Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Obelix

VGD sin opprenskning har nok ført til at noen troll er mer aktive på andre debattforum de siste dagene. Jeg mener å kjenne igjen skrivestilen til visse klima-troll på VGD med noen av de mer aktive trollene på Nye meninger. En av disse er hyperaktiv der nå ikveld.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Sitat fra: ConTrari på februar 27, 2013, 23:45:07 PM
Slutt å mobbe oss schizofrene! Vi er mange fler enn du tror!!

Snakk for deg selv, og deg selv, og deg selv....    :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

WUWT - It's Time For The Person Who Leaked the CRU Emails To Step Forward

SitatIt is important for the person who leaked the emails from the Climatic Research Unit (CRU) in November 2009 and 2010 to reveal themselves and release the remaining 200,000 emails. The public are increasingly aware of the inaccurate science and failed projections of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). Those promoting the false science are pushing even harder as they lose ground, but a final disclosure would expose the full extent of the deceptions. This would force leaders to abandon policies already causing serious social and economic harm and develop policies based on proper science.

Vil jo være spennende om han får napp på akkurat dette kastet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2013, 00:01:20 AM
Vil jo være spennende om han får napp på akkurat dette kastet.

Oj, dagens understatement! Det ville virkelig gjøre vei i vellinga, og bringe adskillig nytt stoff til vår Climategate-avdeling ...

Men egentlig kan jeg ikke se at FOIA behøver å avsløre seg. Alt han trenger å avsløre er passordet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på februar 28, 2013, 00:05:29 AM
Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2013, 00:01:20 AM
Vil jo være spennende om han får napp på akkurat dette kastet.

Oj, dagens understatement! Det ville virkelig gjøre vei i vellinga, og bringe adskillig nytt stoff til vår Climategate-avdeling ...

Men egentlig kan jeg ikke se at FOIA behøver å avsløre seg. Alt han trenger å avsløre er passordet.

Men jeg holder uansett en knapp på Briffa. Lurer på hvordan "klimaet" er på UEA? Det må være mange mistanker og tause anklager som siver rundt i korridorene. Et sterkt forurenset sted, rent mentalt.

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på februar 28, 2013, 00:05:29 AM
Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2013, 00:01:20 AM
Vil jo være spennende om han får napp på akkurat dette kastet.

Oj, dagens understatement! Det ville virkelig gjøre vei i vellinga, og bringe adskillig nytt stoff til vår Climategate-avdeling ...

Men egentlig kan jeg ikke se at FOIA behøver å avsløre seg. Alt han trenger å avsløre er passordet.

Enig Amatør1 - nøyaktig hvorfor ville det være klokt å gjøre det nå?

Og en artig spekulasjon er jo om FOIA har vært travelt opptatt med å sile de resterende 200.000 epostene. Det kan jo være det ligger mer sprengstoff og venter, og for noen er det kanskje et ris bak speilet?

Et spørsmål til de datakyndige, forresten: Kunne man med fordel ha brukt en superdatamaskin for å knekke dette passordet med "brute force" (prøve alle mulige kombinasjoner)?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Brattbakkallen

#1926
Bebben:

SitatKunne man med fordel ha brukt en superdatamaskin for å knekke dette passordet med "brute force" (prøve alle mulige kombinasjoner)?

Mer fornuftig bruk av superdatakraft det, enn å kjøre klimamodeller?

Nå sporet jeg vel av, men fristelsen ble for stor for meg, gitt.
:-[

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

BorisA

Jeg skjønner meg ikke på det nye innloggingssystemet på vgd.
Jeg skriver mailadressen som jeg får beskjed om, og mitt gamle passord for BorisA, men får følgende beskjed:
"Vi finner ikke denne kombinasjonen av e-postadresse og passord. Sjekk at du har skrevet riktig."

Er det noe jeg har misforstått?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på februar 28, 2013, 06:42:39 AM
Jeg skjønner meg ikke på det nye innloggingssystemet på vgd.
Jeg skriver mailadressen som jeg får beskjed om, og mitt gamle passord for BorisA, men får følgende beskjed:
"Vi finner ikke denne kombinasjonen av e-postadresse og passord. Sjekk at du har skrevet riktig."

Er det noe jeg har misforstått?

Enten misforstått, eller så er det noen bugs i systemet deres. Det kan jo være årsaken til at det var så få innloggede i går?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på februar 28, 2013, 00:46:13 AM
Men jeg holder uansett en knapp på Briffa. Lurer på hvordan "klimaet" er på UEA? Det må være mange mistanker og tause anklager som siver rundt i korridorene. Et sterkt forurenset sted, rent mentalt.


Steve McIntyre har ytret seg om saken
(første livstegn siden datterens ulykke på New Zealand?), og det på en tydelig måte:

SitatThis article contains absurd and long rejected speculations. Among other things, the suggestion that Briffa released the Climategate dossier is total drivel. Commenters should not give any credence or oxygen to this absurd theory. Anthony should never have published this article.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

#1930
Sitat fra: Brattbakkallen på februar 27, 2013, 21:53:37 PM
Er ikke dette en fin link, eller?

http://notrickszone.com/2013/02/26/von-storch-blasts-climate-scientists-not-the-keepers-of-the-truth-says-they-oversold-the-science/

BBK
Takk for den linken, BBK. Det er flott å lese at det stadig er litt opposisjon i professor Hans von Storch. Han er en reell opponent innen IPCC-kirken.

Det har vært noen oppslag om Hans von Storch her på Forumet tidligere:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg17453.html#msg17453

og her et referat fra et møte i DNVA, der Storch ropte et rungende varsko til IPCC og klimaforskere world wide

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,179.msg17859.html#msg17859

se møtereferatet på linken til forskning.no

Knut Alfsen, CICERO var tilstede, og han kommenterte innlegget til Storch som om han ikke skjønte at han og hans kollegaer på CICERO var en klar målskive. Patetisk!

Nå, i ettertid er det vel påfallende liten læring å spore hos norske klimaforskere. Foredraget til Storch i DNVA ble ikke mye omtalt i Norge. Kanskje ikke så merkelig, når DNVA allerede har bestemt seg for AGW. De har hatt et klimautvalg, som jeg ikke har hørt noe fra, bortsett fra det som ble sagt under kaffen på et møte i DNVA: Ut fra det vi (medlem av klimautvalget) har sett til nå, er det jo ikke noe tvil om AGW. Selv preses professor Nils Chr. Stenseth (biologi) proklamerer sin tro, som preses.    >:(     :o     :'(

Det siste fjeset,   :'(  er en personlig reaksjon på det jeg trodde var et vitenskapelig forum! Så feil kan man ta.

ConTrari

Sitat fra: Obelix på februar 27, 2013, 23:46:29 PM
VGD sin opprenskning har nok ført til at noen troll er mer aktive på andre debattforum de siste dagene. Jeg mener å kjenne igjen skrivestilen til visse klima-troll på VGD med noen av de mer aktive trollene på Nye meninger. En av disse er hyperaktiv der nå ikveld.

En liten oppdatering på VGD; der er det dørgende stilt. Bare EN tråd var aktiv i går, og hittil idag er det bare kommet 3 innlegg, der alarmistenes enslige representant er Hutre.

Hva skjer? Det må være noen usedvanlig frustrerte troll rundt forbi, og man får nesten sympati med en tempelvokter som dumskalle, som nå må lide av sterk abstinens?

Jostemikk

Dere kan jo gjøre dere opp deres egen mening. Er bare å klikke på linken.

http://www.drroyspencer.com/
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: ConTrari på februar 28, 2013, 14:20:55 PM
Sitat fra: Obelix på februar 27, 2013, 23:46:29 PM
VGD sin opprenskning har nok ført til at noen troll er mer aktive på andre debattforum de siste dagene. Jeg mener å kjenne igjen skrivestilen til visse klima-troll på VGD med noen av de mer aktive trollene på Nye meninger. En av disse er hyperaktiv der nå ikveld.

En liten oppdatering på VGD; der er det dørgende stilt. Bare EN tråd var aktiv i går, og hittil idag er det bare kommet 3 innlegg, der alarmistenes enslige representant er Hutre.

Hva skjer? Det må være noen usedvanlig frustrerte troll rundt forbi, og man får nesten sympati med en tempelvokter som dumskalle, som nå må lide av sterk abstinens?
Trollet er meget aktivt på Nye meninger, idag og igår!  Sikkert pga abstinenser etter at VGD la om.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2013, 14:27:41 PM
Dere kan jo gjøre dere opp deres egen mening. Er bare å klikke på linken.

http://www.drroyspencer.com/

Fæl musikk!  Kan nok være sabotasje, dette ja!
No fear for the real men! No hope for the scared!