Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Telehiv

#1515
Sitat fra: Jostemikk på desember 18, 2012, 21:52:33 PM
Tar vi med hva som skjer hver gang dyktige statistikere tar en titt på denne gjengen, er det ikke sikkert det er særlig mye igjen å skryte av den dagen Såga om den store klimasvindelen skal skrives.

Ja, vi har jo diskutert dette før her inne; den gjengen som søkte sin lykke på de nyopprettede klimaheimene Cicero og Bjerknes rundt 1990 var ikke akkurat kjent som Livets Lys på sine respektive institutter. De representerte jevnt over den mer klissete småripsen på de instituttene der jeg hadde nærmere kjennskap til stabene den gangen.

Derfor ser vi også en generell klasseforskjell på de som driver med slikt på universitetene ifht. de faglig langt svakere "klimainstituttene", der man til gjengjeld bruker alarmismeoppmerksomheten det gir til brekkstang for å bygge seg tilbake i de mer reelle vitenskapsmiljøene på universitetene (om dere skjønner hva jeg mener, jfr, Drange som inntil nylig ikke hadde lest en bok om gravitasjon og likevel laller rundt om havstigning på et tilnærmet babyspråk ifht det som helst skulle vært et forskerspråk, og Benestad som knapt kan formulere en analytisk klar setning og begår komi-show hver gang han skal snakke fra et podium, osv.)

Er det rart disse klønene er opptatt av å prøve å hevde seg på de uetiske måtene de skjemmer seg ut med? De må jo ha noen mindreverdskomplekser som dekker store deler av den gjenværende nordpolisen....er de heldige, dekker de hele isflaten før det hele snur iht. naturlig variasjon... 

Forøvrig, hvis dere vil ha litt ond moro; begynn å se på Benestad meets Singer at FrPs landsmøte i 2009: http://www.youtube.com/watch?v=w461QDYFAJY

Hvis noen trodde klimanivået var nådd med Pål Prestruds hjelpesløse besvergelser fra et podium, må de bare nyte Benestad.... 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Telehiv

#1517
Mer ufrivillig komikk?

Helge Drange på bergensk-engelsk (egentlig knote-strilsk når han prøver seg på norsk) med kaotisk faglig pisspreik?

Værsågod, det er servert: http://www.youtube.com/watch?v=DtwRNnWz-GM

Men lønn skal de ha, disse såpekokerne!


Som eksempel på hans jevnlige og fullstendig ukvalifiserte og udokumenterte og tendensiøse skremsler, kan dere nyte det komplett useriøse tøvet Drange lirer av seg her: http://www.youtube.com/watch?v=KfODXxdAFM0

En god 5 min ut i foredraget opplyser han bl.a. ut av det blå at det vil bli 5-10 grader varmere i Arktis om noen tiår. Selvsagt uten den minste vitenskapelige motforestilling, og selvsagt uten et snev av dokumentasjon annet enn hva han har hørt fra sine venner blant modellkjørerne. Selv har han jo ikke hørt om gravitasjon før nylig, da han ble gjort oppmerksom på at det finnes lærebøker i slikt.

Vi snakker altså her om et foredrag for et par år siden! Mesteparten av påstandene hans utover i foredraget er reinspikka løgn mot bedre vitende. Vær sikker på at den mannen skal stilles rettslig ansvarlig for litt av hvert i tidens fylde. Han kommer heller aldri klar forsøket på få AR4 til å stryke ubehagelige historiske data.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Bebben

Tim Ball har gjestepost på WUWT, der han blant annet skriver følgende (mine uthevelser):

SitatThe IPCC hypothesis was untested. Professor Richard Lindzen, professor of meteorology at the Massachusetts Institute of Technology said that consensus was claimed before the research even began. The IPCC tried to prove the hypothesis, putting them in the untenable position of eliminating, ignoring, or manipulating anything that showed the hypothesis was wrong. They had to shoot the skeptics who were the messengers of the problems.

Ikke rart The Team og deres medløpere blir så sinte når de blir utfordret, de har jo havnet i en situasjon der ærlighet og åpenhet er umulig. Og verre skal det vel bli, dersom ikke Moder Jord snart begynner å adlyde den "avgjorte" vitenskapen...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Kulde, enorme snømengder og dødsfall, dette når nok ikke frem til norske klimablogger, f. ek. CICERO's. Kanskje det etter hvert blir en trøst, at det går mot 5 grader varmere i 2100?    8)

Kulde er vær, ekstremær og varme er klima.    ;D

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Noe har da yr, BorisA. Jeg finner

Nytt vannstandsvarsel

der de annonserer med

.. informasjon om landheving!

http://om.yr.no/2012/12/20/vannstandslink/

Tenk det da!    ;)

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.

BorisA

#1525
Sitat fra: ebye på desember 21, 2012, 11:21:44 AM
Noe har da yr, BorisA. Jeg finner

Nytt vannstandsvarsel

der de annonserer med

.. informasjon om landheving!

http://om.yr.no/2012/12/20/vannstandslink/

Tenk det da!    ;)
Nå ser det ut til at verden består etter 21.12 også (bombe!).
Men nå truer selvsagt klimakatastrofen, og med den farten den nå har, er det viktig at YR kan tilby daglige vannstandsoppdateringer.
På den måten unngår en at havvannet kommer rennende inn i hagen uten forvarsel.
Vi er, takket være YR's vannstandstjeneste, forberedt!
http://om.yr.no/2012/12/20/vannstandslink/
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: ageof37 på desember 21, 2012, 12:08:50 PM
Klimaendringer er nå også delaktig i redusert harebestand:
http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=192570055&displaypage=TRUE

Dette tar vi med ei klype salt. Eller en neve.

Da bør NINA ta seg en titt på virkelighetens verden og sjekke hvorfor harebestanden også har gått ned der det er samme temperatur nå som for 80 siden, og snøstatistikken er flat som ei pannekake.

Men det er det kanskje ikke så mye penger i?

Er dette de samme forskerne som sa at revebestanden ikke vil ta seg opp igjen på flere generasjoner etter at skabben kom på 70- og 80-tallet?

En voldsom harebestand bygget seg opp utover 80-tallet da revebestanden ble desimert grunnet skabben. En kunstig høy bestand. En bestand ingen kunne huske å ha sett så stor. Dette var etter år med svært lav harebestand. Tiår med lav bestand.

Hvilke av disse bestandstilstandene er det NINA-forskerne sammenligner med? Eller harejegerne? På 90-tallet skjedde en eksplosjonsartet tularemi-utvikling. Det ble meldt om harepest over "hele" landet, og disse utbruddene er også årlige nå. Samtidig har revebestanden atter eksplodert, og det samme har rovfuglbestanden. Jeg skulle virkelig ønske at folk flest var klar over hvor mye rovfugl vi har nå.

Er dette også de samme NINA-forskerne som ikke skjønte en dritt av hvorfor småviltbestanden ikke reagerte positivt i forbindelse med smågnagereksplosjonen  for to og tre år siden? To år med enorme mengder smågnagere førte til stenging av rypejakta i de samme områdene. Skogsfuglbestanden fikk seg en knekk. Harebestanden økte ikke.

Det er ikke enkelt å være biolog, men når de på autopilot og for godt mål slenger inn et "klimaforandringene har nok hele eller deler av skylda", da mister de min respekt. De skal holde kjeft hvis de ikke er sikre. Klimahorer har vi nok av i dette landet. Haren trives fra Skåne til Nordkapp. Fra kyst til fjell. Akkurat som laksen trives fra pisslunka elver og like varmt hav i forbindelse med smoltofisering fra Oslofjordområdet til Nordishavet. Vekstsesongen mellom nordlige og sørlige bestander varierer enormt. Temperaturen like så. Allikevel har mange biologer hylt ut om temperaturforandringer på 0,4 grader over en 25-års periode.

Jeg er i ferd med å bli klimasliten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Sitat fra: ageof37 på desember 21, 2012, 12:08:50 PM
Klimaendringer er nå også delaktig i redusert harebestand:
http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=192570055&displaypage=TRUE

Hehe? Kortere vintre der harene ferdes?
Det er vel heller snakk om at de har frosset ihjel i de tre siste fimbulvintrene vi har hatt i mesteparten av Norge, der det har vært en del barfrost også, med uvanlig høy eksponering for harepus på frossen barmark. Et paradis for de som lever på harebestanden. Men det teller jo ikke dersom et engasjert suppehue kan uttale ordet "klimaendring" som forklaringsmodell, der de altså mener det har vært for varmt og for korte vintre (dette er jo ren idioti, alt de beskriver som truende for haren er jo omvendt i virkelighetens verden - men da ryker klimateorien!). Som det heter i Bergen: "De skulle hatt i rævven!"

Men denne kulden er det jo ikke godt for Met å vite noe om, når de eksempelvis for et par vintre siden over 3 dager meldte hhv. 8, 8 og 9 kuldegrader på Røros, da min 100% pålitelige agent der meldte at gradestokken kl. 0600 aldri kom over 38 minus de samme dagene! Hvem som lurer hvem her, de som måler eller de som registrerer i "modellene" må gudene vite, skulle vært greit å vite, tenkte jeg.
Og ja, jeg fant ut av det; de har funnet en ny måte å spre temperaturer på i de nye globale klimamodellene. Dermed måtte Røros homogeniseres med diverse omland, og da ble det straks nesten levelig på Røros, gitt.

Prinsipielt er det selvsagt her mye av de nye temperaturtriksene ligger skjult, da man med dette introduserer helt nye ukontrollerbare muligheter til modellkjørerne til å legge inn "fortolkninger" som passer.

Enn så lenge, til slutt blir de selvsagt tatt dess mer gapet mellom modell og virkelighet åpner seg. Men de kan holde spillet gående litt lenger på denne måten, det skal innrømmes.
- Slik at Cicero, Bjerknes, og klimasirkusdumskalle et al får stadig nye grafer med dokumentert oppvarming å vise fram på VGD og i sponsorsøknadene til departementet  :P   


   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ageof37

Jeg disponerer flere jorder i traktene jeg bor til duejakt. Og hadde jeg hatt videokamera kunne jeg dokumentert en aldeles nydelig naturopplevelse i form av en musevåk som slo ei due i lufta. Det var 1 av 7 (!) musevåker som frekventerte over lokkeduene mine den dagen.

Jeg spratt opp å hylte til kroknebbe`n hvorav den slapp dua. Den ble liggende på jordet ca 150 meter unna posten min. Og jeg tenkte, den dua skal jeg titte på når jeg går hjemover etterpå.

Kan noen gjette hva som skjedde med dua, før jeg fikk anledning til å inspisere den?....
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Sitat fra: ageof37 på desember 21, 2012, 12:57:03 PM
Jeg disponerer flere jorder i traktene jeg bor til duejakt. Og hadde jeg hatt videokamera kunne jeg dokumentert en aldeles nydelig naturopplevelse i form av en musevåk som slo ei due i lufta. Det var 1 av 7 (!) musevåker som frekventerte over lokkeduene mine den dagen.

Jeg spratt opp å hylte til kroknebbe`n hvorav den slapp dua. Den ble liggende på jordet ca 150 meter unna posten min. Og jeg tenkte, den dua skal jeg titte på når jeg går hjemover etterpå.

Kan noen gjette hva som skjedde med dua, før jeg fikk anledning til å inspisere den?....

Tatt av rev?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren