Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Obelix på februar 26, 2013, 23:44:01 PM
Ja, dette var en vrien nøtt!
La meg prøve med et skudd fra hofta: - Kan det være den norske vennen til William Connolley?

Du bommer ikke mye da, nei.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Sitat fra: Amatør1 på februar 26, 2013, 23:55:34 PMDu bommer ikke mye da, nei.
Det er fint jeg ikke bomma, men traff blink da jeg tenkte på han på MI. De andre ansatte der, må vel snart få nok? For det å bomme så mye som MI gjorde, må jo svi for de med yrkes-stolthet.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Sitat fra: Brattbakkallen på februar 26, 2013, 23:54:23 PMOm sommeren badet vi da vitterkig nærmest hver dag ute?
Tidligere badet også jeg ute hver dag i sommerseongen. Ifjor ble det bare 2 eller 3 ganger! Og vanntemperaturen var ifjor betraktelig kaldere enn tidligere år! Dette er et folkelig bevis som alle lett kan observere selv. Da er det patetisk å høre "klimaforskere" som f.eks. Hygen som forteller oss med moralsk indignasjon at vi tar feil. Det at vi fryser oss fordervet før vi for tatt et eneste svømmetak er bare et tegn på "global oppvarming".
No fear for the real men! No hope for the scared!

Brattbakkallen

Obelix:
SitatDet er fint jeg ikke bomma, men traff blink da jeg tenkte på han på MI. De andre ansatte der, må vel snart få nok? For det å bomme så mye som MI gjorde, må jo svi for de med yrkes-stolthet.

Det derre med yrkesstolthet er nok etter hvert blitt et fremmedord er jeg redd. I hvertfall innen visse såkalte vitenskapelige  kretser.

Huff!

:'(

;)

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Bebben

Selv om denne vinteren ikke er ekstremt kald, meldes det om store skader fra flere steder i innlandet på grunn av kombinasjonen lite snø og langvarig kulde med tilhørende dyp tele.

Se f.eks. her, fra Oppdal

Sitat– Vi ser flere skader, og de er av en annen type enn til vanlig: Disse har kommet utvendig, rør har frosset fordi det har vært kaldt og lite snø som isolerer.

og fra frå Voss:

SitatHovudvassleidningane på Voss har tidvis vore nøydde å gje tapt for kulda.

– I mange tilfelle går telen ned forbi der me har vassleidningane, så det er klart at det er mange plassar det frys no. Det er for lite snø til å isolera og det har vore veldig kaldt over lang tid, seier Austrud.

Hadde oppdalingene og vossingene hørt på rådene fra FNs klimapanel, hadde de kanskje bygd husene på påler?

... men en enkel og billig forsikring mot frosne vannrør er jo å legge inn noen varmekabler?

SitatDEFROST PIPE er en selvbegrensende varmekabel som er spesielt egnet for frostsikring av vannrør, tanker, takrenner og nedløp. De fleste av oss har opplevd at vannrør har frosset, og kanskje til og med sprukket hjemme eller på hytta. DEFROST PIPE forhindrer effektivt dette, og er en billig forsikring mot frostproblematikk i vannrør og alt ubehag som det kan medføre. Husk at et vannrør som har omgivelsestemperatur 0 °C eller lavere på ett eller annet tidspunkt vil fryse uansett hvor godt det er isolert. Den eneste måten å garantert forhindre dette på er ved å tilføre energi i form av varme.

Så vidt jeg husker, har imidlertid verken FNs Klimapanel, Klima- og miljøverndepartementet, Bjerknessenteret eller CICERO advart mot/gitt råd om disse klimaendringsproblemene... husker jeg feil, eller har de rett og sett oversett noe?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på februar 26, 2013, 23:04:59 PM
Sitat fra: BorisA på februar 26, 2013, 21:32:20 PM
Jeg har også lurt litt på dette. Jeg startet til og med  n egen tråd på vgd om dette temaet:
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1749700/tittel/temperaturen-paa-nordpolen

Og som jeg skriver der, så har temperaturvarslene i vinter vært  VESENTLIG lavere enn ifjor vinter og årene før der.
Jeg går jo ut fra at det er LITT hold i disse varslene, og at det viser at det faktisk har vært ganske kaldt på Nordpolen denne vinteren.
Til og med Whit på vgd måtte til slutt innrømme at det sannsynligvis var tilfelle.

Nå bor jeg riktignok ikke på Nordpolen (heller litt sørvest for Oslo), men her er noen tall fra mine egne målinger vinterperioden:

1. Desember 2010 tom. 26. februar 2011:  -7.2C i gjennomsnitt
1. Desember 2011 tom. 26. februar 2012:  -3.1C i gjennomsnitt
1. Desember 2012 tom. 26. februar 2013:  -6.0C i gjennomsnitt

Dette er basert på samtlige automatiske målinger med 5 minutters mellomrom, døgnet rundt.
Ifølge Yr er normalen samme sted -3.2, -4.7, -4.6 for hhv. Desember, Januar og Februar, eller ca -4.1C i snitt for hele perioden. Med andre ord ligger vi 1.9 grader under normalen

Mao. ser vinteren ut til å være ca 3 grader kaldere enn i fjor, og godt under normalen.

Her er Met.no sitt sesongvarsel for samme periode
[attachimg=1 width=650]

De har varslet 3.0 grader over normalen for mitt område, mens foreløpig fasit viser 1.9 grader under normalen. De har altså varslet 4.9 grader feil (for varmt). Det er ganske godt gjort når vi snakker om 3 måneders gjennomsnitt.

Ingen overraskelse gitt hvem som står bak ?
YR's sesongbarsler er et kapittel for seg. De har så lenge jeg kan huske, konsekvent varslet mildere vintre over hele landet.
Jeg startet en tråd på vgd der jeg har tatt for meg YR's sesongvarsel for des-jan-feb,og det er snart på tide å hente den frem igjen fra glemselen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

la1goa

Er dagens link VGD?

I dag har de lagt om innloggingsrutinene for å fjerne folk med dobbel og trippelkonto o.l.
Se resultatet, ikke en eneste klimatroll så langt.
Nå er det faktisk mulig å føre en normal dialog uten å bli spammet ned.

/Knuta

BorisA

Sitat fra: la1goa på februar 27, 2013, 20:50:03 PM
Er dagens link VGD?

I dag har de lagt om innloggingsrutinene for å fjerne folk med dobbel og trippelkonto o.l.
Se resultatet, ikke en eneste klimatroll så langt.
Nå er det faktisk mulig å føre en normal dialog uten å bli spammet ned.

/Knuta
Herlig!
Blir spennende å se hvem som blir borte og hvem som blir igjen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Brattbakkallen

Knuta:

SitatEr dagens link VGD?

I dag har de lagt om innloggingsrutinene for å fjerne folk med dobbel og trippelkonto o.l.
Se resultatet, ikke en eneste klimatroll så langt.
Nå er det faktisk mulig å føre en normal dialog uten å bli spammet ned.

/Knuta

Men underholdningsverdien synker, synes jeg som bare har fulgt litt med der. Jeg hadde nok sett anderledes på det, dersom jeg hadde postet der og til stadighet hadde blitt nedspammet. Jeg har beundret tålmodigheten til dere som har hold ut.

8)

BBK 
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

la1goa

Sitat fra: Brattbakkallen på februar 27, 2013, 21:18:46 PM

Men underholdningsverdien synker, synes jeg som bare har fulgt litt med der. Jeg hadde nok sett anderledes på det, dersom jeg hadde postet der og til stadighet hadde blitt nedspammet. Jeg har beundret tålmodigheten til dere som har hold ut.

8)

BBK

Den gangen jeg startet på vgd var jeg ikke klar over trolltaktikken og dessverre ble revet med til lavnivået. Nå kan i allefall normale folk gå dit og få et svar som ligner litt i stedet for å bli spammet ned og fortalt at de er idioter som spør om klimaspørsmål. For vgd er vel et forum for folk flest?

la1goa

Sitat fra: BorisA på februar 27, 2013, 21:02:49 PM

Herlig!
Blir spennende å se hvem som blir borte og hvem som blir igjen.

Jeg må si at jeg ble litt overrasket da første betingelse på innlogging var emailadresse. deretter skulle man oppgi mobilnummer + nytt passord. Deretter kunne du tilknytte èn bruker som var opprettet tidligere + passordet for den brukeren. Resten blir borte. Nå blir det å logge på med emailadresse og nytt passord. Så til dere som har blitt stengt ute, dere kan muligens prøve igjen.  evt. lage en helt ny bruker.

Brattbakkallen

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Josik

#1902
Sitat
Så til dere som har blitt stengt ute, dere kan muligens prøve igjen.  evt. lage en helt ny bruker.

Da knyttet jeg min gamle sperrede Josik-konto til ny SPiD på VGD, og det ser ut til at den fungerer igjen. :)

Edit:

Ble kastet ut igjen ved forsøk på å skrive noe  :(
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

BorisA

Hm.
Jeg prøvdeå logge meg på nå, men det funket ikke.
Jeg tastet inn min mailadresse + passordet til BorisA, men jeg fikk følgende melding:
"Vi finner ikke denne kombinasjonen av e-postadresse og passord. Sjekk at du har skrevet riktig"

Fikk heller ikke noe spørsmål om mobilnummer.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Obelix

Sitat fra: Brattbakkallen på februar 27, 2013, 21:53:37 PM
Er ikke dette en fin link, eller?

http://notrickszone.com/2013/02/26/von-storch-blasts-climate-scientists-not-the-keepers-of-the-truth-says-they-oversold-the-science/
Njaaa... Det er bare sånn passe interessant å lese hva en 'warmist' mener. Fra artikkelen:
"There's little doubt that man-made CO2 emissions have caused the globe to warm since the industrial revolution, he tells FOCUS, but not all scientists say sea levels are going to rise 2 meters by the year 2100 and that hurricanes are getting more frequent."

"On the 15-year temperature stagnation, HvS still does not believe it disproves in the AGW theory, but concedes:..."

Det ville vært mye mer interessant å lese hva en frafallen "warmist" hadde kommet til av ny erkjennelse. Hans von Storch er fortsatt en "warmist" som har skrevet bok med PR-tips til sine egne om at de må slappe av litt med de verste alarmscenarioene.
No fear for the real men! No hope for the scared!