Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Brattbakkallen

ObeliX:

SitatFæl musikk!  Kan nok være sabotasje, dette ja!

Jeg var nettopp innom bloggen hans.  Denne meldinga lå der nå:
SitatDrRoySpencer.com is down for maintenance. Please check again soon. Posted 2/28/2013 8:02 AM PT

Musikken var heldigvis borte.

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Telehiv

Sitat fra: ConTrari på februar 28, 2013, 14:20:55 PM
Sitat fra: Obelix på februar 27, 2013, 23:46:29 PM
VGD sin opprenskning har nok ført til at noen troll er mer aktive på andre debattforum de siste dagene. Jeg mener å kjenne igjen skrivestilen til visse klima-troll på VGD med noen av de mer aktive trollene på Nye meninger. En av disse er hyperaktiv der nå ikveld.

En liten oppdatering på VGD; der er det dørgende stilt. Bare EN tråd var aktiv i går, og hittil idag er det bare kommet 3 innlegg, der alarmistenes enslige representant er Hutre.

Hva skjer? Det må være noen usedvanlig frustrerte troll rundt forbi, og man får nesten sympati med en tempelvokter som dumskalle, som nå må lide av sterk abstinens?

Jeg lurer på det samme som ConTrari: har alle nettrollene på VGD måttet kaste inn kortene? Jeg har vært så lenge utestengt (og har ikke prøvd å komme inn på ny ordning nå) at jeg ikke har fått med meg stort annet enn at man nå må gi opp email og tlf.nummer?
Slik at de faste nettrollene rett og slett blir direkte eksponerte med navns nevnelse mot redaksjonen (og dermed heller ikke tør å kjøre flere nicks lenger?)
Er det noen som har full forståelse av hva som skjer? Det er jo veldig morsomt at hele skalle-balletten pluselig ble sporløst borte? Og det forteller litt om hvilket krim-nivå disse representerte....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

#1937
Sitat fra: Telehiv på februar 28, 2013, 21:48:40 PM
Jeg lurer på det samme som ConTrari: har alle nettrollene på VGD måttet kaste inn kortene? Jeg har vært så lenge utestengt (og har ikke prøvd å komme inn på ny ordning nå) at jeg ikke har fått med meg stort annet enn at man nå må gi opp email og tlf.nummer?
Slik at de faste nettrollene rett og slett blir direkte eksponerte med navns nevnelse mot redaksjonen (og dermed heller ikke tør å kjøre flere nicks lenger?)
Er det noen som har full forståelse av hva som skjer? Det er jo veldig morsomt at hele skalle-balletten pluselig ble sporløst borte? Og det forteller litt om hvilket krim-nivå disse representerte....

Tele, jeg har spekulert litt for meg selv om dette, og også vært inne på tanken at skalleknarpene ikke lengre kan opptre som "flere nick per skalle", samt at de må eksponere seg med personopplysninger for VGD. Det forteller meg opptil flere ting samtidig:

- skalleknarpene og moderatorene på VGD er ikke et og samme miljø, selv om man noen ganger kan få et slikt intrykk.
- skalleknarpene har meget dårlig samvittighet, og er redd for å bli oppsporet med den aktiviteten de bedriver, og som jeg vil anse som bortimot kriminell, idet de hindrer fri debatt, antagelig for betaling fra en statsfinansiert oppdragsgiver.

Jeg leste igår en tråd på VGD der det nye systemet ble introdusert, og det var en lang rekke debattanter som sa at de ville takke for seg idet det ble innført. Jeg tror ikke det er full korrelasjon mellom det å ikke akseptere et slikt overvåkingssystem (som det faktisk er) og det å være troll. Det VGD nå gjør, er muligens enda mer skadelig for den frie debatten enn det trollene representerer. Dette sier jeg rent prinsipielt, selv om man selvsagt kan like den (kortsiktige?) bi-effekten at trollene sprekker og blir borte.

Det er i det hele tatt betenkelig det som skjer, og mange mener nok dette. Derfor kan det hende at VGD har skutt seg i foten på en måte de ikke hadde forutsett, dvs. at trafikken reduseres vesentlig. Det vil eventuelt tiden vise.

Jeg har ved tidligere anledninger (f.eks. da AD ble plutselig nedlagt) uttalt at MSM er fullstendig uegnet som vertskap for offentlig debatt av denne typen, fordi du ikke aner når forumet blir slettet eller de ansetter troll som moderatorer. Eller de forlanger personopplysninger ved pålogging.

Jeg vil avvente VGD og ikke registrere meg på nytt foreløpig, selv om jeg aldri var utestengt.

PS: Kikk på dette forumets besøksstatistikk de siste par dagene (etter at VGD siktet på foten og trakk av), besøket har vokst kraftig, og idag går vi mot ny rekord igjen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Hm, men må man oppgi mer personopplysninger nå enn før? Bare mobilnummer og e-post?

Selv har jeg ikke testet ut noe særlig ennå, vi får se. Det som er verre enn nytt system, er imidlertid utestengelse av flere debattanter etter "bumpingen" av gamle tråder. (Jeg har forresten anmeldt Godda til moderator gang på gang fordi han spammer trådene med link-listen sin (Verdensbanken, PWC, osv.) - altså nøyaktig det reglene for VGD sier ikke er lov. Men noen er visst likere enn andre.)

Så nytt som det er, er det vel for tidlig å trekke konklusjoner. Som nevnt tidligere av andre tror jeg ikke det er mange troll, om noen, som har flere identiteter - til det er personlighetene og den personlige skrivestilen altfor forskjellige, med mindre de virkelig er spaltet. I så fall vet de kanskje ikke om hverandre, og da er jo ikke spørsmålet juridisk eller moralsk, men medisinsk? 

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

#1939
Sitat fra: Amatør1 på februar 28, 2013, 22:05:59 PM
PS: Kikk på dette forumets besøksstatistikk de siste par dagene (etter at VGD siktet på foten og trakk av), besøket har vokst kraftig, og idag går vi mot ny rekord igjen.

Takk for info Amatør1!
Og dersom klimaforskning.com nå kanskje vil overta en del av debattantene fra VGD var det kanskje nyttig at jeg startet en selvransaking på hvilket nivå vi ønsker å holde? Og når vi skal si stopp, slik at vi ikke blir et nytt VGD. Det får dere med stopp-knappen bare vurdere etter behov.

For meg er det faktisk veldig viktig å hegne om kvaliteten på dette verdifulle forumet: Etter å ha opplevd å bli stengt ute på nettsteder som AD, VGD og forkalkning.no på så svak basis som rent saklig men streng irettesettelse av aspekter ved klimasvindelen, er det en stor glede for meg å kunne ha et så flott forum å ytre meg på, med så mange interessante debattanter i rekkene! Det er min grunnleggende vurdering at her på forumet søkes sannheten mer enn noe annet.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på februar 28, 2013, 22:39:06 PM
Sitat fra: Amatør1 på februar 28, 2013, 22:05:59 PM
PS: Kikk på dette forumets besøksstatistikk de siste par dagene (etter at VGD siktet på foten og trakk av), besøket har vokst kraftig, og idag går vi mot ny rekord igjen.

Takk for info Amatør1!
Og dersom klimaforskning.com nå kanskje vil overta en del av debattantene fra VGD var det kanskje nyttig at jeg startet en selvransaking på hvilket nivå vi ønsker å holde? Og når vi skal si stopp, slik at vi ikke blir et nytt VGD. Det får dere med stopp-knappen bare vurdere etter behov.

For meg er det faktisk veldig viktig å hegne om kvaliteten på dette verdifulle forumet: Etter å ha opplevd å bli stengt ute på nettsteder som AD, VGD og forkning.no på så svak basis som rent saklig men streng irettesettelse av aspekter ved klimasvindelen, er det en stor glede for meg å kunne ha et så flott forum å ytre meg på, med så mange interessante debattanter i rekkene! Det er min grunnleggende vurdering at her på forumet søkes sannheten mer enn noe annet.

Dette vil nok gå bra, Tele. Det er opp til den enkelte bidragsyter, og det som skjedde den siste uka vil ikke få lov til å utvikle seg igjen. Problemet var kortvarig, slik det må få lov til å bli før vi fatter beslutninger. Først ønsker vi alle velkommen, og så, vel - det finnes ei grense for hva som er akseptabelt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Tenkte jeg kunne lage en graf for dette årtusenet ved hjelp av dataene fra Hadcrut4. Det er interessant å se hvor lav oppgangen var i forhold til satellittseriene. Noe rart skjedde noen kilometer opp i troposfæren i januar.

Jeg har ikke lagt til en trendlinje. Det er gjennomsnittstemperaturen for serien i dette årtusenet, og januar var også så vidt under snittet.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Jeg har kjøpt inn votter og skjerf til 17. mai toget, men må likevel si at jeg gleder meg til den dagen om ca. 2 år da den omvendte hockeykølla framtrer udiskutabelt på grafen din, Joste!

På den tid leser vi i klimasladderspaltene bl.a. at Mann ber om sterkere nervemedisin for å få sove, og Jones og Connolley søker om permisjon fra fengselet og besøksrett til å lese av de gode gamle termometrene i hagen på Met. Og Rasmus har begynt på kræsjkurs i engelsk. 

Ha en heidundrende helg, folkens!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Det var mange gode syn som meldte seg etter den beskrivelsen der, Tele. God helg til deg også!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

WUWT har en fin artikkel med masse linker til avisartikler som fortalte om redselen for en ny istid på 1970-tallet. Kan være kjekt å ta vare på.

The 1970′s Global Cooling Compilation – looks much like today

Brrrrrr! Er det en slik periode vi nå har kommet inn i? Men uansett, vi har hatt nydelig vær på Østlandet fra slutten av februar!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Brattbakkallen

Seoto:
SitatBrrrrrr! Er det en slik periode vi nå har kommet inn i? Men uansett, vi har hatt nydelig vær på Østlandet fra slutten av februar!

Jeg bodde ti år på vestlandet, på forskjellige steder, fra 1947 og utover. Vi opplevde vintre med snø og skikkelig varme somre.

Her jeg bor (på østlandet) så har vi opplevd en skikkelig kald desember og januar, men en mild februar. Helt naturlig etter mine begreper, så kanskje det er noe i det enkelte forskere nå sier, at hadde det ikke vert for klimaforskerne, så hadde ikke folk reagert?

Jeg må eventuelt  lete opp linker her på dette siste for de som  tviler på det jeg sier, men nå legger jeg ut dette og ser om det får noen reaksjoner.
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Bebben

Sitat fra: Brattbakkallen på mars 01, 2013, 20:07:56 PM
Seoto:
SitatBrrrrrr! Er det en slik periode vi nå har kommet inn i? Men uansett, vi har hatt nydelig vær på Østlandet fra slutten av februar!

Jeg bodde ti år på vestlandet, på forskjellige steder, fra 1947 og utover. Vi opplevde vintre med snø og skikkelig varme somre.

Her jeg bor (på østlandet) så har vi opplevd en skikkelig kald desember og januar, men en mild februar. Helt naturlig etter mine begreper, så kanskje det er noe i det enkelte forskere nå sier, at hadde det ikke vert for klimaforskerne, så hadde ikke folk reagert?

Jeg må eventuelt  lete opp linker her på dette siste for de som  tviler på det jeg sier, men nå legger jeg ut dette og ser om det får noen reaksjoner.

Hehe, Brattbakk, jeg har pleid å si at været er slik det alltid har vært - variabelt. Den svenske "mainstream" klimaforskeren Lennart Bengtsson uttalte nylig akkurat det du sier - at hvis det ikke hadde vært for klimaforskerne, hadde ingen merket noen "klimaendringer". Så jeg anser meg for "vindicated".

Skal forresten se om jeg finner en link til intervjuet med Bengtsson.... der han er særdeles lite "alarmistisk".
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Link til intervjuet med LB:

LINK TIL INTERVJU

Smakebit:

SitatHur klokt är det att använda denna delvis osäkra kunskap för att ge råd åt samhället, till exempel inför långsiktiga beslut och investeringar?

"Här har man dessvärre skapat ett maskineri som förser beslutsfattare med detaljerad datorsimulerad information, vilket har skapat ett intryck att vi vet betydligt mer än vad vi verkligen vet. Med smärre ändringar i diverse parametrar kan man lätt producera skräckscenarier som den senaste från Världsbanken
[beställd av Potsdaminstitutet]
. Av denna anledning är det orimligt att finna konsensus i enskilda framtidsscenarier."

(Min utheving.)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!


Jostemikk

Dette kan leses mer om på VG.

Sitat(VG Nett) Snøstormer kostet flere liv på den japanske øyen Hokkaido i helgen.



Ifølge japansk politi har de nå registrert åtte dødsfall, etter at tungt snøfall og kraftig vind herjet den store øyen, som ligger helt nord i Japan.

Blant de døde er Kazuo Miyashita og hennes tre barn på 14 år, 11 år og 17 år. De ble funnet livløse i bilen sin på lørdag kveld, etter å ha regelrett snødd inne i byen Nakashibetsu.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren