Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Det er vel muligens 'Rational' på samme måte som RealClimate er 'Real'?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

En dag uten frykt må være en mislykket dag ;)

Solar explosions now on official register as threat to the security of hi-tech Britain

Cabinet Office includes solar flares alongside terrorism, floods and pandemics in a list of catastrophes that could damage the country

Ja, hva skulle vi gjøre med livet dersom vi skulle leve uten frykt:

"We are becoming more and more reliant on technology and that technology is becoming more and more delicate. Be afraid, very afraid."


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Gru deg i tide, ellers kan det være for sent!   8)

Det er føre-var det!

seoto

Gru deg i tide, ellers kan det være for sent!

Ha, ha - den var god. Kanskje et nytt slagord?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Takk for det tipset, seoto.   :)

Done, as may be seen all over!   8)

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

zulusierragolf

Et av problemene med å være samfunnsengasjert blogger er at jeg må lese dårlige bøker. Ukas dårlige bok er altså KLAR TALE, av Carl I. Hagen.  Jeg leser den fordi det er useriøst å slakte den uten å ha lest (deler) av boka. Her på Sludderdetektor er vi særlig opptatt av klimaspørsmålet så vi har lest kap. 7, "Klimahysteriets galskap, bedrageri og begravelse", som starter på side 94.

http://sludderdetektor.wordpress.com/2012/03/23/talefeil-fra-carl-i-hagen/


ConTrari

Sitat fra: zulusierragolf på mars 23, 2012, 20:41:02 PM
Et av problemene med å være samfunnsengasjert blogger er at jeg må lese dårlige bøker. Ukas dårlige bok er altså KLAR TALE, av Carl I. Hagen.  Jeg leser den fordi det er useriøst å slakte den uten å ha lest (deler) av boka. Her på Sludderdetektor er vi særlig opptatt av klimaspørsmålet så vi har lest kap. 7, "Klimahysteriets galskap, bedrageri og begravelse", som starter på side 94.

http://sludderdetektor.wordpress.com/2012/03/23/talefeil-fra-carl-i-hagen/

(Stønn) Doran, IGJEN!? Kan du ikke komme med noe som har en en aldri så liten antydning av seriøsitet?

ConTrari

Sitat fra: zulusierragolf på mars 23, 2012, 20:41:02 PM
Et av problemene med å være samfunnsengasjert blogger er at jeg må lese dårlige bøker. Ukas dårlige bok er altså KLAR TALE, av Carl I. Hagen.  Jeg leser den fordi det er useriøst å slakte den uten å ha lest (deler) av boka. Her på Sludderdetektor er vi særlig opptatt av klimaspørsmålet så vi har lest kap. 7, "Klimahysteriets galskap, bedrageri og begravelse", som starter på side 94.

http://sludderdetektor.wordpress.com/2012/03/23/talefeil-fra-carl-i-hagen/


""Det har nesten vært umulig for de som har vært uenig med allmenheten i klimaspørsmålet å få spalteplass i avisene." (Side 99). I dette avsnittet henviser Carl I Hagen til nettsiden www.klimarealistene.com. Klimarealistene er så vennlige at de publiserer en oversikt over leserbrev de skriver til forskjellige aviser. De har på sin nettside henvisning til ca. 276 leserbrev siden 2008.  Av disse angis det at 26 leserbrev er blitt refusert.  Det skulle gi oss 250 publiserte leserbrev. Det setter begrepet "nesten umulig" i et spesielt lys."

Hagens bok ble utgitt i oktober 2010, såvidt jeg husker. Klimarealistenes liste over innlegg er vel oppdatert siden da, zulu? Jeg synes ikke slikt er en redelig form for debatt. Kan ikke se at du noe sted oppgir dato for publisering av Hagens bok.

Amatør1


OM KLIMAREALISTENE
KLIMAREALISTENE ble etablert 15. mai 2008 og konstituert 21. februar 2009.
http://www.klimarealistene.com/#anchor_1



Boka til Carl I hagen ble utgitt 18.10.2010
http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=10108&isbn=9788202337810



Det pleier å ta tid å skrive bøker. Etter at de er ferdig skrevne pleier det også å ta tid å få dem utgitt. Hvis vi anslagsvis gjetter på 6 måneder fra dette ble skrevet til utgivelsesdatoen dreier det seg i tilfelle om perioden  ca 21. februar 2009 - 18. April 2010, det er godt mulig det dreier seg om en mye kortere periode.

Hagen er vel neppe helle noe sannhetsvitne i denne sammenhengen, ei heller sludderet som Zulu har detektert hos seg selv.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på mars 23, 2012, 21:50:37 PM

OM KLIMAREALISTENE
KLIMAREALISTENE ble etablert 15. mai 2008 og konstituert 21. februar 2009.
http://www.klimarealistene.com/#anchor_1



Boka til Carl I hagen ble utgitt 18.10.2010
http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=10108&isbn=9788202337810



Det pleier å ta tid å skrive bøker. Etter at de er ferdig skrevne pleier det også å ta tid å få dem utgitt. Hvis vi anslagsvis gjetter på 6 måneder fra dette ble skrevet til utgivelsesdatoen dreier det seg i tilfelle om perioden  ca 21. februar 2009 - 18. April 2010, det er godt mulig det dreier seg om en mye kortere periode.

Hagen er vel neppe helle noe sannhetsvitne i denne sammenhengen, ei heller sludderet som Zulu har detektert hos seg selv.

Ja, og å bare linke til egen blog, og kopiere teksten fra den, minner mest av alt om spamming. Du får ikke flere lesere på den måten, zulu.

zulusierragolf

Det er klart et poeng at mange av leserinnleggen er skrevet etter at boken er gitt ut.

En rask grovtelling nå viste at ca 190 innlegg er skrevet i 2010 eller tidligere. Jeg kan selvsagt sjekke utgivelsespunktet nøyaktig og trekke vekk 40-50 innlegg, og derved sitte igjen med +/- 150 innlegg. Det er fremdeles det motsatte av nesten umulig å komme til orde.  Så realitetene i saken forandres i liten grad.

ConTrari

Sitat fra: zulusierragolf på mars 23, 2012, 22:22:46 PM
Det er klart et poeng at mange av leserinnleggen er skrevet etter at boken er gitt ut.

En rask grovtelling nå viste at ca 190 innlegg er skrevet i 2010 eller tidligere. Jeg kan selvsagt sjekke utgivelsespunktet nøyaktig og trekke vekk 40-50 innlegg, og derved sitte igjen med +/- 150 innlegg. Det er fremdeles det motsatte av nesten umulig å komme til orde.  Så realitetene i saken forandres i liten grad.

Synes du ikke det er pinlig å linke til Doran-undersøkelsen?

seoto

Ja, og å bare linke til egen blog, og kopiere teksten fra den, minner mest av alt om spamming. Du får ikke flere lesere på den måten, zulu.

Ja, det er spamming, og jeg var like ved å slette innlegget da jeg så det, for det er ikke første gang han kun har som mål å føre folk til sin blogg. Men de gangene vi har innlegg som egentlig tøyer grensene for å bli slettet, tenker jeg som så at det alltid går tilbake til den som lagde innlegget. Vil man gjøre seg selv liten, så får det være opp til den enkelte. Dessverre kan jeg ikke se særlig mange tilfeller der Zulu har tilført vårt forum noe verdifullt. Den eneste gangen jeg kan ha sett et lite spor, var da han sa at heller ikke han likte geoengineering (med mindre jeg husker feil).

Til orientering: Jeg lot meg ikke friste til å klikke linken ;) Det er som regel ikke mye vettugt å lese der allikevel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: zulusierragolf på mars 23, 2012, 22:22:46 PM
Det er klart et poeng at mange av leserinnleggen er skrevet etter at boken er gitt ut.

En rask grovtelling nå viste at ca 190 innlegg er skrevet i 2010 eller tidligere. Jeg kan selvsagt sjekke utgivelsespunktet nøyaktig og trekke vekk 40-50 innlegg, og derved sitte igjen med +/- 150 innlegg. Det er fremdeles det motsatte av nesten umulig å komme til orde.  Så realitetene i saken forandres i liten grad.

Vi tar'n en gang til zulu:

Hvorfor kverulere, når du kan diskutere?   ;)