Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Bebben

Noe ser ut til å være på gang... en klimaskeptiker er valgvinner i England, det er tegn til kaos i Energi- og klimadepartementet der borte, i Tyskland nekter Finansdepartementet å godkjenne rådgivningskomiteen med sjefsalarmist og dommedagsprofet Schnellnhuber i spissen, og her hjemme har vi fått Røyrviks rapport om den reelle status for klimadebatten.

Det ulmer rundt om kring. Misnøye med meningsterror, klimadogmatisme og hokus-pokus-politikk? I tillegg har de fått klimaet været mot seg!

Regn med nye personangrep, nye bortforklaringer + nyheter om hav"forsuring" på løpende bånd!

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Obelix

På Dagsrevyen ikveld var det et innslag som var merkelig! http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.11012833
Det ene intervjuobjektet sa omtrent dette: 'Isen har ikke kommet ennå' --> og derfor skulle altså selene slite???
Men, jeg trodde det var helt feil årstid å vente på isen. Den kommer jo på sensommeren når smeltesesongen er over og en ny sesong med innfrysing begynner. Men ifølge NRK-innslaget og dets intervju-objekter så skal visst isen komme nå???

Videre så ser vi at hele innslaget var en "motor" for å plugge 'klimaendringer' atter en gang, denne gangen via de stakkars selene.
NRK blir desverre dag for dag mer og mer ett propagandakontor.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avslutningsvis vil jeg takke seoto, Jostemikk og Amatør1 for deres fine omtale av mine tanker, tidligere idag   :D
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

ANRK er allerede et propagandakontor - og det blir ikke bedre med årene! Og det ironiske er jo at vi selv betaler for det - enten vi vil eller ei.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 04, 2013, 22:07:11 PM
ANRK er allerede et propagandakontor - og det blir ikke bedre med årene! Og det ironiske er jo at vi selv betaler for det - enten vi vil eller ei.

Jeg har alltid vært tilhenger av allmenkringkasting med nyttig, reklamefri informasjon til folket. Men ettersom årene gikk og det ble mer og mer fotball og mindre og mindre og mindre nyheter i nyhetssendingene, ble jeg skeptisk.

Da Einar Lunde i et jubileumsprogram for Dagsrevyen for noen år siden presterte å vise fram slips-samlingen sin, skjønte jeg endelig tegninga: NrK har forlengst forlatt alle ambisjoner om å være allmenkringkaster for folket, istedet er de maktens talerør til folket, på folkets regning. Vi mangler bare de hevede teatralske oppleser-stemmene, så er parallelen til Nord-Korea komplett.

Jeg pleide alltid å høre på radionyhetene om morgenen, men i de seinere år er det håpløst å skru på uten å få tutet ørene fulle med global oppvarming og "isen smelter mye fortere enn forskerne har forutsett". Er det egentlig noen forskjell på slikt og "vi har stilt inn koordinatene på fiendens festninger"? Formålet er jo ihvertfall det samme. Nå har antennen på radioen brukket, og jeg vil neppe anskaffe en ny.

TV blir det mindre og mindre av, og i særdeleshet mindre NrK. Nyheter får man i det hele ikke fra MSM lengre, det må ihvertfall suppleres daglig med andre kilder.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Nei, du betaler bare for NRK hvis du er dum nok til å ha TV i huset.

Det er fullt mulig å unngå å betale for NRK. TV kan du se online via din PC over internettet.
It's the sun, stupid!

Amatør1

#2240
Sitat fra: jarlgeir på mai 05, 2013, 13:34:06 PM
Nei, du betaler bare for NRK hvis du er dum nok til å ha TV i huset.

Noen av oss har familie, og lar dem få litt medbestemmelse. Og nei, jeg har ikke en nettforbindelse med tilstrekkelig kapasitet til å bruke den til TV.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

It's been an exceptionally cold April throughout much of the country. It's also brought record levels of snow to some areas from Minnesota to Colorado.

Russians scientists say the Earth may be headed for a period of global cooling and it could last 200 to 250 years.

The Voice of Russia reports that belief comes from scientists at an observatory in Saint Petersburg.

They say the sun is heading into a less-active cycle that will affect different aspects of the climate on Earth and over time could lead to cooler average temperatures.

http://www.cbn.com/cbnnews/healthscience/2013/April/Russian-Scientists-Global-Cooling-on-Horizon-/?cpid=EU_WeeklyNews_2013_124
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Obelix

SV-logikk er ikke ssom annen logikk. Fra VG idag:
Trenger sterkere nasjonale klimatiltak

Klimaklovn og minister Bård Vegar Sohjell tror mer av det som ikke virker, vil rette opp det som ikke virker:

SitatKrisen i EUs marked for klimakvoter betyr at Norge og andre land må jobbe mer for å få ned de nasjonale utslippene av klimagasser, sier miljøvernminister Bård Vegar Solhjell (SV). Norge er også tilsluttet EUs kvotesystem. Kvotehandel er det viktigste virkemiddelet for å redusere CO2-utslippene, både i EU og Norge. Men kvoteprisen har kollapset, og kvotesystemet virker ikke etter hensikten. Det er altfor billig å forurense. "- Når det viktigste virkemiddelet ikke virker, må vi se på andre tiltak. Det viktigste er hva landene gjør på hjemmebane", sier Solhjell.

Jaddaaaa...  Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke skjønner SV-logikken?
Eller er det SV som har misforstått noe grassalt?   (noe jeg regner som mest sannsynlig)
- For er ikke prisfallet på klimakvotene et uttrykk for at verden forøvrig har avslørt klimabløffen, og kvoteprisen reflekterer egentlig forventingen OM NÅR denne erkjennelsen treffer de styrende politikerne?
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mai 06, 2013, 18:42:53 PM
Jaddaaaa...  Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke skjønner SV-logikken?
Eller er det SV som har misforstått noe grassalt?   (noe jeg regner som mest sannsynlig)
- For er ikke prisfallet på klimakvotene et uttrykk for at verden forøvrig har avslørt klimabløffen, og kvoteprisen reflekterer egentlig forventingen OM NÅR denne erkjennelsen treffer de styrende politikerne?

SV og sol-gjeld er avhengige av å ikke forstå dette. Forklaringen er gitt av Upton Sinclair:

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Brattbakkallen

Obelix i # 2242:
SitatKlimaklovn og minister Bård Vegar Sohjell tror mer av det som ikke virker, vil rette opp det som ikke virker

OSV.
Sitat
Jaddaaaa...  Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke skjønner SV-logikken?

Fordi den ikke er logisk, kanskje? (Se det du skrev øverst! ) Heller ikke jeg synes dette virker logisk.  ;)

Sitat
- For er ikke prisfallet på klimakvotene et uttrykk for at verden forøvrig har avslørt klimabløffen, og kvoteprisen reflekterer egentlig forventingen OM NÅR denne erkjennelsen treffer de styrende politikerne?

Tjaa. Om verden forøvrig har avslørt klimabløffen ennå vet jeg ikke/ tør jeg ikke helt håpe på ennå, men jeg mener å kunne fornemme at noe er på gang. :)

La oss håpe det.

Jeg ser at Amatør1 har skrevet bl.a. dette mens jeg drev med mitt innlegg:

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it."

Spot on, er jeg redd.

:(
BBK (Egentlig optimist.)

:)
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Obelix

Sitat fra: Brattbakkallen på mai 06, 2013, 21:31:51 PM
Tjaa. Om verden forøvrig har avslørt klimabløffen ennå vet jeg ikke/ tør jeg ikke helt håpe på ennå, men jeg mener å kunne fornemme at noe er på gang. :)

La oss håpe det.

Jeg ser at Amatør1 har skrevet bl.a. dette mens jeg drev med mitt innlegg:

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it."

Spot on

Canada trakk seg fra Kyoto-avtalen. Fint eksempel til etterfølgelse  :D
Samt at så og si hele verden, bortsett fra EU og Norge, IKKE er med på Kyoto-forpliktelsene.
Og noe skjer i Storbritannia gitt!  Ukip gjorde det bra i valget sist helg, og det partiet er ikke med på alarmist-leken   ;D    :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Judith Curry - Consensus and controversy

Hun presenterer stoffet, og konkluderer:

SitatAlthough I find some of the choices and characterizations of the contrarian arguments to be unfortunate, I think there is some wisdom in this analysis.  The analysis was not kind to the overly staunch defenders of the consensus.  I find the final bolded paragraph to be very well said.  And I am impressed by the objectivity of this analysis.  I look forward to your comments.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 06, 2013, 22:24:53 PM
Judith Curry - Consensus and controversy

Hun presenterer stoffet, og konkluderer:

SitatAlthough I find some of the choices and characterizations of the contrarian arguments to be unfortunate, I think there is some wisdom in this analysis.  The analysis was not kind to the overly staunch defenders of the consensus.  I find the final bolded paragraph to be very well said.  And I am impressed by the objectivity of this analysis.  I look forward to your comments.

Curry om Røyrvik.... ja det skal bli en interessant tråd! takk for det tipset!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Det overrasker meg ikke at JC har plukket opp denne rapporten, hun er åpenbart et arbeidsjern og har drevet utstrakt kommentering av slike mer generelle rapporter og essays om klima før.

Judith har et godt navn, også blant mange skeptikere, selv om hun neppe kan karakteriseres som "klimaskeptiker". At hun tar opp denne rapporten og skriver noen rosende ord om den, gir den økt vitenskapelig legitimitet/rykte - av det slaget som Benestad og Johnsen + alle disse skvaldrende klimapapegøyene har gjort sitt beste for å frata den.

Amatør1 takker for tipset og sier det blir en spennende tråd.... tiltredes!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Bishop Hill er fornøyd med at han er nevnt i den "ikke ubalanserte" rapporten:

SitatI'm glad someone has picked up Mann's silence on Hockey Stick Illusion. It does cast Mann's protestations in an unfavourable light.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!