Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2013, 19:24:56 PM
CICERO-tilknyttede forskere har nå klint til med et nytt paper, der de konkluderer med at klimasensiviteten er lav, aerosoler er oppskrytt, og at den kraftige oppvarmingen før årtusenskiftet var del av en naturlig tiårig syklus! Utrolig!

Så til det hysterisk morsomme. De skriver ikke noe som helst om dette på sin egen hjemmesides forside! Bishop Hill og Watts Up With That har slått saken stort opp i dag.

d'ÆKKE MULIG!! helt fantastisk! Nå husker jeg et av Prestruds siste innlegg på Nye Meninger.

Der advarte han alle mot å lese bloggen WUWT.

Kan noen spørre ham om CICEROs arbeid er like pestbefengt?

ConTrari

Fra WUWTs kommentarfelt, sier det enkelt og greit:

"Ray Hudson says:   
January 25, 2013 at 7:12 am   

So in summary:

1) It is not worse than we thought.
2) It is not even as bad as we thought.
3) But pay no mind to the data that falsifies our predictions of doom. We are all still doomed and have to take drastic action.
4) Please keep sending us money so we can continue to study this dangerous problem.

Yeah. Right. Friggin crooks."

Telehiv

"Grønne sertifikater": Komplett og aksellererende ukontrollert svindelområde

Vi får stadig mer info om alle røverne som driver forretning på grønne sertifikater, mens de naive klimaidiotene blant politikere og naturvernorganisasjoner ikke ser en tomme foran sine forblindede øyne og tror de driver med noe samfunnsnyttig her.

Dette har vel vært oppe tidligere her på forumet i flere sammenhenger, men vi bør også ta en titt på hvor godt mafiaen trives med disse politiske kronidiotene som forretningspartnere:

http://e24.no/energi/her-tjener-mafiaen-paa-groenne-sertifikater/20327718
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Al Gore var vel blant de første som tjente godt på galskapen? Ja, ja - krake søker make ... det er kanskje ikke så store forskjellen på mafia og Gore?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 22:09:41 PM
Al Gore var vel blant de første som tjente godt på galskapen? Ja, ja - krake søker make ... det er kanskje ikke så store forskjellen på mafia og Gore?

Albertore Gorebanini.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 22:09:41 PM
Al Gore var vel blant de første som tjente godt på galskapen? Ja, ja - krake søker make ... det er kanskje ikke så store forskjellen på mafia og Gore?

Det er forresten én forskjell: Mafiaen får ikke fredsprisen ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2013, 19:36:08 PM
Ja, men hvorfor slår ikke CICERO denne saken stort opp på egen hjemmeside? Det er jo en CICERO-tilknyttet forskning. Hvor er Mauritzen? Hvorfor sprer hun ikke det glade budskap på alt av radio- og fjernsynskanaler? Dette er jo egentlig hysterisk morsomt! ;D

Ingen bør tro noe annet en at det de driver med, er å tilpasse seg et nytt .... øøøh... klima. Det dreier seg om å klatre opp i tårnet og dreie værhanen slik at den peker riktig vei, og slik at "Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skærsilden springer" (fra Den, der bærer nøglerne til Himmeriget).

Men som en annen kommentar på WUWT påpeker:
SitatWouldn't it be easier to use chicken bones or even dice to come up with a totally random guess and then average it? But probably that sort of easy work is not as well paid.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2013, 19:24:56 PM
CICERO-tilknyttede forskere har nå klint til med et nytt paper, der de konkluderer med at klimasensiviteten er lav, aerosoler er oppskrytt, og at den kraftige oppvarmingen før årtusenskiftet var del av en naturlig tiårig syklus! Utrolig!

Så til det hysterisk morsomme. De skriver ikke noe som helst om dette på sin egen hjemmesides forside! Bishop Hill og Watts Up With That har slått saken stort opp i dag.
Klimaforskning.com var tidlig ute med å presentere denne undersøkelsen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg20093.html#msg20093

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,906.msg20212.html#msg20212

Her er et oppslag hos Forskningsådet

http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Oppvarmingen_gar_saktere_enn_antatt/1253979119991/p1174467583739?WT.ac=forside_nyhet

Publisert 1. november 2012

I arkivet hos CICERO fant jeg denne

Hvordan påvirker utslipp temperaturen?

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11807

Så det de omtaler er funnet, med intervju med Terje Berntsen. Selve funnet er godt beskrevet hos oss. Sensitiviteten ble overraskende lav da forskerne la inn den siste 10-årsperioden for temperaturene, nemlig den perioden med flat temperatur. Kanskje ikke de synes det var så greit å presentere paperet, fadesen var forhåpentligvis glemt. Litt av en CICERO-perle.    ;)     ;D       8)

Bebben

Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 22:25:12 PM
Sitat fra: seoto på januar 25, 2013, 22:09:41 PM
Al Gore var vel blant de første som tjente godt på galskapen? Ja, ja - krake søker make ... det er kanskje ikke så store forskjellen på mafia og Gore?

Det er forresten én forskjell: Mafiaen får ikke fredsprisen ;)

Nei... bare EU-midler.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

De pusher fremdeles modellene - ikke målingene! Hvor dumme tror de at vi er? Med 2 halveringer til av klimasensitiviteten vil de være nede på et realistisk nivå: 0,4 - 0,6 Grader C pr. dobling av CO2.

Gjett hvilken/hvilke institusjoner jeg ville kuttet bevilgningene til om jeg hadde vært diktator for en dag her i landet!

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

ebye, jeg tror jeg må ta klimaantihjernespinnpillene mine. Tror det blir mer input enn en hjerne takler. Skal rette opp åpningsinnlegget mitt. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: stjakobs på januar 25, 2013, 23:49:57 PM
De pusher fremdeles modellene - ikke målingene! Hvor dumme tror de at vi er? Med 2 halveringer til av klimasensitiviteten vil de være nede på et realistisk nivå: 0,4 - 0,6 Grader C pr. dobling av CO2.

Gjett hvilken/hvilke institusjoner jeg ville kuttet bevilgningene til om jeg hadde vært diktator for en dag her i landet!

Halveringstiden for klimasensitivitet er vel nå nede i ca. 1 år?

Snart på tide å gi klimarosen til Richard Lindzen?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1


Prime Minister Gro Harlem Brundtland
Speech at CICERO Conference
Oslo, 13 June 1996


"We were also the first to introduce CO2 taxes on the use of fossil fuel. Many other oil producing countries could not believe this. In their view, we were undermining our own income base as a nation. They thought we were out of our minds, and they said so, loudly."


... og de hadde rett.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2013, 23:50:47 PM
ebye, jeg tror jeg må ta klimaantihjernespinnpillene mine. Tror det blir mer input enn en hjerne takler. Skal rette opp åpningsinnlegget mitt. ;)
Noen ganger er man heldig.

Den undersøkelsen om utslipp fra vulkaner og klimasensitiviteten, med Berntsen fra CICERO og UiO, kom omtrent samtidig med at Drange hadde glemt (sa han) gravitasjonen i forbindelse med havnivået etter full opptining av Grønland. Dermed var jeg sikker på at denne saken var omtalt, og at Berntsen var nevnt. Søkermotoren vår er veldig bra! Datoen for oppslaget hos Forskningsrådet indikerte tidspunktet for oppslaget på CICERO. De har et arkiv som funker.    ;)      8)

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 22, 2013, 13:11:31 PM
Ugh. Så mange kalde mennesker i skogen, med øks. Her kan det fort bli for mye "cutting edge".

Da må vi vel kompensere litt:

http://www.youtube.com/v/roFB7bGCAgc?version=3&hl=en_US

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to