Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Telehiv på desember 30, 2013, 13:04:35 PM
Apropos Dagsavisens pågående debatter:

Jeg har, som dere har registrert, lagt meg bort i flere ting der nå (bl.a. akkurat informert Benestad om at jeg er lei meg for at han kanskje synes å ville overse meg), men jeg syns det er litt interessant at Camilla Fadum har levert en meget ryddig og tydelig spørsmålsrekke til dem hun omtaler som "realister", og vil vite hva det er som rir oss skeptikere.
Jeg har forsøkt å svare henne som best jeg kan, og er spent på om hun får opp en konstruktiv debatt her?
Hun skal ha ros for å være rett på, og ikke en sleip link-forlanger av den tradisjonelle sorten. 

Link: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread291547/#post_291547
(min utheving)

Skal man dømme etter hennes siste svar, så er det nok ikke en redelig og konstruktiv debatt hun er ute etter. Men man har jo lov til å være optimist inntil det motsatte er bevist ;)

SitatI løpet av dagen forventer jeg at "klimarealistene" klarer å svare på mine innledende spørsmål. Hvis de ikke sier noe, så er det rimelig å anta at de samtykker med deg, tenker jeg. Dere fremstår jo som et unisont skrikekor om samme tema, så man må vel dermed kunne anta at dere også har et felles overordnet anliggende?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 30, 2013, 09:41:54 AM
Selv venter jeg nå på at de må sende redningsskip for å redde redningsskipet som skulle redde isbryteren som skulle redde ekspedisjonsskipet.

vukcevic says:   
December 29, 2013 at 11:44 am   
It would be wise for the local penguins to keep their distance, even a starving greenie could turn into a veracious carnivore!


;D   

Kanskje håper de på at en elektrisk isbryter skal redde dem fra isen som ikke finnes.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Det er fremdeles mye interessant pågående på Nye Meninger og klimaartiklene topper nå interesse-ratingen for første gang på lenge, sier Erik Bye i en petisjon til meg.

Det tyder på at forumet her også vil få et spennende 2014! 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på desember 31, 2013, 13:52:32 PM
Det er fremdeles mye interessant pågående på Nye Meninger og klimaartiklene topper nå interesse-ratingen for første gang på lenge, sier Erik Bye i en petisjon til meg.

Det tyder på at forumet her også vil få et spennende 2014!

Jeg har fulgt med immellom "andre slag" og ser at det gjøres en formidabel innsats! Det slår meg at enkelte fra motparten har meget langt igjen før de i det hele tatt forstår noe av debattens vitenskapelige innhold, langt mindre motivasjoner.

Takk for innsatsen så langt, og riktig Godt Nytt År til deg og alle andre på forumet!

Mvh
Amatør1
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på desember 31, 2013, 18:09:12 PM
Sitat fra: Telehiv på desember 31, 2013, 13:52:32 PM
Det er fremdeles mye interessant pågående på Nye Meninger og klimaartiklene topper nå interesse-ratingen for første gang på lenge, sier Erik Bye i en petisjon til meg.

Det tyder på at forumet her også vil få et spennende 2014!

Jeg har fulgt med immellom "andre slag" og ser at det gjøres en formidabel innsats! Det slår meg at enkelte fra motparten har meget langt igjen før de i det hele tatt forstår noe av debattens vitenskapelige innhold, langt mindre motivasjoner.

Takk for innsatsen så langt, og riktig Godt Nytt År til deg og alle andre på forumet!

Mvh
Amatør1
He he!
Dagbladet har også oppdaget paradokset og skriver:
"Forskningsskip er i ferd med å bli «spist opp» av Antarktis
Frøs fast da de skulle bevise global oppvarming. Nå har også ett av redninggsskipene kjørt seg fast.

Hele artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2013/12/31/nyheter/utenriks/redningsaksjon/antarktis/31064229/

Og forresten: "Godt nyttår til alle sammen!
Nå venter kalkunen og rødvinen
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Nå nærmer 2014 seg med stormskritt!

Godt nytt år til alle :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Godt nyttår til seoto og alle dere andre også!

PS: Kongen hadde en fin tale i kveld, og ikke noe klimatøv. Klok mann!
Nå spørs det bare om Erna også har teft til å lese skriften på veggen og ikke gå ned med både mann og mus....hmmmm...på klimaskipet hun også...
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

Hjertelig godt nytt år, og tusen takk for det gamle...gode godtfolk!  :-)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

affen


Riktig Godt Nytt År til alle her på forumet.
En spesiell hilsen til dere "storkanoner" som sørger for mye godt og interessant stoff til oss alle sammen
og som virkelig holder dette i gang.

Jostemikk

Godt nytt år til alle!

Som Amatør1 skrev over, er det bemerkelsesverdig forskjell i kunnskap mellom gruppene i klimadebatten. Mye av dette tror jeg kan forklares gjennom den ikke-argumenterende formen for debatt mange AGWere fører. De trenger ikke kunnskap, for de kan henvise til autoriteter. De trenger ikke svare på vanskelige spørsmål, for de kan henvise til flertallet (konsensus). De trenger ikke kunne svare godt for seg, for de kan benytte personfornærmelser. Les boka til Onar Åm:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,99.msg28895.html#msg28895
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#2830
Ny oppdatering av Antarktisekspedisjonen i amerikansk msm:

http://www.kusi.com/video?clipId=9686594&autostart=true

NB! Dette er skikkelig fin reklame for CAGW-rørsla  ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Ny forklaring på hvorfor en slik pinlighet som "forskningsopplaget" i Antarktis kunne oppstå, er nå lansert her under kommentar #89 på Nye Meninger:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread291374/?next=80#post_291865

NB: Kanskje noen andre også kunne tenke seg å følge opp med flere fakta rundt de overveiende "klimapolitiske" anslagene for istykkelse (dvs. isvolum) som faktisk råder i mainstream klimaforskning?!

Jeg blir dessverre snart så opptatt med jobbing igjen at jeg trolig må forlate det meste jeg har deltatt i av debatter i det siste, både her og på Nye Meninger.
(men det har vært forfriskende med noen dager fri og kunnet skeie ut med skjerpende klimaproblematikk - av og til morsommere enn lørdagskryssordet til Dagbladet!)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

I denne nyhetssendingen vil jeg påstå at alarmistene i Antarktis blir en smule latterliggjort, og på toppen ber de Anthony Watts om hjelp til å forklare spørsmål ;)

http://www.kusi.com/video?clipId=9686594&autostart=true
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Godt nyttår til alle!

2014 er i gang... ser ut som det har begynt med en propagandaflause for varmistene i Antarktis gitt.  ;D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

#2834
Klimanøytralt fra både Harald og Erna!

Da er også Erna ferdig med sin tale, og vi kan registrere at begge synes å ha utviklet tilstrekkelig luktesans til å forstå hvilken vei det går med klimaalarmismen:

Ikke ett sleipt, taktisk ord om "klimaansvar" osv. fra noen av dem!

Merk: Jeg er ikke rojalist, og slett ikke Høyresympatisør (jeg er i essens en rimelig nøytral sosialdemokratisk innstilt person med store miljøverninteresser), men her synes jeg begge skal ha ros for flere ting:

1. Begge med mot til å rette nytt og sterkt fokus på de som ikke er like vellykkete og ikke har det like problemløst som oss typiske selvfornøyde "climate chattering classes"-eksponenter

2. Ikke mer kvalme oppgulp av Gro-typen om "typisk norsk å være god" og taktisk Jens-klisseprat om flere Mongstadmånelandinger, men saklig om at vi har nok utfordringer å ta tak i selv om vi er aldri så rike

3. I sum: Hadde jeg ikke visst hvem som fremførte begge talene, ville jeg slitt veldig med å plassere dem politisk, tror jeg?

Særlig Haralds tale var likevel ikke tannløs, men faktisk forfriskende moderne og åpen for å slippe inn mer toleranse. 

Kort sagt: I år skammet jeg meg ikke for å være norsk, jeg har tidligere alltid gått med en særlig redsel for at kloke utlendinger kunne slumpe til å overhøre våre overhoders taler, og plage meg med spørsmål etterpå som jeg ikke har lyst å forsvare  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten