Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Amatør1 på desember 16, 2013, 23:54:30 PM
I realiteten sier han at Romaklubben iscenesatte CAGW som en slags variant av en 'false flag operation' mot menneskeheten og der Romaklubben skulle redde verden ved å innføre autoritære 'løsninger på problemet'.

Det finnes mange former for "false flag operations" ... Målet er jo det samme: å skremme folk til lydighet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Under gruppen "klimatrusselen" (ja, tenk, de har en egen gruppe for "klimatrusselen", men tydeligvis ikke for miljø) presterer VG å lage en slik artikkel:

Enorme søppelmengder truer med å utrydde dyreliv



Journalist Tore Ulabrand Johansen er nok ikke opplært i forskjellen på klima og miljø.

Forøvrig er det en artikkel vi så sårt trenger i våre dager. Våre miljøproblemer, ikke minst i havet, blir større og større mens pengene og makten styres til klimapolitikk. Våre ledere gjør alt de kan for å ruinere vår framtid.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#2792
OHC (Ocean Heat Content) - trikset med å benytte joule som parameter for å få en bratt kurve

Septical Science og de andre alarmistiske PR-byråene til de som har tjent uhyggelig mye penger på klimasvindelen rett og slett elsker å vise dramatisk stigende kurver i forbindelse med klima- og temperaturutviklingen. Derfor er en av favorittene deres å vise havets varmeinnhold for de øverste 700 meterne i joule, ikke temperatur °C. Vi tar en titt på hvorfor.

Målingen av havets varmeinnhold har meget store usikkerheter, selv nå i våre tider, der en forbedring skjedde gjennom utplasseringen av mange ARGO-bøyer. ARGO-serien begynner først i 2003. Tidligere ble det målt litt her og litt der, og disse "dataene" er så usikre at de ikke har noen reell verdi.

Grafen under viser havets varmeinnhold ved hjelp av begge måleenheter. Se hvor forsvinnende lite variasjon det er i °C. Det er ingen statistisk signifikant trend sett opp mot usikkerhetene i måledataene.

[attachimg=1]

Neste graf viser kun temperaturvariasjonen ved hjelp av temperatur °C.

[attachimg=2]

Et greit eksempel som viser hvorfor alarmistene og propagandistene er livredde for å vise akkurat havets varmeinnhold i temperatur °C.

http://oceans.pmel.noaa.gov/

http://en.wikipedia.org/wiki/Argo_(oceanography)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Som et meget godt supplement til forrige innlegg om havets varmeinnhold:

Tele - Havoppvarming - IPCCs siste redningsplanke - synker dypere i gjørmen

At denne tråden med sitt ene innlegg har nesten 3000 visninger på ca. 1,5 måned, viser at hvis innleggene vekker interesse, når de ut til mange.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Staten tok tre av fem kroner fra salg av klimakvoter

I fjor havnet 58 prosent av Miljødirektoratets inntekter fra klimakvoter til administrasjon og gebyrer.

http://e24.no/naeringsliv/staten-tok-tre-av-fem-kvotekroner-i-fjor/22668196
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på desember 17, 2013, 20:19:04 PM
Staten tok tre av fem kroner fra salg av klimakvoter

I fjor havnet 58 prosent av Miljødirektoratets inntekter fra klimakvoter til administrasjon og gebyrer.

http://e24.no/naeringsliv/staten-tok-tre-av-fem-kvotekroner-i-fjor/22668196

Dette er resultatet av det eksploderende Harlemske byråkrati, Spiren. En bevisst handling for å ta makten og pengene fra landets innbyggere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

I 2070 bliver hullet i ozonlaget lukket

Ozonlaget er i bedring, men en lukning af hullet kommer til at tage tid, siger NASAs forskere

I 2070 vil hullet i ozonlaget rundt om Jorden efter alt at dømme lukke sig.

Det er NASAs forskere kommet frem til efter langvarige undersøgelser af laget i atmosfæren.

For at komme frem til netop 2070 som årstallet, hvor hullet vil lukke sig, har forskerne kigget på den såkaldte "kemiske komposition" i ozonhullet, som både har ændret sig i størrelse og dybde.

http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE6344994/i-2070-bliver-hullet-i-ozonlaget-lukket/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

#2797
Sitat fra: Jostemikk på desember 17, 2013, 16:52:40 PM
OHC (Ocean Heat Content) - trikset med å benytte joule som parameter for å få en bratt kurve


Målingen av havets varmeinnhold har meget store usikkerheter, selv nå i våre tider, der en forbedring skjedde gjennom utplasseringen av mange ARGO-bøyer. ARGO-serien begynner først i 2003. Tidligere ble det målt litt her og litt der, og disse "dataene" er så usikre at de ikke har noen reell verdi.




Jeg sjekket en gang leverandøren av Argo-bøyenes hjemmeside. I havoverflaten anga de en usikkerhet i temperaturmålingene på +/- 0,5 grader C. Hva usikkerheten er ned mot 2000 meters dybde - se det var ikke oppgitt.
Når man da opererer med +/- 0,01 til 0,04 grader C, ja, da klarer jeg ikke å ta det helt alvorlig. 
Beklager - denne nye naturvitenskapen er nok litt for vanskelig for meg!

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på desember 20, 2013, 00:46:22 AMJeg sjekket en gang leverandøren av Argo-bøyenes hjemmeside. I havoverflaten anga de en usikkerhet i temperaturmålingene på +/- 0,5 grader C.

Så kan vi vel anta at usikkerheten i målingene ikke var særlig mye lavere i de instrumentene man målte vanntemperaturen med før Argo-bøyene? Videre var tidligere temperaturmålinger i havet både sparsomme og vilkårlige sammenlignet med Argo-bøyene. Kanskje et par målinger foretatt av et forskningsskip i farvannene rundt Antarktis iløpet av et år på 50-tallet. Det blir som SST-målingene. De slang ut ei bøtte her og der, uten særlig strenge regler for videre rutiner i forbindelse med målingene. Tar en med en sak som ikke er relatert til Argo og havet, nemlig at det for enkelte måneder på den sørlige halvkulen ble brukt én - 1 - målestasjon for å fastsette temperaturen for hele hemisfæren, samt Phil Jones særdeles profesjonelle uttalelser røpet i Climategate om at hans juksteringer gjorde serien visuelt vakrere, kan en sannelig undres over hvorfor noen i det hele tatt omtaler klimasaken som forskning.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Bill Gates blir jo sett på som en filantrop, og liker å gi inntrykk av at han og hans kone gjennom The Bill & Melinda Gates Foundation gir for å bekjempe nød og hjelpe de fattige. Det er vel derfor de investerer i selskaper som bidrar til problemene, slik at de kan fortsette å "hjelpe". ;)

The The Bill & Melinda Gates Foundation exposed

Siden Bill Gates og hans kone er svært bekymret for den menneskeskapte klimatrusselen, så selvsagt investerer de i en god sak:



Og vi vet vel alle hvordan disse selskapene er med på å sponse klimaforskningen og de "grønne" NGO-ene.

Konklusjonen må vel bli at det er langt mellom ord og handling! Det er vel kanskje ikke så stor forskjell på vårt oljefond og ekteparets investeringer. Det betryggende å vite at paret har god støtte fra Jens og Håkon, ja, også Erna, da ... ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

God jul i stova!

Jeg lo så godt av klimahysterikerne i Antarktis som skal ned og finne beviser for global oppvarming  - og har endt opp som fastfrosne i et område modellene har erklært isfrie - at jeg bare måtte dra en kommentar på WUWT (jeg har oppgitt klimaforskning.com som "hjemmeside", slik at de som trykker på nicket mitt på WUWT kommer rett til "vårt forum" - noe å tenke på for flere?).

Så hvis ikke sensuren på WUWT hindrer det, vil dette snart lyse opp klimaforskernes hverdag:

Telehiv says:   
Your comment is awaiting moderation.

December 26, 2013 at 11:11 am   

No wonder these AGW/CO2-ridden amateurs got stuck in the ice; they are onboard a sponsored RESEARCH vessel and are consequently and helplessly tied to the IPCC mast: "The ice is in this area wil be gone by 2013″. "We repeat: The ice in this aea will be gone by 2013″.
Instead of believing in stupid models fueled with rotten input cooked up by crooks on the other side of the planet, maybe they should have consulted guys like Amundsen and Nansen who used to check the actual facts before they entered cold regions like this.


....bare ikke redningsfartøyene også kjører seg fast, nå da......mens de stirrer tafatt på anvisningene fra klimamodellen sin....


Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på desember 26, 2013, 20:21:44 PM
God jul i stova!

Jeg lo så godt av klimahysterikerne i Antarktis som skal ned og finne beviser for global oppvarming  - og har endt opp som fastfrosne i et område modellene har erklært isfrie - at jeg bare måtte dra en kommentar på WUWT (jeg har oppgitt klimaforskning.com som "hjemmeside", slik at de som trykker på nicket mitt på WUWT kommer rett til "vårt forum" - noe å tenke på for flere?).

Så hvis ikke sensuren på WUWT hindrer det, vil dette snart lyse opp klimaforskernes hverdag:

Telehiv says:   
Your comment is awaiting moderation.

December 26, 2013 at 11:11 am   

No wonder these AGW/CO2-ridden amateurs got stuck in the ice; they are onboard a sponsored RESEARCH vessel and are consequently and helplessly tied to the IPCC mast: "The ice is in this area wil be gone by 2013″. "We repeat: The ice in this aea will be gone by 2013″.
Instead of believing in stupid models fueled with rotten input cooked up by crooks on the other side of the planet, maybe they should have consulted guys like Amundsen and Nansen who used to check the actual facts before they entered cold regions like this.


....bare ikke redningsfartøyene også kjører seg fast, nå da......mens de stirrer tafatt på anvisningene fra klimamodellen sin....

Hehe! Er håpløse folk de du skriver om her, Tele. Minner meg om han sjømannen som ble dratt ut av skauen/grøfta i Østerdalen for noen år siden. Han navigerte fortsatt etter stjernene, til tross for at roret forlengst var erstattet av bilratt.

De føyer seg inn i rekken av fastfrosne. Jeg husker fortsatt med glede at Liv Arnesen etter å ha bedrevet ren klimaalarmisme i flere år for å sikre turfinansene raskt endte opp på sykehus med frostskader hun pådro seg rett nord av canadakysten. Var det ikke 5 kilometer hun rakk komme nordover?

Jeg glemmer heller ikke den rimelig sjokkerte Mattismoen i fjor da de skulle gå i Amundsens fotspor på Sydpolen. Selv denne superalarmisten fastslo enkelt og greit at ismassene i Antaktis ikke sto i fare for å smelte. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,

som en liten julegave til deg og de andre idealistene som holder forumet gående, har jeg lagt inn litt reklame for klimaforskning.com på Dagsavisen Nye Meninger, der jeg skrev under mitt ordinære navn (der jeg også har lagt inn en kraftsalve mot Rasmus opprinnelig utarbeidet til dette forumet):

Her er forumreklamen: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread290781/?next=20

Her er Rasmussalven: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread290131/#post_290131

Er det jul, så er det jul!  8)

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Flott, Tele! Så det gikk gjennom kontrollen hos WUWT også. Nå skal jeg lese såga om Rasmus...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Tele, jeg føler først og fremst takknemlighet for det du skrev, dernest for å ikke være den som står i siktelinja til den revolveren du skrev det innlegget med. I gamledager hadde vi, i hvert fall tilsynelatende, revolverjournalister. De av dem som fortsatt lever vil bli grønne av misunnelse hvis de leser det du skrev. En mengde innertiere skutt ut av et klimatastaturløp ingen har sett maken til tidligere.

Innlegget er kopiert sånn for sikkerhets skyld. Kan være greit å sikre det for ettertiden av flere grunner, blant annet vil det komme godt med de gangene en klimastakkar holder på å miste klimamotet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren