å se den siste tids endringer så har jeg oppdatert denne websiden 7. januar:

http://knuta.no/GISS_en_studie_i_endringer-10151s.html&show=9

/Knuta

Fint, Knuta. Det blir dessuten interessant å se om det dukker opp en fullstendig revisjon fra GISStemp når siden atter er oppe og går. Det er derfor det er så viktig det du har gjort for å dokumentere juksteringene til GISStemp.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren