Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

BorisA

YR med forklaring på hvorfor de ofte bommer med varsling av vintertemperaturer:

http://www.yr.no/nyheter/1.10883165
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Er det slik de mener at de skal balansere sine gjerninger? Aner jeg litt schizofreni i Oljedirektoratet?

SitatCO2-lagring i havbunnen
Vil lagre 5,5 milliarder tonn CO2 under Norskehavet
Havbunnen på norsk sokkel har betydelig plass til trygg lagring av CO2 fastslår Oljedirektoratet i en ny rapport.
Av  NTB - Publisert: 25. januar 2013

... Hulrom

Det kommer dermed i tillegg til de 70 milliarder tonnene det er plass til i havbunnen i Nordsjøen, ifølge Oljedirektoratet.

Ikke snakk om at jeg vil stille mine hulrom til disposisjon! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

"Ikke snakk om at jeg vil stille mine hulrom til disposisjon!"
Helt enig, Seoto!! ;)

Enda en feilslått energikilde....sånn litt globegalt på snei?
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10884826
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 25, 2013, 16:01:16 PM
"Ikke snakk om at jeg vil stille mine hulrom til disposisjon!"
Helt enig, Seoto!! ;)

Enda en feilslått energikilde....sånn litt globegalt på snei?
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10884826

Ha-ha! Og hva om lasten hadde vært karameller? - Ingen får ta fra oss brunosten! Fjern heller brannfarlig isolasjon fra tunnelene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 15:53:02 PM
Er det slik de mener at de skal balansere sine gjerninger? Aner jeg litt schizofreni i Oljedirektoratet?

SitatCO2-lagring i havbunnen
Vil lagre 5,5 milliarder tonn CO2 under Norskehavet
Havbunnen på norsk sokkel har betydelig plass til trygg lagring av CO2 fastslår Oljedirektoratet i en ny rapport.
Av  NTB - Publisert: 25. januar 2013

... Hulrom

Det kommer dermed i tillegg til de 70 milliarder tonnene det er plass til i havbunnen i Nordsjøen, ifølge Oljedirektoratet.

Ikke snakk om at jeg vil stille mine hulrom til disposisjon! ;)

Men det er jo mye plass i bukhulen og deromkring....hvis staten pålegger alle norske borgere å få injisert en passe mengde co2, så kan vi alle gjøre vår innsats for å redde kloden.

Klimaforskerne får ekstra diplom, for de kan fylle opp hodeskallen også.


Ewer Gladblakk.

SitatMen det er jo mye plass i bukhulen og deromkring....hvis staten pålegger alle norske borgere å få injisert en passe mengde co2, så kan vi alle gjøre vår innsats for å redde kloden.

Klimaforskerne får ekstra diplom, for de kan fylle opp hodeskallen også.
Begynner å tro at det er noen ekstra romslige hulrom i noen klimaforskere! :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

På samme måte som vi kjøper propan nå, kan vi i fremtiden kjøpe CO2, og produsere vår egen Bris, tidligere Farris, tidligere Selters. Det var tider det: takk, en pjolter, men ikke så mye Selters!    8)   

Ewer Gladblakk.

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

#1718
CICERO-tilknyttede forskere har nå klint til med et nytt paper, der de konkluderer med at klimasensiviteten er lav, aerosoler er oppskrytt, og at den kraftige oppvarmingen før årtusenskiftet var del av en naturlig tiårig syklus! Utrolig!

Så til det hysterisk morsomme. De skriver ikke noe som helst om dette på sin egen hjemmesides forside! Bishop Hill og Watts Up With That har slått saken stort opp i dag.


Det eneste hysterisk morsomme her er undertegnedes noget begrensede kapasitet på hukommelsesfronten. Saken er ikke bare presentert på CICERO en tid tilbake. Den er presentert her også... :-[
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2013, 19:24:56 PM
CICERO-tilknyttede forskere har nå klint til med et nytt paper, der de konkluderer med at klimasensiviteten er lav, aerosoler er oppskrytt, og at den kraftige oppvarmingen før årtusenskiftet var del av en naturlig tiårig syklus! Utrolig!

Så til det hysterisk morsomme. De skriver ikke noe som helst om dette på sin egen hjemmesides forside! Bishop Hill og Watts Up With That har slått saken stort opp i dag.

Jeg leste den for litt siden. Det var også en litt morsom kommentar:

SitatRay Hudson says:   
January 25, 2013 at 7:12 am   

So in summary:

1) It is not worse than we thought.
2) It is not even as bad as we thought.
3) But pay no mind to the data that falsifies our predictions of doom. We are all still doomed and have to take drastic action.
4) Please keep sending us money so we can continue to study this dangerous problem.

Yeah. Right. Friggin crooks.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja, men hvorfor slår ikke CICERO denne saken stort opp på egen hjemmeside? Det er jo en CICERO-tilknyttet forskning. Hvor er Mauritzen? Hvorfor sprer hun ikke det glade budskap på alt av radio- og fjernsynskanaler? Dette er jo egentlig hysterisk morsomt! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Helt enig i spørsmålene du stiller. Antar at de håpet at ingen skulle finne ut av denne rapporten? Uff, så pinlig for dem ... Panikk i rosenes leir?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 19:58:54 PM
Helt enig i spørsmålene du stiller. Antar at de håpet at ingen skulle finne ut av denne rapporten? Uff, så pinlig for dem ... Panikk i rosenes leir?

Rumlemage, glassaktiv blikk, og en hel gjeng med aktivister som ikke kan redegjøre for hvem de er, eller hvor de bor. Jeg anbefaler å sette en GPS-sender på hele gjengen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

GPS-sender høres greit ut  ;D Det er jo det de setter også på andre forvirrede folk  8)
Men hvordan skal det gå med Berntsen nå, da?  :o
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

-#1-2-3 og 4....(og) Yeah. Right. Friggin crooks....-

Eventuelle gode "globale" nyheter er nok ikke like poppulære i henhold til den egne agendaen alltid.....spesielt ikke for de med en godt tilknytta lønnskonto.. :-\.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!