Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

bøvelen

Og nå i Kairo,
Første snøfall på 112 år i Egypts hovedstad:



sjekk Dagbladet

http://www.dagbladet.no/2013/12/13/nyheter/utenriks/ver/sno/kairo/30827799/

Amatør1

#2776
Sitat fra: bøvelen på desember 13, 2013, 21:29:03 PM
Og nå i Kairo,
Første snøfall på 112 år i Egypts hovedstad:

Jepp. Som jeg kommenterte til neste generasjon her i huset: Et klart tegn på global oppvarming.  8)

Det er forresten mye snø i Jerusalem også, her på webcam:
Jerusalem live camera Old City View

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Folk lider i kulda, ikke minst de hjelpeløse ofrene for den urettferdige krigen i Syria:


HARDT RAMMET: Hundretusenvis av syriske flyktninger er nå hardt rammet av snøstormer, bitende vind og iskaldt regn, mens den verste vinterstormen på flere tiår har rammet Midtøsten, skriver den britiske avisa The Guardian. Foto: REUTERS/MOHAMED AZAKIR/NTB SCANPIX

Dagbladet 12.12.13:
Hvitt helvete

Den verste vinterstormen i Midtøsten på flere tiår setter liv i fare i allerede hardt prøvde flyktningsleire.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Jeg kom over et innlegg av den alltid interessante Chefio på WUWT, der han viser til noen av sine egne blogg-innlegg. Jeg har virkelig sansen for hans spekuleringer. Jeg liker folk som er istand til å tenke "utenfor boksen" og stille opp hypoteser, sålenge man samtidig er åpen for at slike spekulasjoner er hva de er: Hypoteser uten klare bevis for eller imot, de kan altså vise seg å være gale.

Denne finner jeg interessant:
SitatIntermediate Period Half Bond Events
22 February 2011
Can the Egyptian Kings tell us something of interest about our future?

I think they can.

I'd even go so far as to assert that they can tell us of an important cycle of weather. A 750 year cycle of "1/2 Bond Event" duration. This has very important implications for us, now, with our sleepy sun.

[...]

What About Us?

So, if there is any validity in this (and it IS admittedly quite speculative), what does it imply for us?

First up, it implies that the Little Ice Age was not Bond Event Zero (as some folks have tried to claim). That would be a 1/2 Bond event mini-event. That would imply that the proper date for Bond Event Zero is, well, right about now. And it ought to last for a couple of hundred years. Potentially that could make The Little Ice Age the equivalent of an inter-glacial Heinrich Event.

[...]

Som sagt, det må tas for hva det er: spekulasjoner. Men gitt kvaliteten på IPCCs utgydelser, er dette høyverdig stoff.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#2779
Sitat fra: Amatør1 på desember 14, 2013, 12:55:40 PM
Jeg kom over et innlegg av den alltid interessante Chefio på WUWT, der han viser til noen av sine egne blogg-innlegg. Jeg har virkelig sansen for hans spekuleringer. Jeg liker folk som er istand til å tenke "utenfor boksen" og stille opp hypoteser, sålenge man samtidig er åpen for at slike spekulasjoner er hva de er: Hypoteser uten klare bevis for eller imot, de kan altså vise seg å være gale.

Denne finner jeg interessant:
SitatIntermediate Period Half Bond Events
22 February 2011
Can the Egyptian Kings tell us something of interest about our future?

I think they can.

I'd even go so far as to assert that they can tell us of an important cycle of weather. A 750 year cycle of "1/2 Bond Event" duration. This has very important implications for us, now, with our sleepy sun.

[...]

What About Us?

So, if there is any validity in this (and it IS admittedly quite speculative), what does it imply for us?

First up, it implies that the Little Ice Age was not Bond Event Zero (as some folks have tried to claim). That would be a 1/2 Bond event mini-event. That would imply that the proper date for Bond Event Zero is, well, right about now. And it ought to last for a couple of hundred years. Potentially that could make The Little Ice Age the equivalent of an inter-glacial Heinrich Event.

[...]

Som sagt, det må tas for hva det er: spekulasjoner. Men gitt kvaliteten på IPCCs utgydelser, er dette høyverdig stoff.

Chiefio er en av de få som søker etter fakta, og ikke minst, ofte gjør det langt utenfor allfarvei. Jeg tar ikke stilling til disse halve Bond-hendelsene, men kan jo legge inn den eneste serien vi har som kan vise temperaturene under de egyptiske dynastiene.

Poengterer at tidsaspektet er omstridt både når det gjelder dynastiene og iskjerneprøvene. Kanskje større enn folk flest er klar over.

[attachimg=1]

Et annet poeng er at grafen viser hendelser på Grønland, ikke i Egypt. De siste månedene har jeg studert en del av de nedskrevne hendelsene i Egypt. Nilen gikk rød, gresshoppesvermer som spiste opp avlingene osv. Har lenge vært på nippet til å legge inn et innlegg om dette, men det hører hjemme i tråden om merkelige ting mellom himmel og jord. Når Chiefio henviser til landeplagene (eventuelle klimaendringer) i Egypt, snakker han i realiteten om da Moses (som het alt annet enn Moses) påkalte Satan ved hjelp av jødisk svartekunst.

Dette bør rette fokus mot to alternativer. Man bør avfeie Chiefios kongedømme-hypotese, eller man bør spørre en jødisk rabbi, eller en topp innen frimureriet, noe som vil gå ut på ett. Det kan også finnes et tredje alternativ. Å vente på at jeg gjør ferdig saken om dette, og derigjennom se om de historiske forfalskningene skriftene henger på greip.

Med dette nevnt, sannsynlig korrekt hvor merkelig det enn høres, forteller akademia at sedimentprøver fra Nil-deltaet kan tyde på en tørkeperiode for ca. 4200 år siden. Ta en titt på grafen over. Den viser en kuldeperiode på Grønland for den perioden. Her bør legges til at de nok sliter litt med dateringene også når det gjelder sedimentprøvene. Det var smart å kalle prøvestedet for deltaet, for Nilen har meandrert hele tiden, og antall meter ørkensand over de gamle leiene har variert grunnet vind. Sandføyke er et problem der nede. Det er jo allikevel mulig at dateringen av pollenprøver mm. er "korrekte", altså like korrekte som anekdotisk svartemagi og iskjernedateringen fra Grønland. Sistnevnte er forresten koblet til bond-hendelser de mener å ha funnet i sedimentprøver fra havet. Altså ørlite sirkelargumentasjon.

Ellers mener forskerne at Saharas skifte fra gressland, sumpområde, og regnskog til full tørke og ørkenspredning, skjedde svært brått for ca. 5000 år siden. Å kalle dette plutselige klimatiske skiftes resultat for en tørkeperiode, er vel århundrets understatement? Med denne dateringen følger også en ørliten disputt mot dateringen for tørkeperioden ca. 800 år senere fra sedimentprøvene. Jeg kan ikke tenke meg at dateringene er særlig sikrere enn det denne forskjellen viser.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

P. Tuvnes

Klimaprofitørene avsløres.
Verdens fremste klimapropagandist Al Gore har tjent over 100 mill USD på firma som baserer seg på hans klimaskremsler.

Flere klimaprofitører finnes her:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2523726/Web-green-politicians-tycoons-power-brokers-help-benefit-billions-raised-bills.html#ixzz2nV84KSiQ

Her i landet har vi f.eks. fru hotelleier Petter Stordalen som skal tjene penger på sitt nystartede klima-firma.

Mer om klimaprofitører her:
http://www.abcnyheter.no/borger/100110/klimaprofitorene

Telehiv

Sitat fra: P. Tuvnes på desember 15, 2013, 14:33:50 PM
Klimaprofitørene avsløres.
Verdens fremste klimapropagandist Al Gore har tjent over 100 mill USD på firma som baserer seg på hans klimaskremsler.

Flere klimaprofitører finnes her:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2523726/Web-green-politicians-tycoons-power-brokers-help-benefit-billions-raised-bills.html#ixzz2nV84KSiQ

Her i landet har vi f.eks. fru hotelleier Petter Stordalen som skal tjene penger på sitt nystartede klima-firma.

Mer om klimaprofitører her:
http://www.abcnyheter.no/borger/100110/klimaprofitorene

Tuvnes,

Morsomt å se igjen din gamle artikkel fra 2010!
Du var på rett ball allerede da!  8)

mvh Tele 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Spiren

The fatcat ecocrats exposed: Web of 'green' politicians, tycoons and power brokers who help each other benefit from billions raised on your bills

Four of nine-person Climate Change Committee, official watchdog that dictates green energy policy, are, or were until recently, being paid by firms that benefit from committee decisions

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2523726/Web-green-politicians-tycoons-power-brokers-help-benefit-billions-raised-bills.html#ixzz2nZuS3pOd
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Dagens søknad om mer penger fra Meteorologiske, samt forsvar for sine modeller:

SitatUværet «Ivar» oppdaget i siste liten

- Beregningene fra superdatamaskinen ga oss akkurat nok tid til å varsle om værutviklingen slik at båter kunne legge til land og folk kunne holde seg innendørs. Dersom ikke ekstremværet var blitt oppdaget på forhånd, kunne det veldig fort ha gått liv, sier statsmeteorolog Geir Ottar Fagerlid ved Meteorologisk institutt i Bergen.

Uværet oppdaget i modellene, før virkeligheten?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Sitat fra: Amatør1 på desember 16, 2013, 08:09:44 AM
Dagens søknad om mer penger fra Meteorologiske, samt forsvar for sine modeller:

SitatUværet «Ivar» oppdaget i siste liten

- Beregningene fra superdatamaskinen ga oss akkurat nok tid til å varsle om værutviklingen slik at båter kunne legge til land og folk kunne holde seg innendørs. Dersom ikke ekstremværet var blitt oppdaget på forhånd, kunne det veldig fort ha gått liv, sier statsmeteorolog Geir Ottar Fagerlid ved Meteorologisk institutt i Bergen.

Uværet oppdaget i modellene, før virkeligheten?

Men dette har ikke modellene sagt noe om:

http://wattsupwiththat.com/2013/12/15/over-half-the-usa-covered-in-snow-the-most-in-11-years/
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amateur2

Sitat fra: Amatør1 på desember 16, 2013, 08:09:44 AM
Dagens søknad om mer penger fra Meteorologiske, samt forsvar for sine modeller:

SitatUværet «Ivar» oppdaget i siste liten

- Beregningene fra superdatamaskinen ga oss akkurat nok tid til å varsle om værutviklingen slik at båter kunne legge til land og folk kunne holde seg innendørs. Dersom ikke ekstremværet var blitt oppdaget på forhånd, kunne det veldig fort ha gått liv, sier statsmeteorolog Geir Ottar Fagerlid ved Meteorologisk institutt i Bergen.

Uværet oppdaget i modellene, før virkeligheten?

De fleste noenlunde brukbare prediksjonsmodeller treffer ganske godt når det gjelder "one-step-ahead" prediksjon.
Man bør egentlig stille spørsmålet om hvorfor de avanserte modellene ikke oppdaget denne mulige utviklingen på et langt tidligere stadium.

Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Lars Bern har enda en ypperlig artikkel i Klimatupplysningen. Han ble inspirert av spesielt ett av kapitlene i en ny bok der Jacob Nordangård (tidligere omtalt HER) er medforfatter, kapitlet Hur klimatfrågan växte fram fra boken Dommardagsklockan.

Det er inspirerende å se at flere mennesker, også forskere, nå klarer å løfte blikket over kanten av deres trygge sandkasse,  og ta et seriøst overblikk over kreftene bak klimabløffen.

Det handlar om vår frihet



SitatVi kan finna rötterna till dagens hotbilder redan år 1798 i Thomas Robert Malthus skrift An Essay on the Principle of Population där överbefolkningen lanseras som det stora hotet. Då handlade det om ett försvar av den engelska aristokratins makt.

Under efterkrigstiden återkom överbefolkningsfrågan som det stora hotet i Paul Ehrlichs bästsäljande bok Befolkningsexplosionen från år 1968. Samma år bildades Romklubben som jag tidigare skrivit om här. Denna utpräglat elitistiska församling kan i detta sammanhang tjäna som ett  typsnitt för en rad liknande sammanslutningar med målet att vara med och styra världen.

[...]

Det gällde nu för Romklubben och den globala floran av makteliter att ta nya grepp och hitta en ny fiende att skrämma oss med. I skriften Den Första Globala Revolutionen från 1991 skriver Romklubben det rent ut. I sökandet efter en fiende som skulle kunna förena oss (hela mänskligheten), kom vi upp med idén att föroreningar, hotet om global uppvärmning, vattenbrist, svält med mera skulle kunna passa syftet. (min uth. i fet)

Han er på rett vei, men er ikke i mål enda.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på desember 16, 2013, 19:33:26 PMHan er på rett vei, men er ikke i mål enda.

Flott at du legger ut om dette meget viktige stoffet, seoto. Jeg setter også pris på at Lars Bern tar på seg dette arbeidet. Dette er blant de viktigste sakene en kan gjøre folk oppmerksomme på. Det må ut. De må avsløres. Og angående det, siterer jeg det du skrev til slutt i innlegget ditt:

SitatHan er på rett vei, men er ikke i mål enda.

Jeg tror dessverre at han i likhet med Donna Laframboise, ikke vil komme i mål heller. Det er akkurat som om den psykiske sperren er så kraftig at den har blitt et fysisk hinder. Det rare er at det var slik også for 100 år siden. Folk nevnte disse kreftene. De klarte til og med å gi disse kreftene skylden for alle krigene fra og med Napoleonskrigene, til og med 1. verdenskrig. Men de klarte ikke sette navn på kreftene, og det til tross for at dette var svært enkelt å finne ut av den gang som nå. Helt utrolig at det er slik.

Folk må klare løsrive seg fra denne transen/forbannelsen. Så må de tørre skrive om og snakke om hvem de er. Når de har kommet så langt, er veien videre å navnsette alle de som representerer dem i Norge. Å finne deres historie og vei inn i maktens korridorer her på berget. Følge dem helt fram til 2013. Alle vil klare dette bare de klarer bryte ned sperren. Problemet er at jeg tror dette vil være umulig for de aller, aller fleste. Forklaringen, eller deler av den, la jeg ut i går i en annen tråd:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Her skulle vi ha hele uttalelsen:



Og nå overlater vi våre barn til dette systemet allerede fra de er spedbarn ... Men heldigvis er det noen det ikke fant fotfeste hos ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 16, 2013, 19:33:26 PM
SitatDet gällde nu för Romklubben och den globala floran av makteliter att ta nya grepp och hitta en ny fiende att skrämma oss med. I skriften Den Första Globala Revolutionen från 1991 skriver Romklubben det rent ut. I sökandet efter en fiende som skulle kunna förena oss (hela mänskligheten), kom vi upp med idén att föroreningar, hotet om global uppvärmning, vattenbrist, svält med mera skulle kunna passa syftet. (min uth. i fet)

Han er på rett vei, men er ikke i mål enda.

I realiteten sier han at Romaklubben iscenesatte CAGW som en slags variant av en 'false flag operation' mot menneskeheten og der Romaklubben skulle redde verden ved å innføre autoritære 'løsninger på problemet'.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to