Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 02, 2012, 23:39:26 PM
Bye, kan du ikke spørre PP om noe? Ettersom vanndamp er en drivhusgass, spør ham om H2O er forurensning. 8)

Spiller ingen rolle. H20 skal uansett rasjoneres. Det er en del av den store strategien:

The elephants in the water


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Jostemikk på mai 02, 2012, 23:39:26 PM
Bye, kan du ikke spørre PP om noe? Ettersom vanndamp er en drivhusgass, spør ham om H2O er forurensning. 8)
Vel, jeg tror det er best å ikke legge seg på det nivået. Det blir lett en ørkesløs polemikk, og dessuten - tiden er dyrebar!   8)

seoto

Sitat fra: Amatør1 på mai 03, 2012, 08:27:43 AM
Sitat fra: Jostemikk på mai 02, 2012, 23:39:26 PM
Bye, kan du ikke spørre PP om noe? Ettersom vanndamp er en drivhusgass, spør ham om H2O er forurensning. 8)

Spiller ingen rolle. H20 skal uansett rasjoneres. Det er en del av den store strategien:

The elephants in the water


Og bakom synger skogene ...

Water for Life Decade 2005-2015

Her er det også priser å vinne - hvem blir best i klassen?

Selvsagt er det viktig å sikre vann. Det er viktig å sikre vannkilder (hvorfor i all verden bygde vi flyplass på en av de viktigste vannreservoirene i Norge?), og ikke forgifte dem eller tømme dem på unødvendig overforbruk. Men det ville sannsynligvis vært langt mer kostnadsbesparende og mer effektivt å gjøre det på lokalt nivå. Hvor skal det ende? Arbeidsledigheten øker, flere mennesker får færre penger å leve for, strømmen blir dyrere gjennom "grønne" tiltak, og mange fryser, og noen fryser ihjel, om vintrene. Nå skal vi altså ha de "blå" tiltakene, og de menneskene som har overlevd en kald vinter skal altså ikke ha råd til vann?

Av en eller annen grunn ser jeg for meg en aksellererende fattigdom ...

Dette var en viktig artikkel, Amatør1, og jeg håper virkelig folk tar seg tid til å lese den, og tenke godt igjennom hva de leser.

Nå har jeg fått kjøpt ramme, og i dag skal jeg henge opp plakaten jeg nå har mottatt, Rolf Grovens "Sorrya Euroia".

Der skal jeg skue Jens og Erna mens de skuer ut over Euroia-drømmen som faller i grus.

... som nesten falt i grus. Det var jo andre måter å ordne det på ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

WUWT har også tatt opp denne saken under betegnelsen Breaking News. Jeg velger imidlertid å linke til Joanne Nova - Pathological exaggerators caught on death threats: How 11 rude emails became a media blitz.

Er noe som helst disse klima"forskerne" forteller sant?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

#769
Sitat fra: Jostemikk på mai 03, 2012, 14:44:08 PM
WUWT har også tatt opp denne saken under betegnelsen Breaking News. Jeg velger imidlertid å linke til Joanne Nova - Pathological exaggerators caught on death threats: How 11 rude emails became a media blitz.

Er noe som helst disse klima"forskerne" forteller sant?

To sjeler og en tanke osv -har lagt inn mer om dette her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,189.msg12521/topicseen.html#msg12521

Kan like gjerne kopiere det inn her, siden den tråden kanskje ikke er den mest aktuelle lenger:


Vi har hørt endel om dødstrusler mot klimaforskere. Et av de verste tilfellene var i Australia i juni 2011, der ledelsen ved Australian National University gikk til det drastiske skritt å omplassere klimaforskere til et "trygt sted". Truslene ble fremsatt i en rekke e-poster.

Dette ga blod på tann for alarmistene, og mikrofonstativer som Guardian og Nature kjørte saken for alt den var verdt.

En skeptiker forlangte innsyn i disse dokumentene (FOIA finnes down under også), og det er nå foretatt en offentlig granskning av saken. Utrederen oppdaget INGEN dødstrusler i de 11 aktuelle epostene, men en kunne tolkes osm "intimidating".

Plommen i egget er likevel at den ansvarlige lederen ved universitet har innrømmet at han:

ikke hadde sett epostene før han beordret evakuering

"Timothy Pilgrim was called in to adjudicate on a Freedom of Information application in relation to Fairfax and ABC reports last June alleging that Australian National University climate change researchers were facing the ongoing campaign and had been moved to "more secure buildings" following explicit threats.

In a six-page ruling made last week, Mr Pilgrim found that 10 of 11 documents, all emails, "do not contain threats to kill" and the other "could be regarded as intimidating and at its highest perhaps alluding to a threat".

Chief Scientist Ian Chubb, who was the ANU's vice-chancellor at the time, last night admitted he did not have any recollection of reading the emails before relocating the university's researchers. "I don't believe I did," Professor Chubb told The Australian."


http://www.australianclimatemadness.com/

Det hører også med til historien at universitet først nektet å utlevere dokumentene. Selvfølgelig.

Dette minner om den klassiske instruksen for KGB-spioner hvis de blir avslørt: "Nekt alt. Innrøm ingenting."

ConTrari

En kommentator har et godt poeng:

" 12. The ANU engaged a consultant to undertake an assessment 'to determine the risk posed to the university and to Climate Change Institute (CCI) staff by the release of threatening and abusive information into the public domain as a result of the [FOI] request'. "

Let's see the consultant's report, along with the bill!"


Så her har universitetet brukt en "sikkerhetskonsulent" for å vurdere trusselbildet! Lurer på om han fikk tilgang til epostene?

Ellers er det prisverdig at MSM (The Australian) kjører denne historien også:

http://www.theaustralian.com.au/higher-education/climate-scientists-claims-of-email-death-threats-go-up-in-smoke/story-e6frgcjx-1226345224816

"CLAIMS that some of Australia's leading climate change scientists were subjected to death threats as part of a vicious and unrelenting email campaign have been debunked by the Privacy Commissioner."

ConTrari

David Appell gjør et pinlig forsøk på å forsvare bløffen, og får sterke meldinger i kommentarfeltet:

"It would appear that just as one tree-ring sample was enough to construct a hockey stick, so one vaguely threatening letter is enough to launch a victimisation campaign. Post-normal scientific logic at it's best in both cases. It would appear that 97% of the documents showed no threatening messages. Is that enough for a consensus? "  8)

http://davidappell.blogspot.com/2012/05/gloating-over-australian-report-on.html

Jostemikk

Takker så mye for en aldeles glimrende oppsummering, ConTrari. Slikt gjør siden vår lesverdig for de som liker holde seg oppdatert.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Siden "hele" verden slo disse "dødstruslene" stort opp den gang, måtte jo trollene på VGD gjøre det samme. Merkelig nok har ingen fra den intelligente siden av klimadebatten slått dette opp på VGD. Men det kommer vel?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 03, 2012, 17:07:43 PM
Takker så mye for en aldeles glimrende oppsummering, ConTrari. Slikt gjør siden vår lesverdig for de som liker holde seg oppdatert.

Å, det var da så lite.  8)

Josik

Sitat fra: Jostemikk på mai 03, 2012, 17:16:05 PM
Siden "hele" verden slo disse "dødstruslene" stort opp den gang, måtte jo trollene på VGD gjøre det samme. Merkelig nok har ingen fra den intelligente siden av klimadebatten slått dette opp på VGD. Men det kommer vel?

Jeg tok utfordringen. http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1716823/tittel/klimaforskere-loegn-og-kriminalitet

[attachimg=1]

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Okular

Hehe, jeg skjønner ikke åssen du orker å holde deg inni diskusjonen på vgd. All ære. Selv leser jeg innimellom, men river ganske snart av meg tjafser med hår før jeg ser meg nødt til å gå videre.


Okular

Denne er helt sikkert for spesielt interesserte. Føyer seg inn i den stadig framoverslingrende diskusjonen omkring Nikolov & Zeller sin hypotese om temperaturer som resultat av gravitasjonsinduserte atmosfæriske gradienter:

http://tallbloke.wordpress.com/2012/05/03/gravity-induced-atmospheric-temperature-gradient-new-developments/#more-6155

Særlig interessant i denne forbindelse er denne personen Roderich W. Graeffs termodynamiske eksperimenter som synes å vise at man er nødt til å tenke nytt rundt aspekter ved varmetransporten i all vanlig materie og hvordan varmegradienter etableres. Her er artikkelen hans:

http://tallbloke.files.wordpress.com/2012/01/graeff1.pdf


Jostemikk

Josik, flott at du fikk den ut, og jeg ser at det hadde en forventet virkning på klimakaossirkuset som ble noe aldeles manisk. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 03, 2012, 23:54:08 PM
Josik, flott at du fikk den ut, og jeg ser at det hadde en forventet virkning på klimakaossirkuset som ble noe aldeles manisk. ;D

Og ikke ett ord fra trollet om de falske drapstruslene..... 8)