Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

la1goa

Da ble Oktober versjonen fra november  sammenlignet med nåtidens Oktober versjon fra Januar.
De er identiske.

Men det som er interresant, hvorfor ble November versjonen fjernet? Ble juksteringen feil vei?
Hvis jeg ser på forskjellen mellom Okt/Novemer så er det mye som kan tyde på det.
Trenden ble justert med -0.56% og det er feil vei i forhold til hva Hansen mener.

Her kan du se på hvor mye som er justert:
http://pubadmin2.ostfold.net/data/images/966/Klima/giss/GissChange2012_10_11_adjust.png

Her kan du se hvilke månder som er justert:
http://pubadmin2.ostfold.net/data/images/966/Klima/giss/GissChange2012_10_11.png

Jostemikk

La_Bomba har noen treffende konklusjoner på VGD:

SitatProblemet er at det skorter noe fryktelig på fysikk-kunnskapene til AGW-leiren.

Her fylles tråden opp av absurde banaliteter, stråmenn og til tider ren idioti. Sirkuset har oppdaget termosen som i hans verden varmer opp innholdet, skallen plusser på reflektert varmestråling og får økt energitilførsel, og øvrige warmister jubler fra sidelinjen og lar seg imponere av slike fantastiske utlegninger.

Er det et krav at man er en uskolert idiot for å kunne bli warmist?

Det er flere som har meget gode innlegg i den tråden, så den er herved anbefalt for de som har nok plaster til alle magesårene som popper opp når man føler seg tvunget til å lese de sedvanlige troll-sagnene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på januar 14, 2013, 13:01:04 PM
Dette er en sak som allerede er kommentert på et par nettsider, og jeg har lurt fælt selv på hva dette dreier seg om. Nettsiden til NASA-GISS har vært nede i flere dager, og jeg har sjekket jevnt og trutt, for det nærmer seg jo desember-oppdateringen til GISStemp, og med den også årstemperaturen for 2012.

Nå er siden oppe igjen, men alt av temperaturgrafer er borte. Ikke bare det, de nevner spesielt at også november-oppdateringen nå er fjernet.

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/

SitatLatest News

2013-01-14: Due to technical problems with the GISS webserver, the content of these GISTEMP pages has been reverted by one month and due not include results of the November 2012 temperature update previously available.

Additionally, all interactive features, such as making maps of the surface temperature anomaly and line plots of station data, are not available.

Dette blir enda rarere av at GISStemp allerede hadde forhåndsannonsert desembertemperaturen sin på egen hjemmeside, og den viste et meget kraftig temperaturfall. Les om dette hos Lucia - GISTemp: Figure C says anomaly dropped.

SitatI usually wait for the main GISTemp reports before posting GISTemp because I think that's held up until humans can verify nothing is seriously out of whack. But Figure C. txt. came out. December's anomaly is reported as 0.39C down from 0.67C in November. I'm not sure if that will stick. You can see current reports here: http://data.giss.nasa.gov/gistemp/_graphs3/Fig.C.txt

GISStemp fortalte på denne siden (nå er den også tom for innhold) at den globale temperaturen stupte med nesten 0,4 grader i desember.

Det ser ut til at denne saken er det jeg mistenkte. En velregissert farse, der James Hansen har planer om å koble nok en vogn til sitt Dødstog. Nå har NASAGiss og NOAA varslet en pressemelding om jordens temperaturtilstand, og dette er snappet opp av bloggosfæren, blant annet WUWT og Terje Wahl. Sistnevnte er i ferd med å bli verre enn SkS, mens førstnevnte laget denne overskriften om happeningen:

WUWT - Hansen and Karl to put on a "worse than we thought" event

SitatFrom a press release, apparently the writer has no clue that the NASA GISS data is a derivative of the NOAA data, and thus the claim of "NASA and NOAA each independently produce a record of Earth's surface temperatures..." is untrue. They then go on to talk about "how much agreement there is". Only government climate science could be this ridiculous. – Anthony

NASA, NOAA to announce 2012 global temperature, climate conditions JAN. 15

WASHINGTON — U.S. government climate experts will announce new data on global temperature and precipitation conditions in 2012 during a news teleconference at 2 p.m. EST Tuesday, Jan. 15. NASA and NOAA scientists will discuss the new results and the year's most significant weather and climate events.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Er det dette vi kaller "Experts evaluation" - dvs. håndsopprekking, Jostemikk?

Dette er jo både rasjonelt og billig - global temperatur anslås! Ikke behov for målinger!    ;D     8)

Jostemikk

Sitat fra: ebye på januar 15, 2013, 09:56:06 AM
Er det dette vi kaller "Experts evaluation" - dvs. håndsopprekking, Jostemikk?

Dette er jo både rasjonelt og billig - global temperatur anslås! Ikke behov for målinger!    ;D     8)

Vi får se hva som kommer på pressemeldingen i dag, ebye, men jeg må innrømme at jeg er forholdsvis skeptisk... ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Bernie Lewin (berniel), Australia, som drifter Enthusiasm, Scepticism and Science har nå kommet med et nytt avsnitt i sitt historiske tilbakeblikk på klimasaken.

Enter the Economists: The Price of Life and how the IPCC only just survived the other chapter controversy
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#1612
Sitat fra: seoto på januar 15, 2013, 13:44:32 PM
Bernie Lewin (berniel), Australia, som drifter Enthusiasm, Scepticism and Science har nå kommet med et nytt avsnitt i sitt historiske tilbakeblikk på klimasaken.

Enter the Economists: The Price of Life and how the IPCC only just survived the other chapter controversy

seoto,

takk for henvisningen til denne glimrende og tankevekkende analyseserien! Her framkommer tungtveiende vurderinger om hva som faktisk står på spill av sentrale verdier i våre teknologitunge samfunn og prinsippene for å holde tunga beint i munnen i den sammenheng. Jfr. mitt eget nylige oppspill om at tiden nærmer seg for å øke ansvarliggjørelsen av forskerne (og deres strategiske lederbakspillere) i de utplukkede og IPCC-velsignede institusjonene for å bevisst villede en hel verden.   

Det er bare å glede seg til de neste kommentarene her. Håper du passer på å holde oss oppdaterte, seoto? Du er jo en kløpper til å finne nytt, ukjent materiale til glede for oss andre  8)

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Takk for hyggelige ord, Tele :)
Skal gjøre mitt beste for oppdateringer. Bloggen jeg linket til nå, blir jo ikke oppdatert så ofte, derfor har jeg benyttet "Email Subscription" for å slippe å klikke daglig, og ser til min overraskelse at det bare er 25 utenom meg selv som abonnerer på oppdateringer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Da er 2012 på plass hos GISStemp, og Hansen har gjort om her eneste månedstemperatur i 2012.

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata_v3/GLB.Ts+dSST.txt

Sammenlign med den jeg la ut i går:



Desembertemperaturen, som han slettet for noen dager siden, er nå på plass igjen, mye varmere enn den opprinnelige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Jeg har lastet ned desemberutgaven av Gistemp. Det er sjokkerende nyheter. Til dags dato har jeg aldri i verden sett så stor omlegging. Hvordan kan det instututtet få lov til å drive videre? Vel hvis vi sammenligner Novemberutgaven med Desemberutgaven er det første som slår meg vesentlige endringer med hensyn til det varmeste året. I Novemberutgaven ser det ut som delt første på 2002 og 2007. I Desemberutgaven tapte 2002 så det sang etter, der gikk året 2007 opp i ledningen med 4/100 deler.







Men juksteringene stopper ikke opp med det. Ser vi på gistemp, histogram av detrendet data så ser man at disse utgavene er ikke statistiske like engang. PÅ et historgram burde det ikke være store forskjeller, men den gang ei.







Vi kan se på hvilke data som er endret. Tydeligvis er ønsket nok en gang om økt temperatur i nyere tid mens 1910-1950 skal få en kjøligere tendens.





Og ser vi på hvor mye den enkelte posten er endret så er den offscale på mange. Jeg trodde en gang i tiden at dette diagrammet med de målene var nok. Tydeligvis ikke.





Som vanlig kan dere hvis dere vil gå inn på siden for alle endringene. Den ble oppdatert i dag.

http://www.knuta.no/GISS_en_studie_i_endringer-10151s.html

/Knuta

Jostemikk

Takk skal du ha for denne, Knuta! Ufattelig at NASA vil vedkjenne seg denne svindleren!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Vet NASA om denne svindelen?    8)

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

#1619
Du tror det ikke før du får se det, og ikke da heller.   :o

Er det virkelig mulig at denne "svindelen" foregår uten at noen tilstrekkelig ansvarlige vet om det? Det var jo en rekke pensjonerte senioringeniører som ba om at Hansen modererte seg i MSM. Og ingen av de visste om dette, eventuelt unnlot å følge saken videre? I så fall, verden er mer råtten enn det går an for en stakkar å tenke seg. I hvert fall for "stakkaren" ebye.    :o      :-[