Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Okular

Jepp, da har brukerkontonen min på vgd.no bitt blokkert av moderatorene der ...

Jostemikk

Sitat fra: Okular på april 26, 2014, 15:06:22 PM
Jepp, da har brukerkontonen min på vgd.no bitt blokkert av moderatorene der ...

Det er slik de gjør med alle som er en trussel mot moderatorer som opptrer som troll for å hindre uønsket kunnskap spredd. Jeg ble også kastet ut, og var ikke alen om det den gangen. Vi har jo mengder av opplysninger dokumentert om denne praksisen, mest takket være denne bloggen:

http://debattsentralen.blogspot.no/

Jeg fulgte med på dette i går, og kopierte den første redegjørelsen din til moderatorene. Den lignet på klager jeg selv skrev de gangene modereringen ble for urettferdig, så jeg skjønte du var i faresonen.

Du du skulle opplevd fra moderatorene på VGD og nettredaktøren der var en stor takk for å ha brakt saklighet og kunnskap til debatten. Men sånn er ikke virkeligheten, er den vel? Det er det motsatte som skjer.

Du kan jo titte litt fram og tilbake i denne tråden:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1016.75.html

Nettredaktøren er ikke bare dum, han er en forbannet løgnhals.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Okular

... så jeg får legge ut videreføringen av min siste vgd-tråd (den om Den moderne globale oppvarming) her på forumet ...

Når den vel kommer. Nå må jeg reise litt  :P

Amatør1

Sitat fra: Okular på april 26, 2014, 15:06:22 PM
Jepp, da har brukerkontonen min på vgd.no bitt blokkert av moderatorene der ...

Hva! De eier ikke skam.

Legger du ut fortsettelsen her, så skal jeg linke fra VGD, jeg er fortsatt ikke kastet ut (ennå).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Vår i Chelyabinsk (dere vet den byen i Russland med den store meteoren)

Winter comes again suddenly for Russia's Urals (PHOTOS)



It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Okular på april 26, 2014, 15:19:48 PM
... så jeg får legge ut videreføringen av min siste vgd-tråd (den om Den moderne globale oppvarming) her på forumet ...

Når den vel kommer. Nå må jeg reise litt  :P

http://vgd.no/kultur-og-fritid/vg-debatt/tema/1761154/tittel/vi-trenger-en-bedre-maate-aa-diskutere-paa-og-deg/innlegg/41371708/#41371708

[attachimg=1 width=500]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Fint, Amatør1. Dette er nok en unødvendig oppfordring til akkurat deg når de gjelder disse sakene, men glem ikke å kopiere alt. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#3097
Nå har Øivind Solstad, Sjef for moderatorene på VGD begynt å slette også innlegg der det presumptivt skulle være tillatt å diskutere modereringen. Men også der blir innlegg med "feil" innhold slettet uten kommentar eller spor. Innlegget under ble slettet, det skulle vært å finne før dette innlegget fra otliman:

[attachimg=1 width=600]

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det vil komme noe godt ut av denne siste blant en uendelighet av hendelser hvis det er dråpen som endelig får folk til å innse at mainstream media har en agenda, og verken er egnet eller verdig som rom for debatt av noe slag. Det er ingen ting som foregår i vårt lands MSM som kan være en mulig løsning på noe som helst. MSM er problemet.

Like sikker som jeg er på dette, er jeg å at ingen ting noen sinne vil bli bedre av at de svært få som bruker tid og ressurser i flere år på å opplyse om dette blir tiet ihjel av folk. Jeg er klar over at det ikke er noe som helst trivelig å måtte ta inn over seg hvilken rolle MSM spiller for sine eiere, men MSM blir ikke sannhet bare fordi et gigantisk flertall grunnet frykten for smerten ved kognitiv dissonans klorer seg fast til illusjonen om hvordan de ønsker sannheten om MSM skal være.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jeg postet dette kl 23:20, der den blå linken gikk til
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg35142.html#msg35142

[attachimg=1 width=600]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

#3100
Kort tid etterpå så samme innlegg slik ut, med bruksanvisning fra Solstad på slep:

(legg forøvrig merke til at mitt innlegg er redigert ETTER solstads innlegg under, det er det ikke jeg som har gjort.).

[attachimg=1 width=600]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

VGDs strenge etiske regler førte til at de måtte slette mitt innlegg der jeg kritiserte deres ubalanserte praksis, samt linken til kopien av innlegget, og i samme slengen påstå at ingenting var fjernet (tilsynelatende korrekt for den som stakk innom).

[attachimg=1 width=600]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Steven Goddard la ut denne i kveld, som viser juksteringene NOAA har gjort for denne stasjonen:

NOAA Blowing Away All Records For Data Tampering In 2014



En ubeleilig kulde slettes bare, akkurat på samme måte som ubeleilige nyheter ikke nevnes i MSM, eller ubeleilige debattinnlegg slettes hos de samme.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for kampen for rettferdighet i VGD, Amatør1. Dessverre er dette en tapt kamp, en som er dømt til å tapes på forhånd, for de sitter med hele makten, og elsker å misbruke den mot folk som ikke følger mainstream tenkning. Otliman viste snev av mot, mens de fleste stikker hodet dypt ned i sanda når det gjelder å forsvare rettferdighet. De er livredde for å miste sine "privilegier" til å krangle om småting. Det er ikke ofte jeg besøker VGD lengre, men jeg har fulgt med på Kayells innlegg. Nå har jeg liten grunn til å besøke VGD, for også på andre områder enn miljø/klima har det utviklet seg til ren søppel. De med mot og kunnskap blir kastet ut.

Vi ser det samme skje på et annet av de ekstremt få stedene det er mulig å debattere: DNM. Debattanter som kommer med seriøs kritikk av klimahysteriet har blitt kastet ut. DNM likte ikke at trådene som kritiserte klimahysteriet fikk mange "Bra!" og derfor ble listet og gjort lett synlige, så nå har de endret systemet. Nå er det bare de "gode" og "korrekte" artiklene som synes, de som er skrevet av mainstream synsere og avisens egne journalister.

Allikevel klarer fortsatt ikke folk å klore snerken ut av øynene og se hva som skjer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#3104
Sitat fra: seoto på april 27, 2014, 09:30:29 AM
Takk for kampen for rettferdighet i VGD, Amatør1. Dessverre er dette en tapt kamp, en som er dømt til å tapes på forhånd, for de sitter med hele makten, og elsker å misbruke den mot folk som ikke følger mainstream tenkning.

Takk selv! På kort sikt har du selvsagt helt rett. De følger sine 21 agendaer og gjør nøyaktig som det passer dem, dvs. sletter det som ikke kan trolles vekk på vanlig måte. Dersom noen protesterer på trakasseriene, blir protestene brukt som argument for å slette protestene, under dekke av at de skal være "regelbrudd". Samtidig passer det da utmerket å utelukke de som protesterer, på livstid.

Dette samtidig som vi jo ser systematisk regelbrudd fra skallen osv., dvs. folk som aldri har bidratt med noe konstruktivt, men KUN troller i andres tråder, og har holdt det gående i årevis. Dersom vi peker på et slikt faktum, blir vi slettet fordi det visstnok er "trakkassering" å peke på faktaene og ulikhetene, og hvem konkret det gjelder. Sier vi ikke hvem det gjelder, er det "løse påstander".

På denne måten lager de seg en parallell virkelighet der ingenting de gjør kan kritiseres, alt er som det skal være. Ingen bevis på det motsatte kan føres, for det er brudd på reglene de selv mener å praktisere.

På lengre sikt er det ingen tvil om hvem som er den egentlige taperen. VGD og MSM i sin alminnelighet oppnår med sin Lysenkoisme å knuse sin egen troverdighet til pinneved. Det tar litt tid å rive ned tilliten blant folk som kategorisk nekter å innse hva som faktisk skjer, men VGD kommer til å lykkes med dette til slutt, på samme måte som Aftenpostens Debattsentral og Dagsavisen Nye Meninger.

Deres mål er veldig tydelig: MSM ønsker å styre all offentlig debatt slik at det vedlikeholder deres verdensbilde, dvs. det verdensbildet makthaverne har kjøpt og betalt dem for å representere.

Dette foholdet kom veldig tydelig fram på et vakkert seminar i Mars 2011 der norske "moderatorer" og andre kom sammen og fortalte hverandre at det var de som skulle styre debattene, og at "klimaskeptikerne" selvfølgelig måtte slettes, for de var jo "trygdede 50-åringer" eller noe deromkring.
http://debattsentralen.blogspot.no/2012/07/troll-med-mange-netthoder.html

Videoene er ikke lengre tilgjengelig fra primærkilden, men kan sees via linker i dette innlegget
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1571.msg34864.html#msg34864

Sitat fra: seoto på april 27, 2014, 09:30:29 AM
Otliman viste snev av mot, mens de fleste stikker hodet dypt ned i sanda når det gjelder å forsvare rettferdighet. De er livredde for å miste sine "privilegier" til å krangle om småting.

Når så grove ting som dette skjer, så er det klart at det får enkelte til å sperre øynene opp. Men sålenge de tror det er et slags privilegium å "få lov" til å debattere på VGD, dvs. kjate i det uendelige om ting som forlengst burde være gjennomskuet....

Sitat fra: seoto på april 27, 2014, 09:30:29 AM
Det er ikke ofte jeg besøker VGD lengre, men jeg har fulgt med på Kayells innlegg. Nå har jeg liten grunn til å besøke VGD, for også på andre områder enn miljø/klima har det utviklet seg til ren søppel. De med mot og kunnskap blir kastet ut.

Vi ser det samme skje på et annet av de ekstremt få stedene det er mulig å debattere: DNM. Debattanter som kommer med seriøs kritikk av klimahysteriet har blitt kastet ut. DNM likte ikke at trådene som kritiserte klimahysteriet fikk mange "Bra!" og derfor ble listet og gjort lett synlige, så nå har de endret systemet. Nå er det bare de "gode" og "korrekte" artiklene som synes, de som er skrevet av mainstream synsere og avisens egne journalister.

Allikevel klarer fortsatt ikke folk å klore snerken ut av øynene og se hva som skjer.

Godt sagt. Se hva som skjer rundt dere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to