Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Spiren

CO2-emissionshandelsordningen

Europa-Parlamentet stemmer den kommende tirsdag om reformen af CO2-emissionskvoter . Parlamentet har sjældent været så splittet i dette emne, også kirkens repræsentanter og lobbyen er med i diskusjonen.

Bruxelles har fått nytt modetilbehør. "Jeg elsker klima"  På klistermærker og dørskilte som er blitt levert av øko aktivister i Europa-Parlamentet. Under denne kærlighedserklering til klimaet står det "Stem på Backloading!" Nogle EU-parlamentarikere slentre rundt demonstrativt i godt humør med klistermærker på reverserne, mens andre parlamentsmedlemmer klager over denne pålagte byrde.

Bag det kryptiske Word Backloading skjuler der seg et reformprojekt af Europa-Kommissionen, hvor luften bogstaveligt varmes opp. Nå skal emissionshandelen, som industrien skal erhverve CO2 forurening rettigheder skal skæres ned.  På tirsdag skal det stemmes i Europa-Parlamentet om projektet - valget er så åben og uforudsigelig som sjælden i EU arenaen

Projekterne omhandler Kommissionens reform til at øge den i øjeblikket meget lav pris for CO2-forureningsrettigheder, pga prisfaldet på klimaskadelig kulenergi bør det i en 3 årig priode være færre certifikater på markedet.

http://www.handelsblatt.com/politik/international/eu-parlament-zerstritten-krimi-um-den-co2-emissionshandel/8061330.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Bebben

Sitat fra: Spiren på april 12, 2013, 22:47:34 PM
De varmeste somrene i 600 år.  ???

Temperaturen på den nordlige halvkugle er på himmelflugt - har ikke været varmere i 600 år.

Temperaturen mellem ækvator og nordpolen er rødglødende. Somrene på den nordlige halvkugle er de varmeste i 600 år.  :o

Sommertemperaturen i 2005, 2007, 2010 og 2011 var højere end alle tidligere somre helt tilbage til 1400, står der i rapporten.

Det Europæiske Miljøagentur (EEA) har tidligere advarer om, at de omfattende klimaforandringer vil få den gennemsnitlige temperatur i Europa til at stige med op til fire grader over de kommende år.  ::)

http://jyllands-posten.dk/nyviden/article5318101.ece


Steve McIntyre er på saken.

En av proxyene er de nå herostratisk berømte innsjøsedimentene fra Finland, brukt opp-ned av Mike Mann, og hvis nyere del opphavsforskeren Tiljander advarte mot å bruke som temperaturproxy.

I kommentarfeltet spør "Jean S":

SitatI don't understand what is so special about this paper that it made in to Nature. They are only going back 600 years (summer temperatures in NH), nothing special about proxies, and the algorithm is the one they already had two publications about back in 2010.

Årsaken til at det ble publisert er selvfølgelig for å begrunne slike artikler som i Jyllandsposten og Dagbladet - "science by press release (=PR). Det passer bra nå som oppkjøring til AR5 og telen omsider er i ferd med å gå ut av jorden etter en uvanlig lang vinter.

Men kanskje JP burde ha ventet litt lenger med å skrive at

SitatTemperaturen mellem ækvator og nordpolen er rødglødende.

For de fleste mennesker med litt mot til å tenke selv, framstår de unektelig som sin egen parodi.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Tror alle, om ikke vil ha godt av, så i hvertfall få en mulighet til å forstå den andre siden bedre hvis man leser en del av stoffet på regjeringens egen nettside, klimaløftet.no. Her er om unge, manipulerte klimaambassadører, WWFs earth our, samt mye annet de fleste av oss nok vil rynke en smule på nesen av. Det er jo interessant at de støtter filmskapere økonomisk for å lage en klimafilmfestival, er det ikke? Eller en debatt om hvem som skal få nyte godt av den siste oljedråpen?

Hva med siden Unge miljøambassadører? Dette prosjektet er visstnok så populært, at de har måttet utvide antall ambassadører. Dette er hjernevasking i stor og kjent stil, og jeg kan ikke få poengtert sterkt nok hvilke påvirkning dette har på barn og unge. Blås i musikken i dette tilfellet, men vær så snille å ta en titt på de barna og ungdommene på denne videoen. Så enkelt er det nemlig å hjerneblåse de unge en gang for alle. Legg merke til ansiktene til barna. Videoen er et eksempel, ikke noe jeg har funnet på Klimaløftet.no.




Har dere tenkt på at slikt blir brukt også mot voksne mennesker? Deg og meg? Gruppepåvirkning, individpåvirkning, kjente og veldokumenterte metoder brukt til påvirkning på alle mulige måter, det være seg gjennom produktreklame, politisk reklame osv. Noen er mer lettpåvirkelige enn andre.

Hva var det han sa, Per Inge Torkelsen? Gi ungene sprit før idretten tar dem? Bør gjøres om til Gi ungene klimaskremsler før virkeligheten tar dem. Dette har i hvertfall blitt mottoet til regjeringen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#2163
Dette er forstemmende, Jostemikk.

Den vanskeligste kampen for klimarealister er å kjempe i mot det som Kongen sier i sin nyttårstale, det statsministeren sier i sin nyttårstale, det som klimakameratene sier i Stortinget og det som står på de offisielle norske hjemmesider. Dette er hjemmesidene til Klif, Ellen Hambro (Klif), CICERO, Bjerknes, Met. inst, Klimaløftet og Miljøverndepartementet. I 2008/2009 ble Siri Kalvig utnevnt/utropt/kåret til Klimamisjonær, og det var starten på å bli Klimaklok i skolen. Klif/MD/UNEP støttet utgivelsen av heftet KLIMA - Alt henger sammen med alt.

Det å finne det stedet som har størst effekt, ved å få slått inn en kile - det er 1000årsspørsmålet akkurat nå.   ;)       8)

Jostemikk

ebye, jeg er så enig med deg som det er mulig å være. Det er forstemmende. Det fæle er at det blir dobbelt-forstemmende at folk flest, også iberegnet såkalte skeptikere, at de ikke finnes det minste interessert i det som foregår. Vi har jo nok tråder på forumet etterhvert om akkurat dette. Et eller annet sted ligger ei nesten uoverkommelig sperre hos folk, selv om det helt tydelig finnes unntak.

Det virker som om vi alle i større eller mindre grad er så indoktrinerte, og her snakker jeg ikke som et resultat av forskjellige interesser, at eneste mulighet er en eller annen form for de-programmering, noe som i seg selv kan risikere å være like skadelig som selve indoktrineringen/hjernevaskingen.

Det er mye man kan lese og lære om dette, men jeg tviler egentlig på at det vil ha noe for seg. Noen vil kanskje allikevel finne det interessant.

http://ir.lawnet.fordham.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2305&context=flr&sei-redir=1&referer=http%3A%2F%2F

http://en.wikipedia.org/wiki/Deprogramming

Dette er bare to eksempler, og det dreier seg i første rekke om problematikken knyttet opp mot religiøs hjernevasking. Det er allikevel ikke så vanskelig å videreføre dette i tankene til hjernevasking i statlig regi. Jeg husker med gru en viss kvinnelig statsråds uttalelse for ikke lenge siden, der hun sa at det var et svik mot kvinner og kvinnefrigjøring/staten å la mødre være hjemme for å oppdra barna selv. Foreldre flest reagerer ikke på det som skjer på skolen, for de var jo selv en del av det samme systemet.

Dette minner meg igjen om professor Kari Norgaar som anbefalte tvangsmedisinering av de med et opponerende syn på klimakonsensus. Noe er riv, ruskende galt med dagens samfunn. Jeg antar det beste jeg kan gjøre er å gi F i alt som har med alt dette å gjøre, og i stedet rusle langs veier og plukke søppel og pante flasker. Vil gi både bedre kondisjon og helse, samt være noe håndfast nyttig, både når det gjelder natur og økonomi.

Det endelige valget blir tatt så snart snøen blir borte fra grøftekantene her jeg bor.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Enkelte ganger kan selv en gatesmart kar som Watts glemme at et sluttstykke kan ha produksjonsfeil eller bruksvekkelse, og våpenet således bakfyre noe aldeles. Særlig dumt kan en slik forglemmelse bli når man akkurat har klatret opp på en meget høy hest. Han reiser seg nok ganske raskt, en lærepenge rikere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Watermelons.....  Det er riktig, det! Grønne utapå - røde inni!

Min mening er at Delingpole har ingenting å beklage. Jeg mener han treffer spikern på hodet. Gærningene rundt septicalscience (herunder deres 'fedre" fra Benestad et al sin beskytterrolle for Michael Mann) er minst 100 ganger verre! For de regelrett lyver. Det gjør ikke Delingpole, han bare sier det som det er. Såpass må man tåle, mener nå jeg.
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Jeg støtter også Delingpole i denne saken.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#2168
Enig, Obelix. Jeg begynner å bli ørlite sliten av mennesker som skal lære bort korrekt oppførsel og væremåte til absolutt alle andre. I enkelte tilfelle også vranglære med utgangspunkt å få noen til å tape en sak. Det er jo råtne spilleregler når den ene parten er lært gjennom generasjoner å vende det andre kinnet til, mens den andre siden går etter mottoet øye for øye, tann for tann.

Kanskje var det gjennom kristendomstvangen den norske nisseluementaliteten fant sitt utspring? Kan jo ha spredd seg over Atlanteren via utvandringen. Først ble vi kristnet ved sverdtvang, så ble vi i generasjoner kuet under det, stort sett av de samme familier vi i dag ser på som våre grunnlovsfedre. Så kom AP, og vel resten er historie...

Forrige avsnitt er sannsynligvis den korteste historien skrevet om vårt land fra Vikingtiden og fram til i dag, og den er sikkert fullstendig gal. Er den ikke? Det er jo bare å begynne forfra. Den ene dagen var vi stolte vikinger. Spik, spenna gærne, og fryktet av alle. I hvertfall de av våre forfedre som dro i Viking, og de av dem som kom tilbake. Så kom Olav den Spinnville, og trønderjarlene skulle settes på plass. På rekordtid ble vi Maria-tilbedere, og før vi visste ordet av det ble vi invadert av Schleswig-Holstein og alt mulig annet med kunnskap om både vitenskap og finansakrobatikk. Så ble det serafimerfolket, mer Holsteinere, mer serafimere, og mengder av herskere fra Daneborg og flatstråka innafor.

Nå er vi tilbake til serafimere og Schleswig-Holsteinere, og vi bukker fortsatt til 1/3 av etterkommerne etter disse. Mye vakker brystpryd. Det er snickers og twist.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

CO2-kvoter: Hedegaard advarer mod nej i parlamentet

Klimakommissæren advarer om, at Europa ikke har råd til at sige nej til opstramning af EU's CO2-kvotesystem.

Lav efterspørgsel

Det betyder, at gennemsnitsprisen for at udlede et ton CO2 i dag koster knap fire euro, mens forventningen var på 30 euro.

Kommissionen vil derfor trække 900 millioner CO2-kvoter ud af handlen og indsætte dem igen, når markedskræfterne har drevet CO2-priserne i vejret.

Der er næsten dødt løb blandt de 754 parlamentarikere, og de seneste uger har både ja- og nej-siden været ude i en heftig lobbykampagne over for EU-politikerne

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE5337514/co2-kvoter-hedegaard-advarer-mod-nej-i-parlamentet/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

The year Alaska had no summer

April snowstorm whirling outside my window today seems to be announcing the postponement of spring. As I sit here watching the snow, it makes me think back to the shortest summer ever. In 1992, it snowed more than 9 inches on May 12. A string of 70-degree days that followed ate that up in a hurry, but the snow returned in early fall. By Sept. 13, more than one foot of snow cushioned the ground, and leafed birch trees arced under the weight of ice crystals. Twenty-one years later, some trees still bow to that memory.

In fact, 2012 was the coldest year of the new century in Fairbanks, and the second coldest there in the last 40 years. But Fairbanks isn't the only chilly place in the 49th state. Average temperatures at 19 of 20 long-term National Weather Service stations displayed a cooling trend from 2000 to 2010, according a recent study by Gerd Wendler, Blake Moore and Lian Chen of the Alaska Climate Research Center.

http://www.alaskadispatch.com/article/20130412/year-alaska-had-no-summer
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Takk for link, Spiren! Det som er vel verdt å huske på i denne sammenhengen er at Alaska har blitt brukt som et eksempel av alarmistene i en årrekke, men nå som PDO har snudd, blir det kaldere der igjen. Mye snø, enorme mengder is i Beringhavet, kuldebølgene florerer vinterstid, og isbreene begynner å legge på seg igjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Connie Hedegaard får så klimahatten passer. Fant denne linken på WUWT.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Der ville jeg gerne havde set ansigtet til Connie Hedegaard.  ;D  ;D  ;D
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Connie Hedegaards afladskuponer.

De danske Venstre-folks stemmer kan blive tungen på vægtskålen, når EU-parlamentet under en gyser af en afstemning i dag kan vælte en af grundpillerne i EU's klimapolitik.

http://politiken.dk/klima/klimapolitik/ECE1946236/connie-hedegaard-kaemper-for-dyrere-co2-kvoter/

De tre danske europaparlamentarikere fra Venstre støtter forslag, der gør det dyrere at forurene.  >:(

http://politiken.dk/udland/ECE1946208/venstre-vi-stemmer-for-connie-hedegaards-daarlige-forslag/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.