Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: seoto på mars 16, 2012, 13:19:58 PM


"Nasjonal-demokratisk aksjonsgruppe for motstand mot ny verdensordning" (NDAFMNV)

Med medlemmer fra Tuvalu til Timbuktu.
[/quote]

Betyr det at du ikke ville kalle medlemmene i en slik gruppe for konspirasjonsteoretikere? ;)
[/quote]

Nei, heller "anti-konspirasjonister" , konspirasjonen behøver ikke være reell, like lite som klimakatastrofen er det.  8)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 16, 2012, 10:04:51 AM

Willis Eschenbach på WUWT - Seven Building Blocks To Fairness and Equity


En av forfatterne i dokumentet Willis omtaler

SitatEspen says:
March 16, 2012 at 1:58 am

I think A. Underdal is Arild Underdal, a political scientist from Oslo who is also associated with the Norwegian AGW-promoting CICERO center:
http://www.sv.uio.no/isv/english/people/aca/stvau1/
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på mars 16, 2012, 14:17:24 PM
Sitat fra: Jostemikk på mars 16, 2012, 10:04:51 AM

Willis Eschenbach på WUWT - Seven Building Blocks To Fairness and Equity


En av forfatterne i dokumentet Willis omtaler

SitatEspen says:
March 16, 2012 at 1:58 am

I think A. Underdal is Arild Underdal, a political scientist from Oslo who is also associated with the Norwegian AGW-promoting CICERO center:
http://www.sv.uio.no/isv/english/people/aca/stvau1/


"Underdal has been active in international global environmental change programmes, serving on the Scientific Steering Committee of the International Human Dimensions Programme on Global Environmental Change (IHDP) for several years, two years as Chair."
(Står under Partners)

IHPD ser ut for å være en av de utrolig mange NGO-ene i FN-sammenheng, og ligger under domenet til United Nations University (UNU).

Til høyre på toppen av IHPDs side ligger det noen linker:

Diversitas: an international programme of biodiversity science - Integrating biodiversity Science for human well-being. De virker å ha nært forhold til Earth System Science Partnership (ESSP)

WCRP (World Climate Research Programme)

IGBP  (International Geosphere-Biosphere Programme), som også ser ut for å være en NGO.

IGBP har også en "Climate-Change Index" ;)

Nok for denne gangen. Men, ja, de henger sammen som erteris ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#573
Denne saken har vært å se på flere blogger, ingen av dem drevet av AGW-alarmister...

Jeg linker like godt til våre svenske venner i The Climate Scam - Fredagsåterblick, der jeg hentet denne:



Særlig bedre nyheter er det ikke så lett å komme med på en fredagskveld på en nettside for skeptikere. Det er sannelig første gang jeg har begynt å le på grunn av et poll-resultat. ;D

edit: Pollen ble satt opp av en alarmist som roste Michael Manns nye bok opp i skyene. Dermed bør vel dette kunne kvalifisere for Guinnes Book of Records hva gjelder poll som bakfyrer? ;D

Her er den uheldige, og det er fortsatt mulig å stemme, Daily Kos.com - Michael Mann is a Modern Hero and we need to acknowledge that!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#574
As seas rise, researchers say devastating floods could soon wreak havoc on Shore towns

But new research predicts rising sea levels due to global warming will more than triple the likelihood of devastating coastal flooding by the year 2030, putting more than 230,000 beach and bay-side residents in the flood zone.

Det som virkelig er morsomt, er at under artikkelen står det en link til:

50 years later, N.J. remembers the storm that swallowed the Jersey Shore

Denne artikkelen ble skrevet bare en uke tidligere enn den første - det er neimen ikke godt å vite hva man skal vite om vær og klima. Kanskje folk burde sørge for å bosette seg på sikrere steder - eller ta risikoen ved å bo på utsatte steder uten å klage?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dette er rett og slett skremmende. Ikke at det er nytt for meg, jeg har jo nevnt dette et par-tre ganger hvis jeg ikke husker feil...

Steven Goddard - Scientists Call For Stronger Global Governance To Address Climate Change.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg gikk til Forbes via linken til Goddard, og der var bildet av FN-bygningen. Det fikk meg til å enke på noe jeg leste for en stund siden. Rockefeller har vært og er en utrolig mektig familie. De var jo involvert da FN ble stiftet, og de hadde æren av å finansiere FN-bygningen.

The United Nations Headquarters complex was constructed in New York City in 1949-1950 beside the East River, on 17 acres (69,000 m2) of land purchased from the foremost New York real estate developer of the time, William Zeckendorf. Nelson Rockefeller arranged this purchase, after an initial offer to locate it on the Rockefeller family estate of Kykuit was rejected as being too isolated from Manhattan. The $8.5 million purchase was then funded by his father, John D. Rockefeller, Jr., who donated it to the City. The lead architect for the building was the real estate firm of Wallace Harrison, the personal architectural adviser for the Rockefeller family.


http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Headquarters

Litt spennende å lese mer om Rockefeller Foundation også. I dag er det så enkelt som å gå til Wikipedia :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Foundation

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 17, 2012, 23:08:23 PM
Jeg gikk til Forbes via linken til Goddard, og der var bildet av FN-bygningen. Det fikk meg til å enke på noe jeg leste for en stund siden. Rockefeller har vært og er en utrolig mektig familie. De var jo involvert da FN ble stiftet, og de hadde æren av å finansiere FN-bygningen.


... og
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Ja, den har jeg visst om en stund ;) Man må bare ta det i forsiktige, små steg ;)
Så vidt jeg har lest finnes det ingen tilgang til regnskapene for denne institusjonen ... men det er noe jeg må sjekke nærmere.

Det er lettere å finne ut hvor mye penger som går fra skattepengene:

http://www.regjeringen.no/pages/35168389/PDFS/PRP201120120001HODDDDPDFS.pdf

Rettsmedisinsk går nå også over til Folkehelseinstituttet (øverst s. 43). Det passer vel bra med at nyfødte skal gentestes. Greit å ha alt på ett sted.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Dagens klimalink er til bloggen til et av våre nyeste medlemmer Hans Olav Hygen.

Han har blant annet et innlegg om "Fakegate" som har fått en del reaksjoner, herunder av folk som ikke er ukjente for dette forum, blant annet Anders Valland, som jeg "kjenner" fra forskning.no og AD.

Hans Olav skriver bl. a.:

SitatNår det gjelder PG sin handling synes jeg, i motsetning til mange klimafiornektere, at ulovlige metoder for å få tak i informasjonen ikke bør benyttes. Grunnen til at jeg sier at mange fornektere ikke er så nøye på det er hyllesten fra dem i forbindelse med hackingen CRU/East Anglia. Når nå disse dokumentene først er lagt ut på internett må vi forholde oss til dem og innholdet i dem på en seriøs måte, og ikke plukke ut enkelt setninger som sporten har vært i forbindelse med den såkalte Climategate. Det andre er at om innholdet i "Climate Strategy" matcher realiteten, men selve dokumentet er forfalsket er det veldig synd og noe som vil sverte debatten.

Til dette er det jo flere ting å si:

1) Personlig er jeg ikke så fryktelig opptatt av at Gleick brøt loven, og jeg er for åpenhet, men legg merke til hva som var begrunnelsen for å holde navnet på private givere "unntatt fra offentlighet": Heartland var i utgangspunktet tilhengere av dette, men giverne hadde blitt utsatt for ubehageligheter. Og hvordan er det forresten med WWF, Greenpeace, Bellona osv.? Er navnet på giverne og beløpene offentlig eiendom?

2) Han nevner "hackingen" av e-postene i UEA. Men med mindre det er Hans Olav Hygen som står bak :) så kan han jo ikke vite dette, eller eventuelt sitter han inne med informasjon som Norfolk-politiet ikke kjenner til.

3) Om å forholde seg til "Climategate Letters" på en seriøs måte, har for eksempel Steve McIntyre gjort nettopp det. Han har slett ikke "plukket ut enkelte setninger" slik "sporten har vært", men satt det hele inn i en tidslinje og en sammenheng. Resultatet er at en masse mennesker er mye bedre informert om hva Climategate egentlig innebærer enn det de etablerte klimaforskerne tydeligvis er. Tenk over det.

4) Med hensyn til at innholdet i strategidokumentet "matcher realiteten" så er det jo ikke tilfellet. Heartland hadde ikke noen strategi for å overbevise lærerne om å ikke lære bort naturvitenskap, og heller ikke hadde de mottatt 200.000 amerikanske penger fra oljeindustrien til sin klimarelaterte virksomhet. Det er en grunn til at dokumentet er falskt - den mest åpenbare er at Gleick ikke fant de tingene han hadde håpet på å finne i de ekte dokumentene.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Bebben,

Samme blogginlegg av Hygen ble omtalt på egen tråd her, også det avsnittet du refererer  :P
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,606.msg9633.html#msg9633

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Oops. My bad, skjedde mens jeg var midlertidig klimaflyktning og gikk meg hus forbi.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Gjør ingenting  ;D, men vi kan eventuelt fortsette på den originale tråden, som jo har blitt litt aktuell igjen....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto


Det er nok like før vi ser at det slår ut i full blomst. Og dette nytter det ikke å "fornekte" ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.