Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Telehiv på desember 26, 2013, 20:21:44 PM
God jul i stova!

Jeg lo så godt av klimahysterikerne i Antarktis som skal ned og finne beviser for global oppvarming  - og har endt opp som fastfrosne i et område modellene har erklært isfrie - at jeg bare måtte dra en kommentar på WUWT (jeg har oppgitt klimaforskning.com som "hjemmeside", slik at de som trykker på nicket mitt på WUWT kommer rett til "vårt forum" - noe å tenke på for flere?).

Så hvis ikke sensuren på WUWT hindrer det, vil dette snart lyse opp klimaforskernes hverdag:

Telehiv says:   
Your comment is awaiting moderation.

December 26, 2013 at 11:11 am   

No wonder these AGW/CO2-ridden amateurs got stuck in the ice; they are onboard a sponsored RESEARCH vessel and are consequently and helplessly tied to the IPCC mast: "The ice is in this area wil be gone by 2013″. "We repeat: The ice in this aea will be gone by 2013″.
Instead of believing in stupid models fueled with rotten input cooked up by crooks on the other side of the planet, maybe they should have consulted guys like Amundsen and Nansen who used to check the actual facts before they entered cold regions like this.


....bare ikke redningsfartøyene også kjører seg fast, nå da......mens de stirrer tafatt på anvisningene fra klimamodellen sin....
He he!
Jeg hørte om dette i på radioen i bilen, og sa til min bedre halvdel (uten at jeg på noen måte visste det da) at dette sikkert var noen klimagærninger som trodde det var isfritt der nede.

Og så var det akkurat det som skjedde !
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på desember 27, 2013, 08:09:11 AM
He he!
Jeg hørte om dette i på radioen i bilen, og sa til min bedre halvdel (uten at jeg på noen måte visste det da) at dette sikkert var noen klimagærninger som trodde det var isfritt der nede.

Og så var det akkurat det som skjedde !

Hei og God Jul!

Ryktene sier at forskerne aktivistene på høysommer-tur i Antarktis skal få hjelp av kineserne (forhåpentlig til klekkelig betaling). Det påstås at stemningen ombord er god, men hvis det er vanlig standard på uttalelser fra den kanten så betyr det gjerne det motsatte  ;D

SitatHjelp på vei til isfast skip i Antarktis

God stemning

Og ifølge BBC er to andre skip, et fransk og et australsk, også på vei mot stedet. Disse kan bli bedt om å assistere dersom kineserne ikke er i stand til å bryte opp isen på egenhånd.

Frykten nå er at snøstormer skal gjøre redningen vanskelig. Hvor snart skipet kan være løs fra isen er derfor uklart.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Jostemikk på desember 27, 2013, 00:01:37 AM
Tele, jeg føler først og fremst takknemlighet for det du skrev, dernest for å ikke være den som står i siktelinja til den revolveren du skrev det innlegget med. I gamledager hadde vi, i hvert fall tilsynelatende, revolverjournalister. De av dem som fortsatt lever vil bli grønne av misunnelse hvis de leser det du skrev. En mengde innertiere skutt ut av et klimatastaturløp ingen har sett maken til tidligere.

Som Jostemikk sier  :)  8) Og takk også til ebye som startet diskusjonene :)

Når det gjelder den forholdsvis nye debattanten, "Trond Hansen", er han et typisk eksempel på et problem som øker sterkt: debunkere! De har ikke noe å tilføre debatten. De bare forstyrrer den gjennom unødvendige spørsmål og svada. Mange av dem er tilknyttet kretsen rundt vepsen.no, som som bl.a. John Færseth og Gunnar Tjomlid. Det er bortkastet å bruke tid på dem, for de er ikke interesserte i en reell debatt. Blant annet EU, USA og Canada bruker penger på dette, og jeg ville være svært forbauset om ikke også noen av de norske debunkerne mottar betaling for sitt arbeid. Om ikke annet, kan det sikkert finnes opp noen "prispenger" for godt utført arbeid ;) I noen tilfeller er det kanskje jobb for trygd?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Sitat fra: seoto på desember 27, 2013, 15:15:21 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 27, 2013, 00:01:37 AM
Tele, jeg føler først og fremst takknemlighet for det du skrev, dernest for å ikke være den som står i siktelinja til den revolveren du skrev det innlegget med. I gamledager hadde vi, i hvert fall tilsynelatende, revolverjournalister. De av dem som fortsatt lever vil bli grønne av misunnelse hvis de leser det du skrev. En mengde innertiere skutt ut av et klimatastaturløp ingen har sett maken til tidligere.

Som Jostemikk sier  :)  8) Og takk også til ebye som startet diskusjonene :)

Når det gjelder den forholdsvis nye debattanten, "Trond Hansen", er han et typisk eksempel på et problem som øker sterkt: debunkere! De har ikke noe å tilføre debatten. De bare forstyrrer den gjennom unødvendige spørsmål og svada. Mange av dem er tilknyttet kretsen rundt vepsen.no, som som bl.a. John Færseth og Gunnar Tjomlid. Det er bortkastet å bruke tid på dem, for de er ikke interesserte i en reell debatt. Blant annet EU, USA og Canada bruker penger på dette, og jeg ville være svært forbauset om ikke også noen av de norske debunkerne mottar betaling for sitt arbeid. Om ikke annet, kan det sikkert finnes opp noen "prispenger" for godt utført arbeid ;) I noen tilfeller er det kanskje jobb for trygd?

Vel, folkens,
da ofret jeg julefreden på Nye Meninger med å levere et oppfølgende irettesettelsesskriv til Rasmus Benestad:
Se kommentar #25 her: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread290131/?next=20

Under fullt navn, som er nødvendig når man har som innledende plan å foreta en klassisk nakkeristing av en klassisk sjarlatan "udi de videnskabelige Strømme" som salig Holberg ville sagt. Jeg har sett meg så lei på disse talløse mindreverdige "forskningsproduktene" de gjensidig hjelper hverandre å overleve med, at jeg bestemte meg for å si tydelig fra.

Jeg håper at min siste tekst også viser at jeg i all beskjedenhet baserer meg på en betydelig tyngre vitenskapsteoretisk skolering under vesten enn Benestad og desslike har fått på sine moderne syltynne mastere og ph.d-er. Et par tiår mer erfaring med intellektuelle strabaser gjør også mirakler mht. å identifisere en oppblåst Wannabe som surrer rundt i sin egen metodiske graut igjen og igjen. Og prøver å true andre fra å påpeke det....

Inderlig fornøyd med mitt siste sprell tar jeg nå ferie fra alle typer klimaeksesser, og går kun etter empiriske observasjoner (les: vestlandsk AGW-regn sideveis rett i trynet...) til langt over nyttår  8)

Fortsatt god jul og godt nyttår til dere alle!


PS: Jeg har fortsatt ikke søkt jobb på Meteorologisk Institutt, da jeg ikke er sikker på hvem som vil sitte i ansettelseskomiteen  ;D

 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

God Jul og Godt Nyttår, Tele!

Din kjølhaling av Benestad på Nye Meninger er aldeles praktfull, og den er vel fortjent!

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på desember 27, 2013, 11:16:50 AM
Ryktene sier at forskerne aktivistene på høysommer-tur i Antarktis skal få hjelp av kineserne (forhåpentlig til klekkelig betaling). Det påstås at stemningen ombord er god, men hvis det er vanlig standard på uttalelser fra den kanten så betyr det gjerne det motsatte  ;D

SitatHjelp på vei til isfast skip i Antarktis

God stemning

Og ifølge BBC er to andre skip, et fransk og et australsk, også på vei mot stedet. Disse kan bli bedt om å assistere dersom kineserne ikke er i stand til å bryte opp isen på egenhånd.

Frykten nå er at snøstormer skal gjøre redningen vanskelig. Hvor snart skipet kan være løs fra isen er derfor uklart.

Det var nok grunn til frykt, ja. Sommer i Antarktis er noe for seg selv:

SitatTykk is vanskeliggjør redningsaksjon
Isbryter som var på vei - måtte snu

Den kinesiske isbryteren som var på vei for å redde ut den isfangede besetningen på Akademik Shokalskiy, har nå snudd på grunn av ugjennomtrengelig tykk is.

Isbryteren, Xue Long, banet seg vei gjennom hardpakket is ved kysten for Cape de la motta i Antarktis hvor forskningsskipet Akademik Shokalskiy med forskere og turister om bord har vært isfaste siden 1. juledag. Sent fredag kveld meldte nyhetsbyrået AFP at redningstoktet var mislykket.

De har jo bar ombord. Det blir ikke mangel på is til drinkene i det minste.

Får håpe de kommer seg ut på et vis, og at de da kanskje har ett og annet nytt å fortelle menigmann om isens forestående skjebne.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Ingen redning i sikte for den IPCC-klimamodelltro ekspedisjonen.
Redningsskipet måtte snu pga for tykk is.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10141599

Utdrag:
Den kinesiske isbryteren som var på vei for å redde ut den isfangede besetningen på Akademik Shokalskiy, har nå snudd på grunn av ugjennomtrengelig tykk is.
Isbryteren, Xue Long, banet seg vei gjennom hardpakket is ved kysten for Cape de la motta i Antarktis hvor forskningsskipet Akademik Shokalskiy med forskere og turister om bord har vært isfaste siden 1. juledag.
Sent fredag kveld meldte nyhetsbyrået AFP at redningstoktet var mislykket.
Isbryteren nådde sammen med et fransk skip kanten av pakk-isen som ligger omtrent 13 nautiske mil fra det russisk-opererte forskningsskipet tidligere på fredag, skrev The Guardian.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

En slik nyhet kan vel ikke varsles for ofte ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#2813
Sitat fra: seoto på desember 28, 2013, 09:24:13 AM
En slik nyhet kan vel ikke varsles for ofte ;)
Ser nå at Amatør1 allerede har lagt ut denne nyheten.
Men en god nyhet må gjentas og gjentas!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: Telehiv på desember 27, 2013, 23:39:03 PM
Inderlig fornøyd med mitt siste sprell tar jeg nå ferie fra alle typer klimaeksesser, og går kun etter empiriske observasjoner (les: vestlandsk AGW-regn sideveis rett i trynet...) til langt over nyttår  8)

Fortsatt god jul og godt nyttår til dere alle!


Takk for innsatsen - og et riktig godt nytt år også til deg.

Men klarte Tele å holde tann for tunge og nyte romjulens fred sammen med sitt lokale vær?

Nå er han på krigsstien! En fryd å lese:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post291374.zrm

Gi tomler de som kan, for jeg har hørt noen rykter om at innlegg med flest tomler også kommer i papirutgaven  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Sitat fra: seoto på desember 29, 2013, 19:50:16 PM
Sitat fra: Telehiv på desember 27, 2013, 23:39:03 PM
Inderlig fornøyd med mitt siste sprell tar jeg nå ferie fra alle typer klimaeksesser, og går kun etter empiriske observasjoner (les: vestlandsk AGW-regn sideveis rett i trynet...) til langt over nyttår  8)

Fortsatt god jul og godt nyttår til dere alle!


Takk for innsatsen - og et riktig godt nytt år også til deg.

Men klarte Tele å holde tann for tunge og nyte romjulens fred sammen med sitt lokale vær?

Nå er han på krigsstien! En fryd å lese:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post291374.zrm

Gi tomler de som kan, for jeg har hørt noen rykter om at innlegg med flest tomler også kommer i papirutgaven  ;D

Hei seoto,

takk for oppildnende tilrop!
Joa, jeg fikk et lite juletilbakefall der, måtte bare utnytte jula til noe byggende virksomhet - for de som syns det, da  8)
Det er visst allerede noen som kan styre sin begeistring der inne  ;D

Godt nyttår alle sammen!

Mvh Tele (blant venner)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

#2816
Sitat fra: Telehiv på desember 30, 2013, 01:58:47 AM
Sitat fra: seoto på desember 29, 2013, 19:50:16 PM
Sitat fra: Telehiv på desember 27, 2013, 23:39:03 PM
Inderlig fornøyd med mitt siste sprell tar jeg nå ferie fra alle typer klimaeksesser, og går kun etter empiriske observasjoner (les: vestlandsk AGW-regn sideveis rett i trynet...) til langt over nyttår  8)

Fortsatt god jul og godt nyttår til dere alle!


Takk for innsatsen - og et riktig godt nytt år også til deg.

Men klarte Tele å holde tann for tunge og nyte romjulens fred sammen med sitt lokale vær?

Nå er han på krigsstien! En fryd å lese:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post291374.zrm

Gi tomler de som kan, for jeg har hørt noen rykter om at innlegg med flest tomler også kommer i papirutgaven  ;D

Hei seoto,

takk for oppildnende tilrop!
Joa, jeg fikk et lite juletilbakefall der, måtte bare utnytte jula til noe byggende virksomhet - for de som syns det, da  8)
Det er visst allerede noen som kan styre sin begeistring der inne  ;D

Godt nyttår alle sammen!

Mvh Tele (blant venner)
Det er et formidabelt arbeid du legger ned, Telehiv, både her på Klimaforskning og i Dagsavisen nye meninger.
Jeg er imponert  :)
Håper mange lesere er innom og får seg en solid leksjon i sunn og faglig klimaskepsis!
Jeg lurer forresten på hvor lenge Dagsavisen vil tillate en så åpen meningsutveksling i klimaspørsmålet som den faktisk gjør.
Venter bare på at avisa tar en Aftenposten.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på desember 28, 2013, 01:29:08 AM
Sitat fra: Amatør1 på desember 27, 2013, 11:16:50 AM
Ryktene sier at forskerne aktivistene på høysommer-tur i Antarktis skal få hjelp av kineserne (forhåpentlig til klekkelig betaling). Det påstås at stemningen ombord er god, men hvis det er vanlig standard på uttalelser fra den kanten så betyr det gjerne det motsatte  ;D

SitatHjelp på vei til isfast skip i Antarktis

God stemning

Og ifølge BBC er to andre skip, et fransk og et australsk, også på vei mot stedet. Disse kan bli bedt om å assistere dersom kineserne ikke er i stand til å bryte opp isen på egenhånd.

Frykten nå er at snøstormer skal gjøre redningen vanskelig. Hvor snart skipet kan være løs fra isen er derfor uklart.

Det var nok grunn til frykt, ja. Sommer i Antarktis er noe for seg selv:

SitatTykk is vanskeliggjør redningsaksjon
Isbryter som var på vei - måtte snu

Den kinesiske isbryteren som var på vei for å redde ut den isfangede besetningen på Akademik Shokalskiy, har nå snudd på grunn av ugjennomtrengelig tykk is.

Isbryteren, Xue Long, banet seg vei gjennom hardpakket is ved kysten for Cape de la motta i Antarktis hvor forskningsskipet Akademik Shokalskiy med forskere og turister om bord har vært isfaste siden 1. juledag. Sent fredag kveld meldte nyhetsbyrået AFP at redningstoktet var mislykket.

De har jo bar ombord. Det blir ikke mangel på is til drinkene i det minste.

Får håpe de kommer seg ut på et vis, og at de da kanskje har ett og annet nytt å fortelle menigmann om isens forestående skjebne.

WUWT har en solid oppdatering om hendelsene i sjøisen sørpå. Kommentarene er av den humoristiske og sarkastise typen, og vel verdt å få med seg:

http://wattsupwiththat.com/2013/12/29/saving-the-antarctic-scientists-er-media-er-activists-er-tourists-trapped-by-sea-ice/

Lederne av den "vitenskapelige" ekspedisjonen forsøker å snu flausen til egen fordel ved å peke på at de hadde uflaks. Sjøisen ble drevet av vinder, og klumpet seg uheldigvis rundt skipet deres. Dessuten er dette et tegn på dramatisk AGW, og all isen vil drepe algene i havet, og gjøre området om til et biologisk månelandskap.

Selv venter jeg nå på at de må sende redningsskip for å redde redningsskipet som skulle redde isbryteren som skulle redde ekspedisjonsskipet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Jeg liker ikke å le altfor høyt av folk som - inntil situasjonen er brakt under bedre kontroll - faktisk kan være i en utsatt posisjon der de ligger innefrosset.
Men vi får bare håpe det går bra med dem til slutt.

Men kommer de velberget tilbake, etter til og med å ha satt sine redningsmenn i reell fare for å få dem ut igjen, og begynner kjepphøyt på nytt med noe mer AGW-sludder om hva de har "sett" av tegn til dramatisk global oppvarming (selv om sannheten altså er at Antarktis preges av langvarig nedkjøling og isvekst), ja da sliper vi knivene!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

Apropos Dagsavisens pågående debatter:

Jeg har, som dere har registrert, lagt meg bort i flere ting der nå (bl.a. akkurat informert Benestad om at jeg er lei meg for at han kanskje synes å ville overse meg), men jeg syns det er litt interessant at Camilla Fadum har levert en meget ryddig og tydelig spørsmålsrekke til dem hun omtaler som "realister", og vil vite hva det er som rir oss skeptikere.
Jeg har forsøkt å svare henne som best jeg kan, og er spent på om hun får opp en konstruktiv debatt her?
Hun skal ha ros for å være rett på, og ikke en sleip link-forlanger av den tradisjonelle sorten. 

Link: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread291547/#post_291547
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten