Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

stjakobs

Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2013, 23:34:23 PM
Karbo fikk ikke dette innlegget godkjent hos Adressa:

SitatTilsynelatende er det både deprimerende elitistisk og udemokratisk å definere noe som sannhet for så å begrense tilgangen til offentligheten for dem som er uenige. I realiteten er det slik verden går framover."
"Tilsynelatende?" Sensur er ikke "tilsynelatende" elitistisk og udemokratisk.
Ytringsfriheten er en av våre aller mest sentrale og viktigste rettigheter.
Med hensyn til "å definere noe som sannhet" er dette et svært dårlig ideal. Tanken i et demokratisk samfunn er at man skal komme fram til enighet gjennom den frie meningsbryting som Omdal synes å ønske å oppheve.
George Orwell skrev en bok der makthaverne stadig kunne "definere noe som sannhet", gjennom "Sannhetsministeriet".
Omdal bør merke seg at denne boken var ment som en advarsel, ikke som en lærebok.

Redaksjonene i MSM ser ut til å være enige om en ting. Ingen av dem liker å bli minnet om George Orwell og hans 1984. Jeg benytter atter anledningen til å takke alle som har deltatt i de to forskjellige trådene på VGD. Dette er viktig stoff, for slik jeg ser det, går det rett til rota med hensyn til årsaken til hvordan de klarte kjøre fram hele klimatullet. Og klimatullet er bare én av sykdommene verden er smittet av.

Klarer vi blottlegge hele rota, velter treet ved første vindkast.


Jeg har 2 ganger prøvd å få inn de samme innleggene i Adressa som jeg har fått inn i Aftenbladet - uten hell. Dersom de ikke har en "robot" som sjekker om vil limer inn tekst, må det være sensur! Her er kanskje grunnlag for eksperimentering!

"IPCC is a four letter word."

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2013, 23:34:23 PM
Klarer vi blottlegge hele rota, velter treet ved første vindkast.

For en vakker og veltilpasset lignelse!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på oktober 22, 2013, 00:17:03 AM
Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2013, 23:34:23 PM
Karbo fikk ikke dette innlegget godkjent hos Adressa:

SitatTilsynelatende er det både deprimerende elitistisk og udemokratisk å definere noe som sannhet for så å begrense tilgangen til offentligheten for dem som er uenige. I realiteten er det slik verden går framover."
"Tilsynelatende?" Sensur er ikke "tilsynelatende" elitistisk og udemokratisk.
Ytringsfriheten er en av våre aller mest sentrale og viktigste rettigheter.
Med hensyn til "å definere noe som sannhet" er dette et svært dårlig ideal. Tanken i et demokratisk samfunn er at man skal komme fram til enighet gjennom den frie meningsbryting som Omdal synes å ønske å oppheve.
George Orwell skrev en bok der makthaverne stadig kunne "definere noe som sannhet", gjennom "Sannhetsministeriet".
Omdal bør merke seg at denne boken var ment som en advarsel, ikke som en lærebok.

Redaksjonene i MSM ser ut til å være enige om en ting. Ingen av dem liker å bli minnet om George Orwell og hans 1984. Jeg benytter atter anledningen til å takke alle som har deltatt i de to forskjellige trådene på VGD. Dette er viktig stoff, for slik jeg ser det, går det rett til rota med hensyn til årsaken til hvordan de klarte kjøre fram hele klimatullet. Og klimatullet er bare én av sykdommene verden er smittet av.

Klarer vi blottlegge hele rota, velter treet ved første vindkast.


Jeg har 2 ganger prøvd å få inn de samme innleggene i Adressa som jeg har fått inn i Aftenbladet - uten hell. Dersom de ikke har en "robot" som sjekker om vil limer inn tekst, må det være sensur! Her er kanskje grunnlag for eksperimentering!

Husk å ta vare på disse innleggene, stjakobs. Eller, de er jo på trykk annet steds, men husk hvilke de er. De kan være gode å ha som dokumentasjon en gang i fremtiden. Det er mange som tror at det bare er avsporende og krakilske innlegg som blir hindret/slettet, men slik er det jo ikke. Alle som har hatt gleden av å lese dine innlegg vet at sakligheten og nøyaktigheten er satt i førersetet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Norge sætter GGGI-penge på pause

Millioner af støttekroner skal afvente undersøgelse af forholdene i omstridt organisation.

Norge er på vej med omfattende millionstøtte til den omstridte organisation Global Green Growth Institute, der de seneste uger er blevet mest kendt for betalings af Lars Løkke Rasmussens mange rejser på første klasse.

Men pengene kommer ikke endnu.

Først vil den norske klima- og miljøminister Tine Sundtoft se en dansk redegørelse om forholdene i GGGI, der tilsyneladende fortsat har rod i blandt andet sine lønforhold og »betydelige cash flow«-problemer.

Det oplyser ministeren til Jyllands-Posten

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6135432/norge-saetter-gggi-penge-pa-pause/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Spiren på oktober 22, 2013, 15:26:05 PM
Norge sætter GGGI-penge på pause

Millioner af støttekroner skal afvente undersøgelse af forholdene i omstridt organisation.

Norge er på vej med omfattende millionstøtte til den omstridte organisation Global Green Growth Institute, der de seneste uger er blevet mest kendt for betalings af Lars Løkke Rasmussens mange rejser på første klasse.

Men pengene kommer ikke endnu.

Først vil den norske klima- og miljøminister Tine Sundtoft se en dansk redegørelse om forholdene i GGGI, der tilsyneladende fortsat har rod i blandt andet sine lønforhold og »betydelige cash flow«-problemer.

Det oplyser ministeren til Jyllands-Posten

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6135432/norge-saetter-gggi-penge-pa-pause/

Og Aftenposter følger opp:

SitatFryser norsk pengestøtte til omstridt miljøorganisasjon
Luksusreiser, oppdrag uten anbud, elendig kvalitetskontroll. Norge fryser utbetalingene til miljøorganisasjonen GGGI.

Kan vi håpe at vi har fått en mer kritisk miljøvernminister?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på oktober 22, 2013, 20:56:16 PM
Jeg lar denne tale for seg selv:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Stortingspresidenten-er-frimurer-7347877.html#.UmbJayk4WUk

Jeg skulle gjerne sagt "latterlig", men det er langt i fra latterlig dette. Det jeg har nevnt om personlige opplevelser som gir eget perpsektiv på begrepet sannhet, har direkte tilknytning til frimurerlosjen. Det er en syk mafia.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på oktober 22, 2013, 20:56:16 PM
Jeg lar denne tale for seg selv:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Stortingspresidenten-er-frimurer-7347877.html#.UmbJayk4WUk

Det står følgende i Aftenposten:

SitatDen gang hadde han ifølge losjens egne lister nådd nivå åtte av 10 i frimurerlosjens rangsystem.

Så heldig, da. En tempelridder som Stortingspresident. En viss psykopat må sitte på cella og skrattle.

Jeg håper Stortingspresidenten gjør folk oppmerksomme på det store antallet begravelsesbyråeiere som er frimurere, slik at folk kan få svar på om det i det hele tatt finnes lik i gravene de besøker for å minnes sine kjære. Her er fra Storlosjen i Oslo:

[attachimg=1]

Her ved den såkalte Akacietrappen:

[attachimg=2]

Lurer på om noen av mine slektninger er blant denne pynten:

[attachimg=3]

Sitat fra: Amatør1 på oktober 22, 2013, 21:07:09 PM
Sitat fra: Telehiv på oktober 22, 2013, 20:56:16 PM
Jeg lar denne tale for seg selv:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Stortingspresidenten-er-frimurer-7347877.html#.UmbJayk4WUk

Jeg skulle gjerne sagt "latterlig", men det er langt i fra latterlig dette. Det jeg har nevnt om personlige opplevelser som gir eget perpsektiv på begrepet sannhet, har direkte tilknytning til frimurerlosjen. Det er en syk mafia.

Jeg kommer, sikkert til manges irritasjon, å komme med et omfattende innlegg om dette utover vinteren. Deler av dette kan studeres av de interesserte:

http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_Due

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Den sistnevnte linken bør være nok til å få folk til å tenke i retning av vårt eget land , blant annet hendelser de siste drøye to årene.

Dere kan også titte litt på denne ekstremt antisjarmerende damen. Navnet er unevnelig, men jeg tør si såpass at dere bør lære dere litt om symbolikk...

http://www.masonicworld.com/education/files/oct06/KABBALAH%20AND%20FREEMASONRY.htm

[attachimg=4]

Det er mindre vakkert dette, og her er flere av de jeg ikke vil nevne ved navn:

[attachimg=5]

Hvorfor jeg foreløpig, og nær sagt som vanlig, kun kommer med hint? Ene og alene fordi jeg håper noen snart tar meg på ordet og undersøker dette stoffet selv, og kanskje avløser meg fra den belastningen det er å måtte skrive om det? :)

Vet dere forresten hva Olof Palmes siste elskerinne het? I så fall vet dere kanskje hvem KGB-faren var også?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Richard Feynman har ofte blitt sitert av skeptikere. Først av alt fordi han ikke bare er en anerkjent fysiker, men en meget anerkjent fysiker. Jeg kan ikke nok om vitenskap og fysikk til å si at slik er det, han er en kjempe, men andre kjente forskere ser ut til å omtale ham med ærefrykt. Dernest fordi sitatet folk bruker er viktig med tanke på dagens klima"forskning".

It doesn't matter how beautiful your theory is, it doesn't matter how smart you are. If it doesn't agree with experiment, it's wrong.

Jeg har vært litt til og fra når det gjelder mengden Feynman-relaterte saker jeg har tittet etter på Internett. Fra før av sto han på min liste over deltakere av Manhattenprosjektet, noe jeg senere har lært ga ham en solid dose sjelekvaler i ettertid. Forskningen han drev med gav ham Nobelprisen i 1965, men for meg er denne forskningen noe nær utilgjengelig. Kvantefysikk er sjelden det store samtaleemnet rundt i de tusen hjem.

Allikevel har jeg blitt mer og mer dratt mot denne karakteren. Sønn av fattige, jødiske innvandrere fra Europa, men gikk tidlig ut og erklærte seg som alt annet enn religiøs. Han har senere under et intervju sagt noe lignende etter å ha tittet ut av vinduet bak seg:

Se på rotet. Kan en høyere intelligens skape noe så kaotisk? før han la til sitt sedvanlige I don't know!

Mange ganger har jeg hørt ham uttalte at han ikke vet. Han er ikke sikker. Vitenskap dreier seg ikke om bevis. Solide, velfungerende hypoteser blir anerkjente teorier, og benyttes i forskningen kanskje i tiår, men det betyr ikke at de ikke har forbedringspotensiale osv. Det er lærdom å hente for oss alle når en så smart kar som Feynman ikke er skråsikker på noe som helst, og at poenget med alt han holdt på med var å lære mest mulig om naturen, det være seg om alt kunne forklares ved hjelp av en enkel, kort ligning, eller om det som måtte til var å skrelle kunnskapen av lag for lag som på en løk.

Jeg skal slutte å bable om ham nå, bare legge til at jeg ikke kan huske å ha blitt mer fascinert av en person tidligere. Her er en video om og med Feynman som jeg er sikker på mange vil sette pris på. Det finnes mange videoer av ham på Youtube, og de som heller ønsker se på et av hans suverene foredrag vil finne dem der.

http://www.youtube.com/v/e9tanx_0pqQ
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

"Kan'kje finna fingen": Sannheten om modell-elendigheten som IPCC bygger sine skremsler på blir mer og mer tydelig

På WUWT er det akkurat dukket opp en absolutt avslørende gjennomgang av den kanadiske klimamodellen man innledningsvis har brukt til å skremme vannet av kanadierne med og har brukt som grunnlag for en rekke klimaskatter, m.m.

Hemningsløst alarmistisk modell, men godt nok for IPCC....
IPCC har brukt 5 kjøringer fra The Canadian Centre for Climate Modeling and Analysis (University of Victoria, British Columbia) sin klimamodell CanESM2 i sin siste rapport (AR5). At de i det hele tatt valgte å bruke disse dataene er forstemmende, siden denne klimamodellen produserer en av de mest ekstreme varmeprojeksjonene av de totalt 30 modellene IPCC legger til grunn.

Det mest komiske, om man kan si noe sånt om et verktøy som er sterk bidragsyter i å villede verden om faktiske klimaforhold, er at modellen bommer mest og grovest på det IPCC opprinnelig holdt fram som det store og hellige AGW/CO2-bevis: Hot spot'en i troposfæren.

For her er hva som avsløres:

"The table shows that the largest discrepancies between the model and observations are in the tropical mid-troposphere. The model error increases with altitude and is greatest at the 300 mbar pressure lever at about 9 km altitude. The ratio of the modeled tropical mid-troposphere 300 mbar warming rate to the surface warming rate is 200%, and is a fingerprint of the theoretical water vapor feedback. This enhanced warming rate over the tropics, named the "hot spot", is responsible for 2/3 of the warming in the models. The fact that the observations show no tropical mid-troposphere hot spot means that there is no positive water vapor feedback, so the projected warming rates are grossly exaggerated."

Les mer her, og som vanlig - bli rystet over røver-nivået vi bevitner igjen og igjen:

http://wattsupwiththat.com/2013/10/24/epic-failure-of-the-canadian-climate-model/#more-96249
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Spiren

Forskere: - Norge slipper lettere unna klimaendringene

Et ti års forskningsprosjekt og én milliard kroner har ført til følgende konklusjon: Norge slipper lettere unna klimaendringer enn de fleste andre land.

http://e24.no/energi/forskere-norge-slipper-lettere-unna-klimaendringene/22598995

Se også kommentarer  ;)
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

bøvelen


seoto

Det er vel ikke så mye klimadebatten som går over hodet på folk. Det er vel mer at det går over hodene på politikere, forskerne og journalister at folks tillit til dem er sterkt avtakende.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Det synes i alle fall helt klart at bytte av redaktør i Aftenposten ikke har hatt noen positiv innvirkning på avisas klimadekning, snarere tvert imot.
Ole Mathiesmoen har tydligvis  fått tilbake sin rolle som klimapredikant, og avisa spyr omtrent daglig ut klimaalarmisme.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

P. Tuvnes

Steve McIntyre avslører at data for Nordlige halvkule er brukt for å fremstille graf for Sydlige halvkule !!!!!!
http://climateaudit.org/2013/10/28/the-ipcc-southern-hemisphere-reconstructions/#more-18498
Er det mulig???